Telefony komórkowe coraz częściej są wykorzystywane do przeglądania internetu, dokonywania zakupów oraz umawiania się do fryzjera, kosmetyczki i korzystania z wielu innych usług. Dzięki temu, że pakiety internetu są teraz tak tanie, WiFi jest ogólnodostępne, to smartfon jest najwygodniejszym rozwiązaniem. Można dzięki niemu umilać sobie podróż tramwajem, autobusem czy też zająć czas podczas stania w kolejce. Użytkownicy internetu rezygnują z przeglądania stron internetowych, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych. Sprawdź czy Twoja witryna jest jedną z nich!
Na skróty
Dlaczego warto dopasować stronę do urządzeń mobilnych?
Coraz lepsza dostępność i cena internetu komórkowego sprawiają, że już nie tylko młode pokolenie preferuje przeglądanie stron internetowych przez smartfony. Coraz więcej osób decyduje się na to, żeby w ten sposób czytać wiadomości, blogi, ale także dokonywać zakupów. To niezwykle istotne informacje dla każdego właściciela sklepu internetowego. Użytkownicy internetu często podczas korzystania ze smartfona trafiają na reklamy oraz wyszukują konkretnych produktów w wyszukiwarce internetowej. Nierzadko od razu kupują daną rzecz. Dlatego tak istotne jest dostosowanie sklepu internetowego do wymagań odbiorców. Jeśli Twoja witryna nie spełnia wymagań użytkowników telefonów komórkowych, to możesz bardzo wiele stracić. Osoby, które znajdą Twoją stronę przeglądając internet za pomocą smartfona i przekonają się, że nie jest ona czytelna, to dokonają zakupów na innej witrynie.
Kolejnym argumentem na to, że warto jest zainwestować w responsywność strony, jest wpływ na pozycjonowanie. Google oficjalnie informuje, że strony dostosowane do telefonów komórkowych wyświetlają się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu więcej osób może wejść na Twoją witrynę i skorzystać z oferty Twojego sklepu online. Według Google więcej niż połowa wyszukiwań odbywa się przez smartfony.
Jak sprawdzić czy Twoja strona dobrze wyświetla się na smartfonach?
Jest kilka metod, które pozwolą Ci zweryfikować dostosowanie Twojej strony internetowej do komórek. Pierwszym krokiem powinno być wykonanie bezpłatnego testu od Google. Możesz tego dokonać pod tym linkiem. W efekcie otrzymasz raport, który wykaże nie tylko to, czy Twoja strona dobrze wygląda na telefonach komórkowych oraz łatwo się ją wyświetla. Ponadto zapoznasz się z licznymi wskazówkami. Warto także zweryfikować to samodzielnie. Wystarczy, że otworzysz swoją witrynę na różnych urządzeniach i sprawdzisz to, czy łatwo się ją przegląda. Spójrz na różne zakładki, otwórz formularz kontaktowy oraz sprawdź sposób dokonywania zakupów. Nie zapomnij o tym, aby zweryfikować to na telefonach z różnymi systemami operacyjnymi. Tylko to pozwoli Ci być pewnym, że żaden użytkownik nie zniechęci się po wejściu na Twoją witrynę.
Jak dopasować stronę do telefonów komórkowych?
Ważne jest to, aby Twoja strona internetowa miała proste menu, a wszystkie grafiki dopasowywały się do wielkości różnych ekranów. Możesz to osiągnąć poprzez użycie dobrego szablonu (jeśli masz stronę na WordPressie), albo zatrudnienie programistów, którzy się tym zajmą. W tym przypadku tańsze może okazać się posiadanie strony internetowej opartej o CSS. Zakupienie odpowiedniego szablonu będzie mniej kosztowne, niż skorzystanie z pomocy programistów.
Ważne jest także to, aby umożliwić łatwe płacenie – wykorzystaj różne metody płatności (blik, PayU, szybkie przelewy). Zadbaj o to, aby na ekranach telefonów nie wyświetlały się wyskakujące okienka, a formularze były uproszczone.
To kolejna kwestia, która jest niezwykle istotna nie tylko w przypadku telefonów komórkowych, ale również podczas przeglądania stron za pomocą komputera. Każdy użytkownik ceni sobie szybkie ładowanie się strony, dlatego warto o to zadbać. Osoby korzystające z internetu oraz dokonujące zakupów za pomocą telefonu komórkowego chcą móc dokonywać tego jak najszybciej. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat szybkości witryny internetowej, to przeczytaj nasz tekst na ten temat. Znajdziesz go pod tym linkiem.
Podsumowanie
Dostosowanie strony internetowej do wyników wyszukiwania może być kluczowe dla Twojego biznesu. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci będą nie tylko w łatwy sposób poruszać się po Twojej witrynie, ale także szybko znajdą ją spośród innych stron. Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania zagwarantuje Ci więcej wejść na stronę i wpłynie pozytywnie na konwersję oraz sprzedaż. Jeśli jeszcze nie dostosowałeś swojej witryny do wyników Google, to koniecznie się tym zajmij. Nie należy jednak zapominać o innych działaniach. Zadbaj o optymalizację swojej witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dzięki temu Twoja witryna będzie lepiej widoczna dla wszystkich użytkowników internetu.