Czym jest landing page, na czym polega jej pozycjonowanie i jak powinna wyglądać?
3 min
3 min
Landing page to pojęcie dotyczące strony tzw. docelowej. Strona docelowa jest zazwyczaj stosunkowo prosta w swojej budowie, niemniej – pełni jednocześnie bardzo istotną funkcję. Jak sama jej nazwa wskazuje: strona docelowa ma przypisany do niej konkretny „cel” do zrealizowania. Na przykład: zaproszenie na webinar, inaugurację nowego produktu lub usługi, bezpośrednią zachętę do pobrania ebooka itp.
Zdecydowanie nie jest to strona główna, choć na tej zwykle roi się od zachęt do różnych działań, ale strona w tej samej witrynie, która dedykowana jest właśnie jednej, konkretnej akcji. Jest bardzo istotna wówczas, kiedy chcemy wypromować konkretny produkt lub usługę. Szczególnie przydatne rozwiązanie stanowi w przypadku oferty sezonowej. Za każdym razem, kiedy przyciągnięcie uwagi klienta do konkretnego elementu oferty stanowi priorytet – właśnie landing page przychodzi nam w sukurs. Najistotniejszym i obowiązkowym punktem jaki powinna zawierać, oprócz innych treści, jest tzw. przycisk CTA, czyli: Call To Action. Call To Action oznacza nic innego, jak: Wezwanie Do Działania. Wokół niego właśnie budowana jest i tworzona cała reszta owej strony docelowej.
Warto tutaj przygotować choćby wyjątkowy opis oraz zachętę do zakupu nowości albo urodzinową promocję – nawet na różne produkty.
Mając na uwadze: landing page co to jest i „z czym to się je”, warto nie tylko zwrócić uwagę na to, aby była ona atrakcyjna wizualnie, ale także podkreślić bardzo wyraźnie korzyść dla klienta wynikającą z podjęcia konkretnego działania, jakie ta konkretna strona ma za zadanie promować. Na przykład rabat na zakupy po zapisaniu się na newsletter itp. To naturalnie bardzo istotny aspekt generowania aktywności na tej stronie oraz pozyskiwania ruchu.
Jednym z powszechnych i podstawowych błędów popełnianych przez właścicieli stron internetowych bywa ochocze przekierowywanie z reklam bezpośrednio na stronę główną witryny. Strona docelowa konstruowana jest przecież specjalnie w celu przykucia uwagi na konkretnej ofercie bądź aktywności. Wiedząc czym jest landing page i jak wykorzystać jej potencjał możemy dodatkowo zwiększyć ruch w całej swojej witrynie. To na jej wypromowaniu zwykle zależy nam najbardziej. I o ile strona główna może przyciągnąć uwagę na nieco dłużej, to ta zasada działa w obie strony: jej zawartość może szybko zacząć przytłaczać lub rozpraszać oglądającego zanim dotrze on do tej wyjątkowej treści. Właśnie dlatego warto kierować linki zewnętrzne, także te z płatnych kampanii, na landingi.
Jak w przypadku każdej strony internetowej, niezależnie od jej charakteru czy też funkcji jakie spełnia podczas pozycjonowania landing page kluczowy, jak zresztą sama nazwa wskazuje, jest dobór odpowiednich fraz kluczowych. Ważne zatem, aby zadbać o taki dobór słów i całych fraz, jakie będą korespondowały z celem tej właśnie strony docelowej. Niekoniecznie musimy wówczas odwoływać się bezpośrednio do samej marki produktu a nawet wprost do nazwy witryny sklepu, ponieważ odwiedziny na landing page i podjęcie działania przekierują zainteresowanych i tak w inne obszary witryny.
Najważniejsze w przypadku strony docelowej jest przecież aby bardzo konkretna oferta trafiła wprost do jej poszukiwaczy. To z pewnością wygeneruje pewien zakres organicznych wejść na daną stronę.
Ponadto warto generować wejścia z różnych źródeł oraz za pomocą różnorodnych kanałów, takich jak między innymi serwisy społecznościowe, portale oraz inne miejsca powszechnej aktywności internautów.
W kontekście tego czym jest landing page oraz jakie ma zadania trudno zapomnieć o jej udziale w szeroko pojętym UX, czyli tak zwanym „User Experience”. To termin, który dotyczy szeroko pojętej interakcji pomiędzy sklepem a klientami. Tak, jak w przypadku wszystkich usług stacjonarnych – w biznesie online zadowolenie klienta jest bardzo ważne. Wydawać by się mogło, że w przypadku klepów internetowych mamy w tym zakresie mniejsze pole do popisu niż podczas kontaktu twarzą w twarz. Jednak właśnie strony typu landing page stanowią skuteczne narzędzia tworzenia relacji z klientami.
Odnośnie landing page co to takiego – wiemy już doskonale. Warto zatem zwrócić uwagę czym tak bardzo różni się ona od pozostałych. Oprócz tego, że musi zawierać pewne charakterystyczne elementy – na landing page automatycznie rezygnujemy z niektórych stałych pozycji widocznych na większości innych stron w witrynie. Otóż, aby uczynić ją szczególnie atrakcyjną dla klientów, na tego rodzaju stronie powinnismy ograniczyć się do treści nawiązującej jedynie do jej właściwego celu. Rezygnujemy zatem z takich elementów jak: nagłówki, nawigacja oraz inne elementy nawiązujące do pozostałych treści witryny. Strona landing page ma przecież indywidualne zadanie, a wspomniany już przycisk CTA ma na niej stanowić jedyny interaktywny motyw. I właśnie to działanie oraz treści do niego zachęcające muszą być wyjątkowo atrakcyjne dla potencjalnych klientów. Strona powinna być zatem jednocześnie możliwie minimalistyczna a zarazem przyciągająca wzrok, o wciągającej treści i przy tym bardzo czytelna.
Brak głosów - oceń jako pierwszy!