Czym się charakteryzuje nowoczesna agencja SEO?
4 min
4 min
Współpraca z agencją SEO przydaje się zarówno sklepom internetowym, jak i stronom, które stanowią wizytówkę biznesu. Podczas wyboru odpowiedniej firmy przedsiębiorcy zwracają szczególną uwagę na to, aby specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem działali w sposób nowoczesny oraz skuteczny. Dzięki temu SEO przynosi jeszcze lepsze efekty w postaci lepszej widoczności w sieci. Po czym poznać innowacyjną agencję, której warto zaufać?
Nowoczesna agencja SEO to taka, która podąża za aktualnymi trendami oraz potrzebami społeczności. Taka polityka nie jest nastawiona na zysk, ale efektywność. Jeżeli w branży występuje jakaś tendencja bądź potrzeba, firma odpowiedzialna za pozycjonowanie powinna się do niej dostosować. Dzięki temu działania SEO będą skuteczne i trafne. Czym wyróżnia się nowoczesna agencja SEO na miarę drugiego dziesięciolecia XXI wieku?
User experience (UX), czyli projektowanie zorientowanie na użytkownika, odgrywa w pozycjonowaniu coraz większą istotę. Patrząc na to, jak marketing online się rozwija, możemy zauważyć, że UX i SEO idą ze sobą w parze. Odpowiedzią na tę tendencję jest strategia SXO, która łączy te oba elementy w jedną, kompleksową usługę. Dzięki niej strona internetowa notuje nie tylko wyższą widoczność. Pozyskany ruch jest wartościowany w taki sposób, aby zmaksymalizować współczynnik konwersji. Jakie efekty daje SXO w praktyce? W sklepie internetowym będzie do wyższa sprzedaż, a na stronie wizytówce wyższa liczba osób wykonujących połączenie, czy wypełniających formularz kontaktowy. Nowoczesna agencja SEO dba nie tylko o pozycję, ale także doświadczenia użytkowników płynące z korzystania ze serwisu. Dzięki temu witryna jest promowana w sieci kompleksowo z nastawieniem na dobro społeczności.
Nowoczesna agencja SEO to Twój partner w biznesie, a nie tylko firma, z którą przedsiębiorca podpisuje umową. Możesz więc liczyć na pomoc specjalistów podczas współpracy. Odpowiedzialna agencja edukuje klienta z zakresu podstaw pozycjonowania. Dzięki temu przedsiębiorca może w przyszłości w dużym stopniu samodzielnie dostosować witrynę do zasad SEO. Co więcej, nowoczesna agencja jest zawsze do Twojej dyspozycji i specjaliści chętnie odpowiedzą na ewentualne pytania.
Cennik za działania SEO nieco mija się z celem. Każda strona internetowa jest inna, dlatego wymaga spersonalizowanego podejścia. Dlatego trudno podać jedną, stałą cenę za pozycjonowanie. Nowoczesne agencje do potrzeb klientów podchodzą indywidualnie, dostosowując ofertę do danego serwisu. SEO to działania długoterminowe, a nie jednorazowa usługa – należy więc przygotować właściwą strategię, która będzie efektywna.
Najszybciej agencję SEO znajdziesz w internecie, wystarczy wykorzystać wyszukiwarkę. Możesz współpracę rozpocząć z firmą w okolicy, jednak wielu przedsiębiorców komunikuje się ze swoimi partnerami tylko online. Agencji SEO w Polsce jest naprawdę sporo, dlatego warto zapoznać się z ofertą kilku (a najlepiej kilkunastu) firm. Następnie wyselekcjonuj 3-4, których usługi będą najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb. Kolejnym krokiem będzie prośba o przedstawienie indywidualnej oferty. Czekając na feedback, zapoznaj się z doświadczeniem poszczególnych agencji, zespołem oraz opiniami w sieci. Ostatecznie porównując kilka wariantów uda Ci się wybrać odpowiednią agencję.
Wielu przedsiębiorców błędnie podchodzi do wyboru firmy od pozycjonowania poprzez analizę oferty tylko i wyłącznie pod kątem ekonomicznym. Niestety, ale niska cena nie idzie w parze z wysoką jakością. Nie znaczy to, że za SEO musisz płacić naprawdę dużo – po prostu zwróć uwagę, jakie działania wchodzą w skład proponowanej umowy. Czasami współpraca agencją wymaga nieco większej inwestycji niż konkurencja, ponieważ jest w stanie zaoferować znacznie lepszą strategię – na przykład łącząc SEO z UX, aby zmaksymalizować skuteczność i zagwarantować przedsiębiorcy satysfakcjonujące efekty.
Tak naprawdę agencja stawiająca na nowoczesne rozwiązania to nie wszystko. Tego rodzaju firma musi być również godna zaufania i renomowana. Wówczas współpraca przy pozycjonowaniu będzie przebiegać przyjemnie, a Ty jako przedsiębiorca z satysfakcją zaczniesz monitorować efekty SEO. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru agencji pod kątem zaufania?
Opinie – najpopularniejszym narzędziem do wystawiania opinii jest Google Moja Firma. To właśnie w tym miejscu poznasz zdanie klientów na temat danej agencji. Możesz także poszukać informacji na przeróżnych forach internetowych.
Studium przypadku – wiele agencji udostępnia case studies z działań SEO dla poprzednich klientów. Warto przyjrzeć się takim dokumentom nieco lepiej. W ten sposób poznasz przykładową strategię pozycjonowania oraz jej skuteczność.
Przesyłanie raportów – solidna agencja SEO godna zaufania regularnie wysyła raporty z wykonanych działań. Ty, jako klient, będziesz wiedzieć, czym aktualnie zajmuje się firma, z którą współpracujesz.
Know-how – sprawdzona agencja udowadnia swoją wiedzę na blogu oraz w mediach społecznościowych. Firma niepublikująca żadnych materiałów budzi sporo wątpliwości. Ponadto tego rodzaju treści edukują potencjalnych i aktualnych klientów.
Efektywność agencji SEO możesz zweryfikować samodzielnie. Nie potrzebujesz ku temu specjalistycznych narzędzi, wystarczy zajrzeć do Google Analytics oraz Google Search Console. Podstawowe wskaźniki mówiące o skuteczności pozycjonowania to:
Widoczność – sprawdzisz ją za pomocą Google Search Console. Wykres pokaże, jak często Twoja strona internetowa wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania i na jakie dokładnie frazy.
Ruch organiczny – ilu użytkowników przegląda Twoją witrynę? Zajrzyj do Google Analytics, aby to sprawdzić. Celem SEO jest nie tylko wzrost widoczności, ale także ruchu organicznego. Istnieje możliwość porównywania różnych okresów, więc sprawdzisz, jak aktualny stan serwisu prezentuje się na tle przeszłości.
Konwersja – jeżeli narzędzie zostanie poprawnie skonfigurowane, konwersję zmierzysz za pomocą Google Analytics. Pod tym terminem rozumiemy wykonanie konkretnej akcji przez użytkownika, na przykład zrealizowanie transakcji, czy zapisanie się do formularza kontaktowego.
Pozycja fraz kluczowych – do monitorowania pozycji najlepiej wykorzystać takie oprogramowanie jak Senuto bądź SEMrush. Dane na temat poszczególnych fraz możesz porównywać ze sobą w czasie.
Student zarządzania na Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej. Interesuje się marketingiem internetowym z naciskiem na SEO i to właśnie związane z tym tematy najbardziej lubi tworzyć treści. Pisanie to dla niego pasja. Ceni dobrą książkę i wartościowy podcast.
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2