SEO – jak się za nie zabrać?
3 min
3 min
Na skróty
Jak się robi SEO? W Internecie znajduje się na ten temat już wiele artykułów, jednak spora część z nich jest bardzo rozbudowana, przeznaczona głównie specjalistom ds. SEO. Dzisiejszy artykuł napisaliśmy w celu poszerzenia świadomości właścicieli małych, średnich, jak i dużych e-commerce oraz przedsiębiorców świadczących konkretne usługi, dysponujących standardowymi witrynami. W tym wpisie wytłumaczymy, jak się robi SEO, dlaczego warto zainwestować w tę formę reklamy, a także ile kosztuje pozycjonowanie. Miłej lektury!
SEO (z ang. Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie to jedna z najpopularniejszych form reklamy w Internecie. Jest procesem obejmującym specjalistyczne działania on-site (na stronie) i off-site (poza stroną). Na optymalizację witryn składa się praca nie tylko pozycjonerów, ale również content marketerów, copywriterów, web developerów oraz specjalistów ds. link-buildingu. Poniżej przedstawiamy szczegóły działań on-site SEO i off-site SEO.
On-site SEO
Pozycjonowanie na stronie on-site bazuje głównie na optymalizacji nagłówków (np. H1, H2, H3), dostosowaniu adresów URL do użytkowników (tzw. user-friendly URL) oraz rekonstrukcji meta tagów. W grę wchodzą dodatkowo rozbudowywanie aktualnych treści (opisów produktów, kategorii, artykułów blogowych) o wypunktowania, wyboldowania, wylistowania i tabelki, a także grafiki pomagające polepszyć rezultaty stron w organicznych wynikach wyszukiwania. Innymi elementami on-site SEO są m.in.:
On-site SEO to dbałość o nie tylko o kluczowe elementy strony widoczne przez użytkowników, ale także o szczegóły wartościujące witrynę z punktu widzenia crawlerów (tzw. robotów Google).
W Semcore optymalizując strony klientów on-site dbamy o całość wrażeń doświadczanych przez użytkowników, a co za tym idzie – optymalizując witrynę pod SEO, sprawiamy dodatkowo, że będzie ona wydajna, intuicyjna i responsywna (bez znaczenia na urządzenie, z jakiego korzysta potencjalny internauta).
Off-site SEO
Off-site SEO to zewnętrzne działania reklamowe w kierunku witryny docelowej, które mają za zadanie pozytywnie wpłynąć na jej pozycję w SERP-ach (z ang. Search Engine Page Results), czyli organicznych wynikach wyszukiwania. Wyróżniamy z nich przede wszystkim:
Pozyskiwanie wartościowych linków wywiera ogromny wpływ na pozycjonowanie strony. Powoduje, że reklamowana witryna ma duże szanse osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Jest to natomiast możliwe wyłącznie wtedy, gdy zadbaliśmy o aspekt on-site SEO.
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach to szansa na pozyskanie zdecydowanych, stałych i opłacalnych klientów lub partnerów biznesowych nawet w kilka miesięcy po wdrożeniu optymalnej strategii SEO. Jest to szansa zarówno dla mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstw, ale także branżowych „gigantów” dysponujących sklepami e-commerce z tysiącami podstron.
Dzięki pozycjonowaniu poprawisz także rozpoznawalność swojej marki wśród klientów, a w przypadku lokalnego SEO „przyciągniesz” klientów z okolicy. Przedstawisz również siebie jako eksperta w branży, ale co najważniejsze – inwestując w SEO, przyczynisz się do poprawy budżetu własnej firmy.
W zakresie SEO oferujemy:
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce SEO!
#1 Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?
Efekty pozycjonowania będą widoczne nawet po kilku miesiącach w postaci zwiększonego ruchu w wyszukiwarkach, a co za tym idzie – dodatkowych klientów, którzy zasilą budżet Twojej firmy.
#2 Ile kosztuje SEO?
Cena za SEO jest ustalana indywidualnie na podstawie konkretnego projektu. W Semcore pod uwagę bierzemy głównie konkurencyjność branży, ilość podstron w serwisie oraz wymagania naszych klientów. Jeśli interesuje Cię kompleksowa wycena – skontaktuj się z nami poprzez zakładkę KONTAKT.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.