Analiza heurystyczna
Analiza heurystyczna to wstępna weryfikacja strony internetowej. W szybki sposób pozwala na odpowiedzenie na pytania związane z brakiem skuteczności niektórych elementów witryny. To wstępne określenie najistotniejszych problemów i odnalezienie składników witryny wymagających jak najszybszej poprawy. Wyłania również błędy krytyczne.
Dlaczego analizę heurystyczną powinni wykonywać eksperci?
Może się wydawać, iż tego typu analizę może zrobić każdy użytkownik internetu. Istnieje błędne przekonanie na temat analizy heurystycznej. Uważa się bowiem, iż jest to pobieżne przejrzenie strony internetowej. Prawdą jest, iż to szybkie przejrzenie elementów i podstron danej witryny, jednak osoba nie mająca wiedzy na temat pozycjonowania, UX oraz indeksowania nie dostrzeże wielu mankamentów. Analizę heurystyczną może zrobić każdy, ale to, czy zostaną odnotowane wszystkie najistotniejsze kwestie zależy od znajomości określonych elementów i doświadczenia. Każdy użytkownik internetu może stwierdzić czy dana witryna ładuje się szybko, ma wygodną i intuicyjną nawigację. Jednak nie każdy zwróci uwagę na elementy rzutujące na pozycjonowanie, interakcję, indeksowanie.
Analiza heurystyczna jest pierwszym etapem. Nasi eksperci dokonują szybkiego sprawdzenia krytycznych pod kątem SEO i najbardziej widocznych przez użytkownika uchybień. Pozwala to rozpocząć ekspresowe działania w kierunku poprawy witryny internetowej. Dzięki temu od razu można zająć się elementami wpływającymi na ruch oraz konwersję. Po tym etapie pracownicy przechodzą do bardziej złożonych analiz, które pozwalają na dopracowywanie strony internetowej w kategoriach wymagających wieloetapowych prac.