fbpx

Google Ads

Google Ads to płatne reklamy wyświetlane w wyszukiwarkach oraz na różnych serwisach powiązanych z Google. Wydawać by się mogło, iż są skuteczne ich stworzenie nie jest skomplikowane. Jednak konfiguracja płatnych kampanii reklamowych wymaga wiedzy i analizy danych. Tylko dzięki temu można stworzyć niskim kosztem kampanie, których efektem będzie realizacja celów biznesowych. Wymaga to wiedzy dotyczącej zachowań użytkowników, elementów konfiguracji i działań uskuteczniających działania płatnych reklam. Odpowiednio skonfigurowane reklamy Google Ads pozwalają na zwiększenie przychodów przy niewielkim koszcie. Każdą kampanię można dostosować do budżetu firmy, a więc nie ma możliwości, aby opłaty za reklamy były wyższe niż wcześniej ustalone. Nie płacisz za wyświetlanie reklam, koszty naliczają się za kliknięcia. Dlatego też korzystanie z tej metody jest tak opłacalne. Nie wydajesz pieniędzy za samo pojawianie się reklam Twojej firmy, a dopiero wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się wejść na stronę, do której przekierowuje baner/filmik/zdjęcie. Przy tworzeniu kampanii należy zdecydować się na to, jaki ma być jej cel, po czym ustala się w jakich miejscach będą wyświetlane reklamy (na przykład w Polsce, w całej Europie, albo tylko w wybranym mieście).

Kampanie w sieci wyszukiwania

W ramach Google Ads można zdecydować się na wykupienie różnego rodzaju reklam, również tych pojawiających się po wyszukiwaniu produktów przez użytkowników. Wśród nich są kampanie reklamowe wideo – to filmiki wyświetlające się na youtube. Najczęściej przed filmami twórców, aczkolwiek zdarza się też, że będą one wplecione i występowały w różnych częściach filmu. Kolejnym rodzajem są reklamy graficzne – w formie banerów, obrazków czy zdjęć pojawiających się na różnych stronach powiązanych z Twoją grupą potencjalnych odbiorców. Najpopularniejszą formą reklamy Google Ads są pozycje w płatnych wynikach wyszukiwania. Linki do stron pojawiają się nad wynikami organicznymi (bezpłatnymi). Oczywiście rodzaje reklam można mieszać i dostosowywać do konkretnej kampanii.

Odpowiednie skonfigurowanie kampanii Google Ads wymaga wiedzy i doświadczenia. Można przeprowadzać je samodzielnie, po zapoznaniu się z radami samouczka Google, jednak to praktyka pozwala na wypracowanie najskuteczniejszych i najmniej kosztownych kampanii. Jeśli masz czas na naukę i chcesz testować różne możliwości – próbuj samodzielnie. Jeśli jednak zależy Ci na efektach i skuteczności już pierwszych płatnych kampanii reklamowych – skorzystaj z naszej pomocy. Skonfigurujemy je w taki sposób, aby idealnie dostosować grupy odbiorców reklam. Jeśli zechcesz – połączymy te działania z SEO i UX, dzięki czemu osiągniesz szybko swoje cele biznesowe.

Google Merchant

Google Merchant pozwala na wyświetlanie użytkownikom internetu produktów firm nad organicznymi wynikami wyszukiwania w atrakcyjnej formie. To forma reklamy, która zyskuje na popularności. Produkty wyświetlają się wraz ze zdjęciami oraz cenami. Zarządzanie Google Merchant odbywa się w panelu Google Ads. Takie reklamy są o wiele bardziej skuteczne niż tekstowe – zachęcają do zajrzenia na stronę produktu i dokonanie zakupu. Odbiorca treści w szybki sposób może zapoznać się z produktami, których szuka. Jedną z największych trudności w tym, aby wykorzystywać Google Merchant do reklamowania produktów jest tworzenie plików danych. Muszą znajdować się w nim informacje o produkcie takie jak: cena, opis, zdjęcia. Należy jednak uzupełnić także pola dotyczące między innymi  kraju czy języka. Raz utworzony plik można wielokrotnie edytować i nie trzeba generować go podobnie. Tworzenie plików danych składa się z kilku etapów, wśród nich są podstawowe i dodatkowe pliki danych. Przygotowywanie ich po raz pierwszy warto robić równolegle z samouczkiem Googla, na wielu stronach dostępne są również poradniki w jaki sposób zrobić to krok po kroku.

Poprzez Google Merchant można tworzyć kilka rodzajów kampanii. Należą do nich: reklamy produktowe, reklamy produktowe z funkcją prezentacji oraz reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie. Ostatnie dotyczą kampanii przeprowadzanych wyłącznie w danych lokalizacjach. Może to być konkretna dzielnica, miasto czy cały kraj. Dwa pierwsze rodzaje reklam uzależnione są od tego, w jaki sposób chcesz prezentować swoje produkty i według jakich danych mają się one wyświetlać odbiorcom i jakie informacje mają zostać wyróżnione.

Wciąż niewiele firm korzysta z Google Merchant. Użytkownik, który ma do wyboru przeglądanie wielu stron z organicznych wyników wyszukiwania i zapoznanie się z produktami, które wyświetlają się od razu (wraz ze zdjęciem i ceną), zapewne wybierze tę drugą opcję. Kampanie tworzone z wykorzystaniem Google Merchant są skuteczne i powodują wysoką sprzedaż. Dzieje się tak dlatego, że droga poszukiwania zostaje maksymalnie skrócona. Odbiorca treści natychmiastowo otrzymuje propozycje konkretnych produktów, co jest dla niego o wiele bardziej wygodne i szybkie. Ogromnym plusem jest to, że potencjalni klienci zawsze widzą aktualne dane o produktach.  Odpowiednie skonfigurowanie reklam produktowych w Google Merchant umożliwia także wyróżnianie promocji. Dzięki analizie raportów można dostosowywać konfigurację tychże kampanii w taki sposób, aby maksymalizować zyski. Skorzystaj z pomocy specjalistów Semcore i pozwól, że zrobimy to za Ciebie. Utworzymy kampanie w taki sposób, aby były one maksymalnie skuteczne i dopasowane do preferencji Twoich klientów.

 

Kampanie Google Display Network

Google Display Network to sieć reklamowa Google. Należy do niej już ponad 2 miliony stron internetowych i wiele innych mediów, jak aplikacje mobilne. Za pomocą kampanii Google Display Network można konstruować reklamy w postaci banerów i grafik, filmików czy tekstów. W zależności od celu reklamy i danych dotyczących skuteczności konkretnych kampanii można tworzyć je z różnego rodzaju kierowaniem. Należą do nich między innymi: remarketing, demografia, zainteresowania i często wybierana przez odbiorców tematyka, słowa kluczowe.

 

Gdzie pojawiają się reklamy?

Utworzone w ramach Google Display Network reklamy pojawiają się: przed filmami na youtube, na różnorodnych stronach internetowych w postaci banerów, w aplikacjach mobilnych (jako krótkie wideo albo baner), na Gmailu. Miejsca, w których wyświetlają się reklamy nie są losowe. Algorytm dobiera je według tego, w jaki sposób została skonfigurowana kampania – reklamy wyświetlają się więc wyłącznie grupom osób, które pasują do Twoich ustawień dotyczących grup docelowych. Dobra konfiguracja jest więc kluczem do sukcesu. Jeśli odpowiednio określisz warunki, jakie mają zostać spełnione, to możesz dotrzeć do ludzi zainteresowanych Twoimi usługami i produktami. Możesz wybrać konkretne strony internetowe, na których chcesz wyświetlać swoje reklamy, zdecydować się wyłącznie na niektóre lokalizacje, wybrać słowa kluczowe i wiele więcej. Google Display Network pozwala na konfigurację według zainteresowań użytkowników internetu, ich wieku, płci czy wybór wyłącznie tych osób, które już kiedyś były na Twojej stronie internetowej. Możliwe jest łączenie rodzajów kierowania, czyli takie skonstruowanie kampanii, aby były one wyświetlane zarówno pod kątem: słów kluczowych, danych demograficznych, zainteresowań i innych.

Skuteczność tych reklam jest uzależniona bezpośrednio od konfiguracji. Ta z kolei zależy od celów, jakie ma spełnić reklama oraz możliwości finansowych reklamodawcy, a także form reklamy. Koszty Google Display Network uzależnione są od liczby kliknięć w reklamy. Takie ustawienia kampani, aby były one skuteczne, wyświetlały się odpowiednim osobom i osiągały cele przy jak najniższych kosztach jest niezwykle trudne do osiągnięcia. Dokonanie tego wymaga znajomości efektów konkretnych strategii i istniejących korelacji. Dlatego nie marnuj czasu na zapoznawanie się z wieloma zmiennymi – skontaktuj się z nami, stworzymy kampanie dostosowaną do Twoich możliwości i potrzeb!

Remarketing statyczny i remarketing dynamiczny

Remarketing to kolejna metoda przeprowadzania kampanii reklamowych z użyciem Google Ads. Opierają się na wykorzystywaniu plików cookies. Występują jego dwa rodzaje:

  • remarketing statyczny
  • remarketing dynamiczny

Remarketing statyczny polega na wyświetlaniu określonej reklamy wszystkim użytkownikom, którzy już byli na danej stronie. Przypomina mu więc o witrynie, którą odwiedził i pozwala na ponowne przyciągnięcie na stronę internetową osoby, która już wcześniej wyraziła chęć zapoznania się z produktami czy też usługami danej firmy. Remarketing dynamiczny, tak jak w przypadku statystycznego, powoduje wyświetlanie reklam witryn użytkownikom internetu, którzy już je odwiedzili. Jednak jest on bardziej spersonalizowany. Reklama dotyczy produktu, który użytkownik oglądał. Dzięki temu odbiorca treści może ponownie obejrzeć produkt i od razu go kupić.

 

Remarketing dynamiczny jest bardziej dostosowany do odbiorców, ponieważ proponuje użytkownikom produkty, którymi byli zainteresowani. Jeśli odbiorca jedynie przeglądał produkty, ale nie podjął decyzji, to reklama może skłonić go do zakupu konkretnej rzeczy. Remarketing dynamiczny ma jednak swoje wady – czasem klient ogląda produkty i decyduje zakupić je w stacjonarnym sklepie. Jest później poirytowany reklamami przedstawiającymi produkt, który już posiada. Dlatego tak ważne jest korzystanie z obu rodzajów remarketingu i ich odpowiednia konfiguracja. W Semcore tworzymy kampanie idealnie dostosowane do celów biznesowych danego przedsiębiorstwa.

Oceń tekst

Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów: 4