fbpx

Kampanie Google Ads

Google Ads (dawniej Google AdWords) to reklamy, które obecnie stanowią ważny element marketingu internetowego. Kampanie Google mają wiele możliwości, dzięki czemu skutecznie uzupełniają działania SEO. Mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania pod wybranymi hasłami, na YouTube i poczcie Gmail, a także na serwisach, które należą do Google Display Network. Dowiedz się więcej o Google Ads!

Google Ads - na czym polega?

Google Ads wyświetlają się w wyszukiwarkach oraz na różnych serwisach powiązanych z Google. Wydawać by się mogło, iż są skuteczne ich stworzenie nie jest skomplikowane. Jednak konfiguracja płatnych kampanii reklamowych wymaga wiedzy i analizy danych. Tylko dzięki temu można stworzyć niskim kosztem kampanie, których efektem będzie realizacja celów biznesowych. Wymaga to wiedzy dotyczącej zachowań użytkowników, elementów konfiguracji i działań uskuteczniających działania płatnych reklam. Odpowiednio stworzone reklamy Google Ads pozwalają na zwiększenie przychodów przy niewielkim koszcie. Każdą kampanię można dostosować do budżetu firmy, a więc nie ma możliwości, aby opłaty za reklamy były wyższe niż wcześniej ustalone. Jednakże nie zawsze możliwe będzie promowanie się skutecznie na określone frazy kluczowe, gdyż część z nich będzie drogich. Dotyczy to szczególnie najbardziej konkurencyjnych branż.

Reklamy Google Ads – cena

Za samo stworzenie komunikatów reklamowych i pojawianie się ich nie jest pobierana żadna opłata. Nie płacisz za wyświetlanie reklam, koszty naliczają się za kliknięcia. Dlatego też korzystanie z tej metody jest tak opłacalne. Płatność jest naliczana dopiero wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się wejść na stronę, do której przekierowuje baner/filmik/zdjęcie. Przy tworzeniu kampanii należy zdecydować się na to, jaki ma być jej cel, po czym ustala się w jakich miejscach będą wyświetlane reklamy (na przykład w Polsce, w całej Europie, albo tylko w wybranym mieście). Konfiguracja zawiera w sobie wiele opcji. Na koncie Google Ads można ustalić limity, zarówno na poziomie kampanii, jak i portfela. Oznacza to, iż możesz zadecydować, ile miesięcznie chcesz przeznaczyć na reklamy lub ustalić, iż pieniądze będą pobierane do momentu osiągnięcia jakiejś kwoty.

Google Ads a bezpłatne wyniki wyszukiwania

Reklamy Google Ads wyświetlają się w różnych miejscach, w zależności od konfiguracji. Najwięcej osób decyduje się na kampanie w wynikach wyszukiwania, czyli pokazywanie swoich reklam w wynikach Google. Użytkownik wpisuje konkretne słowo kluczowe i u góry propozycji wyświetlane są najpierw płatne reklamy Google – wyglądają prawie tak samo jak bezpłatne wyniki wyszukiwania, jednak są one oznaczane jako „reklama”. Użytkownik widzi więc, które pozycje z wyników wyszukiwania są płatne. Pod nimi znajdują się tak zwane organiczne wyniki wyszukiwania, czyli osiągnięte przez pozycjonowanie. Najkorzystniejszym biznesowo rozwiązaniem jest posiadanie zarówno płatnych, jak i bezpłatnych pozycji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Reklamy Google - kampanie w sieci wyszukiwania

W ramach Google Ads można zdecydować się na wykupienie różnego rodzaju reklam. Wśród nich są kampanie reklamowe wideo – to filmiki wyświetlające się na youtube. Najczęściej przed filmami twórców, aczkolwiek zdarza się też, że będą one wplecione i występowały w różnych częściach filmu. Kolejnym rodzajem są reklamy graficzne – w formie banerów, obrazków czy zdjęć pojawiających się na różnych stronach powiązanych z Twoją grupą potencjalnych odbiorców. Najpopularniejszą formą reklamy Google Ads są jednak pozycje w płatnych wynikach wyszukiwania. Linki do stron pojawiają się nad wynikami organicznymi (bezpłatnymi). Oczywiście rodzaje reklam można mieszać i dostosowywać do konkretnej kampanii.

Odpowiednie skonfigurowanie kampanii Google Ads wymaga wiedzy i doświadczenia. Można przeprowadzać je samodzielnie, po zapoznaniu się z radami samouczka Google, jednak to praktyka pozwala na wypracowanie najskuteczniejszych i najmniej kosztownych kampanii. Jeśli masz czas na naukę i chcesz testować różne możliwości – próbuj samodzielnie. Jeśli jednak zależy Ci na efektach i skuteczności już pierwszych płatnych kampanii reklamowych – skorzystaj z naszej pomocy. Skonfigurujemy je w taki sposób, aby idealnie dostosować grupy odbiorców reklam. Jeśli zechcesz – połączymy te działania z SEO i UX, dzięki czemu osiągniesz szybko swoje cele biznesowe.

Google Merchant

Google Merchant pozwala na wyświetlanie użytkownikom internetu produktów firm nad organicznymi wynikami wyszukiwania w atrakcyjnej formie. To forma reklamy, która zyskuje na popularności. Produkty wyświetlają się wraz ze zdjęciami oraz cenami. Zarządzanie Google Merchant odbywa się w panelu Google Ads. Takie reklamy są o wiele bardziej skuteczne niż tekstowe – zachęcają do zajrzenia na stronę produktu i dokonanie zakupu. Odbiorca treści w szybki sposób może zapoznać się z produktami, których szuka. Jedną z największych trudności w tym, aby wykorzystywać Google Merchant do reklamowania produktów jest tworzenie plików danych. Muszą znajdować się w nim informacje o produkcie takie jak: cena, opis, zdjęcia. Należy jednak uzupełnić także pola dotyczące między innymi  kraju czy języka. Raz utworzony plik można wielokrotnie edytować i nie trzeba generować go podobnie. Tworzenie plików danych składa się z kilku etapów, wśród nich są podstawowe i dodatkowe pliki danych. Przygotowywanie ich po raz pierwszy warto robić równolegle z samouczkiem Googla, na wielu stronach dostępne są również poradniki w jaki sposób zrobić to krok po kroku.

Poprzez Google Merchant można tworzyć kilka rodzajów kampanii. Należą do nich: reklamy produktowe, reklamy produktowe z funkcją prezentacji oraz reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie. Ostatnie dotyczą kampanii przeprowadzanych wyłącznie w danych lokalizacjach. Może to być konkretna dzielnica, miasto czy cały kraj. Dwa pierwsze rodzaje reklam uzależnione są od tego, w jaki sposób chcesz prezentować swoje produkty i według jakich danych mają się one wyświetlać odbiorcom i jakie informacje mają zostać wyróżnione.

Wciąż niewiele firm korzysta z Google Merchant. Użytkownik, który ma do wyboru przeglądanie wielu stron z organicznych wyników wyszukiwania i zapoznanie się z produktami, które wyświetlają się od razu (wraz ze zdjęciem i ceną), zapewne wybierze tę drugą opcję. Kampanie tworzone z wykorzystaniem Google Merchant są skuteczne i powodują wysoką sprzedaż. Dzieje się tak dlatego, że droga poszukiwania zostaje maksymalnie skrócona. Odbiorca treści natychmiastowo otrzymuje propozycje konkretnych produktów, co jest dla niego o wiele bardziej wygodne i szybkie. Ogromnym plusem jest to, że potencjalni klienci zawsze widzą aktualne dane o produktach.  Odpowiednie skonfigurowanie reklam produktowych w Google Merchant umożliwia także wyróżnianie promocji. Dzięki analizie raportów można dostosowywać konfigurację tychże kampanii w taki sposób, aby maksymalizować zyski. Skorzystaj z pomocy specjalistów Semcore i pozwól, że zrobimy to za Ciebie. Utworzymy kampanie w taki sposób, aby były one maksymalnie skuteczne i dopasowane do preferencji Twoich klientów.

 

Kampanie Google Display Network

Google Display Network to sieć reklamowa Google. Należy do niej już ponad 2 miliony stron internetowych i wiele innych mediów, jak aplikacje mobilne. Za pomocą kampanii Google Display Network można konstruować reklamy w postaci banerów i grafik, filmików czy tekstów. W zależności od celu reklamy i danych dotyczących skuteczności konkretnych kampanii można tworzyć je z różnego rodzaju kierowaniem. Należą do nich między innymi: remarketing, demografia, zainteresowania i często wybierana przez odbiorców tematyka, słowa kluczowe.

 

Gdzie pojawiają się reklamy?

Utworzone w ramach Google Display Network reklamy pojawiają się: przed filmami na youtube, na różnorodnych stronach internetowych w postaci banerów, w aplikacjach mobilnych (jako krótkie wideo albo baner), na Gmailu. Miejsca, w których wyświetlają się reklamy nie są losowe. Algorytm dobiera je według tego, w jaki sposób została skonfigurowana kampania – reklamy wyświetlają się więc wyłącznie grupom osób, które pasują do Twoich ustawień dotyczących grup docelowych. Dobra konfiguracja jest więc kluczem do sukcesu. Jeśli odpowiednio określisz warunki, jakie mają zostać spełnione, to możesz dotrzeć do ludzi zainteresowanych Twoimi usługami i produktami. Możesz wybrać konkretne strony internetowe, na których chcesz wyświetlać swoje reklamy, zdecydować się wyłącznie na niektóre lokalizacje, wybrać słowa kluczowe i wiele więcej. Google Display Network pozwala na konfigurację według zainteresowań użytkowników internetu, ich wieku, płci czy wybór wyłącznie tych osób, które już kiedyś były na Twojej stronie internetowej. Możliwe jest łączenie rodzajów kierowania, czyli takie skonstruowanie kampanii, aby były one wyświetlane zarówno pod kątem: słów kluczowych, danych demograficznych, zainteresowań i innych.

Skuteczność tych reklam jest uzależniona bezpośrednio od konfiguracji. Ta z kolei zależy od celów, jakie ma spełnić reklama oraz możliwości finansowych reklamodawcy, a także form reklamy. Koszty Google Display Network uzależnione są od liczby kliknięć w reklamy. Takie ustawienia kampani, aby były one skuteczne, wyświetlały się odpowiednim osobom i osiągały cele przy jak najniższych kosztach jest niezwykle trudne do osiągnięcia. Dokonanie tego wymaga znajomości efektów konkretnych strategii i istniejących korelacji. Dlatego nie marnuj czasu na zapoznawanie się z wieloma zmiennymi – skontaktuj się z nami, stworzymy kampanie dostosowaną do Twoich możliwości i potrzeb!

Google Ads na urządzeniach mobilnych

Obecnie coraz więcej użytkowników przegląda internet na telefonie Badania wykazują, że właściciele smartfonów krócej przeglądają wyniki wyszukiwania w celu zakupu. Preferują szybką ścieżkę dotarcia do produktu, a więc chętnie klikają w reklamy i kierują się nimi. Google Ads można z powodzeniem wdrażać nie tylko dla desktopów, ale również dla urządzeń mobilnych.

Google Ads mobile – zanim wdrożysz reklamy na smartfony i tablety

Jeśli chcesz skonfigurować reklamy mobilne Google Ads, to przed tym musisz dopasować swoją stronę internetową do tych urządzeń. Bez tego potencjalni klienci będą wchodzić w reklamy ze smartfonów, ale po odwiedzeniu niedostosowanej witryny od razu z niej wyjdą. W efekcie wydasz dużo pieniędzy na kliknięcia, ale nie będzie z tego żadnej konwersji. Co trzeba zrobić, aby strona wyświetlała się prawidłowo na urządzeniach mobilnych?

Wykonaj test optymalizacji mobilnej Google. Dzięki niemu dowiesz się, jak roboty widzą Twoją witrynę, czy jest ona dopasowana do smartfonów oraz tabletów. Poza wynikiem dostrzeżesz też informacje na temat tego, jakie są najważniejsze problemy, np. treść może być szersza niż ekran, zasoby mogą nie ładować się odpowiednio itd. Jeśli Twoja witryna ma negatywny wynik, to koniecznie zadbaj o to, aby wprowadzić odpowiednie zmiany. Przy pozytywnym wyniku testu możesz zweryfikować czy jest coś, co można jeszcze poprawić, aby użytkowanie witryny na urządzeniach mobilnych było przyjemniejsze.

Poza zadbaniem o dopasowanie witryny do różnych rodzajów urządzeń, należy skupić się również na szybkości ładowania. Warto zatem skorzystać także z Google PageSpeed Insights. Otrzymana diagnoza będzie dotyczyła mobile, ale też wersji deskop. Najistotniejszym wskaźnikiem jest czas do pełnej interakcji. To okres, który musi minąć do momentu aż użytkownik będzie mógł w pełni korzystać z witryny – wykonywać wszystkie zakładane czynności na stronie. Jeśli chcesz poznać wszystkie istotne czynniki, dotyczące szybkości strony, to przeczytaj nasz artykuł o Core Web Vitals.

Zanim więc ustawisz kampanie Google Ads na urządzenia mobilne, to zadbaj, by witryna była do nich dostosowana i ładowała się szybko. Dzięki temu zwiększysz szanse na konwersję, kiedy użytkownik wejdzie na Twoją stronę poprzez reklamy. To dobra optymalizacja finansowa. Te dwie kwestie są istotne nie tylko ze względu na reklamy, ale też pozycjonowanie.

Kampanie reklamowe na urządzeniach mobilnych

Google Ads dla urządzeń mobilnych to doskonały sposób na zwiększenie przychodów. Twoje reklamy na smartfonach oraz tabletach mogą wyświetlać się w następujących miejscach:

  • Aplikacje mobilne
  • Płatne wyniki wyszukiwania
  • Witryny z sieci reklamowej Google
  • Gmail i inne usługi Google

W przypadku reklam w aplikacjach mobilnych możesz zdecydować, gdzie dokładnie będą się pojawiać. Dzięki temu dopasujesz miejsce ich wyświetlania do grupy odbiorców i reklamy będą przedstawiane poprzez aplikacje mobilne obsługiwane przez Twoich potencjalnych klientów. Google Ads umożliwia konfigurację wyświetlania reklam w aplikacjach według kategorii aplikacji. Możesz też wybrać konkretne aplikacje, na których będą pojawiały się Twoje kampanie reklamowe.

Remarketing statyczny i remarketing dynamiczny

Remarketing to kolejna metoda przeprowadzania kampanii reklamowych z użyciem Google Ads. Opierają się na wykorzystywaniu plików cookies. Występują jego dwa rodzaje:

  • remarketing statyczny
  • remarketing dynamiczny

Remarketing statyczny polega na wyświetlaniu określonej reklamy wszystkim użytkownikom, którzy już byli na danej stronie. Przypomina mu więc o witrynie, którą odwiedził i pozwala na ponowne przyciągnięcie na stronę internetową osoby, która już wcześniej wyraziła chęć zapoznania się z produktami czy też usługami danej firmy. Remarketing dynamiczny, tak jak w przypadku statystycznego, powoduje wyświetlanie reklam witryn użytkownikom internetu, którzy już je odwiedzili. Jednak jest on bardziej spersonalizowany. Reklama dotyczy produktu, który użytkownik oglądał. Dzięki temu odbiorca treści może ponownie obejrzeć produkt i od razu go kupić.

 

Remarketing dynamiczny jest bardziej dostosowany do odbiorców, ponieważ proponuje użytkownikom produkty, którymi byli zainteresowani. Jeśli odbiorca jedynie przeglądał produkty, ale nie podjął decyzji, to reklama może skłonić go do zakupu konkretnej rzeczy. Remarketing dynamiczny ma jednak swoje wady – czasem klient ogląda produkty i decyduje zakupić je w stacjonarnym sklepie. Jest później poirytowany reklamami przedstawiającymi produkt, który już posiada. Dlatego tak ważne jest korzystanie z obu rodzajów remarketingu i ich odpowiednia konfiguracja. W Semcore tworzymy kampanie idealnie dostosowane do celów biznesowych danego przedsiębiorstwa.

Google Ads – czy warto?

Reklamy Google są niewątpliwie dobrym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Zdecydowanie warto zainwestować w ten sposób marketingu internetowego, gdyż będzie on generował ruch na stronie i może przyczynić się do znacznego zwiększenia przychodów. Jednak reklamy Google Ads nie zawsze są korzystne. Wybranie złych fraz kluczowych lub brak odpowiednich wykluczeni – to kwestie, które powodują największe straty i przyczyniają się do tak zwanego „przepalania budżetu”. To właśnie odpowiednia konfiguracja kampanii Google Ads będzie korzystna. Specjalista nie tylko ustawi ją w odpowiedni sposób, ale wyeliminuje frazy niekorzystne biznesowo. Przykładowo może zdecydować się na reklamę na kilka mniej popularnych fraz zamiast jednej najdroższej, by jak najlepiej rozdysponować budżet. Na topowe frazy w niektórych branżach wręcz nie opłaca się reklamować. Konkurencją są ogromne, międzynarodowe firmy, a więc często nie da się osiągnąć dobrej widoczności przy określonym budżecie. Jednakże można reklamy Google Ads wykorzystać w taki sposób, aby dawały dużo korzyści przy konkretnym budżecie. Wymaga to jednak pomocy eksperta, który ma doświadczenie, wiedzę oraz doskonale skonfiguruje kampanie pod budżet i konwersję.

Kampanie Google Ads czy pozycjonowanie?

Wiele firm rozważa rozpoczęcie działań reklamowych w internecie, ale nie wie co wybrać. Oczywiście można w tym samym czasie pozycjonować witrynę oraz wykorzystywać płatne reklamy Google Ads. Nie trzeba wybierać między jednym i drugim. Jednak, jeśli chcesz zdecydować się wyłącznie na jedną z tych dwóch opcji, ponieważ nie masz wystarczającego budżetu, to jest kilka rozwiązań.

Reklamy Google Ads działają dopóki się płaci, część fraz jest tak kosztownych, że nie będzie się w stanie tworzyć na nie komunikatów reklamowych. W momencie wyłączenia reklam lub wyczerpania budżetu witryna staje się znów niewidoczna dla użytkowników internetu. Pozycjonowanie przynosi długotrwałe rezultaty i z czasem zdobywa się dzięki niemu miejsca na kolejne frazy kluczowe. Oczywiście trzeba cały czas działać, aby utrzymać pozycje, jednak często SEO jest mniej kosztowne niż Google Ads. Jeśli zdecydujesz się wyłącznie na Google Ads, to z pomocą profesjonalistów możesz osiągnąć ogromne przychody z wdrożenia tej formy marketingu online. Wiele przedsiębiorstw stosuje tylko reklamy Google, ale coraz więcej decyduje się na działania hybrydowe.

Kolejnym ze sposobów jest zdecydowanie się wyłącznie na Google Ads i w momencie, kiedy kampanie reklamowe przyniosą odpowiedni zysk, to dodanie do tego też pozycjonowania. Reklamy bowiem przyniosą efekty po krótszym czasie niż pozycjonowanie. Oczywiście trzeba poczekać pewien czas po konfiguracji, gdyż algorytm się uczy, ale pozycjonowanie trwa znacznie dłużej. Wielu użytkowników jednak ignoruje reklamy i ufa tylko bezpłatnym wynikom wyszukiwania, część z nich decyduje się na zakupy przez komunikaty reklamowe. Wdrożenie najpierw Google Ads i dodanie do tego pozycjonowania to jedna z lepszych strategii. Pozwala na trafienie do różnych typów użytkowników, a zarazem umożliwia promowanie firmy na dwa sposoby.

Możesz wybrać pozycjonowanie, a dopiero po pewnym czasie wdrożyć Google Ads. Jednak zdecydowanie poleca się jednoczesne działanie i marketing internetowy na oba sposoby. Specjaliści tak dobiorą kampanię do budżetu, że Twoja firma będzie mogła sobie pozwolić na obie opcje.

Zalety reklam Google Ads

Reklamy Google Ads mają wiele korzyści. Najważniejszą z nich jest możliwość zdobycia szybkiej widoczności na konkretne frazy w krótkim czasie. Ponadto reklamy Google mogą być różnorodne i pojawiać się w wielu miejscach w sieci. Dzięki temu trafia się nie tylko do osób, które korzystają z wyszukiwarki, ale też ludzi oglądających YouTube lub zaglądających wyłącznie na ulubione strony.

Niewątpliwą zaletą Google Ads jest zasięg reklam, czyli możliwość pojawiania się ich w wyszukiwarce, ale też na popularnych witrynach internetowych – informacyjnych, reklamowych lub tematycznych. Większa liczba miejsc to zwielokrotnione szanse na zyski z reklam. Oczywiście, pod warunkiem, że miejsca będą wybrane w odpowiedni sposób. Trafianie do odbiorców, którzy nie są zainteresowani Twoimi usługami lub produktami będzie generowało wyłącznie puste i kosztowne kliknięcia bez konwersji.

Ogromnym plusem reklam Google jest możliwość weryfikacji skuteczności i mierzenia wyników nie tylko po przychodach czy liczbach kliknięć. Sprawdzane są różne grupy reklam, a także rodzaje, grupy odbiorców i ich zachowania. To pozwala z czasem coraz lepiej konfigurować reklamy Google Ads i zmieniać je w taki sposób, by na bieżąco reagować na to, jakie efekty przynoszą. Korekty strategii na bazie analizy danych to możliwość zwiększenia skuteczności reklam i ciągłego zwiększania zysków z ich wyświetlania.

Trafianie do osób, które wpisują konkretne frazy, znajdują się w określonej lokalizacji lub mają konkretne zainteresowania – to tylko część możliwości dopasowywania reklam do grup odbiorców. Google Ads pozwala na skuteczne targetowanie i wyświetlanie reklam dla takich internautów, których wybierze się pod kątem analizy. Możesz z łatwością wyświetlać reklamy osobom, jakie należą do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami bądź reklamami, a także korzystać z remarketingu.

Czy warto tworzyć reklamy Google Ads samodzielnie?

Wskazówki od Google pozwalają tworzyć reklamy w wyszukiwarce każdemu. Wystarczy przejść kilka kroków konfiguracji, aby kampania pojawiała się w sieci. Jednak czy jest to korzystne? Jeśli zdecydujesz się samodzielnie tworzyć reklamy Google Ads, to musisz wziąć pod uwagę ryzyko wielu błędów. Zarówno na etapie tworzenia wyglądu, dobierania fraz i miejsc, jak i dostosowywania reklam do grupy docelowej. Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem doskonale wiedzą, jakich wykluczeń używać, w jaki sposób skonfigurować reklamę, aby była jak najbardziej efektywna. Przeprowadzą analizę fraz, miejsc, odbiorców w taki sposób, by reklamy kończyły się konwersją.

Nauka tworzenia reklam Google Ads jest wartościowa i polecamy ją każdemu, kto chce prowadzić skuteczny marketing internetowy. Jednak, jeśli zależy Ci na jak najszybszym i najskuteczniejszym wypromowaniu swojego biznesu, to skorzystaj z pomocy specjalistów. Dzięki temu nie będziesz uczyć się na błędach, przepalać budżetu na nietrafione decyzje i zaoszczędzisz czas.

Google Ads z Semcore

Chcesz wdrożyć reklamy Google Ads, które będą konwertować i zamieniać się w realny zysk? Wybierz współpracę z Semcore! Samodzielne wdrażanie reklam Google często jest o wiele bardziej kosztowne niż skorzystanie z pomocy specjalisty. Jeśli Twoja firma już korzystała z reklam Google Ads, to wykonamy ich audyt. Zweryfikujemy skuteczność, konfigurację i zbadamy wszystkie aspekty, które są potrzebne do stworzenia reklam, jakie przełożą się na najwyższą konwersję.

Korzystamy z wieloletniego doświadczenia, co pozwala nam na tworzenie kampanii, które będą się wyróżniały, trafią do odpowiednich odbiorców i spotkają się z ich zainteresowaniem. Dobierzemy frazy i miejsca wyświetlania pod korzyści biznesowe Twojego przedsiębiorstwa.

Jeśli chcesz nie tylko reklamować się poprzez Google Ads, ale też skorzystać z pozycjonowania organicznego, to zespół naszych ekspertów zadba o Twoją widoczność w sieci. Zachęcamy do kontaktu!

Q&A

Zobacz odpowiedzi na pytania na temat Google Ads, z jakimi spotykamy się najczęściej!


Koszt kampanii Google Ads jest uzależniony od wielu kwestii, na przykład konkurencyjności fraz kluczowych lub ustawień konfiguracyjnych. Miesięczne ceny kampanii reklamowych Google Ads można dopasowywać do swojego budżetu. Ważne jest to, aby ustalić takie frazy i warunki wyświetlania, by nie marnować kosztów na puste wyświetlenia, trafiać do odpowiednich odbiorców i zamieniać wyświetlenia w konwersje.

Google AdWords to dawna nazwa reklam Google – zmiana nastąpiła w 2018 roku. Obecnie to właśnie Google Ads jest oficjalną nazwą płatnych kampanii reklamowych.

Konfigurowanie reklam Google Ads to ważna umiejętność. Podstawowe można wykonać za pomocą samouczka Google, jednak nigdy nie będą one tak korzystne, jak stworzone przez profesjonalistę. Specjaliści od reklam Google potrafią doskonale dopasować czas wyświetlania reklam, budżet, grupę docelową, ustawić odpowiednie wykluczenia. Tworzą kampanie w taki sposób, by zysk był jak największy. Osoby, które nie mają dużego doświadczenia, często popełniają dużo błędów. W wyniku tego płacą dużo za reklamy, jakie nie mają wysokiego współczynnika konwersji. W efekcie tworząc reklamy samodzielnie wydają więcej niż z pomocą specjalisty w tej dziedzinie, a w dodatku mają mniejsze przychody z reklam.

Podczas konfiguracji specjalista ustala optymalne warunki, algorytm na początku się uczy. Po pewnym czasie ekspert analizuje dane i wprowadza istotne korekty, które sprawiają, że reklama będzie jeszcze bardziej skuteczna. Kampanie włączane są w ciągu maksymalnie 24 godzin od skonfigurowania, ale najbardziej efektywne stają się po kilku-kilkunastu dniach (pod opieką specjalisty).

Oceń tekst

Średnia ocen 3.8 / 5. Liczba głosów: 20

Brak głosów - oceń jako pierwszy!