Google Ads na urządzeniach mobilnych
Obecnie coraz więcej użytkowników przegląda internet na telefonie Badania wykazują, że właściciele smartfonów krócej przeglądają wyniki wyszukiwania w celu zakupu. Preferują szybką ścieżkę dotarcia do produktu, a więc chętnie klikają w reklamy i kierują się nimi. Google Ads można z powodzeniem wdrażać nie tylko dla desktopów, ale również dla urządzeń mobilnych.
Google Ads mobile – zanim wdrożysz reklamy na smartfony i tablety
Jeśli chcesz skonfigurować reklamy mobilne Google Ads, to przed tym musisz dopasować swoją stronę internetową do tych urządzeń. Bez tego potencjalni klienci będą wchodzić w reklamy ze smartfonów, ale po odwiedzeniu niedostosowanej witryny od razu z niej wyjdą. W efekcie wydasz dużo pieniędzy na kliknięcia, ale nie będzie z tego żadnej konwersji. Co trzeba zrobić, aby strona wyświetlała się prawidłowo na urządzeniach mobilnych?
Wykonaj test optymalizacji mobilnej Google. Dzięki niemu dowiesz się, jak roboty widzą Twoją witrynę, czy jest ona dopasowana do smartfonów oraz tabletów. Poza wynikiem dostrzeżesz też informacje na temat tego, jakie są najważniejsze problemy, np. treść może być szersza niż ekran, zasoby mogą nie ładować się odpowiednio itd. Jeśli Twoja witryna ma negatywny wynik, to koniecznie zadbaj o to, aby wprowadzić odpowiednie zmiany. Przy pozytywnym wyniku testu możesz zweryfikować czy jest coś, co można jeszcze poprawić, aby użytkowanie witryny na urządzeniach mobilnych było przyjemniejsze.
Poza zadbaniem o dopasowanie witryny do różnych rodzajów urządzeń, należy skupić się również na szybkości ładowania. Warto zatem skorzystać także z Google PageSpeed Insights. Otrzymana diagnoza będzie dotyczyła mobile, ale też wersji deskop. Najistotniejszym wskaźnikiem jest czas do pełnej interakcji. To okres, który musi minąć do momentu aż użytkownik będzie mógł w pełni korzystać z witryny – wykonywać wszystkie zakładane czynności na stronie. Jeśli chcesz poznać wszystkie istotne czynniki, dotyczące szybkości strony, to przeczytaj nasz artykuł o Core Web Vitals.
Zanim więc ustawisz kampanie Google Ads na urządzenia mobilne, to zadbaj, by witryna była do nich dostosowana i ładowała się szybko. Dzięki temu zwiększysz szanse na konwersję, kiedy użytkownik wejdzie na Twoją stronę poprzez reklamy. To dobra optymalizacja finansowa. Te dwie kwestie są istotne nie tylko ze względu na reklamy, ale też pozycjonowanie.
Kampanie reklamowe na urządzeniach mobilnych
Google Ads dla urządzeń mobilnych to doskonały sposób na zwiększenie przychodów. Twoje reklamy na smartfonach oraz tabletach mogą wyświetlać się w następujących miejscach:
- Aplikacje mobilne
- Płatne wyniki wyszukiwania
- Witryny z sieci reklamowej Google
- Gmail i inne usługi Google
W przypadku reklam w aplikacjach mobilnych możesz zdecydować, gdzie dokładnie będą się pojawiać. Dzięki temu dopasujesz miejsce ich wyświetlania do grupy odbiorców i reklamy będą przedstawiane poprzez aplikacje mobilne obsługiwane przez Twoich potencjalnych klientów. Google Ads umożliwia konfigurację wyświetlania reklam w aplikacjach według kategorii aplikacji. Możesz też wybrać konkretne aplikacje, na których będą pojawiały się Twoje kampanie reklamowe.