Google Display Network to sieć reklamowa Google. Należy do niej już ponad 2 miliony stron internetowych i wiele innych mediów, jak aplikacje mobilne. Za pomocą kampanii Google Display Network można konstruować reklamy w postaci banerów i grafik, filmików czy tekstów. W zależności od celu reklamy i danych dotyczących skuteczności konkretnych kampanii można tworzyć je z różnego rodzaju kierowaniem. Należą do nich między innymi: remarketing, demografia, zainteresowania i często wybierana przez odbiorców tematyka, słowa kluczowe.
Gdzie pojawiają się reklamy?
Utworzone w ramach Google Display Network reklamy pojawiają się: przed filmami na youtube, na różnorodnych stronach internetowych w postaci banerów, w aplikacjach mobilnych (jako krótkie wideo albo baner), na Gmailu. Miejsca, w których wyświetlają się reklamy nie są losowe. Algorytm dobiera je według tego, w jaki sposób została skonfigurowana kampania – reklamy wyświetlają się więc wyłącznie grupom osób, które pasują do Twoich ustawień dotyczących grup docelowych. Dobra konfiguracja jest więc kluczem do sukcesu. Jeśli odpowiednio określisz warunki, jakie mają zostać spełnione, to możesz dotrzeć do ludzi zainteresowanych Twoimi usługami i produktami. Możesz wybrać konkretne strony internetowe, na których chcesz wyświetlać swoje reklamy, zdecydować się wyłącznie na niektóre lokalizacje, wybrać słowa kluczowe i wiele więcej. Google Display Network pozwala na konfigurację według zainteresowań użytkowników internetu, ich wieku, płci czy wybór wyłącznie tych osób, które już kiedyś były na Twojej stronie internetowej. Możliwe jest łączenie rodzajów kierowania, czyli takie skonstruowanie kampanii, aby były one wyświetlane zarówno pod kątem: słów kluczowych, danych demograficznych, zainteresowań i innych.
Skuteczność tych reklam jest uzależniona bezpośrednio od konfiguracji. Ta z kolei zależy od celów, jakie ma spełnić reklama oraz możliwości finansowych reklamodawcy, a także form reklamy. Koszty Google Display Network uzależnione są od liczby kliknięć w reklamy. Takie ustawienia kampani, aby były one skuteczne, wyświetlały się odpowiednim osobom i osiągały cele przy jak najniższych kosztach jest niezwykle trudne do osiągnięcia. Dokonanie tego wymaga znajomości efektów konkretnych strategii i istniejących korelacji. Dlatego nie marnuj czasu na zapoznawanie się z wieloma zmiennymi – skontaktuj się z nami, stworzymy kampanie dostosowaną do Twoich możliwości i potrzeb!