Optymalizacja strony pod lokalne SEO
Podczas wdrażania strategii lokalnego SEO stosuje się praktycznie takie same techniki optymalizacyjne, jak w przypadku standardowego pozycjonowania ogólnopolskiego. O sposobach na usprawnienie witryny wspominaliśmy tutaj. Przede wszystkim istotne jest maksymalne skrócenie ładowania witryny. Jeżeli czas oczekiwania na wczytanie zawartości będzie zbyt długi, trudno będzie osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce. Jednocześnie należy zadbać o responsywność serwisu, aby całość pozostała przyjazna dla użytkowników korzystających z urządzeń stacjonarnych oraz mobilnych.
Lokalne SEO może być wzbogacone o wykorzystanie znaczników schema. To specjalne elementy kodu umożliwiające dokładne opisanie różnego rodzaju elementów na stronie. Całość może być wdrożona na kilka sposobów:
- poprzez JSON-LD – kod jest wklejany w segment head strony,
- poprzez RDFa – rozszerzenie tagów HTML5,
- Microdata – dodanie znaczników bezpośrednio w tagach HTML.
Tego rodzaju elementy są niezwykle atrakcyjne dla odbiorców i skutecznie zachęcają do odwiedzenia witryny. Poprzez schema administrator witryny może między innymi wskazać adres firmy, wybrać rodzaj wykonywanej działalności, udostępnić pole wewnętrznego wyszukiwania z poziomu Google, przedstawić oceny artykułów, czy godziny otwarcia działalności. W trakcie wdrażania lokalnego SEO warto zapoznać się z elementami schema dla lokalnych biznesów.