fbpx

Pozycjonowanie stron cennik

Cena pozycjonowania konkretnej strony jest uzależniona od wielu czynników. Należą do nich: branża, rodzaj witryny, konkurencyjność fraz oraz inne aspekty. Dlatego cennik pozycjonowania stron nie jest dostępny na witrynach większości agencji SEO. Wycena najczęściej przeprowadzana jest indywidualnie, na bazie wstępnej analizy najważniejszych elementów. W tym artykule dowiesz się, co wpływa na cenę pozycjonowania i co się pod nią kryje.

Zamawiam bezpłatną
konsultację SXO

Spis treści

Cechy witryny a koszt SEO

Na cenę pozycjonowania wpływa przede wszystkim wielkość witryny. Jeśli jest to rozbudowany serwis i ma dużą konkurencję, która mocno inwestuje w działania linkbuildingowe, to koszt pozycjonowania będzie ustalany indywidualnie. W takiej sytuacji trzeba oszacować ile miesięcy zajmie przegonienie stron z tej samej branży przy konkretnych typach budżetu i jakie działania należy wykonać. 

Strony można na wstępie podzielić na te bez sklepu online oraz ze sprzedażą internetową. W obu tych przypadkach zakres działań, a także czas ich wykonywania jest inny. W związku z tym cena pozycjonowania również będzie się różniła – często koszt SEO sklepu online jest większy. Witryny bez sklepu między innymi:

  • są wizytówkami;
  • reklamują usługi;
  • przedstawiają biznesy lokalne (gdzie nie da się skorzystać ani wykupić usługi/produktu) przez internet, np. kawiarnia, fryzjer;
  • to wizerunkowe strony firmowe;
  • są internetową wersją portfolio.

Mają one o wiele mniej podstron, nie posiadają kategorii produktów, a także wyróżniają się mniej skomplikowaną budową. Mogą być statyczne lub dynamiczne i posiadać blogi. Sklepy online natomiast są obszerniejsze. Istnieją oczywiście przypadki, kiedy pozycjonowanie witryny niesprzedażowej będzie drogie. To sytuacje, gdy w danej branży koszt SEO jest duży z uwagi na konkurencję.

Istotne parametry witryny, jakie wpływają na cenę pozycjonowania, to także: wiek domeny, system CMS, poziom optymalizacji, liczba technicznych błędów do naprawy, poziom linkowania (liczba linków, toksyczność, jakość), content (duplikacje, zapełnienie serwisu treściami, wykorzystanie fraz, nagłówki).

Jaka jest cena pozycjonowania?

Koszt działań SEO na poziomie kilkuset złotych miesięcznie jest nieefektywny. W tym budżecie nie da się wiele zrobić. Działania nad stroną są wtedy mocno rozciągnięte w czasie, a konkurencja cały czas działa. Obecnie absolutnym minimum dla mało rozbudowanych stron (które nie są sklepami) jest kwota 2000 złotych. Należy jednak zaznaczyć, iż taką cenę pozycjonowania można określić jako wyjściową. Jeśli konkurencja w danej branży jest bardzo duża i trudno zdobyć pozycje na dane frazy, to budżet powinien być odpowiednio wyższy. Zdecydowanie lepiej jest zainwestować więcej pieniędzy w SEO niż płacić połowę tego i odraczać sukces w wynikach wyszukiwania Google. Sukces, którego można nigdy przy nieadekwatnym budżecie nie osiągnąć, gdyż konkurencja cały czas inwestuje w pozycjonowanie stron i wciąż będzie kilka kroków do przodu.

To, jaka ostatecznie będzie cena pozycjonowania, zależy od rodzaju witryny, branży, działań konkurencji, jak również tego, jakie czynności wchodzą w skład SEO. Najczęściej różne agencje posiadają konkretne warianty pozycjonowania w różnych cenach. Każda z nich ma inny rozkład działań.

Czy zatem niska cena za pozycjonowanie będzie oznaczała brak wyników? Jeśli SEO Twojej strony kosztuje kilkaset złotych, to trudno będzie w tym budżecie zdobyć wysokie pozycje – nawet w mniej wymagających branżach. Na pracę pozycjonerską składa się mnóstwo działań, wśród nich są na przykład: optymalizacja techniczna, różnego rodzaju analizy strony oraz witryn konkurencji, copywriting, budowanie profilu linków, sprawdzanie i porównywanie wyników, research słów kluczowych. To tylko część czynności, jakie zawierają się w pozycjonowaniu. Powiedzmy szczerze, ile czasu na te działania będą mieli specjaliści, jeśli płacisz za pozycjonowanie np. 400 zł? Dochodzą do tego koszty płatnych narzędzi, działu obsługi lub wsparcia klienta. Dlatego też, jeśli zależy Ci na skutecznym marketingu strony internetowej poprzez pozycjonowanie, to nie patrz na to, by cena była jak najniższa, ale adekwatna do podejmowanych działań.

Zamów bezpłatną wycenę SEO Twojej strony!

Określenie optymalnej ceny pozycjonowania strony to tylko jedna z korzyści bezpłatnej wyceny. Zdecydowanie warto wybrać ten sposób na kontakt z kilku przyczyn. Przede wszystkim będziesz mieć precyzyjne informacje na temat tego, jakich działań wymaga Twoja witryna. Oczywiście, nie będą to szczegóły, jak w przypadku audytu technicznego, który ukazuje każdy drobiazg. Poznasz główne mankamenty witryny i obszary SEO, które wymagają inwestycji. Dowiesz się też, jaki powinien być ich koszt, aby skutecznie rywalizować z konkurencją. Wycena będzie zawierała wstępną analizę witryny, branży, konkurencji, które umożliwią określenie ceny pozycjonowania, jaką należy ponieść w celu osiągnięcia realnych efektów, czyli wzrostu widoczności oraz konwersji.

Zamówienie bezpłatnej wyceny pozwoli Tobie zorientować się na rynku. Zapewne doskonale znasz swoją branżę i masz w świadomości kilka konkretnych firm, które są Twoją konkurencją. Jednakże w środowisku internetowym te kwestie mogą znacznie się różnić. Na przykład okaże się, że inne przedsiębiorstwa są Twoją konkurencją w internecie, a inne w sprzedaży bezpośredniej w punktach stacjonarnych. Dowiesz się, jak dużo trzeba wydać pieniędzy, aby przegonić w wynikach wyszukiwania firmy o podobnym profilu działania, na bazie ich marketingu internetowego – sposobu tworzenia profilu linków, liczby tekstów na stronie, wielości kategorii, istnienia bloga oraz innych podstawowych kwestii.

Kolejną zaletą zamówienia bezpłatnej wyceny jest możliwość porównania ofert, czyli nie tylko kosztów SEO w różnych firmach, ale także tego, co składa się na daną usługę w kilku miejscach. Może się okazać, iż przedsiębiorstwa SEO zaoferują znacznie różniące się między sobą wyliczenia. Jednak będą one odmienne też ze względu na zakres działań oraz rodzaj wykonywanych czynności.

Zdecyduj się na bezpłatną wycenę pozycjonowania Twojej strony w Semcore! Dzięki temu dowiesz się, jaki budżet przeznaczyć na SEO swojej strony. Poznasz podstawowe informacje na temat poziomu optymalizacji Twojej witryny pod SEO. Dowiesz się, jakie działania warto wdrożyć, jaka jest pozycja strony www na tle całej branży. Zaznajomisz się z przyczynami wyceny określonych działań, a także dowiesz się więcej na temat tego, w jaki sposób pracujemy nad pozycjonowaniem stron naszych klientów.

Zamawiając bezpłatną wycenę nic nie tracisz, a tylko zyskujesz! Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jaka cena za pozycjonowanie będzie odpowiednia dla Twojej strony i dlaczego!

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Koszt pozycjonowania stron w sposób kompleksowy to od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. W skład ceny wchodzi audyt SEO, analiza konkurencji, dobór fraz kluczowych, optymalizacja techniczna, kontrola i tworzenie treści, a także czynności z zakresu naturalnego link buildingu wraz z weryfikacją strategii oraz raportowaniem wyników.

Skuteczne pozycjonowanie generuje ruch na stronie dzięki widoczności. Usługi SEO najczęściej skupiają się na wyszukiwarce Google, ponieważ jest to najpopularniejsze narzędzie dostępne na rynku polskim, europejskim i światowym. Wycena usługi pozycjonowania strony zawsze przeprowadzana jest indywidualne. Trudno ustalić jeden, uniwersalny cennik pozycjonowania, ponieważ ostateczny koszt zależny jest od typu witryny, konkurencji oraz aktualnej widoczności strony w wyszukiwarce.

Na co zwracać uwagę podczas wyboru pozycjonowania w danym wariancie cenowym?

Podczas wyboru pozycjonowania zwróć uwagę na cenę. Ważne jest zweryfikowanie, czy jest ona adekwatna do tego, jakie działania będą podjęte. Czerwona lampka powinna zapalić się wtedy, gdy cena pozycjonowania będzie podejrzanie niska. Zapytaj, jakie konkretne czynności będą wchodziły w skład pozycjonowania i dlaczego są ważne akurat dla Twojej witryny. Profesjonalna agencja SEO nie ma nic do ukrycia i z przyjemnością edukuje swoich klientów, aby byli świadomi procesów i wiedzieli na czym one polegają. Sprawdź budżet realizacyjny na content oraz link building, a także dowiedz się w jaki sposób będą raportowane wyniki i czy będziesz mieć możliwość ich bieżącego omawiania.

Cena pozycjonowania według ekspertów

Zapytaliśmy naszych ekspertów o kilka zdań na temat ceny pozycjonowania. Przeczytaj, co uważają na ten temat osoby związane z branżą od lat.

Damian Kaczmarek – Sales Team Leader:

„W pewnych, specyficznych okolicznościach budżet na działania SEO może być nieco niższy, przy czym należy pamiętać że koszt SEO dla e-commerce to przynajmniej 2000 zł miesięcznie. W jakich sytuacjach niższy budżet może być zasadny?

  • Sklep internetowy lub strona internetowa nie są twoim głównym źródłem zarobku, sprzedaż internetowa jest zdywersyfikowana chociażby poprzez marketplace i możesz pozwolić sobie na naprawdę powolne działania na rzecz optymalizacji strony.
  • Koszt SEO może być też niższy w przypadku, gdy sklep internetowy dopiero w przyszłości ma być ważną odnogą biznesu, ale na ten moment dominującą częścią jest sprzedaż stacjonarna.
  • Masz w sobie przyzwolenie na to by działania SEO rozpocząć od walki o niszowe frazy, długoogonowe. Przyniosą zdecydowanie mniej ruchu, niż najbardziej sprzedażowe frazy, ale nie wymagają konkurowania z gigantami konkretnej branży. Przykładowo budżet 3000-4000 zł będzie niewystarczający dla rywalizacji z Zalando na krótkie frazy związane z sukienkami, ale można spróbować w nim powalczyć na bardziej szczegółowe frazy związane np. ze specyficznymi rodzajami odzieży skórzanej z mniejszymi sklepami internetowymi.
  • Na chwilę obecną jesteś w stanie ruszyć z mniejszym budżetem po to by w ogóle uporządkować stronę i nadać odpowiedni kierunek, ale jesteś gotowy na zwiększenie budżetu w niedalekiej przyszłości i nie warunkujesz mocniejszych nakładów sformułowaniem: „jak będzie efekt to mogę zwiększyć, nawet i do 20 000 zł”.
  • Jesteś cierpliwy i dajesz sobie oraz agencji co najmniej 12 miesięcy na weryfikację tego co przyniosła współpraca.

Jeśli możesz podpisać się pod którymś z powyższych punktów, to cena SEO może faktycznie zamknąć się dla Ciebie wyjściowo w kwocie 2000-4000 zł miesięcznie. Pamiętaj jednak, że przypadek każdej strony jest nieco inny, więc zaplanowanie strategii działań warto poprzedzić warsztatem (audytem) wstępnym z dobrym merytorycznie specjalistą. Jeśli chcesz zacząć na niższym pułapie i spełniasz jeden z warunków o których pisaliśmy, nie oznacza to że powinieneś przyjąć każdą ofertę, jaka mieści się we wspomnianych widełkach, a która została wysłana z szablonu, bez wcześniejszej konsultacji”.

Bartosz Robak – Strategic SXO Consultant

“Przy wycenie działań SEO należy bardzo dokładnie przeanalizować branżę, w której w której działa serwis internetowy.

Konkurencyjne strony istnieją w praktycznie każdej branży i pozycjonują się latami. Na przykład – branża odzieżowa, medyczna, kosmetyka, fotowoltaika, budowlanka, suplementy, sport. W tych przypadkach nie ma podstaw, by startować z budżetem mniejszym niż 5000 zł.

Rozmawiam szczerze z potencjalnymi klientami i informuję, kiedy oczekiwany przez nich koszt może okazać się zbyt mały na to, by zaobserwować efekty. Jeśli konkurenci w TOP 10 w branży odzieżowej mają ponad kilka milionów znaków treści, a analizowany serwis ma opisane wyłącznie karty produktowe i klient startuje z nowym sklepem, to wciąż brakuje kilku milionów znaków.

Ważne są też funkcjonalność strony i jej struktura. Już na samym początku może się okazać, że serwis ma bardzo dużo błędów optymalizacyjnych i technicznych, które będzie trzeba naprawiać.

Istotna jest historia witryny i wcześniejsze działania. Jeśli jest ona totalnie nowa, to należy uzbroić się w cierpliwość. W takim przypadku czas oczekiwania na pierwsze efekty to minimum 12 miesięcy pracy, ponieważ nie da się szybko przegonić strony, która jest na rynku kilkanaście lat. Natomiast jeśli nawet historia serwisu jest długa, ale zaliczył on jakieś kary od Google i ma historię toksycznych linków, to nie jesteśmy w stanie przewidzieć co na nim znajdziemy.”

Ile kosztuje SEO 6a

Czy istnieje cennik pozycjonowania stron?

Jak wspominali eksperci Semcore, koszt pozycjonowania stron internetowych jest różny. Wpływ na ostateczną kwotę ma wiele czynników. Z tego względu trudno jest stworzyć uniwersalny cennik pozycjonowania stron internetowych, który będzie dokładny i sprawdzi się doskonale w każdej sytuacji. Alternatywą dla tego rozwiązania są bezpłatne konsultacje. Porozmawiaj ze specjalistą, który podpowie, ile będzie kosztować SEO dla Twojej strony w Google. To zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż schematyczny i niedokładny cennik usług.

Należy pamiętać, że niska cena pozycjonowania to nie zawsze atrakcyjniejsza oferta. Agencja SEO podczas realizacji usługi dysponuje określonym budżetem, aby w ten sposób tworzyć treści, optymalizować serwis, a także realizować czynności link buildingowe. Tanie pozycjonowanie nie jest więc skuteczne w przypadku konkurencyjnych branż. Między innymi z tego względu tak ważne są konsultacje z ekspertem, który analizuje biznes i podpowiada, jakie rozwiązania z zakresu SEO będą maksymalnie skuteczne.

Usługi pozycjonowania stron – abonament czy za efekt?

Usługi pozycjonowania stron internetowych mogą być realizowane w rozliczeniu abonamentowym lub za efekt. Co będzie lepsze? Budowanie widoczności Twojej strony w Google wymaga czasu, dlatego wstępnie rozliczanie za efekt wydaje się być korzystniejsze. W praktyce jednak należy dokładnie ustalić, jakie konkretnie efekty będą wpływać na koszty SEO. Jeżeli zdecydujesz się na płacenie za frazy, które nie generują ruchu, cena pozycjonowania będzie wysoka, a efekty słabe. Dlatego dla właścicieli biznesów bez praktycznej wiedzy o SEO atrakcyjniejsze jest rozliczanie abonamentowe. Wówczas agencja SEO może pracować, dysponując budżetem swojego klienta, a właściciel biznesu może spokojnie obserwować wzrost pozycji oraz ruchu organicznego na swojej stronie.

Pozycjonowanie cena - podsumowanie

Jeśli już wiesz, jaką ofertę SEO chcesz wybrać, to pamiętaj o kilku aspektach. Pozycjonowanie to współpraca – specjaliści w tej dziedzinie zrobią wszystko w ramach określonego budżetu oraz działań, aby zapewnić Twojej stronie jak największą widoczność. Jednak będzie to niemożliwe bez Twojej dobrej woli. Konieczne będzie przekazanie dostępów, by możliwe było wprowadzanie zmian. Ponadto ważne jest to, iż niekiedy specjaliści poproszą Ciebie o wdrożenie pewnych działań, na przykład utworzenie nowych kategorii, przebudowę menu, przeniesienie produktów. Czasem może się okazać, iż potrzebne będzie zainstalowanie płatnej wtyczki – na przykład w sklepie, który jest postawiony na PrestaShop. Wybierając Semcore masz pewność stałej współpracy opartej na nastawieniu na cel. Z przyjemnością przedstawimy Tobie ofertę i będziemy jak zawsze działać działać, raportować i objaśniać istotne kwestie. Zachęcamy do kontaktu!