fbpx

Optymalizacja konwersji

Optymalizacja konwersji bezpośrednio przekłada się na zamierzenia biznesowe. Jej skutkiem jest osiągnięcie przez daną witrynę konkretnych celów. Dbanie o pozycjonowanie jest podstawą, bo to ono sprawia, że Twoja strona jest widoczna i trafia na nią więcej odbiorców. Jednak to właśnie optymalizacja konwersji prowadzi do tego, że użytkownicy wykonują działania, na których najbardziej Ci zależy.

Zamawiam bezpłatną
konsultację SXO

Spis treści

Jak optymalizujemy konwersję? – proces optymalizacji konwersji w praktyce!

Proces optymalizacji konwersji nigdy nie jest taki sam dla dwóch różnych stron internetowych. Niektórzy w tej branży mają określony schemat działania i wprowadzają zmiany w taki sam sposób dla wszystkich swoich klientów. To nigdy nie przyniesie maksymalnych efektów, może jedynie w pewnym stopniu poprawić konwersję, ze względu na zgodność z niektórymi normami. Jednak nasi specjaliści skupiają się na konkretnych potrzebach klientów, traktując ich w sposób indywidualny.

Wynika to między innymi z tego, że dla każdego z naszych klientów konwersja może oznaczać coś całkowicie różnego. Dla niektórych będzie to zapisanie się odbiorcy na newsletter, dla innych sprzedaż, a jeszcze innym zależy na wypełnianiu formularza kontaktowego przez klienta. Jest tego o wiele więcej i każdy z celów wymaga innego sposobu optymalizacji konwersji. Przy tym należy wziąć pod uwagę charakter firmy, jej wizerunek, dotychczasowy współczynnik konwersji, wygląd strony i inne elementy, które mają kluczowe znaczenie przy wdrażaniu odpowiednich praktyk optymalizacyjnych.

Nasi klienci mają pewność, że cały proces optymalizacji konwersji będzie przebiegał z uwzględnieniem ich potrzeb, celów, wymagań. Właśnie dzięki priorytetowemu traktowaniu tych kwestii potrafimy sprawić, że współczynnik konwersji wzrasta. Jako, że specjalizujemy się w pozycjonowaniu, łączymy je z działaniami UX, to wprowadzamy modyfikacje w taki sposób, aby optymalizacja konwersji była niezwykle skuteczna i przekładała się na realny wzrost sprzedaży oraz popularności danej witryny. Czasami wystarczy tylko kilka drobnych zmian, aby konwersja mocno wzrosła. Niekiedy potrzebne są jednak bardziej złożone działania, podzielone na etapy i wykonywane zgodnie z ustaloną strategią. Im więcej celów i im większej liczby działań będą one wymagały od użytkowników, tym optymalizacja jest bardziej skomplikowana i trwa dłużej.

Konwersja na stronie – czym jest dla Ciebie?

Konwersja przybiera różną formę. Co więcej, ścieżka użytkownika prowadząca do wykonania konkretnego działania również prezentuje się na wiele sposobów. Dlatego optymalizacja konwersji – szczególnie w kontekście sklepów internetowych – ma ogromne znaczenie. Dzięki niej biznes może osiągać wyznaczone wcześniej cele, które odnoszą się do działań online.

Nawet gdy zestawimy ze sobą dwa sklepy internetowe, prawdopodobnie właściciele obu będą zwracać uwagę na nieco inną konwersję. Oczywiście wspólnym mianownikiem będzie sprzedaż – to proste. Jednak zależnie od tego, jakie cele obierają poszczególne firmy, pozostałe współczynniki mogą być kompletnie inne. Dla przykładu jeden sklep być może chce poszerzyć swoją działalność, więc konwersją będzie nie tylko realizacja transakcji, ale także pozyskanie użytkownika. Inny biznes za cel może obrać zapisanie się do newslettera, czy spędzenie określonego czasu na stronie. To właśnie z tego powodu sposobów na optymalizację konwersji jest wiele. Należy dobrać odpowiednią technikę do konkretnego biznesu, aby działanie to przyniosło oczekiwane efekty.

Etapy optymalizacji konwersji w sklepie internetowym i stronie WWW

Pierwszym krokiem jest określenie działań użytkowników, jakie mają być mierzone poprzez współczynnik konwersji. To czas na ustalenie priorytetów, tego, jakie skutki ma przynieść każde wejście odbiorcy na daną stronę internetową. Następnie wykonujemy dokładną analizę wszystkich elementów strony. Łącznie ze ścieżkami, które prowadzą odbiorcę do wykonania określonych działań. Sprawdzamy wtedy, w jakim stopniu intuicyjna dla użytkownika jest konkretna czynność, ile kliknięć wymaga, jak wyglądają elementy zachęcające do tego, czy są widoczne, nachalne, a może całkowicie niedostrzegalne. Analizie podlegają także pozornie nieistotne kwestie, takie jak kolor powiadomień. Jednym z najpopularniejszych celów właścicieli witryn internetowych jest sprzedaż.

optymalizacja konwersji semcore

Rodzaje konwersji na stronie, które warto mierzyć

Aby optymalizować konwersję, najpierw należy ją ustalić, a następnie monitorować. Zależnie od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz, Twój biznes będzie mieć inne cele. Wcześniej wspomniana sprzedaż jest tak zwaną „konwersją końcową”. Zanim klient zrealizował transakcję, znalazł się na wielu punktach styku z Twoją marką. Dlatego monitorowanie konwersji pod kątem sprzedaży i porównywanie jej z uzyskanym ruchem może być niewystarczające.

Poza odsetkiem zrealizowanych transakcji warto mierzyć takie współczynniki konwersji jak:

  • Zapis do newslettera;
  • Czas trwania sesji (np. na blogu);
  • Napisanie komentarza lub wystawienie opinii;
  • Pozostawienie danych kontaktowych;
  • Utworzenie konta;
  • Pobranie pliku (raportu, dokumentu).
  • 5 sposobów na optymalizację konwersji

Zanim przedstawimy sposoby na optymalizację konwersji, musisz wiedzieć, że do wdrożenia takiego rozwiązania konieczne jest wykonanie audytu SXO. To badanie, które opiera się na analizie całej strony internetowej pod kątem widoczności w wyszukiwarce oraz user experience. Strategia SXO stanowi innowacyjne połączenie SEO i UX, dlatego szczególnie dobrze sprawdza się w e-commerce. Wykonanie audytu pozwoli znaleźć ewentualne błędy w serwisie oraz niedociągnięcia. Następnie możliwe będzie przeprowadzenie skutecznej optymalizacji konwersji.

#1 Dostosowywanie formularzy kontaktowych, panelu logowania i koszyka zakupowego

Zacznijmy od kilku najważniejszych elementów, których optymalizacja w sklepach i na stronach firmowych jest szczególnie ważna. To formularze kontaktowe, panel logowania i koszyk zakupowy. Zasoby te są wykorzystywane do optymalizacji konwersji, ponieważ dzięki nim użytkownik może wykonać konkretne działanie prowadzące do osiągnięcia celu biznesowego.

Formularz kontaktowy – powinien wyróżniać się prostą budową oraz funkcjonalnością. Proces jego wypełnienia nie może zajmować zbyt wiele czasu, ponieważ użytkownik zrezygnuje z wysłania wiadomości. Istotnym elementem jest także przemyślana implementacja formularza. Najczęściej tego rodzaju elementy mieszczą się w dolnej części strony.

Zobacz: SXO – największy gamechanger pozycjonowania

Panel logowania i rejestracji – jeżeli chcesz zachęcić użytkowników do założenia konta, przygotuj atrakcyjny panel logowania i rejestracji. Dzięki temu internauta ukończy ten proces, zamiast go przerwać. Nie wymagaj podawania zbyt wielu danych, jeżeli nie są one potrzebne. Zadbaj także o prawidłowe działanie wszystkich przycisków.

Koszyk zakupowy – to jeden z ważniejszych elementów w e-commerce. Źle działający koszyk sprawi, że potencjalny klient nie zrealizuje swojego zamówienia, co negatywnie wpłynie na końcowy współczynnik konwersji.

#2 Skrócenie czasu ładowania strony

Jeżeli to tylko możliwe, skróć czas ładowania strony. Im dłużej użytkownik musi czekać na wczytanie się wszystkich zasobów witryny, tym gorzej. Ponadto słabe wyniki pod kątem prędkości ładowania mają negatywny wpływ na SEO w Google. W wielu przypadkach sposobem na optymalizację konwersji może być więc techniczna edycja serwisu, aby witryna mogła szybciej działać.

#3 Budowa jakościowej treści

Merytoryczny content to istotna część strategii marketingowej. Trudno sprzedawać produkty bądź oferować usługi bez ich odpowiedniego opisu oraz specyfikacji. W sieci popularność zyskują także wartościowe blogi składające się z branżowych artykułów. Dodatkowo tego rodzaju treści ukazują Twoje know-how, co pozytywnie wpływa na zaufanie odbiorców. Przygotowanie jakościowych opisów produktów (lub usług) kategorii i prowadzenie bloga jest więc sposobem na optymalizację konwersji. Przy okazji pamiętaj, że content utworzony zgodnie z zasadami SEO może bezpośrednio wpłynąć na pozyskanie wartościowego ruchu z wyszukiwarki Google.

#4 Struktura menu i nawigacji

Błędnie zaprojektowana struktura menu i nawigacji utrudniają poruszanie się po witrynie. Zasoby te mogą więc negatywnie wpływać na współczynnik konwersji. Przygotowanie spójnego menu i właściwej nawigacji jest ważną częścią każdego serwisu online, nie tylko sklepów, ale także stron wizytówek, czy blogów. Zadbaj o to, aby Twój serwis nie posiadał ślepych zaułków (dead-end pages). Możesz dodatkowo sprawdzić, czy przypadkiem w witrynie nie pojawiły się strony osierocone (orphaned pages). Ich występowanie utrudnia poruszanie się po serwisie i fatalnie wpływa na user experience.

Zobacz: Co musisz wiedzieć o Accelerated Mobile Pages?

#5 Testy A/B

Sposobem na optymalizację konwersji jest także przeprowadzanie testów A/B na użytkownikach. W ten sposób możesz zbadać zachowania społeczności, a następnie dostosować witrynę do potrzeb internautów. W efekcie Twój serwis zacznie cieszyć się wyższym współczynnikiem konwersji. Testy A/B przeprowadza się na wielu elementach. Mogą być stosowane podczas projektowania stron, przy tworzeniu paneli logowania lub w czasie dostosowywania formularzy kontaktowych bądź newsletterów.

Optymalizacja konwersji na stronie a nowe rozwiązania

Ciągle testujemy kolejne elementy, jakie mogą mieć wpływ na zmianę konwersji, tworzymy wewnętrzne badania i analizy oraz śledzimy bieżące badania zewnętrzne. Dzięki temu możemy być kilka kroków przed konkurencją, optymalizacja konwersji w naszym wykonaniu polega na zmianach i działaniach mających na celu ciągłe, a nie tylko jednorazowe poprawy współczynnika konwersji.

Po wprowadzeniu pierwszych zmian optymalizacyjnych monitorujemy jak reaguje na nie współczynnik konwersji, następnie na podstawie analizy działań użytkowników i innych danych dopracowujemy kolejne elementy. Dzięki temu osiągamy możliwie jak najwyższy współczynnik konwersji. Czasem optymalizacja konwersji to także zmiany w strukturze strony, poprawki w kodzie czy zmiana układu elementów. Nasz zespół składa się z wielu działów, w którym każdy z nich specjalizuje się w innej dziedzinie. To pozwala nam na świadczenie usług w sposób kompleksowy, biorący pod uwagę witrynę jako całość, a nie tylko zbiór kilku powiązanych ze sobą elementów.

Strategia optymalizacji konwersji jest projektowana na podstawie:

charakteru firmy
celów biznesowych
grupy docelowej
funkcjalności serwisu
wizerunku marki
wizerunku marki
SEO, UX i kwestii technicznych

Ponadto niezwykle istotne jest dopracowanie wyglądu formularzy kontaktowych i dopracowanie treści znajdujących się na nich. Nie bez znaczenia jest określenie poziomu trudności dotarcia do konkretnych funkcjonalności strony, to jak szybko odbiorca może to zrobić, jak wiele kliknięć jest od niego wymaganych. Wszystkie formularze powinny być skonstruowane w taki sposób, aby ich wypełnienie było łatwe i intuicyjne. Optymalizacja konwersji często wymaga również zmiany oprawy graficznej, konstrukcji strony i jej struktury. Powinno łączyć się ją z optymalizacją treści oraz działaniami pozycjonerskimi wraz z UX. Połączenie tych wszystkich działań stanowi najlepszy sposób na poprawę widoczności, klikalności, konwersji, a co za tym idzie – spełniania biznesowych celów firmy.

Audyt UX jako element optymalizacji konwersji na stronie WWW

Audyt UX to jeden z najważniejszych rodzajów weryfikacji zgodności witryny internetowej ze standardami. Jego zadaniem jest ocena interaktywności, czytelności i użyteczności serwisu internetowego. Ma on wykazać niedociągnięcia, błędy, ale też wskazać na elementy, które można ulepszyć i udoskonalić.

UX to dziedzina zorientowana wokół doświadczeń użytkownika stron internetowych, aplikacji i programów. Wśród obszarów, które dotyczą pracy specjalistów UX są między innymi:

  • technologia informatyczna,
  • architektura informacji,
  • design,
  • interaktywność,
  • pożyteczność rozwiązań,
  • grafika,
  • sposoby komunikowania się z odbiorcą.

Specjalista UX dąży do tego, aby witryna była jak najbardziej przyjazna dla użytkownika. Zarówno pod kątem wyglądu, funkcjonalności, jak i doświadczeń odbiorcy podczas dostępnych procesów.

Na czym polega audyt UX i jak pomoże zwiększyć współczynnik konwersji?

Przed rozpoczęciem działań dotyczących UX (User Experience) konieczne jest przeprowadzenie audytu, który uwidoczni wszystkie elementy wymagające poprawy, a także obszary, które można rozwijać. Nasi eksperci dokonują dokładnego audytu UX. Dotyczy on całości doświadczeń użytkownika, który znajduje się na danej stronie internetowej. Jednym z priorytetów jest takie skonstruowanie, czy dostosowanie witryny i jej funkcjonalności, aby korzystanie z niej było przyjemne, intuicyjne i łatwe. Nie bez znaczenia jest także szybkość dotarcia do informacji. Dlatego  też konieczne jest zweryfikowanie wielu ścieżek, które umożliwiają odbiorcy treści wykonywanie konkretnych zadań.

Specjaliści analizują każdy krok, który składa się na wykonanie danej czynności. Odbywa się to przy uwzględnieniu wielu zmiennych (czas ładowania, wymagana liczba kliknięć do wykonania określonego zadania, atrakcyjność wizualna i tematyczna serwisu i inne). Weryfikowane ścieżki działań użytkowników to na przykład:

  • dotarcie do poradnika
  • pobranie ebooka
  • dodanie komentarza
  • dokonanie zakupu (z wykorzystaniem różnorodnych form płatności)
  • zapisanie się na newsletter

Audyt UX czyli audyt użyteczności witryny internetowej

Audyt UX to dokładna weryfikacja strony internetowej, ocena jej funkcjonalności. Należy do niego również znalezienie błędów czy trudności jakie może napotkać użytkownik podczas korzystania z danej witryny. Wśród nich są uwagi dotyczące błędów (również w treści komunikatów), wolnego ładowania się podstrony, ale także utrudnionego dostępu do formularzy lub ich niewystarczającego uproszczenia. To wszystko zniechęca do pozostania na stronie i wykonywania działań pożądanych przez właściciela witryny. Audyt UX może być wykonany na wszystkich rodzajach stron internetowych. Należą do nich: blogi, sklepy internetowe, strony firmowe, ale też aplikacje webowe. Sam audyt składa się z wielu etapów weryfikacji poszczególnych elementów strony. Jest diagnozą, która pokazuje co należy zmienić i poprawić, aby interakcja z witryną była możliwie jak najbardziej intuicyjna, przyjemna i łatwa.

Użytkownik chce dotrzeć do konkretnych informacji, albo wykonać daną czynność. Utrudnienia mogą sprawić, że zrezygnuje on z przeglądania witryny, porzuci koszyk w sklepie internetowym, czy nie wypełni dokładnie zbyt skomplikowanego formularza kontaktowego. Brak dbałości o  kwestie, które z perspektywy użytkownika mają bardzo duże znaczenie, skutkuje obniżeniem popularności, zmniejszeniem zysków i wpływa negatywnie na wizerunek oraz sposób postrzegania danej firmy. Użytkownik nie chce się zastanawiać gdzie kliknąć aby coś wykonać, nie jest chętny do podawania informacji w formularzu kontaktowym, których nie chce dostarczać do firmy. Jednak jeśli każda z pozycji będzie wymagana (na przykład drugi numer telefonu, dokładny adres) to nie ma wątpliwości, że odbiorca porzuci formularz i zajrzy na stronę konkurencji. Podobnie w przypadku sklepów internetowych – zbyt długa droga od wyboru do kupna produktów prowadzi do rezygnacji, czasem może być ona spowodowana również zbyt małą liczbą możliwych rodzajów zapłacenia za produkt czy usługę.

Tymi kwestiami zajmują się właśnie specjaliści UX. Elementów i dziedzin jest o wiele więcej i od rodzaju strony zależy jak będzie przebiegać cały audyt. Profesjonalny audyt UX jest podstawą do prac nad stroną i uczynienia jej o wiele przyjemniejszą dla odbiorców. I właśnie dlatego warto zainwestować w dokładnie wykonany audyt UX. Przeprowadzony powierzchownie nie dostarczy informacji o wszystkich elementach wymagających poprawy, a więc uniemożliwi udoskonalenie witryny w stopniu, który pozwoli na wyróżnienie się na rynku. Wszystkie dostrzeżone usterki dzieli się na kilka rodzajów. Od tych najbardziej istotnych (krytycznych) po drobne, które nie mają ogromnych konsekwencji, a ich naprawa jest szybka i nie musi się odbyć natychmiast.  Po wykonanym audycie konieczne są prace nad UX strony internetowej. Cena zależy od tego jak wiele czynności należy zrealizować i jak bardzo są to skomplikowane operacje. Zastosowanie się do wszystkich uwag audytu UX gwarantuje, że użytkownik trafiający na stronę będzie mógł poruszać się po niej sprawnie i z łatwością odnajdzie wszystkie najistotniejsze funkcjonalności.

optymalizacja konwersji

Audyt UX i optymalizacja konwersji od Semcore

Nasi specjaliści UX przeprowadzają dokładne i szczegółowe testy witryn różnego rodzaju. Wykazują różne kategorie błędów biorąc pod uwagę zarówno strukturę strony, jak i jej różnorodne elementy, których poprawa znacznie wpłynie na przyjemność i intuicyjność korzystania z danej strony internetowej. Po wyeliminowaniu nieprawidłowości, strona internetowa zmieni się nie tylko jeśli chodzi o interakcję, ale również aspekty wizualne, komunikacyjne, nawigacyjne, logiczne, strukturalne, jakościowe. Skontaktuj się z nami, a stworzymy ofertę dostosowaną do Twojej firmy.

Audyt UX pozwala na uatrakcyjnienie strony pod kątem użytkowania i wyglądu, wprowadzenie zmian umożliwia bieżącą analizę ich wpływu na konwersję i korzystanie z witryny internetowej przez odbiorców.

Audyt SXO – podstawowy element optymalizacji konwersji

To kompleksowy audyt obejmujący SEO oraz UX, a także skupiający się przede wszystkim na osiągnięciu celów biznesowych właściciela strony internetowej. Obecnie wciąż niewiele firm oferuje działania związane z SXO – jednak jest on uznawany za najskuteczniejszy. Pozwala zapewnić jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarki, ale nie pozostawia odbiorcy samego sobie. SXO to zadbanie o to, aby użytkownik po trafieniu na stronę spełnił oczekiwania właściciela witryny. Wszystkie narzędzia SXO służą temu, aby ten proces był łatwy, wygodny, przyjemny dla użytkownika.

Audyt SXO przebiega wieloetapowo. Przeprowadza go kilku specjalistów z różnych branż. Zarówno osoby zajmujące się UX, jak i SEO, ale również content marketingiem i analityką. Dzięki takiemu podejściu możliwe jest zweryfikowanie wszystkich elementów strony. Bada się przyczyny pozycji w wynikach wyszukiwania, liczbę wejść, współczynnik konwersji i weryfikuje się jakie obszary witryny mają na nie wpływ, które z nich wymagają poprawy. Audyt SXO udowadnia jak mocno cele biznesowe firmy są uzależnione od nie tylko samej pozycji w wynikach organicznych, ale także wszystkich innych elementów. To one bowiem wpływają na to czy osoba, która wejdzie na stronę rzeczywiście wykona czynności, na których zależy właścicielowi witryny.

Dlaczego audyt SXO jest ważny?

Audyt SXO dostarcza wszystkich informacji dotyczących przyczyn aktualnej pozycji w wynikach wyszukiwania danej strony, ale ukazuje także powody  bieżącego poziomu konwersji. Właśnie takie kompleksowe zbadanie strony internetowej wykazuje wszystkie obszary wymagające udoskonalenia. Połączenie SEO oraz UX to przyszłość. 

Wyniki naszych klientów mówią same za siebie – audyt SXO, po którym następują działania optymalizacyjne jest najskuteczniejszy. Serwisy internetowe poddane tym działaniom nie tylko zanotowały zwiększenie widoczności, ale także wyraźny wzrost konwersji, którą najczęściej była sprzedaż. Zaufaj naszym ekspertom od SXO i zobacz jak bardzo wpłynie to na rozpoznawalność Twojej marki oraz konwersję.

Czym jest optymalizacja konwersji na stronie i jak zadbać o jego zwiększenie?

Współczynnik konwersji, inaczej CR określa poziom realizacji celów założonych dla danej strony internetowej. Oblicza się go dzieląc liczbę konwersji (wykonanych przez użytkowników działań pożądanych przez administratora witryny) przez liczbę odwiedzin. Następnie tę liczbę mnoży się razy 100%. Uzyskany wynik obrazuje jak duża część osób, które wejdą na stronę internetową wykonuje działania założone jako cel. Konwersja ustalana jest indywidualnie. Może być to zapis na newsletter, dokonanie zakupu, uzupełnienie formularza czy inne. 

Optymalizacja konwersji składa się z kilku etapów, a jej efekty są regularnie weryfikowane. Początkowo sprawdza się jaki jest współczynnik konwersji, a następnie strona internetowa jest poddawana analizie, która wykazuje jakie elementy powinny zostać zmienione, aby konwersja wzrosła. Po wdrożeniu konkretnych działań na bieżąco sprawdza się jak wpływają one na konwersję, aż do uzyskania pożądanych efektów.

To właśnie analiza strony internetowej i jej funkcjonalności pozwala odpowiedzieć na pytanie co należy poprawić, aby konwersja wzrosła. Dopiero wtedy można przejść do optymalizacji współczynnika konwersji. Tylko specjalistyczna analiza potrafi wykazać wszystkie elementy wymagające zmiany. Dlatego tak ważne jest to, aby weryfikacja strony internetowej była wykonywana przez profesjonalistów, którzy mają doświadczenie oraz odpowiednie umiejętności wypracowane latami.

Optymalizacja współczynnika konwersji na stronie – co wchodzi w skład działań?

  • grafiki, zdjęcia, obrazki (umiejscowienie, opisy, powiązanie ich z podstronami oraz funkcjonalnościami strony)
  • optymalizacja formularzy (kontaktowych, służących do rejestrowania konta itp.)
  • usprawnienie procesów, takich jak zakupy, rezerwacje, zakładanie konta, zapisy na webinar czy newsletter
  • zoptymalizowanie witryny pod kątem SEO, UX
  • rozbudowa i zmiana treści na witrynie
  • zbudowanie przyjaznej nawigacji informacji
  • zmiana struktury witryny oraz menu

Efekty optymalizacji współczynnika konwersji

Zwiększenie współczynnika konwersji to nie tylko liczby, a realne pozytywne rezultaty. Należą do nich: wzrost zainteresowania produktami i usługami, zwiększenie sprzedaży i zysków, lepsza rozpoznawalność. Jednak jednocześnie maleje koszt pozyskania klienta. Jeśli zadba się o pozycjonowanie organiczne, a tym samym zoptymalizuje stronę pod kątem konwersji, to duży procent osób odwiedzających witrynę wykona pożądane działania, na przykład zakupi produkty na sklepie internetowym. Testowanie nowych rozwiązań i ciągła analiza skutków pozwoli na ciągłe poprawianie współczynnika konwersji i utrzymywanie go na wysokim poziomie wraz ze wzrostem odwiedzin na stronie.

Nasi specjaliści zajmują się optymalizacją współczynnika konwersji w taki sposób, aby zawsze był on możliwie jak najwyższy. Dlatego też stopniowo wprowadzają zmiany, które sprawdzają się dla konkretnych serwisów internetowych. Każda analiza i wszystkie działania są indywidualnie dostosowane do konkretnej strony internetowej i firmy. Dzięki temu można dobrać najlepsze techniki w zależności od grupy docelowej danego przedsiębiorstwa oraz strategii marketingowej. Pozwala to na kompleksowe “zaopiekowanie się” witryną, mające na celu spełnienie oczekiwań naszych klientów. Zwiększamy widoczność, ściągamy większy ruch na stronę, a jednocześnie dbamy o konwersję. Dzięki temu duży procent wejść na stronę kończy się sukcesem. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak pracujemy, zapraszamy do kontaktu. 

optymalizacja konwersji

Marketing Automation w optymalizacji konwersji

Marketing Automation czyli automatyzacja działań marketingowych online ma na celu uproszczenie, ułatwienie i zsynchronizowanie różnorodnych działań dotyczących promowania i wyróżniania danej marki w środowisku internetowym. Polega na wprowadzeniu technik ułatwiających monitorowanie działań marketingowych, ich skuteczności oraz zysków, jakie przynoszą. Pozwala to nie tylko uporządkować pracę nad marketingiem marki, ale przede wszystkim umożliwia osiąganie jak najwyższych wyników poprzez testowanie i przekształcanie konkretnych działań. 

Dzięki oprogramowaniu przeznaczonym do automatyzacji działań marketingowych, które jest połączone z innymi systemami można zdobywać informacje o użytkownikach i opracowywać na ich podstawie spersonalizowane, zautomatyzowane działania marketingowe. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu i pracy osób zajmujących się marketingiem, ale także wspiera działania pozycjonujące.

Co umożliwia Marketing Automation?

Poprzez wdrożenie marketing automation można wysyłać komunikaty, maile oraz treści związane z grupowaniem odbiorców i dostosowaniem ich do określonych grup. To długofalowe działanie, które umożliwia jednak osiąganie efektów w dość szybkim czasie.  Marketing automation pozwala na wykorzystanie lejka sprzedażowego – spersonalizowane treści i wiadomości powodują zwiększenie zaufania u potencjalnych klientów. Można również dzięki temu budować bardziej zaangażowaną społeczność, związaną z marką.

W zależności od ustalonych strategii sprzedażowych można dzielić użytkowników na kilka grup. Zarówno w zależności od tego czy już dokonali zakupu, czy może porzucili koszyk, albo tego, jakie produkty przeglądali. Tak samo można dopasowywać newslettery do osób, jakie pobrały darmowego ebooka, czy też obejrzały webinar.  Zbieranie informacji o odbiorcach treści i ustalanie konkretnych strategii marketingowych pozwala nie tylko pozyskiwać nowych klientów, ale też budować zaufanie i grupy związane z firmą czy marką, które będą lojalne i zainteresowane wpisami blogowymi. Marketing automation pozwala zaoszczędzić czas, pieniądze przy jednoczesnym ciągłym rozwijaniu biznesu.