fbpx

Optymalizacja konwersji

Optymalizacja konwersji bezpośrednio przekłada się na zamierzenia biznesowe. Jej skutkiem jest osiągnięcie przez daną witrynę konkretnych celów. Dbanie o pozycjonowanie jest podstawą, bo to ono sprawia, że Twoja strona jest widoczna i trafia na nią więcej odbiorców. Jednak to właśnie optymalizacja konwersji prowadzi do tego, że użytkownicy wykonują działania, na których najbardziej Ci zależy

Jak optymalizujemy konwersję?

Proces optymalizacji konwersji nigdy nie jest taki sam dla dwóch różnych stron internetowych. Niektórzy w tej branży mają określony schemat działania i wprowadzają zmiany w taki sam sposób dla wszystkich swoich klientów. To nigdy nie przyniesie maksymalnych efektów, może jedynie w pewnym stopniu poprawić konwersję, ze względu na zgodność z niektórymi normami. Jednak nasi specjaliści skupiają się na konkretnych potrzebach klientów, traktując ich w sposób indywidualny.

Wynika to między innymi z tego, że dla każdego z naszych klientów konwersja może oznaczać coś całkowicie różnego. Dla niektórych będzie to zapisanie się odbiorcy na newsletter, dla innych sprzedaż, a jeszcze innym zależy na wypełnianiu formularza kontaktowego przez klienta. Jest tego o wiele więcej i każdy z celów wymaga innego sposobu optymalizacji konwersji. Przy tym należy wziąć pod uwagę charakter firmy, jej wizerunek, dotychczasowy współczynnik konwersji, wygląd strony i inne elementy, które mają kluczowe znaczenie przy wdrażaniu odpowiednich praktyk optymalizacyjnych.

 

Nasi klienci mają pewność, że cały proces optymalizacji konwersji będzie przebiegał z uwzględnieniem ich potrzeb, celów, wymagań. Właśnie dzięki priorytetowemu traktowaniu tych kwestii potrafimy sprawić, że współczynnik konwersji wzrasta. Jako, że specjalizujemy się w pozycjonowaniu, łączymy je z działaniami UX, to wprowadzamy modyfikacje w taki sposób, aby optymalizacja konwersji była niezwykle skuteczna i przekładała się na realny wzrost sprzedaży oraz popularności danej witryny. Czasami wystarczy tylko kilka drobnych zmian, aby konwersja mocno wzrosła. Niekiedy potrzebne są jednak bardziej złożone działania, podzielone na etapy i wykonywane zgodnie z ustaloną strategią. Im więcej celów i im większej liczby działań będą one wymagały od użytkowników, tym optymalizacja jest bardziej skomplikowana i trwa dłużej

Etapy optymalizacji konwersji

Pierwszym krokiem jest określenie działań użytkowników, jakie mają być mierzone poprzez współczynnik konwersji. To czas na ustalenie priorytetów, tego jakie skutki ma przynieść każde wejście odbiorcy na daną stronę internetową. Następnie wykonujemy dokładną analizę wszystkich elementów strony. Łącznie ze ścieżkami, które prowadzą odbiorcę do wykonania określonych działań. Sprawdzamy wtedy na ile intuicyjna dla użytkownika jest konkretna czynność, ile kliknięć wymaga, jak wyglądają elementy zachęcające do tego, czy są widoczne, nachalne, a może całkowicie niedostrzegalne. Analizie podlegają także pozornie nieistotne kwestie, takie jak kolor powiadomień. Jednym z najpopularniejszych celów właścicieli witryn internetowych jest sprzedaż.

 

 

 

 

 

Nowe rozwiązania

Ciągle testujemy kolejne elementy, jakie mogą mieć wpływ na zmianę konwersji, tworzymy wewnętrzne badania i analizy oraz śledzimy bieżące badania zewnętrzne. Dzięki temu możemy być kilka kroków przed konkurencją, optymalizacja konwersji w naszym wykonaniu polega na zmianach i działaniach mających na celu ciągłe, a nie tylko jednorazowe poprawy współczynnika konwersji.

 

Po wprowadzeniu pierwszych zmian optymalizacyjnych monitorujemy jak reaguje na nie współczynnik konwersji, następnie na podstawie analizy działań użytkowników i innych danych dopracowujemy kolejne elementy. Dzięki temu osiągamy możliwie jak najwyższy współczynnik konwersji. Czasem optymalizacja konwersji to także zmiany w strukturze strony, poprawki w kodzie czy zmiana układu elementów. Nasz zespół składa się z wielu działów, w którym każdy z nich specjalizuje się w innej dziedzinie. To pozwala nam na świadczenie usług w sposób kompleksowy, biorący pod uwagę witrynę jako całość, a nie tylko zbiór kilku powiązanych ze sobą elementów. 

Jakie elementy podlegają optymalizacji konwersji?

Jak już wspomnieliśmy, jest to uzależnione między innymi od:

  • charakteru firmy

  • celów witryny

  • grupy docelowej

  • funkcjonalności

  • wizerunku przedsiębiorstwa

  • SEO, UX i innych technicznych kwestii

Elementy istotne dla optymalizacji konwersji

Przy optymalizacji konwersji bezwzględnie należy zwrócić uwagę na podstawowe kwestie. Należą do nich:

  • wygląd strony,
  • funkcjonalność
  • przejrzystość witryny, a także głównego panelu (menu)

Ponadto niezwykle istotne jest dopracowanie wyglądu formularzy kontaktowych i dopracowanie treści znajdujących się na nich. Nie bez znaczenia jest określenie poziomu trudności dotarcia do konkretnych funkcjonalności strony, to jak szybko odbiorca może to zrobić, jak wiele kliknięć jest od niego wymaganych. Wszystkie formularze powinny być skonstruowane w taki sposób, aby ich wypełnienie było łatwe i intuicyjne. Optymalizacja konwersji często wymaga również zmiany oprawy graficznej, konstrukcji strony i jej struktury. Powinno łączyć się ją z optymalizacją treści oraz działaniami pozycjonerskimi wraz z UX. Połączenie tych wszystkich działań stanowi najlepszy sposób na poprawę widoczności, klikalności, konwersji, a co za tym idzie – spełniania biznesowych celów firmy.

 

Audyt UX

Audyt UX to jeden z najważniejszych rodzajów weryfikacji zgodności witryny internetowej ze standardami. Jego zadaniem jest ocena interaktywności, czytelności i użyteczności serwisu internetowego. Ma on wykazać niedociągnięcia, błędy, ale też wskazać na elementy, które można ulepszyć i udoskonalić.

UX to dziedzina zorientowana wokół doświadczeń użytkownika stron internetowych, aplikacji i programów. Wśród obszarów, które dotyczą pracy specjalistów UX są między innymi:

  • technologia informatyczna,
  • architektura informacji,
  • design,
  • interaktywność,
  • pożyteczność rozwiązań,
  • grafika,
  • sposoby komunikowania się z odbiorcą.

Specjalista UX dąży do tego, aby witryna była jak najbardziej przyjazna dla użytkownika. Zarówno pod kątem wyglądu, funkcjonalności, jak i doświadczeń odbiorcy podczas dostępnych procesów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na czym polega audyt UX?

Przed rozpoczęciem działań dotyczących UX (User Experience) konieczne jest przeprowadzenie audytu, który uwidoczni wszystkie elementy wymagające poprawy, a także obszary, które można rozwijać. Nasi eksperci dokonują dokładnego audytu UX. Dotyczy on całości doświadczeń użytkownika, który znajduje się na danej stronie internetowej. Jednym z priorytetów jest takie skonstruowanie, czy dostosowanie witryny i jej funkcjonalności, aby korzystanie z niej było przyjemne, intuicyjne i łatwe. Nie bez znaczenia jest także szybkość dotarcia do informacji. Dlatego  też konieczne jest zweryfikowanie wielu ścieżek, które umożliwiają odbiorcy treści wykonywanie konkretnych zadań. Specjaliści analizują każdy krok, który składa się na wykonanie danej czynności. Odbywa się to przy uwzględnieniu wielu zmiennych (czas ładowania, wymagana liczba kliknięć do wykonania określonego zadania, atrakcyjność wizualna i tematyczna serwisu i inne). Weryfikowane ścieżki działań użytkowników to na przykład:

  • zapisanie się na newsletter

  • dokonanie zakupu (z wykorzystaniem różnorodnych form płatności)

  • dodanie komentarza

  • pobranie ebooka

  • dotarcie do poradnika

Audyt UX czyli audyt użyteczności witryny internetowej

Audyt UX to dokładna weryfikacja strony internetowej, ocena jej funkcjonalności. Należy do niego również znalezienie błędów czy trudności jakie może napotkać użytkownik podczas korzystania z danej witryny. Wśród nich są uwagi dotyczące błędów (również w treści komunikatów), wolnego ładowania się podstrony, ale także utrudnionego dostępu do formularzy lub ich niewystarczającego uproszczenia. To wszystko zniechęca do pozostania na stronie i wykonywania działań pożądanych przez właściciela witryny. Audyt UX może być wykonany na wszystkich rodzajach stron internetowych. Należą do nich: blogi, sklepy internetowe, strony firmowe, ale też aplikacje webowe. Sam audyt składa się z wielu etapów weryfikacji poszczególnych elementów strony. Jest diagnozą, która pokazuje co należy zmienić i poprawić, aby interakcja z witryną była możliwie jak najbardziej intuicyjna, przyjemna i łatwa.

Użytkownik chce dotrzeć do konkretnych informacji, albo wykonać daną czynność. Utrudnienia mogą sprawić, że zrezygnuje on z przeglądania witryny, porzuci koszyk w sklepie internetowym, czy nie wypełni dokładnie zbyt skomplikowanego formularza kontaktowego. Brak dbałości o  kwestie, które z perspektywy użytkownika mają bardzo duże znaczenie, skutkuje obniżeniem popularności, zmniejszeniem zysków i wpływa negatywnie na wizerunek oraz sposób postrzegania danej firmy. Użytkownik nie chce się zastanawiać gdzie kliknąć aby coś wykonać, nie jest chętny do podawania informacji w formularzu kontaktowym, których nie chce dostarczać do firmy. Jednak jeśli każda z pozycji będzie wymagana (na przykład drugi numer telefonu, dokładny adres) to nie ma wątpliwości, że odbiorca porzuci formularz i zajrzy na stronę konkurencji. Podobnie w przypadku sklepów internetowych – zbyt długa droga od wyboru do kupna produktów prowadzi do rezygnacji, czasem może być ona spowodowana również zbyt małą liczbą możliwych rodzajów zapłacenia za produkt czy usługę.

 

Tymi kwestiami zajmują się właśnie specjaliści UX. Elementów i dziedzin jest o wiele więcej i od rodzaju strony zależy jak będzie przebiegać cały audyt. Profesjonalny audyt UX jest podstawą do prac nad stroną i uczynienia jej o wiele przyjemniejszą dla odbiorców. I właśnie dlatego warto zainwestować w dokładnie wykonany audyt UX. Przeprowadzony powierzchownie nie dostarczy informacji o wszystkich elementach wymagających poprawy, a więc uniemożliwi udoskonalenie witryny w stopniu, który pozwoli na wyróżnienie się na rynku. Wszystkie dostrzeżone usterki dzieli się na kilka rodzajów. Od tych najbardziej istotnych (krytycznych) po drobne, które nie mają ogromnych konsekwencji, a ich naprawa jest szybka i nie musi się odbyć natychmiast.  Po wykonanym audycie konieczne są prace nad UX strony internetowej. Cena zależy od tego jak wiele czynności należy zrealizować i jak bardzo są to skomplikowane operacje. Zastosowanie się do wszystkich uwag audytu UX gwarantuje, że użytkownik trafiający na stronę będzie mógł poruszać się po niej sprawnie i z łatwością odnajdzie wszystkie najistotniejsze funkcjonalności.

Audyt UX od Semcore

Nasi specjaliści UX przeprowadzają dokładne i szczegółowe testy witryn różnego rodzaju. Wykazują różne kategorie błędów biorąc pod uwagę zarówno strukturę strony, jak i jej różnorodne elementy, których poprawa znacznie wpłynie na przyjemność i intuicyjność korzystania z danej strony internetowej. Po wyeliminowaniu nieprawidłowości, strona internetowa zmieni się nie tylko jeśli chodzi o interakcję, ale również aspekty wizualne, komunikacyjne, nawigacyjne, logiczne, strukturalne, jakościowe. Skontaktuj się z nami, a stworzymy ofertę dostosowaną do Twojej firmy.

 

Audyt UX pozwala na uatrakcyjnienie strony pod kątem użytkowania i wyglądu, wprowadzenie zmian umożliwia bieżącą analizę ich wpływu na konwersję i korzystanie z witryny internetowej przez odbiorców.

 

 

 

 

 

 

 

 

Audyt SXO

To kompleksowy audyt obejmujący SEO oraz UX, a także skupiający się przede wszystkim na osiągnięciu celów biznesowych właściciela strony internetowej. Obecnie wciąż niewiele firm oferuje działania związane z SXO – jednak jest on uznawany za najskuteczniejszy. Pozwala zapewnić jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarki, ale nie pozostawia odbiorcy samego sobie. SXO to zadbanie o to, aby użytkownik po trafieniu na stronę spełnił oczekiwania właściciela witryny. Wszystkie narzędzia SXO służą temu, aby ten proces był łatwy, wygodny, przyjemny dla użytkownika. 

Na czym polega audyt SXO?

Audyt SXO przebiega wieloetapowo. Przeprowadza go kilku specjalistów z różnych branż. Zarówno osoby zajmujące się UX, jak i SEO, ale również content marketingiem i analityką. Dzięki takiemu podejściu możliwe jest zweryfikowanie wszystkich elementów strony. Bada się przyczyny pozycji w wynikach wyszukiwania, liczbę wejść, współczynnik konwersji i weryfikuje się jakie obszary witryny mają na nie wpływ, które z nich wymagają poprawy. Audyt SXO udowadnia jak mocno cele biznesowe firmy są uzależnione od nie tylko samej pozycji w wynikach organicznych, ale także wszystkich innych elementów. To one bowiem wpływają na to czy osoba, która wejdzie na stronę rzeczywiście wykona czynności, na których zależy właścicielowi witryny.

 

Celem audytu SXO jest zbadanie witryny zarówno pod kątem SEO, jak UX. To obecnie najskuteczniejsza metoda do tego, aby poprawić witrynę pod możliwie jak największą liczbą elementów. Dzięki analizie i wdrożeniu zmian możliwe jest zarówno polepszenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, jak i usprawnienie wszystkich procesów, które dzieją się już po wejściu użytkownika na stronę.

Audyt SXO - jakie są jego efekty?

Audyt SXO dostarcza wszystkich informacji dotyczących przyczyn aktualnej pozycji w wynikach wyszukiwania danej strony, ale ukazuje także powody  bieżącego poziomu konwersji. Właśnie takie kompleksowe zbadanie strony internetowej wykazuje wszystkie obszary wymagające udoskonalenia. Połączenie SEO oraz UX to przyszłość. 

Wyniki naszych klientów mówią same za siebie – audyt SXO, po którym następują działania optymalizacyjne jest najskuteczniejszy. Serwisy internetowe poddane tym działaniom nie tylko zanotowały zwiększenie widoczności, ale także wyraźny wzrost konwersji, którą najczęściej była sprzedaż. Zaufaj naszym ekspertom od SXO i zobacz jak bardzo wpłynie to na rozpoznawalność Twojej marki oraz konwersję. 

Optymalizacja współczynnika konwersji

Współczynnik konwersji, inaczej CR określa poziom realizacji celów założonych dla danej strony internetowej. Oblicza się go dzieląc liczbę konwersji (wykonanych przez użytkowników działań pożądanych przez administratora witryny) przez liczbę odwiedzin. Następnie tę liczbę mnoży się razy 100%. Uzyskany wynik obrazuje jak duża część osób, które wejdą na stronę internetową wykonuje działania założone jako cel. Konwersja ustalana jest indywidualnie. Może być to zapis na newsletter, dokonanie zakupu, uzupełnienie formularza czy inne. 

Optymalizacja konwersji składa się z kilku etapów, a jej efekty są regularnie weryfikowane. Początkowo sprawdza się jaki jest współczynnik konwersji, a następnie strona internetowa jest poddawana analizie, która wykazuje jakie elementy powinny zostać zmienione, aby konwersja wzrosła. Po wdrożeniu konkretnych działań na bieżąco sprawdza się jak wpływają one na konwersję, aż do uzyskania pożądanych efektów.

 

Dla każdej witryny internetowej można założyć kilka celów. Wszystko uzależnione jest także od obranej strategii. Początkowym celem witryny może być duża liczba osób zapisanych na newsletter, następnie pobranie ebooka, a dopiero po zgromadzeniu odpowiedniej społeczności wśród konwersji umieszcza się dokonanie zakupów. To, jakie cele zostaną założone dla danej strony internetowej jest ściśle powiązane z planami biznesowymi oraz ustalonymi etapami marketingu internetowego.


Optymalizacja współczynnika konwersji - na czym polega?

To właśnie analiza strony internetowej i jej funkcjonalności pozwala odpowiedzieć na pytanie co należy poprawić, aby konwersja wzrosła. Dopiero wtedy można przejść do optymalizacji współczynnika konwersji. Tylko specjalistyczna analiza potrafi wykazać wszystkie elementy wymagające zmiany. Dlatego tak ważne jest to, aby weryfikacja strony internetowej była wykonywana przez profesjonalistów, którzy mają doświadczenie oraz odpowiednie umiejętności wypracowane latami.

 

Optymalizacja współczynnika konwersji – co wchodzi w skład działań?

Działania w obrębie danej witryny, które mają na celu optymalizację współczynnika konwersji, mogą być różnorodne i są uzależnione od wielu czynników. Jednak najpopularniejsze i podstawowe poprawki dotyczą poprawy takich elementów jak:

  • grafiki, zdjęcia obrazki (umiejscowienie, opisy, powiązanie ich z podstronami oraz funkcjonalnościami strony)
  • poprawienie formularzy (kontaktowych, służących do rejestrowania konta itp.)
  • usprawnienie procesów, takich jak zakupy, rezerwacje, zakładanie konta, zapisy na webinar czy newsletter
  • zoptymalizowanie witryny pod kątem SEO, UX, 
  • rozbudowa i zmiana treści na witrynie
  • praca nad nawigacją
  • zmiana struktury witryny oraz menu

Efekty optymalizacji współczynnika konwersji

Zwiększenie współczynnika konwersji to nie tylko liczby, a realne pozytywne rezultaty. Należą do nich: wzrost zainteresowania produktami i usługami, zwiększenie sprzedaży i zysków, lepsza rozpoznawalność. Jednak jednocześnie maleje koszt pozyskania klienta. Jeśli zadba się o pozycjonowanie organiczne, a tym samym zoptymalizuje stronę pod kątem konwersji, to duży procent osób odwiedzających witrynę wykona pożądane działania, na przykład zakupi produkty na sklepie internetowym. Testowanie nowych rozwiązań i ciągła analiza skutków pozwoli na ciągłe poprawianie współczynnika konwersji i utrzymywanie go na wysokim poziomie wraz ze wzrostem odwiedzin na stronie.

Nasi specjaliści zajmują się optymalizacją współczynnika konwersji w taki sposób, aby zawsze był on możliwie jak najwyższy. Dlatego też stopniowo wprowadzają zmiany, które sprawdzają się dla konkretnych serwisów internetowych. Każda analiza i wszystkie działania są indywidualnie dostosowane do konkretnej strony internetowej i firmy. Dzięki temu można dobrać najlepsze techniki w zależności od grupy docelowej danego przedsiębiorstwa oraz strategii marketingowej. Pozwala to na kompleksowe “zaopiekowanie się” witryną, mające na celu spełnienie oczekiwań naszych klientów. Zwiększamy widoczność, ściągamy większy ruch na stronę, a jednocześnie dbamy o konwersję. Dzięki temu duży procent wejść na stronę kończy się sukcesem. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak pracujemy, zapraszamy do kontaktu. 

Marketing Automation

 

Marketing Automation czyli automatyzacja działań marketingowych online ma na celu uproszczenie, ułatwienie i zsynchronizowanie różnorodnych działań dotyczących promowania i wyróżniania danej marki w środowisku internetowym. Polega na wprowadzeniu technik ułatwiających monitorowanie działań marketingowych, ich skuteczności oraz zysków, jakie przynoszą. Pozwala to nie tylko uporządkować pracę nad marketingiem marki, ale przede wszystkim umożliwia osiąganie jak najwyższych wyników poprzez testowanie i przekształcanie konkretnych działań. 

Dzięki oprogramowaniu przeznaczonym do automatyzacji działań marketingowych, które jest połączone z innymi systemami można zdobywać informacje o użytkownikach i opracowywać na ich podstawie spersonalizowane, zautomatyzowane działania marketingowe.  Pozwala to na zaoszczędzenie czasu i pracy osób zajmujących się marketingiem, ale także wspiera działania pozycjonujące. 

Co umożliwia Marketing Automation?

Poprzez wdrożenie marketing automation można wysyłać komunikaty, maile oraz treści związane z grupowaniem odbiorców i dostosowaniem ich do określonych grup. To długofalowe działanie, które umożliwia jednak osiąganie efektów w dość szybkim czasie.  Marketing automation pozwala na wykorzystanie lejka sprzedażowego – spersonalizowane treści i wiadomości powodują zwiększenie zaufania u potencjalnych klientów. Można również dzięki temu budować bardziej zaangażowaną społeczność, związaną z marką.

 

W zależności od ustalonych strategii sprzedażowych można dzielić użytkowników na kilka grup. Zarówno w zależności od tego czy już dokonali zakupu, czy może porzucili koszyk, albo tego, jakie produkty przeglądali. Tak samo można dopasowywać newslettery do osób, jakie pobrały darmowego ebooka, czy też obejrzały webinar.  Zbieranie informacji o odbiorcach treści i ustalanie konkretnych strategii marketingowych pozwala nie tylko pozyskiwać nowych klientów, ale też budować zaufanie i grupy związane z firmą czy marką, które będą lojalne i zainteresowane wpisami blogowymi. Marketing automation pozwala zaoszczędzić czas, pieniądze przy jednoczesnym ciągłym rozwijaniu biznesu.

 

Marketing automation jest przez nas wykorzystywany w wielu procesach marketingowych. W szczególności przy skomplikowanych i złożonych strategiach, kiedy to narzędzia analityczne umożliwiają lepsze dotarcie do klientów z różnych grup docelowych o konkretnych cechach i upodobaniach. Kampanie bazujące na kategoryzowaniu i badaniach preferencji odnoszą ogromne sukcesy. Szczególnie jeśli połączone są z działaniami z zakresu SEO, UX oraz content marketingu. Gromadzimy informacje, na bazie których tworzymy skuteczne kampanie, które idealnie trafiają w gusta i potrzeby użytkowników. Dzięki temu nie tworzymy treści i działań niedopasowanych do użytkowników internetu. Monitorowanie reakcji odbiorców umożliwia udoskonalanie technik i tworzenie jeszcze bardziej korzystnych metod marketingowych dla konkretnych marek. 

Oceń tekst

Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów: 1270