Efekty pozycjonowania sklepu – czy to tylko widoczność i ruch?
Jak wygląda profesjonalne pozycjonowanie sklepu internetowego? Podsumujmy raz jeszcze cały proces krok po kroku:
- Audyt SEO
Kompleksowy raport obejmujący sprawdzenie stanu wyjściowego witryny, analizę konkurencji czy wskazanie tych aspektów strony, które wymagają zmian w pierwszej kolejności.
- Zaplanowanie indywidualnej strategii
Taka strategia ściśle wiąże się z audytem SEO i powinna opierać się właśnie na nim. Warto wsłuchać się także w konkretne potrzeby danej firmy i cele, do których dąży.
- Wdrożenie optymalizacji on-site
Czyli wszelkie zmiany w obrębie witryny sklepu internetowego. Może to być np. tworzenie treści, optymalizacja techniczna witryny czy odpowiednia struktura linkowania wewnętrznego.
- Optymalizacja pod kątem UX
Wszystkie działania, poza algorytmem wyszukiwarki Google, powinny brać pod uwagę również wrażenia użytkownika. Warto zadbać więc o intuicyjne poruszanie się po stronie bądź jasną ścieżkę zakupową.
- Tworzenie wartościowych treści
To one nie tylko mogą zwiększyć ruch w obrębie Twojego sklepu internetowego, ale także zbudować trwałą relację klientów z Twoją marką. Aby tak się jednak stało, treści muszą rozwiązywać problemy użytkowników lub wywoływać pozytywne emocje z ich strony.
- Budowa naturalnego profilu linkowego
Choć każdy link jest cenny, w tym przypadku zdecydowanie bardziej liczy się jakość odnośników. Pamiętaj zatem, by nie kupować ich z podejrzanych źródeł, skupiając się raczej na nawiązywaniu współprac partnerskich z portalami branżowymi czy uznanymi w danym regionie serwisami.
- Bieżące monitorowanie i aktualizowanie strategii
Strategia dobra w danym momencie, za jakiś czas może okazać się mniej skuteczna. Właśnie dlatego należy trzymać rękę na pulsie, obserwować pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania i w razie potrzeby modyfikować swój plan.