Badania i testy A/B pozwalają porównać nawet drobne elementy. To sprawia, że można w sposób świadomy wprowadzać zmiany z pozoru poprawnych elementów. Zastosowanie testów A/B sprawdza się zarówno w przypadku sklepów internetowych, jak i blogów, aplikacji mobilnych oraz webowych i wielu innych.
W jakim celu wykonuje się badania i testy A/B?
Podstawową przyczyną jest porównanie różnych wersji czy to stron internetowych czy aplikacji. Czasem testy A/B są oparte na całkowicie różnych projektach, a czasem dotyczą wyłącznie jednego przycisku/funkcji. Jest to uzależnione tym, jakich odpowiedzi ma dostarczyć wykonanie konkretnego testu. Testy A/B są stosowane także przy porzuconych koszykach. Dla przykładu jedna z wersji wyświetlała zachętę do dokończenia zakupów osobom porzucającym koszyki, a druga wersja nie zawierała żadnego komunikatu. Podczas analizy skuteczności weryfikuje się jak duży procent osób, które widziały zachętę rzeczywiście dokonało zakupu.
Przeprowadzanie testów A/B jest dopasowane do konkretnych witryn internetowych. Ustala się je w zależności od tego, jaki jest poziom konwersji i jakie elementy na stronie internetowej można zmienić aby przetestować ich skuteczność. Testy A/B mają dużą efektywność, ponieważ nierzadko wprowadzane na stałe zmiany, które z powodzeniem przeszły przez test A/B na stałe wpływają w sposób pozytywny na ko wersję.