Senuto – niezbędne narzędzie SEO
5 min
5 min
Na skróty
Pozycjonowanie stron internetowych to proces składający się z wielu elementów, m.in. audytu, optymalizacji treści, optymalizacji technicznej oraz link-buildingu. Jednym z równie ważnych aspektów działań SEO jest dobór słów kluczowych, analiza widoczności oraz regularny monitoring pozycji na stronie wyników wyszukiwania, a więc analiza SERP. W zawiązku z tym, że Google nieustannie aktualizuje algorytmy wyszukiwarki i dąży do poprawy jakości wyników wyszukiwania, jesteś zmuszony działać szybko i precyzyjnie.
W tym celu warto wykorzystać polskie narzędzie Senuto oferujące szereg różnorodnych funkcjonalności i wspierających pozycjonerów, copywriterów oraz content marketerów. Dzisiejszy wpis poświęcimy na przedstawienie tego programu. Miłej lektury!
Senuto to zaawansowane narzędzie SEO, które umożliwia kompleksową analizę widoczności stron internetowych w wynikach wyszukiwania Google oraz efektywne planowanie strategii contentowej, ale przede wszystkim dostarcza wiele informacji na temat słów kluczowych.
Platforma ta jest szczególnie popularna w Polsce, ale wspiera działania SEO na wielu rynkach.
Senuto oferuje 6 podstawowych funkcjonalności. Są to:
analiza widoczności,
analiza konkurencji,
analiza pod względem liczebności linków zwrotnych,
możliwość doboru słów kluczowych,
monitoring pozycji
content planner, który jest z nami od niedawna (opcję tę oferuje przykładowo Surfer SEO).
Dzięki analizie widoczności możemy bez problemu monitorować aktualną kondycję strony. Porównać domenę z konkurencją i – co najważniejsze – przeanalizować szczyt wyników wyszukiwania (TOP 10 pierwszych serwisów) pod kątem słów kluczowych.
Źródło: https://www.senuto.com/pl/analiza-widocznosci/
W zależności od naszych potrzeb możemy zweryfikować frazy konkurencji. Sprawdzić, na jakie wspólne słowa kluczowe pozycjonują się nasi rywale. Jest to niezbędne działanie potrzebne przy tworzeniu skutecznej strategii SEO.
Bardzo przydatną funkcjonalnością oferowaną przez Senuto jest określenie tzw. gap contentu. Dzięki temu możemy dokonać analizy SERP oraz wyodrębnić frazy, na które pozycjonuje się nasza konkurencja i zestawić ich stronę internetową z naszą.
Według raportu ekspertów Senuto, z narzędzia korzysta aż 80% specjalistów SEO w Polsce! Nic dziwnego, skoro spośród 50 milionów fraz możemy wybrać te, które idealnie pasują do konkretnej strategii SEO. Wystarczy wpisać dowolną frazę kluczową lub adres witryny, aby uzyskać poniższe rezultaty:
Źródło: https://www.senuto.com/pl/baza-slow-kluczowych/
Dzięki różnorodności opcji dostępnych w Senuto możemy również selekcjonować gotowe tematy blogowe według średniej liczby wyszukiwań (w tym celu należy wykorzystać funkcję dostępną na górnej belce – Pytania).
Jako doświadczona agencja SEO uważamy, że korzystanie z Senuto jest konieczne do przeprowadzenia działań zmierzających do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Senuto wskaże nam te obszary, które wymagają zmian. Ich wdrożenie ma na celu zwiększyć ruch oraz sprzedaż.
Senuto oferuje ciekawą opcję – otóż możemy bardzo łatwo dokonać analizy SERP i sprawdzić, jakie elementy decydują o wysokiej lub niskiej pozycji Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
Źródło: https://www.senuto.com/pl/analiza-serp/
Co więcej – od niedawna Senuto wprowadziło funkcję pomocniczą do tworzenia treści przypominającą Surfera SEO lub Contadu. Po co? Ponieważ wskazując elementy do poprawy, które mają za zadanie ułatwić proces zwiększenia pozycji tekstu w SERP-ach, użytkownicy Senuto od teraz znacznie sprawniej mogą pisać wysoko rankujące teksty.
Analiza linków zwrotnych pod względem ich liczby to funkcja, która pozwala na monitorowanie odniesień prowadzących do Twojej witryny z innej strony (bądź stron) internetowych. Linki zwrotne są ważnym czynnikiem w SEO, wpływającym na kolejność wyników wyszukiwania. Google ocenia stronę na podstawie jakości i liczby odnośników do niej prowadzących.
Bardzo przydatna opcja dla specjalistów SEO. Umożliwia kontrolowanie skuteczności podejmowanych działań, jak i pozwala zweryfikować organiczne wyniki wyszukiwania i przeanalizować je pod względem słów kluczowych, a także śledzić zmiany zachodzące w ich popularności w wyszukiwarce Google.
Źródło: https://www.senuto.com/pl/monitoring-pozycji/
Warto również wspomnieć, iż wykresy przedstawiające zbiory fraz konkurencji ukazują się w TOP 3, TOP 10 i TOP 50 – daje to bardzo szeroki wgląd w całą sieć wyników wyszukiwania.
Służy do planowania działań z zakresu content marketingu i pomaga zoptymalizować zawartość strony www pod kątem SEO. Jego głównym celem jest pomoc przy tworzeniu treści, które mają duży potencjał w zwiększeniu ruchu organicznego w serwisie.
Content Planner wykorzystuje dane wyszukiwania i analizę słów kluczowych, aby sugerować tematy oraz treści, które mogą lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników i zwiększać widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google.
Źródło: https://www.senuto.com/pl/content-planner/
Dzięki temu uzyskamy dokładny content plan uwzględniający najbardziej konwertujące słowa kluczowe oraz dłuższe sformułowania (tzw. frazy long tail SEO). Tworząc artykuł oparty na wytycznych Senuto, uzyskamy wysokie topical authority tekstu, co przełoży się na satysfakcjonującą pozycję w SERP-ach.
Istnieją 3 główne pakiety Senuto:
Lite (119 zł / mc),
Basic (249 zł / mc),
Advanced (499 zł / mc),
Prime (1199 zł / mc).
Senuto przygotowało także promocję dla osób, które wykupią dostęp na 12 miesięcy z góry. Wówczas użytkownicy narzędzia mogą zaoszczędzić nawet do kilkuset złotych w skali roku.
Dzięki Senuto możesz przeprowadzić analizę SERP i zyskać przewagę nad konkurencją. Narzędzie Senuto to doskonałe rozwiązanie dla każdej osoby, która działa w branży marketingu online. Oferuje wiele funkcjonalności, z których skorzystają nie tylko zaawansowani marketerzy, ale również początkujący i średniozaawansowani specjaliści SEO oraz inżynierowie treści.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.
Senuto to narzędzie wspierające działania SEO (Search Engine Optimization). Umożliwia analizowanie słów kluczowych, monitorowanie pozycji w wyszukiwarkach oraz ocenę widoczności witryn internetowych, co pomaga w optymalizacji treści i strategii marketingowej.
Senuto oferuje szeroką gamę funkcji, w tym:
Analizę słów kluczowych – pozwala odkryć, jakie frazy wyszukują Twoi potencjalni klienci.
Monitorowanie pozycji – możesz śledzić, jak algorytmy wyszukiwarek oceniają konkurencję, i na jakie frazy kluczowe rankuje w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page – strona wyników wyszukiwania).
Analizę widoczności – pozyskasz niezbędne informacje na temat tego jak wysoko algorytmy Google umieściły Twoją stronę na liście SERP.
Tworzenie contentu – narzędzia wspierające planowanie i optymalizację treści.
Analizy konkurencji: Porównuje Twoją stronę z rywalami w branży.
Senuto jest narzędziem przeznaczonym dla:
Specjalistów SEO,
Content managerów,
Marketingowców,
Właścicieli małych i średnich firm,
Agencji marketingowych.
Niezależnie od doświadczenia w SEO, Senuto oferuje intuicyjne narzędzia, które są przydatne zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników.
Regularne korzystanie z Senuto pozwala:
Poprawić widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach,
Odkryć nowe możliwości słów kluczowych,
Śledzić efekty działań SEO w czasie rzeczywistym,
Opracować skuteczną strategię content marketingową,
Zrozumieć działania konkurencji i reagować na zmiany rynkowe.
Tak, Senuto zostało zaprojektowane z myślą o użytkownikach na różnych poziomach zaawansowania. Interfejs jest intuicyjny, a narzędzie oferuje wiele samouczków i wskazówek, które ułatwiają jego obsługę.
Choć Senuto jest narzędziem popularnym w Polsce, oferuje również funkcje dostosowane do rynków zagranicznych. Użytkownicy mogą analizować dane z wielu krajów i dostosowywać swoje działania SEO do specyfiki lokalnych rynków.
Tak, Senuto to narzędzie komercyjne, oferujące różne plany abonamentowe dostosowane do potrzeb użytkowników. Istnieją także darmowe wersje testowe, które pozwalają zapoznać się z podstawowymi funkcjami.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.