Senuto – niezbędne narzędzie SEO
3 min
3 min
Na skróty
Pozycjonowanie stron internetowych to proces składający się z wielu elementów, m.in. audytu, optymalizacji treści, optymalizacji technicznej oraz link-buildingu. Jednym z równie ważnych aspektów obejmujących SEO jest także dobór słów kluczowych, analiza widoczności oraz regularny monitoring pozycji w wyszukiwarkach. W tym celu możemy wykorzystać polskie narzędzie Senuto oferujące szereg różnorodnych funkcjonalności wspierających pozycjonerów, copywriterów oraz content marketerów. Dzisiejszy wpis poświęcimy na przedstawienie tego instrumentu. Miłej lektury!
Senuto oferuje 5 kluczowych funkcjonalności – analiza widoczności, możliwość doboru słów kluczowych, analiza wyników SERP, monitoring pozycji oraz content planner, który jest z nami od niedawna (opcję tę oferuje przykładowo Surfer SEO).
Dzięki analizie widoczności możemy bez problemu monitorować aktualną kondycję strony. Porównać naszą domenę z konkurencją i co najważniejsze – sprawdzić słowa znajdujące się w TOP 10.
Źródło: https://www.senuto.com/pl/analiza-widocznosci/
W zależności od naszych potrzeb możemy zweryfikować frazy konkurencji. Sprawdzić, na jakie wspólne słowa kluczowe pozycjonują się nasi rywale. Jest to bardzo pomocne przy tworzeniu strategii SEO.
Bardzo przydatną funkcjonalnością oferowaną przez Senuto jest określenie tzw. gap contentu. Dzięki temu możemy znaleźć frazy, nad którymi pracuje konkurencja, a których my nie pozycjonujemy.
Według raportu ekspertów Senuto, z tego narzędzia korzysta aż 80% specjalistów SEO z Polski. Nic dziwnego, skoro spośród 50 milionów fraz możemy wybrać te, które idealnie pasują do naszej strategii SEO. Wystarczy wpisać dowolną frazę kluczową lub adres witryny, aby uzyskać takie rezultaty:
Źródło: https://www.senuto.com/pl/baza-slow-kluczowych/
Dzięki wysokiej różnorodności opcji dostępnych w Senuto możemy również selekcjonować gotowe tematy blogowe według średniej liczby wyszukiwań (w tym celu należy wykorzystać funkcję „Pytania”).
Jako doświadczona agencja SEO uważamy, że korzystanie z Senuto to przysłowiowy strzał w dziesiątkę również, jeśli chodzi o planowanie działań SEO i content marketingowych. Instrument ten wskaże nam działania, które przyniosą ruch oraz sprzedaż. Wygląda to mniej więcej tak:
Senuto oferuje bardzo ciekawą opcję – otóż możemy bardzo łatwo sprawdzić, jakie czynniki algorytmiczne zdecydowały o wysokiej lub niskiej pozycji Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Źródło: https://www.senuto.com/pl/analiza-serp/
Co więcej – narzędzie to w pewnym stopniu upodabnia się pod względem możliwości tworzenia contentu do Surfera SEO lub Contadu. Dlaczego? Ponieważ wskazując elementy do poprawy, które mają za zadanie ułatwić zwiększenie pozycji tekstu w SERP-ach, użytkownicy Senuto znacznie sprawniej mogą pisać wysoko rankujące teksty. Z doświadczenia wiemy, iż niektórzy copywriterzy wykorzystują Senuto zamiast Surfera SEO.
Bardzo przydatna opcja dla specjalistów ds. SEO. Umożliwia kontrolowanie skuteczności podejmowanych działań, weryfikowanie wyników konkurencji dla Twoich fraz oraz sprawdzanie najbardziej aktualnych danych Twojej strony w wyszukiwarkach.
Źródło: https://www.senuto.com/pl/monitoring-pozycji/
Warto również wspomnieć, iż wykresy przedstawiające zbiory fraz konkurencji ukazują się w TOP 3, TOP 10 i TOP 50 – daje to bardzo szeroki wgląd na całą sieć wyników wyszukiwania.
Content Planner jak już wspomnieliśmy, jest stosunkowo nową funkcją. Jednak testowaliśmy ją i naprawdę polecamy. Wyręcza on content marketerów z tworzenia skomplikowanych strategii treści. Od teraz wystarczy wykorzystać algorytmy Senuto, wpisując wyłącznie konkretne frazy kluczowe do generatora planowanego contentu.
Źródło: https://www.senuto.com/pl/content-planner/
Dzięki temu uzyskamy dokładny content plan uwzględniający najbardziej konwertujące słowa kluczowe oraz dłuższe sformułowania (tzw. frazy long tail SEO). Tworząc artykuł oparty na wytycznych Senuto, uzyskamy wysokie topical authority tekstu, co przełoży się na satysfakcjonującą pozycję w SERP-ach.
Istnieją 3 główne pakiety Senuto: Essential (99 zł / mc), Standard (199 zł / mc) oraz Premium (399 zł / mc). Dostępny jest także plan dla większych agencji marketingowych i dużych serwisów e-commerce za 999 zł / mc. Do wszystkich cen należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Jeśli płacimy od razu za cały rok, ceny są niższe o kilkanaście procent.
Narzędzie Senuto to doskonałe rozwiązanie dla każdej osoby, która działa w branży marketingu online. Wyróżnia się bardzo niskimi cenami (np. w porównaniu do Ahrefs), a także różnorodnymi funkcjonalnościami, na których skorzystają nie tylko zaawansowani marketerzy, ale również początkujący i średnio-zaawansowani specjaliści ds. SEO.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.