fbpx

Content Marketing

Content marketing to inaczej marketing treści. Składają się na niego: publikacje tekstowe, graficzne czy w formie filmów. Ten rodzaj marketingu internetowego nastawiony jest na wysoką wartość materiałów oraz odpowiednie opracowanie ich pod kątem grupy odbiorców. Content marketing to zbiór technik, które mają dostarczać użytkownikom ciekawych i interesujących treści, zachęcać ich do kolejnych odwiedzin na danej stronie, przybliżać do marki i budować jej pozytywny wizerunek oparty na zaufaniu. Ze względu na to, że Google coraz bardziej zauważa potrzebę istnienia stron bogatych w prawdziwe i potrzebne informacje, to konfiguruje algorytmy w taki sposób, aby w wynikach wyszukiwania wyróżniały się właśnie te witryny, które dbają o te kwestie. Content marketing ma więc ogromny wpływ na samo pozycjonowanie organiczne strony, a w połączeniu z SEO, UX i innymi metodami sprawia, że strony internetowe osiągają najlepsze miejsca w wynikach wyszukiwania i mają najwyższy współczynnik konwersji.

Na czym polega content marketing?

Do zadań specjalistów zajmujących się content marketingiem należy ustalenie grupy docelowej, czyli osób, do których mają trafiać tworzone treści. To niezwykle ważne, bowiem od tego uzależnione jest to, jak będzie wyglądała strategia i cały proces. Według ustaleń dobiera się i dostosowuje: tematy, trudność językową, styl, charakter przekazów i wiele innych. Content marketing to nie jest jednorazowa reklama, a proces, który ma przede wszystkim zainteresować i zatrzymać na dłużej poprzez publikowane treści. Tworzy to społeczność osób zainteresowanych marką/firmą, którzy mają do niej zaufanie i angażują się w projekty, wydarzenia, treści. Content marketing jest także potężnym narzędziem do tworzenia wizerunku konkretnej marki.

Content marketing i pozycjonowanie

Wydaje się, że content marketing ma głównie wpływ na wizerunek i rozpoznawalność marki, może też napędzać sprzedaż. Dobrze opracowany i prowadzony content marketing potrafi także niezwykle silnie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce Google. Dobre jakościowo i ciekawe treści są publikowane na blogach, forach i w serwisach społecznościowych. Nie tylko zwiększa się wtedy ruch na witrynie, ale do strony kieruje wiele linków z różnych, zaufanych dla Googla stron. Im lepsze zaplecze backlinków, czyli im więcej naturalnych linków z innych witryn kieruje do Twojej, tym wyższa będzie jej pozycja w wyszukiwarce. Content marketing napędza więc pozycjonowanie organiczne i ma na nie duży wpływ. Jeśli tworzone treści będą jednocześnie zgodne z zasadami SEO, to będą miały nieoceniony wpływ na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Jakie formy należą do content marketingu?

Content marketing jest niezwykle różnorodny, obfituje w wielość form. Najpopularniejsze są teksty blogowe. Mają formę poradników, wywiadów, relacji czy tekstów newsowych z danej branży. Celem takich treści jest edukacja, zaciekawienie, czasem rozbawienie. Wszystko zależy od obranej strategii. Najważniejsza jest wartość takich tekstów dla użytkownika. Dlatego też ustalenie działań powinno być poprzedzone dowiedzeniem się tego, na czym zależy odbiorcom, jakich informacji poszukują oraz w jaki sposób można zainteresować ich daną tematyką. Jednocześnie budując silny wizerunek marki jako tej, która rozumie potrzeby, zna się na danych dziedzinach i promuje pozytywne wzorce, idee. Content marketing to również ebooki (darmowe i płatne), wszelkie artykuły o charakterze poradnikowym i edukacyjnym, mogą to być też artykuły sponsorowane, czy komentarze i recenzje (produktów, ale też wydarzeń z danej branży). Do content marketingu można także dodać ciekawe wiadomości przesyłane w formie newslettera. Jednak to nie tylko tekst składa się na content marketing. Ważne są również infografiki, zdjęcia, animacje, filmy, webinary czy inne formy wizualne i audio.

Jaka strategia jest najskuteczniejsza?

To, jaką strategię obrać i jaki content wybrać jest uzależnione od kilku czynników. Jednak bez wątpienia wszystkie z nich wiążą się w mniejszym lub większym stopniu z celami biznesowymi firmy. Ważna jest docelowa grupa odbiorców, plany finansowe firmy, budżet przeznaczony na ten cel i strategia innych form marketingu internetowego. Ustalenie strategii składa się z wielu aspektów, nie ma dwóch takich samych i równie skutecznych sposobów prowadzenia content marketingu. Każda firma powinna więc zdecydować się na swój własny plan, który będzie realizowała. Tylko wtedy będzie wiarygodna, a po tym lubiana, doceniana i popularna.

Content marketing - nie masz pomysłów? Postaw na Semcore!

Zarówno zaplanowanie odpowiedniej strategii, jak i wykonywanie działań z nią związanych to wymagające wyzwania. Perfekcyjny content marketing to konieczność posiadania wiedzy marketingowej, branżowej, ale też z zakresu psychologii społecznej i mechanizmów poznawczych. Do tego warto znać zasady SEO i być kreatywnym. Trudno spełnić te i wiele innych warunków. Dlatego najlepiej jest zaufać specjalistom, którzy z powodzeniem prowadzą content marketing wielu firm. Najlepszym wyborem jest Semcore, podchodzimy do każdego klienta indywidualnie, a nasi specjaliści przygotowują skuteczne spersonalizowane strategię. Specjaliści UX, copywriterzy, marketingowcy, profesjonalni pracownicy zespołu SEO oraz inne działy łączą siły i tworzą content, który przyciągnie odbiorców, zbuduje wizerunek marki i wpłynie na jej realne zyski.

SEO copywriting

SEO copywriting jest niezwykle ważnym elementem pozycjonowania. Wpływa na miejsce w wynikach wyszukiwania pod danymi frazami kluczowymi. Teksty SEO powinny być tworzone w taki sposób, aby zawierały skrupulatnie wybrane frazy kluczowe w odpowiednim nasyceniu, dobrze dobrane nagłówki, przemyślaną strukturę treści. Nie powinny być jednak tworzone jedynie pod algorytmy Google. Obecnie największą wartość mają publikacje, które są interesujące dla odbiorców.

 

Teksty SEO mają zastosowanie na wielu stronach internetowych, jest ogrom rodzajów tekstów, które mogą mieć przełożenie na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania Google. Najczęściej są to artykuły blogowe, które mają za zadanie pozycjonować witrynę danej firmy, ale jednocześnie sprawiać, że odbiorcy będą chętnie zapoznawać się z publikowanymi tekstami ze względu na ich użyteczność. Copywriterzy SEO tworzą również ciekawe i atrakcyjne opisy produktów, usług i kategorii, które wykorzystuje się nie tylko jako narzędzie do pozycjonowania, ale także jako teksty nastawione na zwiększenie zainteresowania produktem/usługą. Mają również wpływ na wizerunek danego przedsiębiorstwa.

Tworzenie tekstów SEO

Jak działają nasi copywriterzy SEO? Weryfikują charakter działalności, robią dokładny research na temat produktów, usług i wszystkiego, co oferuje dana firma. Następnie po ustaleniu z klientem liczby tekstów, słów kluczowych, charakteru publikacji oraz ich długości, tworzą teksty. Są one dostosowane zarówno do odbiorców, jak i do algorytmów Google. Dlatego też spełniają kilka funkcji. Są: użyteczne, ciekawe, napisane atrakcyjnym i przyciągającym uwagę językiem, wpływają na pozycjonowanie, ale jednocześnie spełniają wymóg poprawności merytorycznej. Samodzielne stworzenie tekstów, które są doskonałe pod kątem pozycjonowania, a jednocześnie napisane dla odbiorców z uwzględnieniem ich potrzeb jest niezwykle trudne. Dlatego też o wiele łatwiej skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy zadbają o każdy element i dopracują teksty w taki sposób, że ich czytanie będzie przyjemnością dla odwiedzających stronę internetową.

 

Nasi SEO copywriterzy wykorzystują wieloletnie doświadczenie w tej branży, ale także wiedzę dotyczącą preferencji odbiorców oraz optymalizacji tekstów do wymagań SEO. Tworzenie tekstów na blogi, sklepy internetowe oraz strony firm wymagają nie tylko umiejętności docierania do prawdziwych informacji, ale także wyćwiczonych umiejętności przekazywania wiedzy. Dotyczy to różnych grup odbiorców, a więc wiąże się z dopasowanym słownictwem, sposobem narracji oraz odpowiednim stylem. Ponadto konieczna jest znajomość zasad językowych i umiejętność opisywania w sposób obrazowy, twórczy, ciekawy, nieszablonowy.

 

Google często modyfikuje algorytmy. Celem jest to, aby wyszukiwanie dla użytkowników było łatwiejsze i aby szybciej mogli znajdować interesujące ich strony internetowe. Dlatego też regularnie pojawiają się nowe algorytmy, a te już istniejące są udoskonalane w taki sposób, aby jednocześnie zapobiec nieetycznym działaniom, czy bazowaniu na “black hat SEO” – praktykom niezgodnym z zaleceniami Google, które sztucznie podbijają pozycję strony. Nasi copywriterzy SEO są na bieżąco ze wszystkimi zmianami, wiedzą jakie trendy obecnie panują i dostosowują do tego teksty. Jako, że obecnie Google dopasowuje algorytmy w taki sposób, aby wyróżniane w organicznych wynikach wyszukiwania witryny były przede wszystkim przydatne i przyjazne dla użytkownika, to coraz trudniej jest tworzyć treści wyłącznie pod roboty. Współcześnie techniki wykorzystywane jeszcze niedawno, często polegające na sztucznym upychaniu fraz kluczowych w tekstach, które nie miały dużej wartości, są już nieefektywne. Tworzenie tekstów SEO stało się więc o wiele bardziej wymagające, istnieje bowiem konieczność publikacji materiałów przydatnych, ciekawych, ale jednocześnie uwzględniających wszystkie techniczne aspekty wpływające na pozycjonowanie.

Teksty SEO warunkiem dobrej optymalizacji strony pod pozycjonowanie

Artykuły blogowe, sponsorowane, opisy produktów to teksty, które przy wykorzystaniu słów  kluczowych wpływają na pozycję danej strony w Google. Oczywiście nie da się osiągnąć dobrego miejsca wyłącznie za ich pomocą, ale są konieczne. Bez nich niemożliwe jest osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Zaletą tekstów zoptymalizowanych pod kątem SEO jest nie tylko wykorzystywanie w odpowiednich miejscach, dobrym zagęszczeniu oraz odmianie słów kluczowych. Plusem jest również wydźwięk artykułów i ich wpływ na wizerunek marki. Im lepsze i ciekawsze teksty, tym więcej osób będzie odwiedzać daną stronę internetową w celu znalezienia ciekawych informacji, co wpłynie na liczbę wyświetleń i także będzie miało przełożenie na pozycję strony, ale spowoduje też wyższy współczynnik konwersji.

SEO copywriting to nie tylko słowa kluczowe, ale też wysokiej jakości treść, dobrze dobrane nagłówki, odpowiednie formatowanie tekstu, dopasowanie stylu do odbiorców, odpowiadanie publikacjami na potrzeby użytkowników, a także językowe zabiegi, które wzbogacają treść, zaciekawiają, ułatwiają zapoznawanie się z treścią i “wciągają” odbiorców. SEO copywriting jest niezwykle trudny dla osób, które nigdy tego nie robiły. Tworzenie tekstów, które skutecznie wpływają na pozycjonowanie wymaga wiedzy, umiejętności oraz warsztatu. To wszystko potrafią nasi copywriterzy. Zachęcamy do kontaktu w celu skorzystania z tej usługi. Można ją powiązać również z innymi oferowanymi przez nas działaniami.

Prowadzenie blogów

Prowadzenie bloga firmowego jest doskonałym sposobem spełniającym wiele celów biznesowych. Wpływa na pozycjonowanie, wizerunek firmy, a także przywiązanie klientów do danej marki. Ważne jednak aby spełniać przy tym zasady dotyczące SEO i wchodzące w skład kompetencji z zakresu marketingu internetowego, a w szczególności content marketingu. Znaczące są także: regularność, spójność, przydatność tekstów blogowych witryny.

Skuteczną metodą na zadbanie o wysoką pozycję strony internetowej danego przedsiębiorstwa są wpisy blogowe. Wystarczy tworzyć ciekawe treści związane z daną tematyką, które będą miały odpowiednie zagęszczenie dobrze wyselekcjonowanych słów kluczowych. Wyselekcjonowanie fraz jest podstawą. Bez tego nawet najlepsze teksty mogą nie poprawić pozycji w wynikach wyszukiwania danej witryny. Umieszcza się je w treści, nagłówkach, opisach grafik i w innych miejscach, co gwarantuje, że algorytmy Google będą odczytywały je i odpowiednio indeksowały stronę internetową pod danymi słowami kluczowymi. Ponadto jeśli treści będą wystarczająco rozwinięte, długie, użyteczne dla odbiorcy, to wzrośnie nimi zainteresowanie. Skutkiem tego jest zwiększenie popularności strony i większa klikalność. Ponadto użytkownicy będą chętnie dzielili się linkiem do wartościowych materiałów, a to wpłynie na ruch na stronie. Prowadzenie blogów może być także sposobem na budowanie zaplecza linków. Wystarczy, że odbiorcy będą umieszczać przekierowanie w swoich wpisach na forach, czy też blogach. Ciekawa treść zoptymalizowana pod SEO to jedna z najlepszych istniejących współcześnie metod na polepszenie pozycjonowania organicznego.

Blog firmowy

Blog firmowy pozwala na ukazanie firmy z konkretnej perspektywy. Możliwe jest stworzenie spójnego wizerunku eksperta w danej dziedzinie, który chętnie dzieli się wiedzą i wskazówkami, a także niuansami z konkretnej branży. To sprawi, że odbiorcy będą ufali marce, z chęcią będą zwracać się do firmy z zapytaniami, wątpliwości postanowią rozwiać właśnie poprzez zapoznawanie się z materiałami publikowanymi na danej witrynie internetowej. Ponadto buduje to zaufanie i sprawia, że odbiorcy przywiązują się do danej marki, jej produktów czy usług. To generuje nie tylko większy ruch na stronie. Powoduje lepszą sprzedaż, zwiększy się grono klientów. Warte uwagi jest to, że będą oni lojalni i wierni wobec danej firmy.

 

Prowadzenie blogów ma wpływ na konwersję. Bada się ją poprzez weryfikację tego, jaki procent osób odwiedzających witrynę wykonało cele i założenia. Mogą to być zakupy, ale też zapis do newslettera, pobranie darmowych materiałów czy też skorzystanie z formularza kontaktowego. Dobrze prowadzony blog, którego treść zachęci czytelnika do wykonania pewnych czynności (między innymi przez Call To Action), sprawi, że większość celów biznesowych zostanie osiągniętych.

 

Wielu właścicieli firm uważa, że tylko wewnętrzni pracownicy są w stanie odpowiednio zbudować treści, które oddają charakter firmy. Jednak jest to często mylne wrażenie. Treści muszą być przede wszystkim przygotowane w taki sposób, aby odpowiadały oczekiwaniom odbiorców, a przy tym były możliwe do znalezienia (wysoka pozycja w Google). Potrzebnymi umiejętnościami są znajomość SEO, odpowiednia wiedza na temat mechanizmów marketingowych, zręczność językowa i wiele innych. Tworzenie odpowiedniego wizerunku marki ma dostarczać pozytywnie odbieranych informacji na temat firmy.

 

Jesteśmy firmą, która zatrudnia specjalistów z wielu dziedzin. Nasi pracownicy mają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu blogów zoptymalizowanych pod kątem SEO, które spełniają cele biznesowe i budują odpowiedni wizerunek marki. Wykonujemy zlecenia nie tylko na pojedyncze teksty, ale zajmujemy się także całkowitym prowadzeniem blogów firmowych. Warto wspomnieć o tym, iż przy pisaniu bloga przedsiębiorstwa duże znaczenie ma również atrakcyjność. Zachęcające treści, wpływające na odbiorców w określony sposób to nasza specjalność.

 

Prowadzenie bloga jest obecnie jednym z warunków sukcesu w marketingu internetowym. Wpisy blogowe wpływają na pozycjonowanie, rozpoznawalność, widoczność, ale mają także wiele więcej pozytywnych skutków, do których należy spełnianie celów biznesowych.

Tworzenie tekstów na stronę

Co zatrzymuje odbiorców na stronie internetowej firmy i sprawia, że chcą oni zapoznać się z różnymi zakładkami? Odpowiednia grafika, dbałość o UX i teksty. To są elementy, na które użytkownicy internetu zwracają największą uwagę. Pełnią one decydującą rolę w tym, czy dana osoba wyjdzie z witryny czy na niej zostanie. Każdy z tych elementów jest niezwykle ważny, jednak nawet najlepiej przygotowana pod kątem wyglądu i funkcjonalności strona będzie miała wysoki współczynnik odrzuceń, jeśli teksty nie będą odpowiedniej jakości.

 

Użytkownicy wchodząc na stronę główną oczekują konkretnych informacji, które ich zainteresują. Dlatego nie wystarczy umieścić tam podstawowych danych. Należy czytelnika zainteresować i “wciągnąć”. Tak, by jego chęć bliższego zapoznania się z materiałami zwiększała się wraz z każdym kolejnym przeczytanym zdaniem. Dotyczy to zarówno strony głównej, podstron, zakładki “o nas”, jak i bloga czy opisów produktów.

 

Teksty na witryny internetowe

Tworzenie tekstów na stronę wymaga doświadczenia i umiejętności. Odpowiednie opisanie działalności firmy z użyciem trafnie dobranych słów kluczowych wspiera pozycjonowanie organiczne strony, dzięki czemu staje się ona coraz bardziej popularna. Specjaliści od SEO copywritingu potrafią połączyć ciekawe treści z optymalizacją pod pozycjonowanie, a zarazem budować odpowiedni wizerunek przedsiębiorstwa.

Teksty znajdujące się na stronie internetowej są wizytówką firmy. Świadczą o jej polityce, sposobie porozumiewania się z klientami, wiedzy oraz umiejętności zaprezentowania się. To właśnie witryna internetowa jest obecnie narzędziem prezentującym mocne strony danego przedsiębiorstwa i udowadniającym rzetelność, sukcesy oraz znajomość konkretnej branży. Profesjonalne napisanie tekstów na zakładki takie jak: o nas, kontakt, rodzaje usług/produktów, wymaga sprawnego posługiwania się typami narracji i odpowiedniego zaprezentowania firmy. Wszystkie potrzebne informacje na jej temat można uzyskać bezpośrednio od właściciela.

Po ustaleniu liczby tekstów, ich długości oraz słów kluczowych poprosimy o kilka informacji (w zależności od tematu tekstu). Następnie tworzymy materiały idealnie dopasowane do charakteru danej działalności, które są jednocześnie doskonale skonstruowane pod kątem pozycjonowania organicznego. Ogromną zaletą tekstów tworzonych przez naszych copywriterów jest to, iż ich stworzenie poprzedza analiza konkurencji i znalezienie takich elementów, które przyniosą firmie przewagę.

Tworzenie opisów produktów

Odpowiednio skonstruowane opisy produktów zachęcają do kupna, jednak aby wyróżniały się spośród innych muszą być unikalne. Niezwykle istotne jest także optymalizacja ich pod kątem SEO, czyli zastosowanie reguł sprawiających, że klienci wpisując odpowiednie frazy  do przeglądarki internetowej trafią właśnie na Twój produkt. Opisy produktów są niezwykle istotne z perspektywy pozycjonowania organicznego. Jeśli oferujesz konkretne produkty, to zależy Ci na tym, aby dotrzeć do jak największej liczby kupujących. Wiele osób wpisuje w przeglądarkę internetową hasła związane z towarami, które chce zakupić. Dobre opisy produktów sprawią, że Twój asortyment będzie zajmował wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu na stronę sklepu internetowego trafi więcej osób zainteresowanych zakupem, a sprzedaż wzrośnie.

 

W kwestii SEO opisy produktów powinny więc zawierać odpowiednie zagęszczenie dobrze dobranych słów kluczowych. Frazy nie mogą być umieszczane w tekście sztucznie – algorytmy Google są coraz sprawniejsze w weryfikowaniu tego czy dany tekst był napisany tylko pod pozycjonowanie, czy jest może również wartościowy dla jego odbiorców. Ważne jest również to, jak wyglądają nagłówki. Dobry tekst opisujący produkt jest unikalny, czyli napisany od podstaw, bez kopiowania nawet małych fragmentów. Wiele firm kopiuje opisy producentów, co wpływa negatywnie na pozycjonowanie – jest to odczytywane przez roboty Google jako duplikat, a takie treści nie są wyróżniane w wynikach wyszukiwania. Wręcz przeciwnie – znajdują się na końcu wyników wyszukiwania.

Opisy produktów zachęcające do kupna

Poza optymalizacją tekstów pod kątem SEO należy zwrócić szczególną uwagę na odbiorców tekstów, czyli osoby wstępnie zainteresowane kupnem. Wiele osób zarządzających sklepami internetowymi zdaje sobie sprawę z tego, iż opisy powinny być atrakcyjne. Jednak najważniejsze jest to, aby rzeczywiście powodowały pojawienie się chęci zakupu. Dlatego też koniecznymi elementami są nie tylko korzyści wynikające z zakupu danego przedmiotu, ale też informacje na temat technicznych cech produktu. Ponadto warto w opisie zawrzeć wszystkie wiadomości, które mogą być odpowiedziami na wątpliwości i pytania potencjalnych klientów. Taki opis powinien dostarczać wszystkich wiadomości, które pozwolą na podjęcie decyzji, bez konieczności poczucia u odbiorców luki informacyjnej. Jednym z ważniejszych aspektów jest to, aby opisy były rzeczywiste. Muszą więc ukazywać realne cechy i przeznaczenie. Nie mogą obiecywać niemożliwego. Klienci zachęceni zakupem, którzy dostrzegą, iż sprzedawca obiecał więcej, poczują się oszukani i wyrażą swoją opinię. Dlatego chodzi o jak najkorzystniejsze ukazanie realnych cech i zastosowania produktów w opisach, bez naciągania faktów.

 

Dobrze skonstruowane i dostosowane do odbiorców teksty sprawiają, że sklep znacznie wyróżni się spośród innych. Zarówno jeśli chodzi o pozycjonowanie organiczne, jak i sam wizerunek sklepu internetowego, który podchodzi rzetelnie do tego, aby poinformować klientów o wszystkich cechach towarów. Opisy produktów wysokiej jakości zatrzymują odbiorców na dłużej, pozyskują nowych klientów i przekonują ich do tego, że warto zakupić dany produkt. Dobre opisy produktów polepszają pozycję w wynikach wyszukiwania, zwiększają sprzedaż i zwiększają zaufanie do marki.

Nasi specjaliści optymalizują teksty pod kątem SEO, a więc sklep internetowy jest o wiele bardziej widoczny i zajmuje wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania. Kluczowym aspektem jest tu dobranie odpowiednich słów kluczowych, zarówno tych ogólnych, jak i długiego ogona. Copywriterzy SEO biorą także pod uwagę konkurencyjność i liczbę wyszukań danych fraz kluczowych. Dzięki temu strony konkretnych produktów będą nie tylko wysoko w wynikach wyszukiwania (co zwiększy ruch na stronie), ale też zostaną wyświetlone przez te osoby, które są realnie zainteresowane kupnem konkretnego produktu.

Ponadto nasi specjaliści znają zagadnienia marketingowe oraz sposoby na wypromowanie produktów. Wiedzą jakiego słownictwa używać, jak dopasować styl tekstu oraz w jaki sposób tworzyć narrację. To sprawia, że tekst jest przyjemny oraz ciekawy dla odbiorców, a przy tym powoduje zainteresowanie produktem. Copywriterzy SEO pracujący w naszym przedsiębiorstwie mają wieloletnie doświadczenie, dlatego też przed napisaniem każdego z opisów dokonują dokładnego researcheru dotyczącego tego produktu, innych o podobnej funkcjonalności oraz na temat towarów konkurencji – ich opisów, cech, właściwości. Zauważają przewagę produktów konkretnego sklepu internetowego nad innymi towarami istniejącymi na rynku i tworzą opisy w taki sposób, aby uwydatnić wszystkie zalety opisywanych towarów.

 

Nasi copywriterzy piszą angażujące i ciekawe teksty zoptymalizowane pod SEO i dopasowane do odbiorców, a przy tym dokładnie opisujące produkty, z podkreśleniem korzyści płynących z ich zakupu. Dzięki temu sklep internetowy staje się bardziej widoczny, wyróżnia się na tle konkurencji, osiąga większy ruch oraz wyższą sprzedaż. Opisy produktów w sklepie internetowym są niezwykle istotne z perspektywy pozycjonowania w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, jak i ze względu na zwiększanie sprzedaży i przybliżanie do szybszego osiągania celów biznesowych.

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane można odnaleźć na wielu serwisach internetowych. Ich zadaniem jest wypromowanie konkretnej firmy, jej usług czy produktów. Powinny być stworzone w taki sposób, aby odbiorca nie odczuł tego jako nachalnej i niechcianej reklamy. Ponadto treść artykułu sponsorowanego bezwzględnie musi być wartościowa dla odbiorców. Jeśli te zasady nie zostaną zachowane, to tekst nie tylko nie zwiększy ruchu na stronie firmy, do której kieruje, ale skutkiem może być wręcz pogorszenie wizerunku konkretnej marki i zrażenie się do niej odbiorców treści. Mimo istnienia tych zasad wiele osób wciąż tworzy artykuły sponsorowane w taki sposób, że wielu czytelników nie tylko ocenia je jako niechcianą reklamę, ale jednocześnie zmienia zdanie na temat danego przedsiębiorstwa. Ucierpieć może także serwis, na którym artykuł sponsorowany został umieszczony – jego czytelnicy mogą uznać, że dla korzyści finansowych pozwala na publikację bezwartościowych materiałów reklamowych.

Skuteczność artykułu sponsorowanego jest uzależniona od jego jakości. Ważne są umiejętności osoby piszącej tekst. Musi ona stworzyć go nie tylko w taki sposób, aby przedstawić daną markę w pozytywnym świetle, ale niezwykle istotne jest również to, aby dokonać tego z wyczuciem. Artykuł sponsorowany musi pełnić funkcję reklamy natywnej. Nie może być nachalną i narzucającą się reklamą. Powinien dawać wartość odbiorcy i być napisany w sposób angażujący. Nasi specjaliści piszą artykuły sponsorowane w taki sposób, aby były ciekawe, interesujące, ale jednocześnie budowały wizerunek marki zgodny z ustaloną przez przedsiębiorstwo strategią. Istotne jest także umieszczenie linków do strony – musi być to naturalne, ale nie niezauważalne. Artykuł sponsorowany powinien także zwiększyć ruch i przyciągnąć nowych odbiorców na stronę internetową. Dobry tekst zwiększy sprzedaż, zainteresuje produktem bądź marką. Musi mieć również odpowiedni układ. Nie bez znaczenia jest także to, gdzie artykuł jest umieszczony – należy wybierać takie serwisy, które są powiązane tematycznie z daną branżą. Tylko wtedy odbiorcami będą osoby, które mogą być realnie zainteresowane firmą, jej usługami i produktami.

Cele artykułów sponsorowanych

Mają one kilka celów. Poza pozytywnym przedstawieniem marki, dostarczeniem wartości dla odbiorcy i zachęceniem do zapoznania się z ofertą firmy artykuły sponsorowane powinny także tworzyć zaplecze linków. Im więcej linków kierujących do danej strony (pochodzących z zaufanych źródeł), tym lepsza pozycja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. W pierwszej kolejności dobry artykuł sponsorowany przyciąga uwagę odbiorcy – zachęca do zapoznania się z treścią. To zadanie tytułu i leadu – jeśli będą one interesujące i pokażą odbiorcy wartość, to większość użytkowników zapozna się z treścią. Ponadto należy odpowiednio skonstruować nagłówki. Mają one nie tylko informować o tym, co znajdzie się w danym akapicie, ale również zachęcać do przeczytania danego fragmentu. Tekst sponsorowany musi mieć więc odpowiedni układ i w każdej części powinien  przekazywać wartościowe informacje.

 

Artykuły sponsorowane mają tę przewagę nad płatnymi reklamami, że nie są wykrywane przez wtyczki przeznaczone do blokowania reklam. Dlatego też użytkownik może je zauważyć i się nimi zainteresować. Odbiorca zachęcony do zapoznania się z treścią to połowa sukcesu. Powinien on również zostać nakłoniony do zapoznania się z produktem, albo usługami firmy. W tym celu tworzy się treści, które wywołują potrzebę. Nie jest to reklama bezpośrednia, a sprawne udowodnienie tego, że dany produkt, usługa czy marka są warte uwagi i zaufania. Następnie artykuł sponsorowany powinien namawiać do wykonania jakiejś akcji. Oznacza to, że czytelnik po zapoznaniu się z treścią wchodzi na stronę firmy, albo kupuje jej produkt.

Teksty tworzone przez naszych specjalistów są skonstruowane zgodnie z zasadami reklamy natywnej, ale też zasad  marketingu internetowego. Budują zaplecze linków jednocześnie wnosząc wartość i nakłaniając do zapoznania się z ofertą firmy albo zakupu jej produktów oraz usług. Artykuły sponsorowane pisane przez naszych copywriterów:

 

  • wpływają pozytywnie na wizerunek marki
  • są sposobem na polepszenie pozycji strony w wynikach wyszukiwaniach
  • promują działania firmy
  • generują ruch
  • zwiększają sprzedaż i zainteresowanie produktami
  • nie są nachalne
  • mają wartość dla odbiorcy
  • zwiększają popularność firmy, budują jej autorytet

 

Oceń tekst

Średnia ocen 3.7 / 5. Liczba głosów: 9