Contadu – niezbędne narzędzie SEO
4 min
4 min
Na skróty
Tworzenie treści bez wykorzystania dedykowanych narzędzi contentowych może okazać się bardzo czasochłonne. Bazując na naszych doświadczeniach, ręczne opracowywanie profesjonalnych artykułów czy nawet prostych tekstów SEO jest znacznie mniej efektywne, gdy nie wspieramy się dodatkowymi instrumentami (nawet pomimo dysponowania konkretną wiedzą w zakresie content marketingu). Wynika to z faktu, iż aktualnie algorytmy mogą nas wyręczyć z większości spraw, a co za tym idzie – zaoszczędzić nawet kilkanaście godzin analitycznych miesięcznie, udzielając konkretnych podpowiedzi opartych o sztuczną inteligencję i inne rozwiązania opracowane przez twórców. W dzisiejszym artykule omówimy niezbędne narzędzie SEO, czyli Contadu do tworzenia treści oraz content marketingu.
Contadu to według twórców Platforma Content Intelligence umożliwiająca kompleksowe planowanie, zarządzanie i optymalizację treści. Pozwala uzyskać większe przychody, zautomatyzować niektóre działania, a dodatkowo pracować z treściami skuteczniej niż dotychczas.
3 kluczowe funkcje Contadu
Contadu nie jest zwykłym narzędziem do analizy konkurencji, zarządzania oraz optymalizacji i planowania treści.
Naszym zdaniem to prawdziwy „kombajn” content marketingowy przeznaczony zarówno freelancerom, małym firmom oraz dużym przedsiębiorstwom ceniącym sobie automatyzację większości procesów. W zależności od potrzeb możemy poznać potencjał konkretnych treści, wzbogacić content za pomocą Al., dokładnie go przeanalizować, a co najważniejsze – zebrać najważniejsze dane w jednym miejscu.
Źródło: https://contadu.com/
Contadu pozwala zwiększyć sprzedaż dzięki wdrożeniu sztucznej inteligencji i machine learningu do planowania i optymalizacji treści. Edytor tekstu tego narzędzia wygląda bardzo podobnie do edytora w Surfer SEO. Pomimo tego, że zauważyliśmy sporo punktów wspólnych, uważamy, że Contadu został opracowany w nieco innym celu, niż Surfer.
Wyraźnie widać, że twórcy platformy Content Intelligence położyli główny nacisk na planowanie, analizę i zarządzanie. Tego właśnie brakowało na rynku – skorzystają na tym głównie content marketerzy, ale również copywriterzy, jednak w drugim przypadku nieco lepszym wyborem może okazać się Surfer SEO. Przejdźmy zatem do konkretów – jakie 7 profesjonalnych rozwiązań contentowych oferuje aktualnie Contadu?
1. Analiza konkurencji, efektywności i widzialności
Na „świecznik” weźmiemy analizę konkurencji, efektywności i widzialności. O co w tym chodzi? Otóż Contadu pozwala porównywać domeny według konkretnych słów kluczowych, które wygenerowały sprzedaż wybranym przedsiębiorstwom. Można również sprawdzić efektywność naszej strategii content marketingowej weryfikując efektywność na zastosowane słowa kluczowe.
2. Optymalizacja treści
Optymalizacja treści w Contadu wygląda podobnie jak w Surferze SEO. Algorytmy podpowiadają nam, jakie słowa kluczowe wykorzystać, żeby tekst rankował wysoko i spełniał wymagania internautów pod kątem konkretnych fraz. Edytor jest bardzo intuicyjny, nie zawiesza się i realnie wpływa na pozycję treści w SERP-ach.
3. Tworzenie contentu przez AI
Tworzenie contentu przez AI. jest możliwe również w Contadu. Czy generowanie treści pomaga w pisaniu? Jeśli mówimy o j. angielskim – jak najbardziej. Po Polsku może być różnie, ponieważ aktualne systemy AI. oferują pierwotny język, jakim jest angielski i właśnie z niego tłumaczą na poziomie translatora na inne języki. W konsekwencji proste opisy produktów czy niezbyt skomplikowane językowo zagadnienia zostaną utworzone na stosunkowo dobrym poziomie. Jeśli natomiast zależy nam na wyższym skomplikowaniu contentu – raczej nie będziemy zadowoleni.
4. Zarządzanie zespołem
Ciekawą funkcjonalnością, jaką oferuje nam Contadu jest zarządzanie zespołem. Uważamy, że twórcy tą opcją przyciągnęli do siebie większość polskich content marketerów. Otóż pozwala ona opracowywać zadania zarówno dla siebie, jak i współpracowników, uwzględniając m.in.:
Zarządzanie zespołem to przysłowiowy „strzał w dziesiątkę”, jeśli mówimy o procesie tworzenia, publikacji oraz dystrybucji dostępnych treści. Od teraz współpraca może być wydajniejsza i bardziej efektywna.
5. Analityka
Platforma Content Intelligence oferuje również liczne możliwości analityczne. Pozwala przyłączyć Google Analytics i Google Search Console do Contadu w celu określenia skuteczności konkretnych działań oraz możliwości weryfikacji uzyskanego dochodu.
6. Kontrola linków
Narzędzie wysyła powiadomienia o wygasłych artykułach. W konsekwencji możemy znacznie wcześniej niż konkurencja zareagować i przeanalizować najbardziej wydajne kanały marketingowe (jest to funkcja zatytułowana „Automatyczny monitoring”).
7. Raportowanie
Contadu umożliwia generowanie wartościowych i bardzo prostych w przyswojeniu raportów. W zależności od indywidualnych preferencji można je skonfigurować, dodając dodatkowe informacje oraz identyfikację wizualną swojej firmy do analizy.
Ceny Contadu wahają się od 180 do 2844 euro rocznie (w przypadku płatności z góry jest -20% na cały asortyment) lub od 19 do 297 euro, jeśli płacimy co miesiąc. Najpopularniejszy pakiet kosztuje 79 euro i jest dedykowany przede wszystkim dużym i średnim przedsiębiorstwom, którym zależy na zwiększeniu dochodów za pomocą odpowiednich metod tworzenia treści. Poniżej przedstawiamy 5 pakietów cenowych Contadu:
Od powyższych cen należy odjąć 20% w przypadku płatności z góry. Warto jednak pamiętać, że uwzględnione koszty nie zawierają podatku VAT, co oznacza, że rzeczywista cena jest wyższa o 23% (w przypadku zakupów w Polsce).
Contadu to zaawansowane narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści. Na jego funkcjonalnościach skorzystają przede wszystkim content marketerzy, średnie oraz małe przedsiębiorstwa. Platformę tę polecamy również freelancerom specjalizującym się w opracowywaniu strategii contentowych. Contadu wspiera również firmy w zakresie pozycjonowania stron internetowych (SEO) ze względu na liczne możliwości analityczne i bezproblemowe parowanie z Google Search Console oraz Google Analytics.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce Contadu?
Na pierwszy rzut oka Contadu i Surfer SEO mogą wydawać się bardzo podobnymi narzędziami – szczególnie pod kątem optymalizacji treści. Pamiętajmy jednak, że Surfer SEO to typowy instrument optymalizacyjny, natomiast Contadu to tzw. strategiczny kombajn, dedykowany nie tyle copywriterom, co content marketerom. Naszym zdaniem twórcy artykułów powinni wybrać Surfer SEO, natomiast specjaliści od strategii contentowych – Contadu.
Działanie contadu opiera się na technologii Content Intelligence, czyli sztucznej inteligencji. Zbiera konkretne dane na podstawie przeanalizowanych statystyk związanych z najpopularniejszymi frazami kluczowymi, a także działaniami prowadzonymi przez konkurencyjne witryny w danej branży.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.