Ile można zarobić na sklepie internetowym?
3 min
3 min
Na skróty
Sklepy internetowe rozwijają się dynamicznie. Nic dziwnego, gdyż coraz więcej osób decyduje się robić zakupy w sieci. Z tego też powodu warto dowiedzieć się, ile można zarobić na sklepie internetowym i czy warto inwestować w ten biznes. W tym artykule przedstawimy podstawowe informacje na ten temat.
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jakie dokładnie kwoty będziesz zarabiać, jeśli otworzysz swój sklep internetowy. Śmiało można za to wskazać czynniki, które mają wpływ na wysokość Twoich zarobków. Trzeba w tym przypadku wziąć pod uwagę zarówno rodzaj produktów, które chcesz sprzedawać, jak i wysokość marży, formę sprzedaży, jaką wybierzesz, a także to, czy zdecydujesz się na własny sklep czy dropshipping.
Bez względu na to, jaki wariant prowadzenia biznesu wybierzesz, pamiętaj o tym, że na początku powinieneś mocno przemyśleć kwestię marży. Zbyt wysoka może sprawić, że klient końcowy będzie musiał sporo zapłacić, a ma to przecież niemały wpływ na jego decyzję zakupową.
Z zarobkami sklepów internetowych związane są pewne terminy, takie jak na przykład:
Przychód jest kwotą, którą uzyskuje sklep za sprzedaż swoich towarów. Koszty uzyskania przychodu to wydatek, który jest ponoszony przez właścicieli biznesów e-commerce na to, aby móc utrzymać firmę. Z kolei dochód sklepu to przychód pomniejszony o koszty uzyskania przychodu. Omawiając zatem temat tego, ile można zarobić na sklepie internetowym, warto dookreślić, czy chodzi w konkretnym przypadku o dochód czy przychód.
Zarobki w dropshippingu związane są z wysokością marży. Kiedy podpisujesz umowę z hurtownią, najlepiej upewnij się, czy jest w niej zapis, który dotyczy możliwości wpływu hurtowni na jej wysokość. Od wysokości marży zależy bowiem zarówno liczba klientów, jak i wysokość osiąganych dochodów.
Przeczytaj także: reklama Google oraz audyt SEO
Sklepy, które są prowadzone hobbistycznie lub dopiero wchodzą na rynek, zarabiają oczywiście najmniej. W takim przypadku można zarobić kwoty do około 500 złotych miesięcznie, jeśli chodzi o przychód. Z kolei biznesy, które rozpoczynają rywalizację z innymi i zaczynają zdobywać pierwszych klientów, mogą zarabiać kwoty od około 500 do około 3000 złotych.
Więcej zarabiają małe i średnie sklepy, które są głównym źródłem dochodu ich właściciela i nierzadko zatrudniają pierwszych pracowników. Z kolei biznesy e-commerce z kilkuletnim doświadczeniem mogą zarabiać kwoty powyżej 10 tysięcy złotych aż do 50 000. W dalszej kolejności są średnie sklepy internetowe z ugruntowaną pozycją na rynku, a także średnie oraz duże sklepy albo platformy e-commerce o zasięgu krajowym lub międzynarodowym. W tych ostatnich przypadkach kwoty przychodów mogą sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych i więcej.
Jak zatem widzisz, polski rynek e-commerce jest rozdrobniony i trudno jednoznacznie stwierdzić, ile można zarobić na sklepie internetowym. Z całą pewnością warto jednak założyć własny biznes w tej postaci, gdyż z czasem może on urosnąć do naprawdę pokaźnych rozmiarów. Kluczowe jest określenie podstawowych aspektów prowadzenia sklepu — na przykład tego, czy zdecydować się na dropshipping.
Omawiając kwestię tego, ile można zarobić na sklepie internetowym, trzeba rozgraniczyć podstawowe terminy. Chodzi tutaj o przychody, dochody, a także koszty uzyskania przychodu. Z reguły im większe doświadczenie ma sklep, a także im większą ma renomę na branżowym rynku, tym więcej może zarobić. Osoby, które rozpoczynają prowadzenie biznesów e-commerce, muszą jednak nastawić się na to, że na samym początku kwoty nie będą duże. Warto już na starcie skorzystać z usług sprawdzonej agencji marketingowej. Dzięki jej ofercie biznes e-commerce może znacznie szybciej wzrastać w siłę.