Pozycjonowanie Magento – poradnik
5 min
5 min
Na skróty
Magento to jedna z najpopularniejszych platform umożliwiających stworzenie pełnoprawnego sklepu internetowego. Dostępna jest w dwóch wersjach – jako bezpłatne oprogramowanie open source, a także w wersji płatnej, która została wzbogacona o wiele przydatnych funkcjonalności. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak usprawnić SEO (ang. Search Engine Optimization) na Magento, a w konsekwencji zwiększyć sprzedaż swojego sklepu internetowego.
Dostosowanie sklepu internetowego pod kątem SXO (ang. Search Experience Optimization) na platformie Magento jest relatywnie prostym zadaniem. W tym celu należy wykorzystać gotowe moduły, które można uzupełnić, aby zwiększyć widoczność swojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (ang. Search Engine Results Page). Do najważniejszych elementów ułatwiających pozycjonowanie Magento należą m.in.:
Wymienione wyżej elementy można wdrożyć poprzez zautomatyzowane rozwiązania, jakie oferuje platforma Magento.
Jeżeli chcesz, żeby Twój sklep internetowy na Magento był kompleksowo zoptymalizowany pod SEO oraz UX (ang. User Experience), powinieneś zainwestować w audyt SEO i dokładnie przeanalizować mocne oraz słabe strony swojego serwisu, a następnie wdrożyć konieczne zmiany.
Zanim jednak skorzystasz z usług profesjonalnej agencji, powinieneś zwrócić uwagę na poniższe aspekty:
W przypadku czyszczenia cache w nowym Magento, przydatne informacje znajdują się w serwisie mageplaza.pl.
Zmiany z poziomu CMS (ang. Content Management System) to nie wszystko. Decydując się na samodzielne pozycjonowanie Magento należy również zadbać o ogólne aspekty SEO – niektóre opisaliśmy już we wcześniejszej części artykułu. W pierwszej kolejności zoptymalizuj swój serwis kompleksowo pod kątem technicznym. Następnie zadbaj o optymalizację treści, a co najważniejsze – rozpocznij link-building umacniający profil odnośników Twojego serwisu wpływający w dużym stopniu na ranking witryny na poszczególne słowa kluczowe w wyszukiwarkach.
Optymalizując stronę technicznie, za priorytetowe uznaj kwestie tj.:
Warto również pamiętać o wdrożeniu działań odpowiadających za interaktywność serwisu. W tym celu należy zoptymalizować wskaźniki Core Web Vitals, czyli LCP (ang. Largest Contentful Paint), FID (ang. First Input Delay) oraz CLS (ang. Cumulative Layout Shift).
W tym przypadku istotne są wszelkie kwestie związane z content marketingiem, m.in.:
W skład optymalizacji treści wchodzi również nasycenie istniejącego contentu właściwie dobranymi wyrażeniami kluczowymi – zarówno ogólnymi, które składają się z 1-2 słów (np. buty męskie), ale także long tail SEO bazującymi na przynajmniej 3-4 słowach (np. buty męskie air max 95).
Pozycjonowanie Magento powinno opierać się również o działania związane z link-buildingiem. Dzięki temu poprawimy wartość strony z punktu widzenia crawlerów oraz przyciągniemy nowych klientów (np. za pomocą viralowych treści, które internauci linkują między sobą).
W celu zdobywania odnośników dofollow (czyli linków poprawiających SEO Twojego sklepu), możesz zdecydować się na m.in.:
Dobrym rozwiązaniem na link-building jest również relinkowanie – czyli weryfikacja profilu linków konkurencji (np. za pomocą Majestic SEO), a następnie zdobycie podobnych odnośników oraz takich, których tzw. branżowi rywale jeszcze nie mają.
Pozycjonowanie Magento to szansa na zwiększenie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Dzięki prawidłowo wdrożonym działaniom optymalizacyjnym pozyskamy dodatkowych klientów, maksymalizując współczynnik konwersji (np. w postaci dodatkowych zakupów, zapisów do newslettera lub większej liczby uzupełnionych formularzy kontaktowych). Warto również wspomnieć, iż SEO wpływa na budowę wizerunki marki oraz wykreowanie więzi z potencjalnymi konsumentami.
Pozycjonowanie Magento to długofalowy proces, który należy poprzedzić umiejętnie opracowaną strategią SEO oraz audytem SXO. W dzisiejszym artykule przedstawiliśmy najważniejsze informacje dot. optymalizacji sklepów Magento pod kątem wyszukiwarek. Rekomendujemy zwrócić szczególną uwagę nie tylko na optymalizację treści oraz techniczne SEO, ale także na link-building, będący jedną z najważniejszych składowych pozycjonowania. Dziękujemy za przeczytanie tego wpisu i życzymy powodzenia w zwiększaniu wartości swojej strony z punktu widzenia robotów Google oraz użytkowników!
Pierwsze efekty związane z pozycjonowaniem sklepów internetowych Magento będą zauważalne mniej więcej po 3-6 miesiącach od wdrożenia optymalnej strategii SEO. Jeżeli nie korzystasz z usług agencji, lecz robisz wszystko samodzielnie, czas oczekiwania na zwiększenie konwersji może wydłużyć się nawet do kilkunastu miesięcy.
Podejmując współpracę z agencją marketingową, musisz liczyć się z kosztami rzędu minimum kilku tysięcy miesięcznie. Cena pozycjonowania na systemie Magento zawsze ustalana jest indywidualnie.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.