Jeśli rozpoczynasz lub rozwijasz własną działalność w Sosnowcu, musisz zatroszczyć się o lokalne pozycjonowanie Twojej witryny. Jest to szczególnie ważne w czasie, kiedy potencjalni klienci szukają większości informacji w Internecie i również tam często podejmują decyzje zakupowe. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych pozwoli zatem wyróżnić ofertę na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę zainteresowanych.
Sprawdź, na czym dokładnie polega proces pozycjonowania, jak wygląda współpraca z Semcore i na jakie efekty możesz liczyć.
Sosnowiec to miasto mocno wspierające rozwój przedsiębiorczości. Obszar ten objęty jest Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną, która oferuje atrakcyjne, dobrze skomunikowane tereny inwestycyjne. Działają tu inkubatory przedsiębiorczości, rozwijają się zakłady produkcyjne i placówki handlowe. Jednocześnie miasto jest przyjazne mieszkańcom – nie brakuje zieleni, atrakcyjnych miejsc wypoczynkowych i rekreacyjnych.
Jednocześnie panuje tu jednak spora konkurencja, zwłaszcza w pewnych branżach. Dlatego jeśli planujesz rozpoczęcie swojej działalności w tym mieście lub chcesz zająć lepszą pozycję na rynku, musisz przygotować się na intensywne działania marketingowe. Jednym z podstawowych elementów takich działań, niezbędnych dla sukcesu Twojej firmy, jest pozycjonowanie lokalne. Zapewni Ci ono wyróżnienie oferty na rynku i zbudowanie widoczności marki w sieci.
Ze względu na fakt, że zdecydowana większość osób korzysta ze smartfonów i ma stały dostęp do Internetu, wyszukiwarki internetowe to podstawowe źródło informacji na temat produktów i usług. W zaledwie kilka kliknięć można dotrzeć do oferty, która nas interesuje. Właśnie dlatego obecnie firmy szczególnie troszczą się o obecność w sieci. Nawet najwyższej jakości produkty i konkurencyjne ceny nie sprawią, że klienci do Ciebie trafią, jeśli nie dowiedzą się o Twojej firmie. Pozycjonowanie to więc niezbędny w dzisiejszych czasach element marketingu.
Jak szukają klienci? Pozycjonowanie Sosnowiec i używanie lokalnych słów kluczowych
Szukając lokalnych produktów lub usług, użytkownicy zwykle posługują się frazą składającą się z nazwy produktu/usługi i danego miasta (np. fryzjer Sosnowiec). Co jednak ciekawe, klienci wcale nie muszą nawet użyć nazwy miasta, by odnaleźć Twoją firmę.
Dzięki geolokalizacji Google wie dokładnie, gdzie znajduje się użytkownik i pokazuje mu spersonalizowane pod względem jego lokalizacji wyniki. Jeżeli więc ktoś, przebywając w Sosnowcu, wpisze w wyszukiwarkę frazy dotyczące samego produktu lub usługi (na przykład: kwiaciarnia, salon kosmetyczny czy sklep rowerowy), Google wyświetli rezultaty obejmujące najbliższą okolicę. To ogromne ułatwienie dla użytkowników i dodatkowa korzyść dla Ciebie jako sprzedawcy.
Współpracę zawsze rozpoczynamy od rozmowy. Pytamy więc o to, jakich efektów oczekujesz, do jakiej grupy docelowej chcesz trafić i staramy się dowiedzieć jak najwięcej o Twojej branży i rynku, na którym działasz. Analizujemy również dotychczasowe działania w zakresie SEO, czyli przeprowadzamy wstępny audyt witryny. Na tym etapie sprawdzamy m.in. dobrane słowa kluczowe oraz analizujemy częstotliwość ich występowania w określonych miejscach witryny. Oceniamy też pozycję witryny w rezultatach wyszukiwania, badamy nagłówki, optymalizację grafik, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Po wykonaniu wszystkich niezbędnych analiz i wychwyceniu błędów optymalizacyjnych, możemy przejść do tworzenia strategii SEO. Naprawiamy zaistniałe niedoskonałości i stopniowo budujemy optymalną widoczność marki w lokalnych wynikach wyszukiwania. W oparciu o analizę konkurencji oraz potrzeb użytkowników, dobieramy właściwe frazy kluczowe, które zapewnią firmie wysoką pozycję w organicznych rezultatach wyszukiwania.
W optymalizacji witryny zwracamy szczególną uwagę na wykorzystanie specjalnych znaczników w kodzie, które pozwalają na wyświetlenie dokładniejszych wyników. Istotny jest także link buidling. Na naszą strategię składają się również inne działania optymalizacyjne, które dopasowane są indywidualnie do każdego klienta.
Z oferty pozycjonowania stron w Sosnowcu może skorzystać każdy przedsiębiorca, posiadający firmę w tym mieście lub obsługujący ten obszar. Pozycjonowanie lokalne będzie kluczowe zwłaszcza w przypadku posiadania sklepu stacjonarnego, punktu usługowego czy gastronomicznego. Wówczas fizyczna obecność klientów na miejscu jest najważniejsza.
Pozycjonowanie lokalne jest jednak istotne również wtedy, gdy prowadzisz działalność tylko w przestrzeni wirtualnej. Promując swój sklep internetowy w danej lokalizacji, możesz przyciągnąć osoby, które chętnie skorzystają np. z opcji darmowego odbioru paczki w Twojej siedzibie. A może oferujesz lepszej jakości produkty lub atrakcyjniejsze ceny niż stacjonarni sprzedawcy? Wtedy istnieje duża szansa, że osoby pierwotnie poszukujące sklepu stacjonarnego, będą wolały zrobić zakupy szybko i wygodnie na Twojej stronie.
Pozycjonowanie lokalne pozwoli Ci na efektywne dotarcie do potencjalnych klientów. Osoby, które znajdą Twoją firmę w najbliższej okolicy, najprawdopodobniej odwiedzą to miejsce i skorzystają z Twojej oferty. Jest to podstawa Twojego marketingu, jeśli działasz lokalnie, ale także ważny element, gdy chcesz pozyskiwać klientów z całej Polski. Warto zacząć wówczas od małych kroków – na początek zadbać o rozpoznawalność w Sosnowcu i okolicy, a dopiero później rozszerzyć swoje działania na cały kraj.
Lokalne SEO, poza zdobyciem klientów, umożliwi Ci też zwiększenie świadomości o Twojej marce w lokalnej społeczności. Potencjalni klienci będą znali Twoją firmę, jeśli będzie ona często pojawiać się w ich wynikach wyszukiwania, i nabiorą do niej zaufania. Marka znana na rynku jest bowiem z reguły dobrze oceniana przez klientów, a jej produkty postrzegane są jako towary wysokiej jakości. Dlatego dbanie o widoczność ma dużą wartość nawet, kiedy w danym momencie nie generuje bezpośredniej sprzedaży.
Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że pozycjonowanie lokalne jest bardziej przystępne cenowo od pozycjonowania zorientowanego na większy zasięg geograficzny. Jest to zatem doskonały sposób na wypromowanie działań firmy, która nie dysponuje dużym budżetem, np. w przypadku lokalnego, niewielkiego sklepiku. Jednocześnie profesjonalnie przeprowadzone pozycjonowanie na gruncie lokalnym zapewnia niesamowite rezultaty w postaci wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron www – samodzielne czy z agencją SEO?
Współpraca z profesjonalną agencją to gwarancja skutecznego budowania widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Eksperci tworzą wówczas indywidualną strategię, a następnie odpowiadają za jej wdrożenie. Dzięki temu marketing Twojego biznesu jest zaopiekowany w sposób maksymalnie kompleksowy.
Taka agencja SEO Sosnowiec dysponuje też specjalistami, którzy odpowiadają za poszczególne elementy, m.in. link building, optymalizację techniczną, content marketing, dobieranie fraz kluczowych czy analitykę.
Jeżeli poza wzrostem widoczności chcesz także zadbać o konwersję na swojej stronie, poszukaj agencji świadczącej usługi SXO. To połączenie pozycjonowania oraz UX, które uwzględnia nie tylko optymalizację pod wymagania wyszukiwarki, ale i użytkowników. W efekcie agencja Twoja witryna w mieście Sosnowiec uzyskuje wzrost widoczności, ruchu oraz np. sprzedaży.
Pozycjonowanie stron internetowych w Sosnowcu z Semcore rozpoczyna się od wykonania dokładnej analizy – to audyt SEO. Podczas niego badamy stan witryny oraz porównujemy Twój serwis z konkurencją pod kątem widoczności.
Następnie miejsce ma optymalizacja techniczna. Jej celem jest maksymalne usprawnienie strony, aby ta szybciej się ładowała, poprawnie wyświetlała wszystkie elementy i jednocześnie była przyjemna w obsłudze dla użytkowników. Dzięki temu stanie się ona lepiej widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania, co pozwoli generować ruch, który – w sprzyjających warunkach – przeobrazi się w konwersję.
Trudno wskazać uniwersalny cennik pozycjonowania, który będzie idealnie pasować do każdej witryny, ponieważ każda wycena dokonywana jest indywidualnie. Lokalne pozycjonowanie stron, podobnie jak SEO na całą Polskę, wymaga zaprojektowania spersonalizowanej strategii.
Jednym z kluczowych czynników decydujących o skuteczności, ale też cenie, jest dobór fraz kluczowych. SEO w Sosnowcu powinno opierać się na budowaniu widoczności dla słów, które są związane bezpośrednio z prowadzonym biznesem. Warto pamiętać, że pozycjonowanie w wyszukiwarce Google przynosi efekty w długofalowej perspektywie – są one dość stabilne, jednak wymagają czasu. Dopiero to pozwala pozyskać nowych klientów i skutecznie przypominać się obecnym.
Pozycjonowanie dla firm z Sosnowca może być sposobem na rozwój biznesu. Jednak wielu przedsiębiorców zastanawia się, co wybrać: usługę pozycjonowania lokalnego, czy od razu ogólnopolskiego?
Decyzja powinna być uwarunkowana charakterystyką prowadzonego serwisu. Jeżeli chcesz pozyskiwać klientów z Sosnowca i okolic, zdecyduj się na SEO lokalne. W przypadku biznesu bez ograniczeń lokalizacyjnych, najlepsze będzie pozycjonowanie w całej Polsce. Taka strategia zwiększy popularność firmy w Internecie.
W Semcore działania pozycjonerskie zawsze zaczynamy od audytu SEO, niezależnie od tego, czy pozycjonowanie będzie miało miejsce w Sosnowcu, innym mieście, czy całej Polsce. Odpowiednia analiza serwisu to absolutna podstawa, zaraz obok przejrzystych ustaleń z naszymi Klientami.
Zdajemy sobie sprawę, że indywidualne podejście jest niezbędne w naszej branży. Dbamy nie tylko o widoczność strony w wynikach Google, ale także wartościowanie ruchu w celu podniesienia liczby generowanych konwersji.
Pierwsze efekty pozycjonowania pojawiają się często już po 3-6 miesiącach, a dzięki wieloletniemu doświadczeniu sprawiamy, że witryny z czasem osiągają coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce.
Czy pozycjonowanie stron w Sosnowcu jest drogie?
Z reguły pozycjonowanie lokalne jest łatwiejsze niż podobna usługa w zasięgu ogólnopolskim, co czyni je też tańszą opcją. Jednak nie należy zapominać o tym, że wiele zależy od zakresu prac do wykonania. Dokładna wycena zatem jest możliwa dopiero po przeanalizowaniu konkretnego przypadku.
Po jakim czasie widoczne są efekty pozycjonowania witryny na Sosnowiec?
Wszystko uzależnione jest od rodzaju działań podejmowanych przez nas w ramach umowy. Im więcej należy skorygować w optymalizacji witryny, tym dłuższy jest czas oczekiwania na rezultaty. Nie bez znaczenia jest też specyfika branży i jej konkurencyjność – jeśli liczba podobnych stron jest duża, trzeba bardzo uważnie je przeanalizować, aby zaproponować skuteczną strategię.
Czy pozycjonowanie lokalne na Sosnowiec się opłaca?
Lokalne SEO może przynieść znaczące korzyści w postaci większego ruchu na stronie i odwiedzin klientów w Twoim sklepie. Te z kolei, w połączeniu z wartościowym contentem na stronie i przemyślaną ofertą, mogą wyraźnie zwiększyć konwersję, np. sprzedaż.