Branża e-commerce w Polsce 2021 oczami pracowników
Postanowiliśmy przedstawić punkt widzenia pracowników branży e-commerce. O opinie zapytaliśmy specjalistów zaangażowanych w tworzenie sklepów internetowych oraz ekspertów odpowiedzialnych za ich rentowność. Oddaliśmy głos osobom na różnych szczeblach kariery, od juniorów przez seniorów, pracowników działu HR, po właścicieli biznesów e-commerce. To pozwoliło nam uzyskać wielowymiarowe spojrzenie na obecną sytuację sklepów internetowych, a także nakreślić jej ewentualny kierunek rozwoju w przyszłości.
Cel raportu e-commerce w Polsce 2021 oczami pracowników branży
Głównym celem, który przyświecał tworzeniu Raportu e-commerce w Polsce 2021 było uzyskanie informacji na temat rozwoju firm w zakresie biznesu internetowego. Chcieliśmy zbadać, jak na dzień dzisiejszy przedstawia się sposób działania specjalistów w branży oraz, w jaką stronę e-commerce będzie ewoluować. Sprawdziliśmy, jakie narzędzia są najczęściej wybierane przez pracowników sklepów internetowych, a także które działania i zawody w obrębie branży e-commerce cieszą się obecnie największym powodzeniem.
Metodyka badania
Raport e-commerce w Polsce 2021 powstał na podstawie ankiet, poszerzonych wywiadów oraz zebranych opinii ekspertów branży. Postawiliśmy w nim nie tyle na ilość, co na jakość informacji. Dzięki temu ostateczny efekt stanowi zbiór praktycznych wskazówek dla osób, które zastanawiają się, na co zwrócić uwagę przy zakładaniu własnego sklepu internetowego lub, w którą stronę popchnąć istniejący biznes, by przynosił największe, możliwe profity.
Obszary badane w raporcie e-commerce w Polsce 2021
Badanie objęło 3 główne segmenty branży e-commerce – biznes, narzędzia oraz HR. Pierwszy z nich przedstawia rozwój sklepów internetowych na przestrzeni ostatniego 1,5 roku oraz prognozy dotyczące jego kierunku w przyszłości. Segment narzędzi określa, jakie konkretne sposoby są aktualnie najbardziej opłacalne przy tworzeniu i prowadzaniu sklepu internetowego. Ostatni segment, czyli HR, przedstawia, które stanowiska pracy są dziś najbardziej intratne w kontekście efektywnego rozwoju branży e-commerce i jakie z nich będą pożądane w przyszłości.
Przeanalizowanie wymienionych 3 obszarów i zebranie opinii osób, które na co dzień w nich pracują, pozwoliło stworzyć raport przedstawiający całościowy ogląd obecnej sytuacji branży e-commerce, a także perspektywy jej rozwoju w przyszłości.
Jeśli pragniesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak wygląda e-commerce w 2021 oczami jego pracowników, to raport Semcore z pewnością Cię zainteresuje.