Raport e-commerce: perspektywa pracowników branży

Nasze badanie postanowiliśmy przeprowadzić w kontekście poznania perspektywy pracowników branży e-commerce. Zależało nam na zastąpieniu suchych statystyk opiniami, głosami ludzi ze świata e-commerce oraz ich istotnymi wnioskami. Wyniki i ich interpretacja mają wskazać kierunek rozwoju przedsiębiorstw w zakresie kadr oraz drogę rozwoju wybranych zawodów e-commerce.

leader-photo

Aleksander Cierniewski

CEO

Raport przeczytasz w 1h

Lead badania

Jeśli jesteś pracownikiem branży e-commerce lub właścicielem sklepu internetowego, to niewątpliwie zastanawiasz się, w jaką stronę zmierza dziedzina, która przynosi Ci dochody. Jakie pojawiają się przed nią wyzwania? Jakie zagrożenia i szanse dla sklepów internetowych stworzyła pandemia? I na co warto zwrócić uwagę, jeśli chcemy, by nasz biznes w Internecie przyjął najbardziej efektywny kierunek rozwoju?

Branża e-commerce od marca 2020 roku przeszła znaczącą transformację. Pandemia stała się swoistym papierkiem lakmusowym dla już istniejących sklepów internetowych, a do tego sprawiła, że zupełnie nowe witryny zaczęły wyrastać na rynku jak grzyby po deszczu. Jak to wpłynęło na całą branżę? Jak ta sytuacja prezentuje się z perspektywy osób, które na co dzień działają na różnych szczeblach biznesu internetowego? W Semcore postanowiliśmy to sprawdzić, czego efektem jest skrupulatnie przygotowany raport: e-commerce w Polsce 2021 oczami pracowników branży. Z tego artykułu dowiecie się, dlaczego warto do niego zajrzeć.

Czas realizacji

2Q2021 - 3Q2021

Cel projektu

Uzyskanie informacji na temat rozwoju firm w zakresie biznesu internetowego.


Raport e-commerce w Polsce 2021 oczami pracowników branży

Branża e-commerce w Polsce 2021 oczami pracowników

Postanowiliśmy przedstawić punkt widzenia pracowników branży e-commerce. O opinie zapytaliśmy specjalistów zaangażowanych w tworzenie sklepów internetowych oraz ekspertów odpowiedzialnych za ich rentowność. Oddaliśmy głos osobom na różnych szczeblach kariery, od juniorów przez seniorów, pracowników działu HR, po właścicieli biznesów e-commerce. To pozwoliło nam uzyskać wielowymiarowe spojrzenie na obecną sytuację sklepów internetowych, a także nakreślić jej ewentualny kierunek rozwoju w przyszłości.

Cel raportu e-commerce w Polsce 2021 oczami pracowników branży

Głównym celem, który przyświecał tworzeniu Raportu e-commerce w Polsce 2021 było uzyskanie informacji na temat rozwoju firm w zakresie biznesu internetowego. Chcieliśmy zbadać, jak na dzień dzisiejszy przedstawia się sposób działania specjalistów w branży oraz, w jaką stronę e-commerce będzie ewoluować. Sprawdziliśmy, jakie narzędzia są najczęściej wybierane przez pracowników sklepów internetowych, a także które działania i zawody w obrębie branży e-commerce cieszą się obecnie największym powodzeniem. 

Metodyka badania

Raport e-commerce w Polsce 2021 powstał na podstawie ankiet, poszerzonych wywiadów oraz zebranych opinii ekspertów branży. Postawiliśmy w nim nie tyle na ilość, co na jakość informacji. Dzięki temu ostateczny efekt stanowi zbiór praktycznych wskazówek dla osób, które zastanawiają się, na co zwrócić uwagę przy zakładaniu własnego sklepu internetowego lub, w którą stronę popchnąć istniejący biznes, by przynosił największe, możliwe profity.

Obszary badane w raporcie e-commerce w Polsce 2021

Badanie objęło 3 główne segmenty branży e-commerce – biznes, narzędzia oraz HR. Pierwszy z nich przedstawia rozwój sklepów internetowych na przestrzeni ostatniego 1,5 roku oraz prognozy dotyczące jego kierunku w przyszłości. Segment narzędzi określa, jakie konkretne sposoby są aktualnie najbardziej opłacalne przy tworzeniu i prowadzaniu sklepu internetowego. Ostatni segment, czyli HR, przedstawia, które stanowiska pracy są dziś najbardziej intratne w kontekście efektywnego rozwoju branży e-commerce i jakie z nich będą pożądane w przyszłości. 

Przeanalizowanie wymienionych 3 obszarów i zebranie opinii osób, które na co dzień w nich pracują, pozwoliło stworzyć raport przedstawiający całościowy ogląd obecnej sytuacji branży e-commerce, a także perspektywy jej rozwoju w przyszłości. 

Jeśli pragniesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak wygląda e-commerce w 2021 oczami jego pracowników, to raport Semcore z pewnością Cię zainteresuje.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Raport SXO i e-commerce dla branży kosmetycznej w Polsce

Jak największe brandy kosmetyczne wykorzystują SEO i UX do generowania ruchu oraz konwersji? Skorzystaj z eksperckiej wiedzy - dowiedz się, jak działają liderzy branży i zacznij wdrażać skuteczne rozwiązania w Twoim sklepie!