Buduje zasięg
Wartościuje ruch
Zwiększa sprzedaż
Celem każdego sklepu internetowego jest zwiększanie sprzedaży. SXO zapewnia to dzięki zmasowanym działaniom, wpływającym równolegle na 3 obszary: widoczność, ruch (pozyskanie + wartościowanie) oraz konwersja. Ich połączenie generuje wzrost liczby transakcji i przychodów.
Szeroki zasięg
Docieramy do większej liczby organicznych użytkowników, prawidłowo sprofilowanych jako preferowana grupa docelowa.
Wartościowy ruch
Już na etapie planowania kampanii wiemy, kogo chcemy ściągać do sklepu. Dzięki temu ograniczamy bezwartościowe odwiedziny.
Wyższa sprzedaż
Poprzez równoległą optymalizację konwersji realizujemy nadrzędny cel każdego sklepu internetowego. Nasze kampanie nie tylko zarabiają na siebie, ale tworzą też wartość dodaną.
Liczba zamówień
+127%Przychód ze sprzedaży
+136%Ruch organiczny
+116%Średnia wartość zamówienia
+5%10,140 +20%
37.7 %
31.4 %
17.6 %
10.2 %
Przykład na to, że już pierwsze 3 miesiące prac potrafią się przełożyć na namacalne efekty, przede wszystkim na duży wzrost widoczności, przekładający się dalej na zwiększony ruch i konwersję.
OfertaLiczba zamówień
+244%Przychód ze sprzedaży
+228%Przychód z ruchu organicznego
+402%Współczynnik konwersji ecommerce
+350%11,159 +18%
59.2 %
25.3 %
13.9 %
1.6 %
Firma o ukształtowanej renomie w branży, dystrybuująca sprzęt najwyższej jakości od najlepszych zagranicznych producentów. Wyzwanie: zwiększenie sprzedaży mimo, że ta jakość musi kosztować. Jak widać, całkiem dobrze radzimy sobie z jego realizacją.
OfertaLiczba zamówień
+157%Przychód ze sprzedaży
+117%Ruch organiczny
+36%Współczynnik konwersji ecommerce
+25%182,512 +312%
34.9 %
31.8 %
19.4 %
7.7 %
Sklep, który dla jego właściciela nie jest głównym źródłem utrzymania, ale wszystko znajduje się na dobrej drodze ku temu, by jednak nim się stał.
OfertaWybieramy skuteczne narzędzia marketingowe, by osiągać najlepsze rezultaty. Wykorzystujemy je, by analizować dane i generować wzrost sprzedaży Twojej firmy. Poznaj mechanizmy nowoczesnego marketingu.
Strategia opracowana przez:
SXO (Search Experience Optimization) to strategia marketingowa oparta na budowaniu widoczności witryny w wyszukiwarce (SEO) oraz zwiększaniu konwersji dzięki optymalizacji doświadczeń użytkownika (UX).
Jest szczególnie korzystna w przypadku e-commerce. Jeśli posiadasz sklep internetowy i zależy Ci na zwiększaniu zysków, to SXO będzie najlepszym wyborem. Połączenie SEO (pozycjonowania) oraz UX (doświadczeń użytkownika) jest najskuteczniejszym sposobem na to, aby zatrzymać odbiorcę na stronie i zachęcić go do interakcji. Dzięki SEO Twoja witryna pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy zaczną dostrzegać sklep i znajdować go w wynikach wyszukiwania Google według konkretnych słów kluczowych. Po wejściu na Twoją stronę ujrzą funkcjonalny serwis, który będzie dostosowany do ich oczekiwań. Czas ładowania nie wprawi ich w zniecierpliwienie, a układ witryny będzie intuicyjny, a treści zaangażują. SXO zwiększa widoczność i konwersje, prowadzi do stopniowego wzrostu zysków. Dla każdego serwisu internetowego opracowywana jest konkretna strategia. Wprowadzanie zmian poprzedza dokładny audyt SXO, który wskazuje obszary do zmiany oraz optymalizacji.
Analiza SXO witryny online obejmuje szereg działań, których celem jest zbadanie strony pod względem SEO oraz użyteczności. Badanie witryny przeprowadzane jest przez wykwalifikowany zespół ekspertów różnych dziedzin. Umożliwia to dokładne zweryfikowanie strony pod kątem indeksacji, fraz kluczowych, błędów optymalizacyjnych oraz struktury i wielu innych aspektów. Audyt SXO dzieli się na dwa badane obszary: SEO oraz UX, jednak część elementów witryny jest analizowana zarówno pod kątem pozycjonowania, jak i UX. Podwójnej analizie podlegają na przykład treści oraz grafiki.
W ramach SXO bada się strukturę witryny, a także czy poruszanie po niej jest intuicyjne i łatwe. Weryfikacji podlega także szybkość ładowania się konkretnych elementów, wizualna warstwa witryny, jej funkcjonalności oraz odpowiadanie na potrzeby użytkowników.
Podczas analizy SXO weryfikujemy także działania użytkowników na Twojej stronie – służą temu mapy ciepła. Dzięki nim dowiadujemy się więcej o tym, jakie części witryny angażują odbiorców, a które z nich są pomijane. Taka analiza pozwala na ustalenie zaleceń, które po wdrożeniu będą skutkowały znacznym wzrostem zainteresowania ze strony potencjalnych klientów.
Badaniu podlegają również:
SXO to działania skoncentrowane na doświadczeniach użytkownika. Zawierają w sobie sprawienie, że strona będzie łatwa do znalezienia przez użytkowników, którzy poszukują fraz związanych z ofertą lub tematyką strony. Jednocześnie sprawia, iż współczynnik odrzuceń maleje, a konwersja rośnie. Użytkownicy nie tylko łatwo znajdują na stronie informacje, których szukają, ale także z chęcią dokonują działań.
SXO skupia się na dwóch głównych aspektach, czyli SEO oraz UX. Ta druga dziedzina jest bardzo rozległa, a zarazem pracochłonna, gdyż nie opiera się wyłącznie na spełnianiu wytycznych, które znamy i wprowadzamy zgodnie z badaniami oraz zasadami użyteczności. UX w SXO to opieranie się na optymalizacji witryny w taki sposób, aby zachęcić użytkownika do eksplorowania strony i skorzystania z oferty, czyli zwiększenia konwersji. Osiągnięcie tych celów jest możliwe poprzez skuteczne działania, jakie mają sprawić, że strona jest przejrzysta i można na niej łatwo odnaleźć to, czego się szuka. Wyróżnikiem dobrego SXO jest to, że proces zakupowy wyróżnia się intuicyjnością. Ponadto użytkownik może szybko poruszać się po stronie i nie zastanawiać się, gdzie kliknąć, aby znaleźć się w odpowiednim miejscu. Celem SXO jest także to, żeby odbiorca z chęcią przechodził do najważniejszych podstron i wykonywał akcje. Elementy witryny (najistotniejsze dla biznesu) muszą być widoczne oraz zachęcać do interakcji.
SXO składa się na elementy, które są ważne tylko dla widoczności, wyłącznie dla wygody użytkowników, ale też na takie działania, jakie służą obu tym aspektom – zarówno SEO, jak i UX. Doskonałym przykładem może być czas ładowania się witryny do pełnej interakcji. Google chce dostarczać użytkownikom w wynikach wyszukiwania listę podstron, które spełnią oczekiwania internautów. Dlatego też dba nie tylko o odpowiednie dopasowanie fraz, ale również o dostępność (łatwą i szybką). Natomiast użytkownikom zależy na ekspresowym dostępie do zasobów, nie są cierpliwi. Idealna usługa SXO będzie zawierała analizę szybkości strony i wskazówki poprawy tego parametru, by wpływało to na widoczność, a zarazem nie zniechęcało użytkowników. Wtedy współczynnik odrzuceń spada, co również wpływa na pozycję witryny. Przy czym jednocześnie przekłada się to na konwersję. Kolejną ważną kwestią przy SXO jest dopasowanie witryny do urządzeń mobilnych. Nie chodzi tylko o to, aby strona była możliwa do korzystania poprzez telefony lub tablety. Istotne jest dopasowanie jej w tej formie do zachowania użytkowników – umieszczanie przycisków w miejscach, gdzie łatwo je kliknąć, odpowiednia wielkość guzików, brak zasłaniania ich przez komunikaty. To tylko niektóre elementy, jakie są ważne przy usłudze SXO. Jest ich o wiele więcej, a część z nich to aspekty, jakie zależą od rodzaju witryny, grupy docelowej, struktury strony.
Dopasowanie witryny pod wymagania odbiorców to czynnik, który w ogromnym stopniu wpływa na to, czy wejścia na stronę przełożą się na konwersję, czyli konkretny zysk. W tym celu bada się mapy ciepła, czyli weryfikuje: gdzie użytkownicy klikają, jak poruszają się po stronie, jak dużo czasu na niej spędzają, czy scrollują (oraz jak daleko), w jakie miejsca na stronie klikają, jak przebiega ich proces zakupowy. Wykrywamy dzięki temu to, na jakich etapach potencjalny klient miewa problemy – proponujemy rozwiązania, jakie warto zastosować. Ponadto obserwujemy, czy użytkownik nie gubi się na stronie, a szukanie konkretnego miejsca nie zajmuje mu dużo czasu. Znajdujemy błędy – od niewystarczającego wyróżnienia elementów, poprzez brak przekierowań tam, gdzie użytkownik ich oczekuje, po przerwane sesje i ich możliwe przyczyny. To tylko część aspektów, jakie pozwalają nam zbadać mapy przy usłudze SXO.
Usługa SXO jest skonstruowana tak, by pomóc Twojej firmie osiągać najważniejsze cele, wśród których najistotniejszym jest zysk. Czymże jest bowiem doskonała widoczność w Google bez konwersji? To oczywiste, że właściciele firm oczekują zysku po działaniach marketingowych. Choć samo pozycjonowanie na nie wpływa, gdyż wzrost widoczności przekłada się na większy ruch i zwiększa szanse na sprzedaż, to SXO jest bardziej skuteczne. Usługa SXO sprawia, że marka dopracowuje ścieżkę zakupową, wprowadza zmiany na bazie analizy porzuconych koszyków, map ciepła oraz innych działań. Dzięki temu możliwa jest maksymalizacja zysków przy jednoczesnym zdobywaniu lepszej widoczności w Google i przyciąganiu na stronę większej liczby potencjalnych klientów. Jeśli chcesz zainwestować w rozwój i zwiększenie zysków swojej firmy, to odezwij się do nas i wybierz usługę SXO! Zapraszamy do kontaktu!
Marketing dla biznesu realizowany przy pomocy Search Experience Optimization to nie tylko gwarancja ruchu organicznego, ale także sposób na konwersję. To właśnie z tego powodu połączenie SEO i UX jest szczególnie popularne w branży e-commerce. Model biznesowy opierający się na sprzedaży produktów online wymaga odpowiedniej strategii, aby docierać do potencjalnych klientów, a następnie generować sprzedaż. Pozycjonowanie pozwala budować widoczność na kluczowe frazy branżowe, co przekłada się na zwiększenie ruchu. Wpisywane w wyszukiwarkę wyrażenia prowadzą do Twojego sklepu internetowego, a dzięki SXO istnieje wysoka szansa na realizację konwersji.
Połączenie dwóch wartościowych strategii digital marketingu: Search Engine Optimization oraz User Experience to kompleksowy sposób na ruch organiczny, który następnie konwertuje. Podczas realizacji tej strategii szczególne znaczenie w serwisie internetowym mają m.in:
Działania SEO i UX realizowane w ramach Search Experience Optimization dostarczają wartościowych ruch, pomagający w rozwoju Twojego biznesu. Dzięki strategii SXO wyprzedzisz konkurencję, znajdując się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania Google. Pamiętaj, że wyniki pojawiają się wtedy, gdy do dobrego SEO zostanie dodana optymalizacja UX.
Wdrożenie strategii Search Engine Optimization jest możliwe dzięki audytowi SXO. To na jego podstawie następuje wyciąganie wniosków, aby dostosować funkcjonalność stron WWW do potrzeb użytkowników oraz wymagań wyszukiwarki. Warto pamiętać, że ta strategia może być implementowana przy jednoczesnym korzystaniu z Google Ads, aby generować ruch z wielu kanałów. Marketing online realizowany w ten sposób pozwala budować interakcje na wielu etapach decyzji zakupowej, przekładając się na realne cele biznesowe firmy. Dla właściciela strony strategia łącząca UX oraz SEO jest szczególnie korzystna, ponieważ zapewnia nie tylko pozyskiwanie ruchu, ale także jego wartościowanie w celu generowania konwersji.