Większość artykułów na temat SEO zawiera techniczne wskazówki i informacje, które dla laika stanowią spore wyzwanie. Jak więc w świecie fachowego słownictwa zrozumieć sens SEO i znaleźć odpowiedź na pytanie – czy naprawdę tego potrzebuję?
Czym jest audyt SEO?
Audyt SEO to kompleksowa analiza Twojej strony internetowej pod kątem pozycjonowania. Wynikiem każdego audytu SEO jest obszerny raport, z którego dowiesz się, jakie są mocne i słabe strony Twojej witryny. Poprawnie przeprowadzony audyt wskaże błędy optymalizacyjne, które mogą zaniżać pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Agencja, której powierzyłeś wykonanie analizy doradzi Ci, co powinieneś zrobić, aby w przyszłości linki do strony osiągały wysokie pozycje w Google.
Z czego składa się audyt SEO?
Jak już wspominaliśmy, audyt SEO to złożona i wieloelementowa analiza strony internetowej. Agencje poddają analizie różne elementy, jednak każdy audyt powinien zawierać ocenę:
treści na stronie – przede wszystkim unikalności, długości, zawarcia fraz kluczowych;
tytułów stron;
zastosowania nagłówków H1-H3;
wersji językowych;
szybkości witryny, czasu ładowania strony;
dostosowania do urządzeń mobilnych;
grafik wykorzystanych na stronie;
map witryny XML i HTML;
błędów na stronie;
przekierowań;
znaczników kanonicznych;
analizy aktywności w social media;
analizy linków przychodzących.
Przedstawione elementy to tylko część czynników poddawanych analizie i ocenie podczas audytu SEO.
Czy audyt SEO jest ważny?
Nadal zastanawiasz się, dlaczego warto zdecydować się na audyt SEO? Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z obuwiem sportowym. Twoi potencjalni klienci szukając w Internecie butów na siłownie, wpiszą w wyszukiwarce frazę „buty sportowe”. Zdecydowana większość osób odwiedzi tylko trzy pierwsze witryny, część pokusi się o sprawdzenie całej pierwszej strony, ale tylko nieliczni klienci dotrą do dalszych wyników. Wniosek? Jeśli chcesz zyskać klientów, Twoja strona internetowa musi osiągnąć możliwie najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Kiedy warto sięgnąć po audyt SEO?
Decyzję o wykonaniu audytu SEO można podjąć w dowolnym momencie, nie ma tu żadnych ograniczeń. Jest za to kilka kluczowych sytuacji, podczas których szczególnie poleca się przeprowadzenie dogłębnej analizy strony:
uruchomienie nowej strony internetowej – dzięki audytowi SEO nowa witryna będzie widoczna w Google już od samego początku. Poprawna analiza na tym etapie ustrzeże Cię przed wieloma błędami;
rozpoczęcie współpracy z agencją – w tym przypadku audyt SEO pozwala przeanalizować aktualny stan witryny i wprowadzić konieczne zmiany przed podjęciem działań content marketingowych;
znaczący spadek ruchu lub pozycji w wyszukiwarce – nawet dobrze zaprojektowana strona może stracić wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO pomoże zdiagnozować błędy, które mogły wpłynąć na utratę ruchu i widoczności;
planowane modyfikacje witryny – zaleca się przeprowadzenie audytu SEO od razu po przeprowadzeniu wszystkich, kluczowych zmian. Analiza wskaże szanse i zagrożenia dla zmienionych treści – nierzadko są to niekorzystne modyfikacje, które mogą zagrozić widoczności witryny.
Powyższe przykłady to newralgiczne sytuacje, które wymagają przeprowadzenia całościowej, dokładnej analizy pod kątem SEO. Nie oznacza to, że audytu nie warto przeprowadzać profilaktycznie – wręcz przeciwnie! Stale zmieniające się algorytmy wyszukiwarek sprawiają, że specjaliści zalecają okresowe wykonywanie audytu SEO. Taka zaplanowana, cykliczna analiza pozwoli zweryfikować czy strona działa bez zastrzeżeń, czy warto zmodyfikować jej zawartość oraz czy zmiana treści zwiększy widoczność.
Komu to potrzebne? Czyli 5 korzyści z audytu SEO
Audyt SEO to usługa, z której powinien korzystać każdy przedsiębiorca. Bez niego nawet strona, która długo cieszyła się wysoką pozycją może znaleźć się poza topowymi wynikami. Niestety wiele osób lekceważy analizę strony internetowej, ponieważ nie rozumie korzyści, które niesie ze sobą profesjonalny audyt. Dlatego poniżej przedstawiamy kilka praktycznych przykładów korzyści, jakie osiągniesz po przeprowadzeniu audytu SEO.
Sprawnie wykonana analiza pozwoli Ci m.in. na:
wyeliminowanie problemów technicznych – celem audytu SEO jest zdefiniowanie słabych punktów strony internetowej i opracowanie skutecznych działań naprawczych;
poprawę komfortu użytkowników strony – wdrożenie zaleceń SEO sprawi, że Twoja witryna będzie bardziej przyjazna dla potencjalnych klientów;
zwiększenie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania – w raporcie znajdziesz szczegółowe informacje z pomocą, których dostosujesz witrynę do najnowszych wymagań wyszukiwarek (Google zmienia się nieustannie);
dotarcie do większej liczby klientów – dzięki wdrożeniu zaleceń agencji SEO Twoja strona znajdzie się wśród topowych wyników wyszukiwania, co z kolei przełoży się na wzrost liczby odwiedzin strony i większą rozpoznawalność marki;
osiąganie większych zysków ze sprzedaży produktów – wzrost widoczności strony, wzrost odwiedzin i konwersji przełożą się na większą ilość zamówień Twoich produktów.
Podsumowanie
Audyt SEO to pierwszy i najważniejszy krok w procesie budowania widoczności strony w wyszukiwarkach. Cykliczna i kompleksowa analiza Twojej witryny sprawi, że dalsze działania optymalizacyjne i promocyjne będą dużo prostsze. Agencja lub specjalista SEO przedstawi Ci obszerny raport, w którym znajdziesz informacje na temat problemów, szans i zagrożeń strony. Otrzymasz liczne porady i wskazówki, dzięki którym maksymalnie dopasujesz witrynę do zaleceń wyszukiwarki i zwiększysz jej widoczność dla Google. Efektem tych działań będzie poprawa ruchu na stronie, większa konwersja, a ostatecznie zwiększenie liczby zamówień i zysków.
Pamiętaj, że audyt SEO należy wyykonywać cyklicznie (nie tylko w razie poważnych modyfikacji na stronie lub zmiany agencji)! Poprawa widoczności strony to zadanie dla osób z dużym doświadczeniem, dlatego wybierając agencję reklamową koniecznie zwróć uwagę na opinie innych klientów.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.