Audyt za darmo! Co się pod tym kryje?
4 min
4 min
SEO to podstawa wszelkich działań internetowych. Ocena tego, czy dana witryna jest dopasowana do wymagań jest możliwa dzięki audytowi. Chcesz dowiedzieć się więcej o SEO? Przeczytaj tę podstronę o pozycjonowaniu. Czy darmowy audyt sklepu rzeczywiście jest dobry? W jaki sposób dokumentacja powinna zostać przygotowana? Bardzo często sięgamy po to, co darmowe, warto szukać takich możliwości. Dowiedz się, gdzie możesz uzyskać bezpłatny audyt dla strony oraz sklepu.
Darmowy audyt sklepu różny się od pełnego audytu SXO. Ten drugi składa się najczęściej z kilkunastu albo kilkudziesięciu stron A4. Przygotowanie takiego pliku zajmuje kilka, a czasem kilkanaście (w zależności od wielkości sklepu) godzin i wymaga intensywnej pracy specjalisty, ogromnej wiedzy oraz cierpliwości. Z tego powodu, bezpłatne audyty stanowią podstawę dla właściciela sklepu online. Są w nich umieszczane najważniejsze informacje, bez których odpowiednie pozycjonowanie sklepu nie jest możliwe. Oczywiście pełen raport, który uwzględnia też UX jest obszerniejszy, jednak jego tworzy się najczęściej dopiero po podpisaniu umowy, gdy właściciel udostępni agencji wszystkie dane i hasła.
Niektóre firmy przygotowują specjalne akcje, w ramach których wykonują darmowy audyt sklepu zupełnie bezpłatnie, a cały proces przebiega profesjonalnie. W ten sposób specjaliści pokazują swoje know-how oraz zachęcają do współpracy, tym samym niosąc pomoc innym przedsiębiorcom działającym online. W przypadku sklepów oraz stron internetowy bardzo popularny jest audyt SEO, przedstawiający informacje na temat pozycji witryny w wyszukiwarce, dodatkowo ukazuje widoczność dla różnych fraz oraz ujawnia wszystkie błędy na poszczególnych podstronach. Wykonanie audytu SEO to pierwszy, a zarazem obowiązkowy element pozycjonowania. Każda firma przygotowuje taki dokument na swój sposób. Nie ma jednego, uniwersalnego schematu. Jeżeli chcesz otrzymać profesjonalny, a przy tym darmowy audyt sklepu od agencji, skontaktuj się z nami. Warto pamiętać, że wykonanie takiej kompleksowej analizy jest także w cenie w sytuacji, kiedy podpisze się umowę z agencją SEO. To jednak inny raport, który będzie podstawą skutecznego SEO.
Odpowiedź jest typowa dla branży SEO oraz SEM: to zależy. Jeżeli usługodawca podejdzie do sprawy profesjonalnie, poświęcając czas na zbieranie i analizowanie informacji, to dokumentacja będzie kompletna oraz wartościowa.
Czy warto zamówić bezpłatny audyt? Skoro jego wykonanie było bezpłatne, tak naprawdę nic nie tracisz, więc można stwierdzić, że każda, nawet podstawowa dokumentacja jest wartościowa. Gdzie można wygenerować bezpłatny audyt?
Czy można gdzieś wykonać darmowy audyt strony? Oczywiście, że tak. Warto jednak mieć na uwadze, że narzędzia służące do wykonania takiej analizy często są płatne, a ich wersja darmowa posiada ograniczoną funkcjonalność. Możesz dzięki nim poznać podstawowe informacje na temat własnej witryny, szczególnie jeżeli chcesz przeanalizować ją pod kątem SEO. W takim razie gdzie samodzielnie wykonać darmowy audyt strony?
To narzędzie, które jeszcze w 2019 roku było zupełnie darmowe. Aktualnie wystarczy się zalogować, aby otrzymać dostęp do wielu funkcji. Narzędzie posiada wiele ciekawych opcji, które pomogą Ci przygotować darmowy audyt sklepu i strony. Przeglądając Ubersuggest, przejdź do zakładki Site Audit. Po chwili ładowania otrzymasz informację zwrotną i poznasz podstawowe błędy oraz niedociągnięcia dotyczące Twojej witryny. Narzędzie analizuje nagłówki, adresy URL, opisy meta description i wiele więcej przydatnych elementów. Korzystając z Ubersuggest, sprawdzisz również frazy kluczowe oraz poznasz nowe pomysły na content.
Choć SEMrush jest płatny, w darmowej wersji sprawdzisz sporo ciekawych elementów. Z pomocą tego narzędzia Twoja analiza witryny stanie się kompletna. Gdzie wyszukać darmowy audyt strony na SEMrush? Wystarczy wyszukać zakładkę Site Audit. W bezpłatnej wersji narzędzia analiza nie będzie kompletna, ale dowiesz się co nieco o własnej domenie.
Narzędzi, gdzie wykonasz darmowy audyt strony, jest naprawdę wiele. Warto jednak wspomnieć o innych narzędziach pośrednich, za których pomocą przygotujesz własny darmowy audyt sklepu. Do ich wykorzystania potrzebna jest jednak podstawowa wiedza, bowiem zebrane dane należy odpowiednio przeanalizować oraz wykorzystać. To sposób na darmowy audyt sklepu dla osób nieco bardziej zaawansowanych.
Czy darmowy audyt jest dobry? Jeżeli wykonasz go indywidualnie, to samodzielnie musisz odpowiedzieć sobie na wiele pytań. Wszystko zależy od Twojej wiedzy na temat wykonywania takich kompleksowych analiz. Ważne jest także odpowiednie wyciągnięcie wniosków, bowiem sam audyt jest tylko zbiorem informacji. Dane musisz właściwie wykorzystać. Jeżeli nie masz zbyt dużej wiedzy lub czasu, zapewne lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy specjalisty. Zanim to zrobisz, możesz spróbować samodzielnie przygotować audyt, następnie zobaczysz efekty swojej pracy. Skontaktuj się z nami!
Student zarządzania na Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej. Interesuje się marketingiem internetowym z naciskiem na SEO i to właśnie związane z tym tematy najbardziej lubi tworzyć treści. Pisanie to dla niego pasja. Ceni dobrą książkę i wartościowy podcast.
Brak głosów - oceń jako pierwszy!