Jak zwiększyliśmy ruch organiczny o 192% dla marki Tefal?

Tefal, francuska firma założona w 1956 roku, która jest globalnym liderem w produkcji artykułów gospodarstwa domowego.
Klient Branża Usługi
tefal
AGD
SEO | e-commerce
+ 192 %
Miesięczny ruch organiczny
+ 113 %
Widoczność TOP10
+ $ 12 726
Miesięczna wartość ruchu
01

Kontekst projektu

Wyzwanie

Celem było płynne połączenie stron, ale również znaczące zwiększenie ich widoczności w wynikach wyszukiwania.

Dodatkowym wyzwaniem były korporacyjne standardy Tefal, które ograniczały swobodę działań w zakresie optymalizacji SEO. Kluczowe stało się znalezienie równowagi między przestrzeganiem wytycznych a skutecznością podejmowanych działań.

Dzięki elastycznemu podejściu, bogatemu zestawowi sprawdzonych taktyk i ścisłej współpracy z zespołem Klienta udało się nie tylko zrealizować projekt, ale także osiągnąć zakładane cele. Ograniczenia stały się impulsem do kreatywnych i skutecznych rozwiązań.

02

Rozwiązania

Działania

W realizacji działań SEO podczas migracji stron kluczowe było połączenie dogłębnej analizy technicznej, strategicznego podejścia oraz ścisłej współpracy zespołowej. Proces opierał się na szczegółowym zbadaniu stanu serwisu i jego nowej wersji, zidentyfikowaniu potencjalnych ryzyk oraz wykorzystaniu możliwości optymalizacji. Kluczowym aspektem było zapewnienie płynnego przekierowania ruchu i maksymalizacja widoczności kluczowych kategorii i produktów, jednocześnie wypełniając luki w treściach i dostosowując je do wymagań użytkowników oraz wyszukiwarek. Dzięki precyzyjnemu planowaniu, testom i wdrożeniom stworzono solidne fundamenty pod dalszy rozwój widoczności serwisu, skutecznie łącząc techniczne rozwiązania z długoterminową strategią rozwoju.

  • seo-research 1
    Audyt SEO
  • mapping 1
    Mapowanie przekierowań
  • list 1
    Checklista migracyjna
  • migration 1
    Analiza migracji
  • competitor-analysis (1) 1
    Analiza konkurencji
  • gap
    Analiza content GAP
  • diagram (2) 1
    Optymalizacja kategorii
  • link (4) 1
    Strategia link buildingu
  • test 1
    Testowe scenariusze
  • seo-training
    Szkolenie Content SEO

Migracja serwisu to zawsze balansowanie między zachowaniem dotychczasowej widoczności a wykorzystaniem okazji do jej zwiększenia. W tym projekcie kluczowe było precyzyjne planowanie i szybkie reagowanie na pojawiające się wyzwania, co pozwoliło nie tylko osiągnąć zakładane cele, ale również wyznaczyć nowe kierunki rozwoju.

Marcin Stypuła
Marcin Stypuła Ekspert SEO & Owner Semcore
03

Sukces

Wyniki

Podczas trwania projektu widoczność w TOP 10 wzrosła o 113% z 2037 do 4343 fraz (7631 baza 2.0), a estymowany ruch miesięczny wzrósł maksymalnie o 192% z 67852 do 198128. Wartość estymowanego miesięcznego ruchu wzrosła maksymalnie o 130% z $9,728 do $22,454

358926acd6212cc92999c225ae0088ddbbac5a6d
Widoczność TOP10
e532939bfb7cbb20f7d86a3d0f329bccb70b9d6c
Widoczność TOP10 (baza 2.0)
de4c80c3600041c70013c176e3994b3d08756cf0
Średni ruch organiczny
e317a6a9b2f48649e9edc2e77d6339cd4170e381
Średnia wartość ruchu organicznego

Przykładowe frazy wypozycjonowane do TOP3:

multicooker TOP3
airfryer TOP3
szafa parowa TOP3
szybkowary TOP4
patelnia tytanowa TOP1

Opinia Klienta

Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się, że to wszystko będzie tak rozległe i dotknie tak wielu aspektów. Jestem pełen podziwu i pozytywnie zaskoczony tym, jak obszerny i jednocześnie pełny „mięsa” był to raport – w formie bardzo uporządkowanej, holistycznej wiedzy.

SEO to bardzo wrażliwa dziedzina e-commerce, a jednocześnie na tyle szeroka, że trudno jest ogarnąć ją w pojedynkę. Właśnie dlatego wsparcie zespołu pełnego profesjonalistów mocno zmniejsza ewentualne ryzyko zrobienia czegoś (przede wszystkim) za dużo bądź za mało. Poparcie doświadczeniem naukowym w analizach, jakie proponuje Semcore, dało możliwość spójnego, wiarygodnego przekazu. Jednocześnie teoria i praktyka świetnie się uzupełniają; umożliwia to nabycie wiedzy i szybkie wdrożenie poprawek.

To było świetne doświadczenie, a przede wszystkim wskazanie kierunków. Jednocześnie otrzymaliśmy sporo materiału do rozmów z centralą na temat planowanego rozwoju biznesu. Po pierwsze: efekty. Widać, że ruch z searcha wyraźnie się podniósł. Po drugie: samo podejście i dotrzymywanie terminów. Choć mieliśmy problem z wynikami wyszukiwania po migracji z rozwiązania lokalnego na centralne – Semcore, na ile tylko mógł, na tyle mu sprostał.

Jakub Waśko
Jakub Waśko Online Content Leader / Webmaster

Zespół projektowy

Marcin Stypuła
Marcin Stypuła Ekspert SEO & Owner Semcore
Anna Tworek
Anna Tworek PMO
Marcin Górecki-Panek
Marcin Górecki-Panek Head of SEO
Michał Fiut
Michał Fiut SEO Team Leader
Paulina Iciek
Paulina Iciek SEO Team Leader
Kacper Jankowski
Kacper Jankowski SEO Specialist & Project Manager
Paweł Ślusarczyk
Paweł Ślusarczyk SEO Specialist & Project Manager
Osiągnij maksymalny potencjał Twojego SEO

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji