Semcore > Case Studies > Case Study SEO – semcore.pl
Semcore
20.03.2023 < 1 minuta czytania

Case Study SEO – semcore.pl

hero

Czy 1 000 000 zł wystarczy, aby wypozycjonować stronę w branży pozycjonowania (SEO)?

Wprowadzenie

Od zera w rok wypozycjonowaliśmy stronę semcore.pl na TOP1 najtrudniejszych słów kluczowych czyli: seo, pozycjonowanie, pozycjonowanie stron oraz zbudowaliśmy największą wartość estymowanego, miesięcznego ruchu organicznego wg Ahrefs ($113K) spośród wszystkich naszych konkurentów.

Naszym celem było zdobycie top pozycji w Google na najbardziej kaloryczne frazy w SEO, tzw. korona SEO, na którą składają się frazy: „SEO”, „pozycjonowanie” oraz „pozycjonowanie stron”.

Bezpłatna konsultacja SEO

Porozmawiaj z ekspertem o SEO dla Twojego biznesu!
Umów się na bezpłatną konsultację

Wyzwanie

Wyzwaniem podjętym przez Semcore było pozycjonowanie strony internetowej w branży pozycjonowania. Agencja rywalizowała o widoczność na najbardziej kaloryczne frazy kluczowe z innymi organizacjami, dysponującymi ekspercką wiedzą na temat SEO. Przedsięwzięcie obarczone było wysoką konkurencyjnością, co dodatkowo utrudniło jego realizację. Głównym celem było zdobycie tzw. korony SEO, czyli pierwszej pozycji w Google dla fraz „SEO, pozycjonowanie, pozycjonowanie stron”. W momencie rozpoczęcia projektu Semcore zakładało, że plan ten zostanie zrealizowany w ciągu trzech lat.

Stan początkowy:
- Frazy kluczowe w TOP3: 2;
- Frazy kluczowe w TOP10: 10;
- Frazy kluczowe w TOP50: 302;
- Ruch organiczny: ok. 715 użytkowników miesięcznie.

Cele

  • Pozycje TOP1 dla fraz: SEO, pozycjonowanie, pozycjonowanie stron.
    SEO jest specyficznym kanałem marketingowym, którego oblicze może zmienić się z dnia na dzień za sprawą aktualizacji algorytmu Google. Dlatego specjaliści muszą ciągle testować nowe rozwiązania, a następnie weryfikować ich skuteczność w praktyce. Ogromnym wyzwaniem pozostaje nie tylko zdobycie wysokiej pozycji na kaloryczną frazę w konkurencyjnej branży, ale także utrzymanie tej widoczność. Zjawisko to jest szczególnie odczuwalne w branży SEO, gdzie konkurenci wykorzystują ogromne know-how poparte latami doświadczenia. Strategia opracowana przez Semcore musiała być przygotowana w taki sposób, aby zachować zgodność względem aktualnych wytycznych wyszukiwarki Google. Jednocześnie plan musiał być na tyle elastyczny, aby dopasować się do aktualizacji nadchodzących w przyszłości.
  • Frazy kluczowe w TOP10: 1000;
    Semcore od samego początku postanowiło podzielić się swoją strategią w Case Study, które zostanie opublikowane, gdy plan okaże się skuteczny i domena semcore.pl osiągnie wyznaczony cel. Idea dzielenia się eksperckim know-how jest motywem przewodnim autorskiej platformy R&D (Research and Development) SemcoreLAB. Zdecydowano, że publikacja Case Study będzie projektem otwierającym tę inicjatywę, aby dostarczyć odbiorcom wiele wartościowej treści już na premierę. Platforma SemcoreLAB skupia się na wykorzystywaniu nauki oraz technologii do tworzenia innowacji, które pomagają zwiększać sprzedaż biznesom w Internecie. Organizacja rozpoczęła pozycjonowanie strony semcore.pl, przechodząc od teorii, przez badania, aż po wdrażanie praktycznych rozwiązań, które są maksymalnie skuteczne – zgodnie z ideą naukowego frameworku.

Działania

  • 01. Zebranie materiału badawczego Zanim jeszcze rozpoczęto pozycjonowanie semcore.pl zespół zebrał i przeanalizował wszystkie najważniejsze materiały traktujące o SEO: książki, kursy, artykuły, blogi. Dodatkowo przeprowadzono rozmowy z eksperami zewnętrznymi oraz dokładnie zapoznano się z oficjalną dokumentacją Google. W ten sposób zebrano teoretyczną wiedzę o SEO. Należy jednak pamiętać, że teoria w pozycjonowaniu jest jak zdjęcia, które są tylko fragmentem rzeczywistości w bardzo zmiennym i dynamicznym świecie. Semcore zależało na tym, żeby stworzyć tło teoretyczne, czyli przełożyć wszystkie te kadry na jedną przestrzeń. Rozmawiając z ekspertami i zbierając doświadczenie, zauważono pewien schemat – czasami jedna rozmowa daje więcej, niż nawet kilka przeczytanych książek. Warto dodać, że wiedza teoretyczna jest niczym bez eksperymentów, ponieważ SEO można nauczyć się tylko empirycznie.
  • 02. Analiza konkurencji i trudnych branż SEO Zdecydowano się na przeprowadzenie badania konkurencji SEO oraz trudnych branż, aby następnie rozpocząć pozycjonowanie strony semcore.pl. W ten sposób zebrano wartościowe dane, które wykorzystano do przygotowania skutecznej strategii. Analizie poddano czynniki, które zdaniem ekspertów Semcore są kluczowe w kontekście SEO: content, link building, optymalizacja techniczna. Poszczególne ogniwa odpowiedzialne za budowanie wyników w Google zestawiano ze sobą, aby wykazać ewentualne korelacje lub ich brak.
  • 03. Wnioski z badania Strony internetowe z dłuższym czasem ładowania mogą osiągać wysoką pozycję w Google. Dynamika wzrostu profilu linkowego – czyli regularne pozyskiwanie odnośników – może być brane pod uwagę przez Google podczas ustalania pozycji. Posiadanie większej ilości contentu niż konkurencja nie sprawi od razu, że strona internetowa będzie osiągać wyższe pozycje. Unikalność profilu linkowego może być czynnikiem rankingowym Google, ale nie jest najważniejszą kwestią podczas pozyskiwania odnośników. Linkowanie wewnętrzne jest istotnym czynnikiem rankingowym, a prawdopodobnie największą wartość przekazują odnośniki kontekstowe. Ilość contentu na stronie ma znaczenie, o ile teksty są merytoryczne i unikalne. Content powinien być tworzony z myślą o odbiorcach i ich intencjach, ale nie zapominaj o frazach kluczowych, które pozwalają robotom Google lepiej zrozumieć zawartość witryny. Liczba zewnętrznych linków prowadzących do strony internetowej nie wpływa bezpośrednio na pozycję. Odnośniki powinny być umieszczane w sposób naturalny, najlepiej na domenach powiązanych tematycznie. Procentowy udział odnośników z atrybutem follow w profilu linkowym może sięgać nawet do 100% bez negatywnych efektów. Odnośniki wychodzące prawdopodobnie nie zabierają mocy serwisu lub robią to w niewielkim stopniu.

Rezultaty

  • +1300% Zwiększony ruch organiczny
  • +200% Wzrost sprzedaży w firmie
  • 5500 / 1900 TOP3 / TOP10
  • W sierpniu 2020: domena semcore.pl była odpowiednio przygotowana od strony technicznej oraz UX, ale na wartościowe frazy osiągała niskie pozycje w Google.
  • W listopadzie 2020: wdrażane są pierwsze zmiany optymalizacyjne i rusza kompleksowa realizacja opracowanej strategii SEO. To czas, w którym rozpoczyna się publikacja contentu oraz link building.
  • W styczniu 2021: widać, że a strategia działa. Domena ciągle notuje wzrosty, a najistotniejsze frazy małymi kroczkami wędrują ku górze. Wdrażanie kolejnych zmian zgodnie z opracowaną strategią przynosiło coraz bardziej odczuwalne efekty.
  • W lutym 2021: roku liczba kliknięć w Google prowadzących do semcore.pl wynosiła około 50, a liczba wyświetleń około 11 000. Niecały rok później liczba kliknięć była już na poziomie 1400 i domena notowała ponad 60 000 wyświetleń.
  • W kwietniu 2021: domena semcore.pl na frazę „pozycjonowanie” znajduje się już w TOP10.
  • Listopad 2021: korona SEO zdobyta. Cel osiągnięty. Semcore osiąga pierwsze miejsce w Google na frazy kluczowe: pozycjonowanie, pozycjonowanie stron, SEO.
NAGRODY
Semcore wygrało nagrodę główną podczas SEMkrk w 2022 roku. Projekt "Czy 1 000 000 zł wystarczy, aby wypozycjonować stronę w branży pozycjonowania (SEO)?" zdobył pierwsze miejsce w kategorii SEO. Projekt został również nominowany podczas konkursu Performance Marketing Diamonds 2022.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Przejdź do pełnej wersji case study, które krok po kroku przedstawia drogę semcore.pl na szczyt wyników wyszukiwania.
Zobacz materiał

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się do naszego newslettera