Semcore > Materialy branżowe > Pozycjonowanie w branży kosmetycznej (SEO)
Marta Kukuś
23.03.2023 6 min czytania

Pozycjonowanie w branży kosmetycznej (SEO)

kier-in-sight-OHQcMO-8i2I-unsplash

Boom na produkty o naturalnych składach trwa od wielu lat, a polska branża kosmetyczna doskonale wykorzystała ten trend, zmieniając go w standard. Obecnie transparentność, lokalność oraz wysoka jakość to cechy, za które konsumenci i konsumentki cenią marki takie jak Resibo, Annabelle Minerals, Anwen, Sylveco i wiele innych. Wciąż jednak powstają nowe firmy, zajmujące się produkcją, a także dystrybucją tzw. clean beauty. Jak wyróżnić się na tak konkurencyjnym rynku? Odpowiedzi znajdziesz poniżej — sprawdź naszą usługę reklamy i SEO dla branży kosmetycznej!

Pozycjonowanie sklepu kosmetycznego. Jakie korzyści daje SEO?

Pomimo tego, że branża beauty kojarzy się głównie ze sprzedażą kosmetyków, obejmuje ona wiele różnych działalności: laboratoria, firmy badawcze i certyfikujące, producentów opakowań, a także salony kosmetyczne, kosmetologiczne oraz fryzjerskie. To ogromnie zróżnicowana oferta. O ile nowy krem czy odżywkę do włosów można promować za pomocą bardzo popularnego influencer marketingu, podobna strategia nie sprawdzi się w przypadku wielu wyżej wymienionych biznesów. Aby uzyskać pełną skalę konkurencyjności, warto także dodać, że polski rynek kosmetyczny jest pod względem wielkości szósty w Europie — i wcale nie maleje. 

Wniosek z powyższego wstępu nasuwa się sam: warto zainwestować w SEO dla branży kosmetycznej. Pozycjonowanie to działania długoterminowe, skupione na optymalizacji strony lub sklepu internetowego, publikowaniu unikalnego contentu oraz link buildingu. W przeciwieństwie do skoordynowanych kampanii reklamowych w social mediach, które nie wzbudzają dużego zaufania, wyniki wyszukiwania pokazują to, co użytkownicy rzeczywiście chcą zobaczyć. Może to być receptura na DIY maseczkę z zielonej glinki, informacja o produktach nietestowanych na zwierzętach lub wypowiedź specjalisty o tym, jak łączyć konkretne składniki w pielęgnacji. Jeśli podobne wpisy znajdą się na Twoim blogu, każda z podstron będzie mieć odpowiednio dobrane słowa kluczowe, a odbiorcy uznają treści za użyteczne i jakościowe, algorytm z pewnością to zauważy.

seo dla branży kosmetycznej

Co osiągniesz, współpracując z Semcore?

  • Wzrost odwiedzin w sklepie internetowym
  • Większa rozpoznawalność marki
  • Lepszy wizerunek Twojej firmy
  • Wyprzedzenie konkurencji
  • Większa liczba zamówień w Twoim sklepie

Masz biznes w branży kosmetycznej? Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Umów się na bezpłatną konsultację

Pozycjonowanie w branży kosmetycznej. Dlaczego audyt SEO jest tak ważny?

W Semcore każda współpraca zaczyna się od darmowego audytu SEO. Pomaga on określić wstępny zakres prac on-site oraz off-site i obejmuje m.in. analizę nagłówków, analizę metadanych grafik, weryfikację poziomu bezpieczeństwa, a także test szybkości. Nasi specjaliści skupią się również na:

  • sprawdzeniu, czy indeksacja przebiega bez problemów,
  • analizie struktury strony oraz linkowania wewnętrznego,
  • ocenie trafności doboru słów kluczowych,
  • potwierdzeniu wiarygodności danych,
  • przetestowaniu domeny pod względem przyjazności dla urządzeń mobilnych.

Uzyskane w tym procesie dane posłużą do przygotowania propozycji strategii SEO dla branży kosmetycznej. Poznanie błędów optymalizacyjnych pozwala na indywidualną ocenę każdej domeny i najlepsze dopasowanie konkretnych rozwiązań. Po podpisaniu umowy i przekazaniu dostępów pracownicy Semcore wykonają natomiast pogłębiony audyt, dzięki któremu zostaną określone konkretne cele długofalowe. 

Zachęcamy, aby podczas konsultacji z Prospecting Specialist omówić również możliwości, jakie zapewniają usługi SXO (połączenie SEO i UX), Google Ads oraz Facebook Ads. Ścieżka zakupowa klienta w ostatnich latach uległa znaczącej zmianie, a omnichannel marketing pozwala docierać do odbiorców różnymi kanałami komunikacji. Sprawdź wolne terminy w Calendly i zadbaj o rozwój Twojego biznesu!

pozycjonowanie kosmetyków

Jak przebiega optymalizacja SEO dla kosmetyków? Techniczne aspekty pozycjonowania on-site

Pozycjonowanie sklepu kosmetycznego i innych biznesów z branży beauty wymaga przede wszystkim regularności w działaniach. Warto pamiętać, że SEO nie jest procesem, którego efekty będzie można obserwować po miesiącu. Jeśli zależy Ci na szybkim zwiększeniu sprzedaży i dotarciu do potencjalnych klientów, w strategii marketingowej uwzględnij również reklamę kosmetyków oraz innych oferowanych przez Ciebie produktów. Istotną różnicą pomiędzy kampaniami a pozycjonowaniem on-site jest to, że posty sponsorowane docierają do odbiorców tylko wtedy, gdy za nie płacisz. Dobrze zoptymalizowana witryna notuje ruch organiczny cały czas — bez kosztów CPC czy CPL.

Pozycjonowanie w branży kosmetycznej, oprócz wzrostu liczby odwiedzających, a w efekcie także składanych zamówień, ma również inne plusy. Klienci, którzy trafią na Twoją stronę, z pewnością docenią, że jest ona bezpieczna, wydajna i łatwa w obsłudze, zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej. Pamiętaj, że w ostatnich latach mocno zmienił się sposób, w jaki internauci przeglądają sieć: smartfony oraz tablety są bardzo popularne. Mobile commerce to wygodny sposób robienia zakupów, a SEO dla kosmetyków znacząco ułatwi dotarcie do klientów, którzy aktywnie szukają produktów takich jak oferowane przez Twoją firmę. 

W jaki sposób zadbamy o pozycjonowanie kosmetyków oraz usług dedykowanych branży beauty?

  • Poprawimy architekturę Twojej strony
  • Wprowadzimy odpowiednie metadane i nagłówki
  • Zoptymalizujemy grafiki
  • Poprawimy kod strony
  • Dopracujemy linkowanie wewnętrzne
  • Skrócimy czas ładowania Twojej witryny

Zwiększymy widoczność i ruch na Twojej stronie internetowej przy pomocy strategii SEO!

Umów się na bezpłatną konsultację

Content SEO dla branży kosmetycznej

Techniczne aspekty pozycjonowania w branży kosmetycznej są bardzo istotne, jednak nie będą skuteczne bez SEO contentu. Ciekawe, przydatne dla odbiorców treści to podstawa — wystarczy spojrzeć na najpopularniejsze drogerie online, aby się o tym przekonać. W świecie beauty na szczęście nigdy nie brakuje ciekawych tematów, które można poruszyć na blogu. Począwszy od aktualnych trendów (konkretny składnik, kolory w makijażu, wzory manicure), aż po praktyki pielęgnacyjne, dopasowane do konkretnego sezonu, użytkownicy zawsze szukają porad i poleceń.

Oczywiście, content SEO to nie tylko blogowe wpisy, ale także opisy produktów oraz kategorii, artykuły sponsorowane, instrukcje, a także e-booki. Warto więc zlecić tworzenie tego typu treści agencji, która będą nadzorować cały proces powstawania tekstów. Nasi koordynatorzy zadbają o to, by były zgodne z zasadą E-A-T i zasadami prostego języka. Dopilnują oni również odpowiedniego rozmieszczenia słów kluczowych — Google nie lubi bowiem upychania fraz.

Reklama firmy kosmetycznej — zadbaj o widoczność w różnych kanałach komunikacji!

Konkurencyjność rynku wymaga od przedsiębiorców działania w różnych kanałach komunikacji. Ruch organiczny jest oczywiście bardzo istotny, warto jednak przyciągnąć klientów również za pomocą płatnych kampanii. Reklama firmy kosmetycznej pozwoli dotrzeć do nowych odbiorców, którzy jeszcze nie znają marki, ale to nie wszystko. Bardzo ważny będzie także remarketing, czyli kierowanie komunikatów do osób, które już odwiedziły Twoją stronę i porzuciły koszyk. Możliwości jest naprawdę wiele, a kampanie mogą wspierać różne cele. 

Jeśli chciałbyś popracować nad wzrostem świadomości marki, reklama sklepu kosmetycznego może zawierać pozytywne opinie konsumentów oraz informacje o certyfikatach. Dzięki temu marka zostanie pozytywnie zapamiętana. Reklama kosmetyków będzie natomiast odpowiednia np. w przypadku wprowadzenia nowego produktu.   

W przypadku, gdy prowadzisz głównie działania offline, nie oznacza to, że reklama w branży kosmetycznej nie jest dla Ciebie. Produkcja opakowań, badania laboratoryjne, a nawet specjalne rozwiązania logistyczne to wszystko usługi, które są bardzo potrzebne. Decydując się na promocję online, zadbasz o to, by docierać do szerszego grona odbiorców, aktywnie poszukujących informacji o ofercie zbliżonej do Twojej.

Reklama sklepu kosmetycznego w mediach społecznościowych

Chyba nikogo, kto działa w branży beauty, nie trzeba przekonywać, jak ważna jest promocja w mediach społecznościowych. Reklama sklepu kosmetycznego może dotyczyć zarówno produktów, jak i artykułów blogowych. Wiele firm decyduje się również na założenie grup na Facebooku, gdzie organizowane są webinary, np. z makijażystkami. Takie wydarzenia zawsze warto promować — warto też pamiętać, że społeczność, skupiona wokół konkretnej tematyki jest bardziej aktywna. 

Reklama firmy kosmetycznej za pomocą e-booków to również świetny pomysł. W publikacji można zawrzeć porady dla konkretnego typu cery lub też dla osób z konkretnymi problemami skórnymi, a w segmencie dotyczącym pielęgnacji polecić kosmetyki, dostępne w Twoim sklepie. 

Kampanie na Facebooku i Instagramie oferują wiele umiejscowień (np. story, feed czy Messenger), różne cele, a także ogromne możliwości targetowania. Wszystko dzięki Pikselowi Meta, instalowanemu na stronie internetowej. Zbiera on informacje o zdarzeniach, które Cię interesują, dodatkowo tworząc pewien “obraz” grupy docelowej. Zdarzeniem może być zakup, ale nie tylko. Dzięki temu reklama w branży kosmetycznej jest bardzo skuteczna. Algorytmy pokazują bowiem treści sponsorowane zgodne z zainteresowaniami odbiorców, zapewniając jednocześnie możliwość dostosowania komunikatów do klientów na różnych etapach lejka sprzedażowego. 

Chcesz dowiedzieć się więcej o SEO w branży kosmetycznej?

Umów się na bezpłatną konsultację

Reklama w branży kosmetycznej w Google Ads

Czy wiesz, jaka jest różnica pomiędzy reklamą sklepu kosmetycznego w social mediach a w sieci partnerskiej Google? Otóż tylko w drugim przypadku docierasz do osób, które aktywnie poszukują konkretnych usług oraz produktów. Jest to ogromna zaleta Google Ads, którą warto mieć na uwadze. Dlaczego? Ponieważ promując się w wyszukiwarce możesz targetować osoby już zainteresowane Twoją ofertą, których intencją jest zakup. 

Dodatkowo, płatne kampanie Google Ads są bardzo skuteczne. Oczywiście, im więcej algorytm wie o odbiorcach, tym lepiej, jednak jeśli wszystkie parametry są dobrze zoptymalizowane, na efekty nie trzeba długo czekać. 

Kolejną kwestią, którą warto poruszyć, jest także reklama sklepu kosmetycznego na poziomie lokalnym i ogólnopolskim. Jeśli prowadzisz stacjonarną firmę, to właśnie Google będzie dużo lepszym wyborem. Niestety, ale Facebook Ads ma zwykle zbyt mało danych o odbiorcach w przypadku małych miejscowości, aby płatne kampanie na konkretną lokalizację były opłacalne. Warszawa, Kraków, Wrocław czy Gdańsk — w tych miejscach nie będzie problemu z dotarciem do potencjalnych klientów. Więcej o korzyściach z reklamy w branży kosmetycznej dowiesz się, rozmawiając ze specjalistą Semcore.