Content marketing to inaczej polega na tworzeniu i publikowaniu filmów, tekstów, grafik, które promują daną markę. Należy przy tym zadbać o jakość i atrakcyjność przekazu, który powinien być dostosowany do konkretnej grupy odbiorców. Aktualizacje algorytmów Google coraz bardziej nastawione są właśnie na wartość i przydatność treści, Content marketing jest bezpośrednio związany z innymi działaniami promującymi firmę i sprawiającymi, że staje się ona coraz bardziej widoczna w internecie. Na czym polegają działania oparte na content marketingu?
Na skróty
Cechy content marketingu
Contentmarketing oparty jest na dokładnym planie publikacji. W pierwszej kolejności zwraca się uwagę na odbiorców, a następnie opracowuje się treść przekazów. Dopiero później dochodzą ustalenia dotyczące formy, wyglądu, sposobów narracji czy efektów wizualnych. Każdy etap działań jest przemyślany i opracowany w kilku aspektach: wartości merytorycznej, atrakcyjności, kanałów rozpowszechniania, sposobu narracji. Filarem content marketingu jest zwracanie uwagi na proces tworzenia treści, a także powiązanie go z innymi działaniami. Najpopularniejsze formy, które się w nim zawierają to: wpisy blogowe, webinary, podcasty, grafiki, filmy.
Pozycjonowanie i content marketing
Content marketing to potężne narzędzie, które pozwala osiągnąć wiele nie tylko w kwestii rozpoznawalności marki, ale również pozycjonowania witryny internetowej. Profesjonalnie stworzone treści mogą być źródłem linkowania wewnętrznego, ale też zewnętrznego. Najczęściej wykorzystuje się w tym celu artykuły sponsorowane. Ciekawe i angażujące artykuły, filmy oraz grafki przyciągają odbiorców, którzy przesyłają linki swoim znajomym. To zwiększa ruch na stronie, a to jest jednym z czynników wpływających na pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania. Ważne, aby teksty były tworzone z wykorzystaniem słów kluczowych.
Rodzaje content marketingu
Content marketing to wiele różnych form. Najczęściej w branży ecommerce korzysta się z publikacji blogowych, których celem jest zainteresowanie odbiorców marką. Mogą być poradnikowe, opiniotwórcze, zabawne. Warto optymalizować je pod kątem SEO. Inną formą jest ebook – łączy on zarówno elementy graficzne, jak i tekst. To bardziej profesjonalne treści, skierowane głównie dla znawców danego tematu, albo osób, które chcą nauczyć się czegoś w danej dziedzinie. Maile również należą do formy content marketingu. Ciekawe wiadomości wysyłane do klientów są skuteczne. Jak tworzyć interesujące maile? Warto zwrócić uwagę na odbiorców, czyli zdecydować się do jakich osób kieruje się treści. Później należy stworzyć bazę maili, opracować strategię tworzenia wiadomości, sięgnąć po narzędzia do automatyzacji. Każdą wysyłaną treść warto dokładnie analizować. Za pomocą skutecznych metod można sprawdzać jak dużo osób czyta maile, klika w linki czy nawet dokonuje zakupów. Takie działanie umożliwia rozwój i lepsze dopasowywanie treści do odbiorców.
Można zdecydować się na strategię długoterminową, albo krótkoterminową. Każda z nich musi mieć określonych odbiorców, tematykę, sposoby realizacji pomysłów. Przy planowaniu należy wziąć także pod uwagę koszty i zdecydować o sposobach promocji treści, na przykład poprzez płatne reklamy Google Ads. Konkretna strategia uzależniona będzie również od branży. Najlepsze efekty sprzedażowe osiąga się poprzez połączenie różnych technik: płatnego i darmowego pozycjonowania, content marketingu i wielu innych.
Content marketing – podsumowanie
Content marketing składa się na wiele działań, których celem jest tworzenie atrakcyjnych i popularnych treści, a także udostępnianie ich. Budowanie silnego, ciekawego contentu wymaga znajomości branży, zasad marketingowych oraz psychologii biznesu. Warto zainwestować w zespół, który będzie odpowiedzialny za budowanie strategii content marketingowej i mierzenia efektów. Jedną ze skutecznych metod będzie skorzystanie z pomocy agencji, która zadba nie tylko o marketing treści, ale także pozycjonowanie.