Raport SXO i e-commerce dla branży ogrodniczej w Polsce

Oferta branży ogrodniczej cieszy się największym zainteresowaniem klientów w sezonie letnim. Jeśli nie wiesz, jak wykorzystać SEO oraz UX w przypadku sezonowej sprzedaży, nasza publikacja pomoże Ci opracować nową strategię promocji sklepu!

leader-photo

Maciej Patla

CMO

Raport przeczytasz w 1h

Lead badania

Branża ogrodnicza w Polsce w ostatnich latach zaliczyła spory wzrost, podobnie zresztą jak cały rynek e-commerce. Jednak o ile pandemia COVID-19 przyniosła ogromne zainteresowanie i zyski w branży ogrodniczej, warto pochylić się nad aktualną sytuacją rynkową. Inflacja wpłynęła na nawyki zakupowe Polaków, co jednak ciekawe, wcale nie kupujemy mniej. Częściej planujemy i poszukujemy okazji oraz rabatów, e-konsumenci przede wszystkim bowiem zwracają uwagę na ceny. W przypadku zakupów online istotne są także aspekty takie jak koszty dostawy oraz możliwość zwrotu.

Jak więc sprzedawać więcej w 2023 roku? Zwykle na to pytanie specjaliści z szeroko pojętej dziedziny marketingu odpowiadają “To zależy”. Nie jest to kłamstwo — zależy jednak przede wszystkim od rodzaju działalności klienta, która determinuje poziom konkurencyjności.

Nasza publikacja jest w pełni skupiona na branży ogrodniczej w kontekście pozycjonowania, e-commerce, UX oraz kampanii performance. Aby dostarczyć istotnych informacji o liderach, przeanalizowaliśmy witryny z TOP10 wyników wyszukiwania Google. Dzięki temu możemy przedstawić skuteczne taktyki SEO i branżowe trendy, które lepiej pomogą zrozumieć mechanizmy efektywnej optymalizacji sklepu internetowego.

Czas realizacji

1Q2023 - 2Q2023

Cel projektu

Analiza działań liderów branży ogrodniczej w kontekście pozycjonowania, e-commerce, UX oraz kampanii performance.

 

 

Jak działają liderzy e-commerce w branży ogrodniczej?

Postanowiliśmy przeanalizować działania czołowych sklepów internetowych w branży ogrodniczej. Dzięki temu jesteśmy w stanie podpowiedzieć, jak wykorzystać SEO oraz UX w przypadku sezonowej sprzedaży. Nasz raport SXO i e-commerce dla branży ogrodniczej w Polsce z pewnością pomoże Ci opracować nową strategię promocji sklepu. Dowiesz się, jak działają liderzy, zajmujący najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google i nie powielisz ich błędów!


Co znalazło się w publikacji?

Raport zawiera charakterystykę branży ogrodniczej, a także analizę czołowych e-sklepów z tego sektora:

  • Sklepdlaogrodu.pl
  • Castorama.pl
  • Leroymerlin.pl
  • Ogrodosfera.pl
  • Mrowka.com.pl
  • Sadowniczy.pl
  • Meblobranie.pl
  • Swiatkwiatow.pl

 

Najważniejsze wnioski z raportu

Stwierdziliśmy, że w przeanalizowanych sklepach nie występują szczególne trudności w procesach zakupowych. Czasami brakowało logowania via Google i Facebook. Jedynie w przypadku sklepów z różnymi terminami dostaw, dla niektórych produktów w koszyku zakupowym występowały kilkukrotnie naliczane koszty dla produktów wysyłanych w różnych terminach.

Podsumowując analizę wybranych sklepów ogrodniczych, szczególną uwagę zwróciliśmy na koszty dostaw. Czasem nawet koszyki po kilka tysięcy złotych wymagają opłacenia dodatkowego kosztu kuriera, co po prostu negatywnie wpływa na decyzje zakupowe. Istotny dla nas był także sposób szukanie produktów na listingach w mobile, który w wielu przypadkach jest utrudniony.

Różnorodność sklepów pod względem kategorii daje możliwość konkurowania z największymi marketami i między sobą. Dobrze opracowane opisy produktów, mechanizmy poleceń, rabatów, koszty dostaw (pomijając same ceny produktów) dają pole do rozwoju.

W obszarze SEO zawsze jest sporo do zrobienia, natomiast czasu do kolejnego sezonu coraz mniej. Dlatego warto już teraz pomyśleć o pozycjonowaniu i optymalizacji sklepu, przygotowaniu wartościowego contentu, a także opracowaniu strategii kampanii performance.


Metodologia badania

Metodologia raportu opiera się na analizie informacji, pozyskanych za pomocą dwóch narzędzi do monitorowania ruchu organicznego na stronach internetowych: Senuto i Ahrefs.

Dane pochodzą z marca 2023 roku i dotyczą całej witryny. Wyjątkiem są wskazane w publikacji fragmenty, w których określono, że konkretne wnioski lub informacje odnoszą się jedynie do domyślnej kategorii ogrodniczej.

W przypadku czasu ładowania stron analizujemy dane mobile. Obecnie najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym w procesie zakupów online jest właśnie smartfon — korzysta z niego 75% internautów. Udział ten stale się też zwiększa.

Analiza danych historycznych obejmuje okres ostatnich dwóch lat. Pozwala nam ocenić, jak sklep radzi sobie w wynikach wyszukiwania i czy jest odporny na aktualizacje algorytmu Google.

Oceń tekst

Średnia ocen 4.3 / 5. Liczba głosów: 4

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zabezpieczone: Case Study – Pozycjonowanie Stron 2024