Jak działają liderzy e-commerce w branży ogrodniczej?
Postanowiliśmy przeanalizować działania czołowych sklepów internetowych w branży ogrodniczej. Dzięki temu jesteśmy w stanie podpowiedzieć, jak wykorzystać SEO oraz UX w przypadku sezonowej sprzedaży. Nasz raport SXO i e-commerce dla branży ogrodniczej w Polsce z pewnością pomoże Ci opracować nową strategię promocji sklepu. Dowiesz się, jak działają liderzy, zajmujący najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google i nie powielisz ich błędów!
Co znalazło się w publikacji?
Raport zawiera charakterystykę branży ogrodniczej, a także analizę czołowych e-sklepów z tego sektora:
- Sklepdlaogrodu.pl
- Castorama.pl
- Leroymerlin.pl
- Ogrodosfera.pl
- Mrowka.com.pl
- Sadowniczy.pl
- Meblobranie.pl
- Swiatkwiatow.pl
Najważniejsze wnioski z raportu
Stwierdziliśmy, że w przeanalizowanych sklepach nie występują szczególne trudności w procesach zakupowych. Czasami brakowało logowania via Google i Facebook. Jedynie w przypadku sklepów z różnymi terminami dostaw, dla niektórych produktów w koszyku zakupowym występowały kilkukrotnie naliczane koszty dla produktów wysyłanych w różnych terminach.
Podsumowując analizę wybranych sklepów ogrodniczych, szczególną uwagę zwróciliśmy na koszty dostaw. Czasem nawet koszyki po kilka tysięcy złotych wymagają opłacenia dodatkowego kosztu kuriera, co po prostu negatywnie wpływa na decyzje zakupowe. Istotny dla nas był także sposób szukanie produktów na listingach w mobile, który w wielu przypadkach jest utrudniony.
Różnorodność sklepów pod względem kategorii daje możliwość konkurowania z największymi marketami i między sobą. Dobrze opracowane opisy produktów, mechanizmy poleceń, rabatów, koszty dostaw (pomijając same ceny produktów) dają pole do rozwoju.
W obszarze SEO zawsze jest sporo do zrobienia, natomiast czasu do kolejnego sezonu coraz mniej. Dlatego warto już teraz pomyśleć o pozycjonowaniu i optymalizacji sklepu, przygotowaniu wartościowego contentu, a także opracowaniu strategii kampanii performance.
Metodologia badania
Metodologia raportu opiera się na analizie informacji, pozyskanych za pomocą dwóch narzędzi do monitorowania ruchu organicznego na stronach internetowych: Senuto i Ahrefs.
Dane pochodzą z marca 2023 roku i dotyczą całej witryny. Wyjątkiem są wskazane w publikacji fragmenty, w których określono, że konkretne wnioski lub informacje odnoszą się jedynie do domyślnej kategorii ogrodniczej.
W przypadku czasu ładowania stron analizujemy dane mobile. Obecnie najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym w procesie zakupów online jest właśnie smartfon — korzysta z niego 75% internautów. Udział ten stale się też zwiększa.
Analiza danych historycznych obejmuje okres ostatnich dwóch lat. Pozwala nam ocenić, jak sklep radzi sobie w wynikach wyszukiwania i czy jest odporny na aktualizacje algorytmu Google.