A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Szybki audyt SEO online

Czym jest szybki audyt SEO online?

Audyt SEO polega na analizie stron internetowych pod kątem elementów optymalizacyjnych i ich efektywności. Ma to na celu sprawdzenie wpływu dotychczasowych działań SEO dla danej strony na jej widoczność w wynikach wyszukiwarek oraz generowanie ruchu organicznego. Ma to na celu stworzenie swoistej listy porad dla programistów i pozycjonerów, dzięki której będą mogli oni lepiej zastosować zasady pozycjonowania dla strony czy kampanii. Audyt pozwala na szybkie rozpoznanie nieprawidłowości w prowadzeniu działań SEO i wprowadzenie koniecznych dla lepszych efektów poprawek. Z tego powodu audyt SEO możemy nazwać badaniem kontrolnym w przypadku pozycjonowania stron internetowych.

Podstawowe założenia szybkich audytów SEO online:

Szybki audyt SEO online ma na celu przede wszystkim przegląd istotnych ze względu na pozycjonowanie SEO elementów w obrębie strony internetowej, zarówno jej budowy, jak i zawartości. Dzięki temu można dostosować poszczególne elementy w celu optymalizacji działania strony. Audyt SEO sprawdza także czy dotychczasowe rozwiązania optymalizacyjne przynoszą zakładane efekty. W ten sposób łatwo i skutecznie można odkryć mocne oraz słabe punkty optymalizacji. Jednak audyt nie ma na celu jedynie wytknięcia błędów i trudności, ale prowadzi do stworzenia odpowiedniego rozwiązania dla zaistniałych problemów. Poprzez sprawdzenie funkcjonowania wprowadzonych elementów SEO na stronie, audyt wskazuje możliwości  polepszenia lub poprawy witryny.

Zobacz:  Gray Hat SEO

Czym jest szybki audyt SEO online?

Kiedy wykonać audyt SEO?

Audyt SEO polecany jest szczególnie w przypadkach, gdy prowadzone działania SEO nie przynoszą odpowiednich efektów. To sygnał, że najprawdopodobniej w jakimś punkcie potrzebne jest naniesienie korekty i w takim momencie pomocny okazuje się szybki audyt SEO. To pozwala na lepsze przystosowanie działań SEO pod kątem użytkowników oraz wyszukiwarek. W zasadzie, szybki audyt SEO online wykonuje się stosunkowo często jako działanie kontrolne, ale jego powody mogą być odmienne w zależności od sytuacji. Oto kilka podstawowych zaleceń do wykonania audytu SEO:

1. Moment utworzenia strony internetowej

Powołaną stronę sprawdza się w takim przypadku przede wszystkim pod kątem podstawowych problemów i funkcjonowania. Sprawdzanie świeżej strony jest jednak mało efektywne, choć bardzo częste – nawet, gdy ewentualne poprawki nie zostaną wcielone w życie.

2. Moment wprowadzenia kluczowych zmian

Audyt SEO przeprowadza się szczególnie w momencie poprzedzającym wprowadzenie istotnych zmian w obrębie witryny. Ma to na celu zapewnienie możliwości zestawienia efektów przed i po konkretnych zmianach. W większości przypadków taki audyt ma miejsce, gdy w obrębie strony zachodzą zmiany wizerunkowe. Specjaliści, wykonujący taki audyt sprawdzają przede wszystkim zastosowanie fraz kluczowych, linkowanie, szanse i zagrożenia dla zmian strony. Jednak trzeba dla odpowiednich efektów także wykonać audyt SEO po dokonaniu zmian, bowiem tylko wtedy możemy zestawić wyniki i zauważyć różnice.

3. Eliminacja kar

Kary nakładane przez Google za brak dopasowania się do zasad optymalizacji stron internetowych nie są niczym nowym i świadomość ich istnienia mają wszyscy seo specjaliści. Kary mogą wynikać zarówno z niedopatrzenia czy z błędnego zastosowania zasad SEO. Może być to kara z tytułu treści, linków, źle stosowanych słów kluczowych czy spamu. Niezależnie od wybranego sposobu audytu SEO będzie on miał charakter profilaktyczny, gdyż pomoże zapobiec otrzymywaniu kar w przyszłości. Warto wykonać audyt SEO, gdy otrzymaliśmy karę od robotów pozycjonujących, bo w ten sposób najszybciej i najłatwiej dowiemy się, z czego ona wynika i jak się nie narazić ponownie. Kary Google mogą, niestety, być bardzo dotkliwe dla strony.

Zobacz:  Google Tag Manager

4. Przejęcie klienta po innej agencji SEO

Agencje marketingowe różnią się między sobą zakresem działania oraz sposobami tworzenia strategii marketingowych. Trzeba o tym pamiętać, gdy decydujemy się na zmianę wykonawcy pozycjonowania SEO. W takich przypadkach przydaje się wykonanie audytu SEO, dzięki któremu szybko sprawdzimy rodzaj i sposób prowadzenia działań przez poprzedniego specjalistę. Po pierwsze, musimy sprawdzić ich działania i efekty, żeby dowiedzieć się szczegółów dotychczasowego przebiegu pozycjonowania oraz kampanii marketingowych. Po drugie, to pomoże wyznaczyć dalszą lub zupełnie inną ścieżkę działań SEO. Sposób audytu SEO w tym przypadku bardziej opiera się na analizie konkurencji i efektywności wcześniejszych działań.

Czym jest szybki audyt SEO online?

Audyt SEO – sposoby i zakres:

Szybki i automatyczny audyt SEO jest stosowany jedynie wstępnie. Należy wykonywać następnie dokładny oraz o wiele bardziej szczegółowy.  Jednak warto najpierw wykonać szybki audyt wstępny – pokaże on już najważniejsze aspekty, jakie wymagają poprawy i pracy.

  • Analiza widoczności strony w wynikach wyszukiwania;
  • Tytuły stron – ich unikalność, poprawność pod kątem SEO;
  • Opisy meta description i tagi;
  • Zastosowanie nagłówków automatycznych H1-H6;
  • Adresy URL – unikalność, poprawność budowy, przekierowywanie;
  • Słowa kluczowe – dobór słów kluczowych, ich zastosowanie w treści;
  • Grafiki – wpływ na wydajność strony, zastosowanie opisów alternatywnych;
  • Unikalność treści – brak duplikatów i plagiatu;
  • Poprawność linkowania wewnętrznego;
  • Szybkość ładowania strony.

Audyt SEO powinien zostać przeprowadzony od czasu do czasu w każdej firmie, która korzysta z usług agencji SEO, ponieważ pozwala to na kontrolę efektywności i opłacalności takich działań. Warto go wykonać, ponieważ pomaga on rozwiązać wiele problemów i skorygować liczne drobne oraz większe błędy w dotychczasowych działaniach, chroni także przed otrzymywaniem kar od robotów wyszukiwarek. W dodatku, szybkie audyty SEO nie są tak kosztowne, szczególnie w porównaniu do strat wynikających z błędnego pozycjonowania czy konieczności zmiany całej kampanii. Najlepiej audyt SEO zlecić profesjonalistom z agencji SEO, chociaż są także sposoby na audyt SEO darmowy i samodzielny – w sieci można znaleźć więcej wskazówek do amatorskiego audytu własnej strony. Będą one jednak wyłącznie orientacyjne.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 3,7 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!