E-commerceTechnologia

Charakterystyka PrestaShop – wady i zalety

3 min czytania
Strategia pozycjonowania sklepu, która trafi do Twoich klientów

Założenie sklepu internetowego nie musi być trudne oraz drogie. Doskonale udowadnia to oprogramowanie PrestaShop. Czy warto skorzystać z tego rozwiązania? Co warto wiedzieć, aby założyć własny e-commerce? Przedstawiamy wady i zalety oprogramowania sklepowego PrestaShop. Jeśli planujesz założenie sklepu, to koniecznie zapoznaj się z tymi informacjami o pozycjonowaniu.

Na czym polega PrestaShop

Na czym polega PrestaShop? To intuicyjne oraz innowacyjne oprogramowanie sklepowe, umożliwiające założenie i prowadzenie własnego biznesu e-commerce online. Aby skonfigurować własny sklep internetowy poprzez to narzędzie, nie potrzebujesz ściśle specjalistycznej wiedzy. Co więcej, założenie e-commerce jest całkowicie bezpłatne, nie wymaga żadnych opłat miesięcznych lub rocznych. Z oprogramowania PrestaShop korzystają duże oraz małe firmy, które chcą sprzedawać produkty online. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, iż narzędzie posiada charakterystykę open source (otwarty kod). Oprogramowanie jest więc rozpowszechniane w internecie, a użytkownicy mogą w nie dowolnie ingerować.

Nie masz kompletnie pojęcia o tym, jak sprzedawać online, a zastanawiasz się, na czym polega PrestaShop? To bardzo proste. Z pomocą tego oprogramowania możesz samodzielnie założyć sklep elektroniczny, potrzebujesz tylko domeny oraz hostingu. Choć konfiguracja e-commerce generalnie nie jest trudna, oprogramowanie jest rozbudowane, więc zrozumienie zasad działania platformy  czasami wymaga nieco czasu. Niektórzy przedsiębiorcy korzystają z pomocy specjalistów, aby przyspieszyć ten proces

Wygląd sklepów internetowych PrestaShop możesz niemal dowolnie modyfikować, dzięki czemu przygotujesz własną, niepowtarzalną witrynę, jakiej nie ma absolutnie nikt w całym internecie. Możesz także skorzystać z gotowych, nowoczesnych szablonów. PrestaShop wspiera język polski i posiada dedykowane fora oraz specjalne plany pomocy technicznej. Korzystanie z oprogramowania spodoba się nawet największym laikom, którzy dopiero rozpoczynają fascynującą przygodę z e-commerce.

Zobacz  Analityk e-commerce – czym się zajmuje?

Na czym polega założenie PrestaShop? Zwykle otworzenie sklepu ogranicza się do kilku bardzo prostych kroków. Najpierw należy pobrać oprogramowanie i je uruchomić. Wówczas przejdziesz do nazwania własnej platformy sprzedażowej. W kolejnych krokach wybierasz szablon, dodasz produkty, zintegrujesz płatności, a na końcu uruchomisz domenę, aby klienci mogli korzystać z Twojej propozycji! Cały proces zakładania e-commerce został opisany na oficjalnej stronie PrestaShop.

Wady i zalety PrestaShop

Czy warto wybrać PrestaShop? Wady i zalety

Osoby, które chcą zacząć sprzedawać online, zawsze zastanawiają się nad tym, jakie oprogramowanie wybrać. Czy warto zdecydować się na PrestaShop? Odpowiedź w niemal każdym przypadku będzie brzmieć TAK, bowiem oprogramowanie to daje ogromne możliwości rozwojowe. Co więcej, założenie i konfiguracja sklepu jest zupełnie darmowa. Otrzymasz także dostęp do wielu darmowych i płatnych modułów. Kolejne funkcjonalności są regularnie dodawane wraz z nowymi aktualizacjami, więc wybierając PrestaShop, decydujesz się na innowacyjne rozwiązanie, które powinno Cię zadowolić. Oczywiście oprogramowanie to nie jest idealne. Czy warto wybrać PrestaShop? Poznaj wszystkie wady i zalety.

Zalety

  • Darmowe założenie sklepu internetowego
  • Open Source
  • Innowacyjny i przejrzysty panel administracyjny
  • Łatwa obsługa, nawet dla laika
  • Wsparcie dla języka polskiego
  • Fora dla deweloperów i przedsiębiorców
  • Szeroki wybór szablonów, modułów i dodatków
  • Ciągłe aktualizacje oraz poprawki
  • Pomoc techniczna
  • Szkolenia od PrestaShop
  • Możliwość niemal dowolnej edycji szablonów

 

Wady

  • Wiele przydatnych funkcji jest płatnych
  • Tworzenie rozbudowanych e-commerce jest nieco skomplikowane
  • Ilość funkcji może początkowo przytłaczać
Zobacz  Kiedy ostatnio zmieniałeś wygląd i funkcjonalność swojej strony internetowej?

Podsumowanie

Reasumując, czy warto wybrać PrestaShop? Z pewnością tak, natomiast musisz dokładnie zastanowić się nad tym, jaki dokładnie e-commerce chcesz prowadzić. Oprogramowanie PrestaShop jest darmowe, ale za wiele modułów należy zapłacić, choć u konkurencji są one darmowe. Ogólnie, narzędzie to jest cenione przez deweloperów oraz osoby zajmujące się sprzedażą online. PrestaShop daje ogromne możliwości i pozwala z łatwością zarządzać sklepem. To rozwiązanie idealne zarówno dla amatorów, jak i doświadczonych osób. Przeanalizuj jakie funkcjonalności (moduły) będą Ci potrzebne do prowadzenia sklepu, a następnie sprawdź ich ceny na oficjalnej stronie internetowej PrestaShop. Wówczas porównasz koszty prowadzenie sklepu z konkurencyjnymi platformami. Pamiętaj jednak, że wybierając oprogramowanie, należy kierować się nie tylko ceną. Czasami nieco droższe rozwiązanie będzie znacznie nowocześniejsze oraz bezpieczniejsze.

Wady i zalety PrestaShop

Czy istnieje jakaś alternatywa?

Wiesz już, na czym polega PrestaShop. Warto nadmienić, iż takich oprogramowań sklepowych jest znacznie więcej. Jeżeli chcesz prowadzić e-commerce, nie musisz wybierać tego rozwiązania, choć według wielu rankingów, PrestaShop to naprawdę solidne, a zarazem niezawodne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą sprzedawać online.

Na podobnej zasadzie jak PrestaShop działa między innymi WooCommerce (wtyczka do WordPress), Shoper, Sky-Shop, czy Magneto. Możesz porównać ze sobą wszystkie te narzędzia pod różnymi względami. Nie wszystkie są darmowe i mają charakter open source. Ostatecznie przekonasz się, czy warto wybrać PrestaShop i podejmiesz ostateczną decyzję.

Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy