Charakterystyka Shoplo – wady i zalety
3 min
3 min
Na skróty
Nie musisz znać się na programowaniu, aby założyć własny e-commerce. Sklep na Shoplo otworzysz bardzo szybko, za pomocą kilku kliknięć myszką. Całość opiera się na zastosowaniu dedykowanego kreatora, który oczywiście ma swoje wady oraz zalety. Jakie dokładnie?
Twój sklep na Shoplo będzie skonfigurowany w modelu SaaS, czyli software as a service. To rozwiązanie bardzo popularne, stosowane przez wiele platform e-commerce. Otwierając sklep na Shoplo, decydujesz się na opłatę abonamentu, w ramach którego możesz skonfigurować własną witrynę oraz za jej pośrednictwem prowadzić sprzedaż. Przedsiębiorcy mają do wyboru kilka pakietów, a każda opcja wyróżnia się innymi możliwościami. Podstawowy abonament pozwala sprzedawać zaledwie 20 wariantów (nie produktów, a wariantów – oferując jeden produkt w rozmiarze L oraz S, wykorzystujesz dwa warianty). To spore ograniczenie, ale jeżeli Twój biznes opiera się na sprzedaży niewielkiego asortymentu i dopiero rozpoczynasz przygodę z e-commerce, najmniejszy pakiet powinien Cię zadowolić. Sklep na Shoplo może również składać się ze znacznie bardziej rozbudowanej oferty, opiewającej na tysiące produktów. Wystarczy wybrać odpowiedni pakiet, który daje takie możliwości. Aby cieszyć się sklepem na Shoplo, należy opłacać abonament w wysokości od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, zależnie od Twoich potrzeb.
Czy Shoplo jest łatwe? To mało powiedziane! Proces założenia oraz prowadzenia własnej witryny do sprzedawania jest niezwykle prosty, a przy tym przyjemny. Narzędzie posiada funkcjonalny i nowoczesny kreator, stworzony z myślą o osobach początkujących, bez żadnej wiedzy o programowaniu. Szablony posiadają gotowe elementy stylistyczne do wykorzystania, które dodatkowo można edytować. W kreatorze znajdują się także przydatne przyciski, czcionki oraz szeroka gama barw do wykorzystania. Jeżeli nie masz żadnego doświadczenia z prowadzeniem e-commerce i zastanawiasz się, czy Shoplo jest łatwe, możesz skorzystać z oprogramowania całkowicie za darmo przez 15 dni. Wówczas samodzielnie sprawdzisz możliwości narzędzia oraz funkcje. Warto nadmienić, iż jest to rozwiązanie dostępne na zasadzie SaaS, a nie open source. Oprogramowanie rozbudowano i wdrożono wiele ciekawych opcji, ale osoby szczególnie wymagające mogą spostrzec pewne niedogodności oraz ograniczenia. Co więcej, niemożliwe jest prowadzenie e-commerce za darmo tak jak w przypadku niektórych konkurencyjnych platform do e-commerce. Wiesz już, czy Shoplo jest łatwe – nadszedł czas, aby poznać konkretne wady oraz zalety oprogramowania.
Na rynku znajdziesz różne oprogramowania służące do zakładania e-commerce. Każde z nich posiada pewne wady oraz zalety. Niestety, nie znajdziesz rozwiązania idealnego. Jak na tej płaszczyźnie prezentuje się omawiane przez nas narzędzie? Czy opłaca się wybrać Shoplo?
Czy Shoplo jest łatwe? Stwierdzenie, iż obsługa tego oprogramowania jest mało skomplikowana to ogromne niedopowiedzenie. Narzędzie zasługuje na uwagę oraz renomę ze względu na swój intuicyjny kreator do tworzenia sklepu. Niestety, to propozycja tylko i wyłącznie dla osób początkujących, bez wygórowanych wymagań. Jeżeli masz już doświadczenie z branżą e-commerce i rozmyślasz, czy opłaca się wybrać Shoplo, możesz się poważnie zawieść. Z tego powodu warto skorzystać z darmowego okresu próbnego.
W porównaniu do wielu innych platform sklepowych Shoplo wypada dobrze pod względem obsługi oraz konfiguracji. To rozwiązanie proste i wygodne. Niestety, wadą jest ograniczona funkcjonalność i brak możliwości rozbudowania witryny. Wielu opcji nie można wdrożyć nawet z pomocą programisty, ponieważ sklep na Shoplo nie udostępnia swojego kodu, który można by edytować.
Jak wyglądają kwestie finansowe? Czy opłaca się wybrać Shoplo? Spoglądając na pakiety w cenie od 50 PLN do 300 PLN miesięcznie, stwierdzić można, iż koszty prowadzenia e-commerce wcale nie są takie duże. I to rzeczywiście prawda. Czy opłaca się mieć sklep na Shoplo? Jeżeli chcesz samodzielnie otworzyć oraz konfigurować swoją witrynę, to jak najbardziej tak! Warto przypomnieć, iż w cenie abonamentu klient otrzymuje nie tylko dostęp do oprogramowania e-commerce, ale także stałą pomoc obsługi technicznej.
Prawdopodobnie masz w planach założyć własny sklep i szukasz najlepszego rozwiązania. Trudno jednoznacznie podać niezawodne oprogramowanie do prowadzenia e-commerce. Dobrym pomysłem będzie porównanie różnych narzędzi, aby ostatecznie wybrać platformę dopasowaną do własnych potrzeb. W ten sposób znajdziesz dokładnie to, czego szukasz.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.