Semcore > Materialy branżowe > Pozycjonowanie sklepu odzieżowego (SEO)
Krystian Fijał
23.03.2023 7 min czytania

Pozycjonowanie sklepu odzieżowego (SEO)

pozycjonowanie seo odzieży

Pozycjonowanie sklepu z odzieżą (SEO) to strategia marketingowa, dzięki której e-commerce może docierać do szerszego grona odbiorców realnie zainteresowanych zakupem oferowanych produktów. Proces ten polega na optymalizacji serwisu w taki sposób, aby witryna była zgodna z wytycznymi wyszukiwarki Google oraz maksymalnie przyjazna dla użytkowników. W efekcie algorytm umieści stronę na wyższej pozycji, co zaowocuje wzrostem ruchu organicznego.

Zalety pozycjonowanie w branży odzieżowej to przede wszystkim:

  • większy ruch organiczny,
  • rozpoznawalność w sieci,
  • długotrwałe rezultaty,
  • budowanie widoczności na wiele fraz kluczowych,
  • kreowanie wizerunku eksperta w branży,
  • wzrost konwersji.

Im wyższa będzie pozycja sklepu z odzieżą dzięki pozycjonowaniu, tym większy ruch organiczny z organicznych wyników wyszukiwania Google. To sposób na skuteczny rozwój biznesu online. Ważne jest, aby pozycjonowanie w branży odzieżowej było realizowane na frazy kluczowe, które są popularne i oczywiście związane z proponowanym asortymentem. Wówczas wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania będzie przekładać się na liczbę składanych zamówień przez klientów.

Masz sklep w branży ogrodniczej? Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Umów się na bezpłatną konsultację

Na czym polega pozycjonowanie sklepu z ubraniami?

Pozycjonowanie sklepu z odzieżą polega na budowaniu widoczności serwisu na frazy kluczowe nawiązujące do oferowanego asortymentu. W ten sposób e-commerce odwiedzają użytkownicy realnie zainteresowani zakupem produktów. Aby osiągnąć taki efekt należy wdrożyć kompleksowe pozycjonowanie w branży odzieżowej, składające się na:

  • optymalizację techniczną – algorytm Google promuje te strony, które nie mają błędów, osiągają szybki czas ładowania i są przyjazne dla użytkowników. Dlatego pozycjonowanie sklepu z odzieżą należy rozpocząć od optymalizacji technicznej serwisu na urządzenia desktopowe oraz mobilne. Czynności te najczęściej są podejmowane zaraz po przeprowadzeniu audytu, który wskaże błędy do optymalizacji.
  • content marketing – strona internetowa musi zawierać treści, które są czytane nie tylko przez użytkowników, ale również roboty indeksujące wyszukiwarki. W tekstach umieszcza się frazy kluczowe. Wówczas  pozycjonowanie sklepu internetowego z ubraniami przynosi efekty. Nie mniej ważnymi elementami w zakresie contentu są nagłówki – powinny zawierać słowa kluczowe i oddzielać akapity w przejrzysty sposób.
  • link building – pozyskiwanie linków zewnętrznych jest bardzo ważne z punktu widzenia SEO dla firmy odzieżowej. Odnośniki prowadzące do strony internetowej są traktowane przez algorytm Google jako pewnego rodzaju rekomendacje. Dzięki temu pozycja witryny wzrasta.

Pozycjonowanie ubrań dotyczy nie tylko sklepów (e-commerce), ale również stron firmowych. Takie witryny powinny dobrze oddawać charakter marki. Oczywiście, jest to istotne w przypadku każdego brandingu, jednak witrynę online należy potraktować tak samo, jak sklepową — już na pierwszy rzut oka klient lub klientka powinni móc ocenić, czy oferta jest dla nich ciekawa. Dlatego dobrze jest zadbać o unikalny projekt graficzny, ciekawe logo i bardzo dobre zdjęcia produktów. Również informacje o ubraniach powinny być wyczerpujące – mimo że zakupy online przestały być już czymś niecodziennym, nie oznacza to, że wybór odpowiedniego rozmiaru bez wcześniejszej przymiarki jest łatwy.

W zakresie pozycjonowania marki odzieżowej, na pewno warto wspomnieć o doborze słów kluczowych. Ze względu na to, że branża fashion jest mocno konkurencyjna, można wykorzystywać frazy popularne oraz te z tzw. długim ogonem (long-tail: czyli mniej powszechne, składające się z kilku członów). Należy pamiętać, że niektóre frazy są mocno sezonowe (np. „sukienka na studniówkę”). Kluczem do sukcesu w całym procesie pozycjonowania strony z ubraniami jest właściwe dobranie słów, zależnie od charakterystyki biznesu oraz proponowanego asortymentu.

Wizualizacja sezonowości w branży dla różnych fraz kluczowych:

Pozycjonowanie sklepu odzieżowego (SEO) Pozycjonowanie sklepu odzieżowego (SEO) Pozycjonowanie sklepu odzieżowego (SEO)

Należy pamiętać, aby pozycjonowanie w branży modowej rozpocząć nieco wcześniej, aby satysfakcjonujące wyniki pojawiły się w szczycie sezonu. Wówczas zostanie maksymalnie wykorzystany potencjał strategii SEO.

Potencjał branży odzieżowej a pozycjonowanie w Google

 Pozycjonowanie ubrań może być realizowane na wiele różnych fraz kluczowych. Wysoka pozycja na najpopularniejsze wyrażenia to szansa na duży ruch, ale jednocześnie ogromna konkurencyjność, co może utrudniać proces SEO, wydłużając czas pojawienia się wyników. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest pozycjonowanie odzieży na różne frazy – zarówno te popularne, jak i nieco mniej powszechne, aby jak najszybciej zwiększyć pozycję sklepu lub strony w Google, następnie generując ruch organiczny.

Przykładowe frazy kluczowe w branży modowej:

Pozycjonowanie sklepu odzieżowego (SEO) Pozycjonowanie sklepu odzieżowego (SEO) Pozycjonowanie sklepu odzieżowego (SEO)

Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania odzieży jest dobór fraz kluczowych. Jeżeli widoczność będzie budowana na nieodpowiednie frazy, ruch nie przełoży się na konwersję. Wybrane słowa umieszcza się w nazwach produktów, opisach kategorii produktów, artykułach, a także znacznikach title i description. Należy pamiętać o naturalności i użyteczności dla użytkownika – spamerskie implementowanie fraz przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego, ponieważ algorytm wychwyci nieetyczną praktykę. Dlatego strategia SEO musi być budowana z myślą o potencjalnych klientach, a nie tylko wyszukiwarce.

Porozmawiajmy o SEO w branży odzieżowej!

Umów się na bezpłatną konsultację

Odzież dziecięca a pozycjonowanie (SEO)

Pozycjonowanie nie ma ograniczeń w zakresie branży odzieżowej, dlatego na strategię SEO mogą pozwolić sobie również biznesy oferujące ubrania dla dzieci. Cały proces nie różni się znacząco od optymalizacji serwisu z odzieżą dla osób dorosłych – podstawową różnicą będzie oczywiście dobór fraz kluczowych. Pozycjonowanie odzieży dziecięcej pozwala docierać z ofertą do rodziców, którzy są zdecydowani na zakupy i szukają odpowiednich produktów przy pomocy wyszukiwarki. Również w tej sytuacji warto dokładnie sprawdzić, jakie wyrażenia są wyszukiwane przez użytkowników.

Audyt SEO dla sklepu odzieżowego

Jeżeli strona lub sklep z odzieżą działa już od dłuższego czasu, najlepiej zacząć od przeprowadzenia audytu SEO, aby poznać wszystkie słabe elementy, które mają negatywny wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Kluczowe dla prac z zakresu SEO jest dobranie właściwych fraz kluczowych. Należy na nie spojrzeć z perspektywy klientów i zastanowić się, co będą wpisywać w Google, aby znaleźć potrzebne im ubrania. Inne słowa zastosują osoby planujące skompletować garderobę dla siebie, a inne poszukujące odzieży dla swoich dzieci. Wytypowane frazy kluczowe należy następnie umieścić na stronie, m.in. w opisach produktów i kategorii, a także tekstach blogowych. Starannie przygotowany, merytoryczny content jest więc niezbędny. Praca nad pozycjonowaniem to podstawowa reklama sklepu z ubraniami. Poprawa jego widoczności w Internecie wpływa na wzrost odwiedzin witryny. Poza słowami kluczowymi należy zadbać też m.in. o optymalizację grafik, kod i strukturę strony, linkowanie oraz dopracowanie metadanych.

W skład audytu SEO dla sklepu odzieżowego wchodzi:

  • Otoczenie domeny
  • Adresy URL
  • Indeksacja
  • Meta tag “robots”
  • Adresy kanoniczne
  • Plik robots.txt
  • Problemy z indeksacją (JS i podobne)
  • Zasoby do zablokowania
  • Zasoby do odblokowania
  • Kody odpowiedzi podstron
  • Mapy serwisu
  • Mapa XML
  • Mapa HTML
  • Przekierowania
  • Wersje adresów URL
  • Historyczne przekierowania 301
  • Błędy 404
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Widoczność dla botów
  • Powiązania podstron
  • Bredcrumbs
  • Znaczniki <title>
  • Wzorce generowania tytułów
  • Nagłówki Hx
  • Wzorce generowania Nagłówków H1
  • Grafika
  • Format i waga plików
  • Nazwy plików
  • Atrybuty “alt”
  • Wydajność
  • Wersja mobilna
  • Bezpieczeństwo
  • Protokół HTTPS
  • Zabezpieczenie panelu admina
  • Aktualność systemu CMS
  • Wersje językowe
  • Dane strukturalne

SEO dla sklepu z ubraniami lub strony firmowej będzie realizowane na podstawie danych z audytu. W ten sposób buduje się indywidualnie dopasowaną strategię do biznesu.

Pozycjonowanie firmy odzieżowej – 3 najważniejsze porady

Dobierz frazy kluczowe dopasowane do asortymentu

Użytkownicy szukają naprawdę wielu różnych wyrażeń w Google. Podczas SEO dla sklepu odzieżowego lub strony firmowej zadbaj o to, aby pozycjonować poszczególne podstrony na odpowiednie frazy, które są popularne i zgodne z tym, co zawiera konkretny adres URL. Dzięki temu ruch będzie przeobrażał się w konwersję.

Unikaj kanibalizacji fraz kluczowych

Kanibalizacja fraz kluczowych to sytuacja, w której przynajmniej dwie podstrony są pozycjonowane na dokładnie te same frazy kluczowe. Takie zjawisko może utrudnić realizację SEO dla sklepu lub strony z ubraniami, ponieważ wyszukiwarka Google nie będzie wiedzieć, który dokładnie adres URL jest “lepszy” i bardziej dopasowany do intencji użytkownika. Unikaj kanibalizacji na każdym etapie pozycjonowania swojego serwisu.

Rozwijaj blog, sekcje z poradnikami lub newsami

Blog, poradniki oraz materiały newsowe to idealna przestrzeń do generowania ruchu przy pomocy różnych fraz kluczowych. Najczęściej są to słowa popularne, ale o intencji informacyjnej, a nie sprzedażowej. W ten sposób zbudujesz rozpoznawalność swojej marki, a Twój brand zostanie zapamiętany przez odbiorców. Dodatkowo treści wspierają topical authority (autorytet tematyczny), co ma wpływ na SEO Twojej strony internetowej.

Zaprojektujemy dla Ciebie indywidualną strategię SEO!

Umów się na bezpłatną konsultację

Dlaczego nie można zapomnieć o reklamie sklepu z ubraniami w sieci?

Pozycjonowanie strony odzieżowej z ubraniami to nie wszystko, co możesz zrobić, aby zwiększyć sprzedaż. Jeszcze stosunkowo niedawno większość osób deklarowała, że woli odwiedzić sklep stacjonarny i przymierzyć ubrania przed zakupem. Obecnie odzież, akcesoria i dodatki to jedna z kategorii produktów najczęściej kupowanych przez Internet, pokazuje to raport „E-commerce w Polsce 2022”. Reklama ubrań jest niezbędna, aby zachęcić użytkowników do złożenia zamówienia. Za jej pośrednictwem można podkreślić wyjątkowość oferty, a przy tym wyróżnić się na tle konkurencyjnych sklepów. Jest to też skuteczny sposób na rozpoczęcie budowania trwałej więzi i pozyskania lojalności klientów, którzy z czasem staną się ambasadorami marki rekomendującymi ją swoim bliskim, znajomym, a nawet innym użytkownikom w sieci.

Reklama ubrań w Google Ads

Google Ads to rozwiązanie dla tych, którzy oczekują szybkich efektów. Mimo że nie jest to darmowa reklama sklepu z ubraniami, cieszy się dużą popularnością. Wpływa na to możliwość samodzielnego wyboru kampanii, elastyczność oraz dostęp do wielu cennych danych dotyczących potencjalnych klientów. To właściciel promowanego biznesu określa budżet, a zadowalające rezultaty można dostrzec nawet przy dość mocno ograniczonych środkach. Podstawową reklamą sklepu z odzieżą w Google Ads jest kampania widoczna w sieci wyszukiwania. Szczególną uwagę należy zwrócić również na kampanię produktową, która pozwala wyróżnić się zarówno w sieci wyszukiwania, jak i w karcie Zakupy. To dobry sposób na promowanie swojego asortymentu, również lokalnego. Oczywiście każda reklama ubrań w Google Ads powinna być dobrze skonfigurowana. Oto powody, dla których warto zdecydować się na reklamę ubrań przy pomocy tego kanału:

  • szybki wzrost ruchu na stronie,
  • dopasowanie budżetu do swoich potrzeb,
  • możliwość wyboru różnych kampanii,
  • dostęp do statystyk, analiz i raportów,
  • możliwość precyzyjnego dotarcia do odbiorców,
  • szansa na remarketing.

Reklama sklepu odzieżowego na Facebooku

Czym byłby Internet bez reklamy sklepów odzieżowych na Facebooku? Kampanie w mediach społecznościowych pozwalają wyróżnić się wśród konkurencji, aby generować ruch. Dzięki kampaniom Facebook Ads możesz również budować świadomość marki, zwłaszcza na początkowych etapach funkcjonowania na rynku. To również przestrzeń do remarketingu, a także udostępniania reklam w formie wideo, a nie tylko grafik. Podobnie jak w przypadku Google Ads, również reklama odzieży na Facebooku pozwala jasno ustalić budżet na kampanię, co ułatwia zarządzanie dostępnymi zasobami marketingowymi.

Chcesz wdrożyć SEO lub Google Ads?

Umów się na bezpłatną konsultację

FAQ dotyczące pozycjonowania w branży odzieżowej

Ile trwa pozycjonowanie (SEO) w branży odzieżowej?

Pierwsze efekty pozycjonowania najczęściej pojawiają się po około 3 miesiącach. Z czasem przybierają na sile, a serwis zaczyna być widoczny na coraz szerszą grupę fraz kluczowych.

Jakie frazy kluczowe powinna pozycjonować firma odzieżowa?

Pozycjonowanie może być realizowane na wiele fraz kluczowych, zarówno informacyjnych, jak i sprzedażowych, aby w ten sposób generować ruch organiczny. Słowa sprzedażowe najczęściej przypisuje się do asortymentu (produkty i kategorie), a informacyjne do bloga (artykuły, poradniki).

Z jakich kanałów promocji korzystać, aby promować firmę sprzedająca ubrania?

Aby promować firmę w branży odzieżowej, możesz wykorzystywać różne kanały promocji, takie jak: pozycjonowanie (SEO), Google Ads, czy Facebook Ads.