A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś

Co to jest logo?

Logo to graficzny element identyfikujący daną markę. Zależnie od koncepcji konkretnej organizacji, logiem może być grafika, napis lub jeszcze inny twór wizualny. Element ten powinien być zapamiętywany przez odbiorców, czyli na przykład klientów, co pozwala budować świadomość marki.

Co to logo? – Definicja

Według definicji logo to jedyna w swoim rodzaju i charakterystyczna forma graficzna, która ma za zadanie reprezentować konkretną markę. Bardzo często taka identyfikacja wizualna jest projektowana w taki sposób, aby uwypuklać wartości reprezentowane przez organizację. Marki mogą tworzyć takie formy graficznie na wiele sposobów, aby zainteresować odbiorców. Zgodnie z definicją, logo może być obrazkiem, napisem lub symbolem – najważniejsze jest, aby było zawsze kojarzone z konkretną marką, a także jej nazwą i wartościami.

Warto wiedzieć nie tylko co to jest logo, ale jakimi cechami taka identyfikacja wizualna powinna się charakteryzować. Przede wszystkim musi być łatwa do zapamiętania. Wówczas potencjalni klienci będą rozpoznawać markę już po konkretnym elemencie graficznym. Identyfikację wizualną umieszcza się między innymi na ulotkach i wizytówkach, na stronie internetowej oraz w reklamach. Mówią o tym, co to jest logo, należy pamiętać, że odpowiednio zaprojektowany element jest niezwykle zapamiętywany. Nawet jeżeli nie jesteś miłośnikiem takich marek jak McDonald’s, Pepsi, Adidas, lub Apple, z pewnością wiesz, kiedy masz do czynienia z identyfikacją wizualną tych organizacji. Właśnie w ten sposób działa odpowiednio zaprojektowane logo.

Zobacz:  NAP

Z czego składa się logo?

Zanim przedstawimy, z czego składa się logo, należy wspomnieć, co to logotyp. Oba te pojęcia nie są dokładnie tym samym. Logotyp to zwykle zapis literowy nazwy danej marki. Taki element jest również projektowany w taki sposób, aby zostać zapamiętany. Doskonałym tego przykładem może być logotyp od Nike. Logo tej marki to „swoosh”, natomiast w komunikacji marketingowej marka wykorzystuje czcionkę Futura z dodatkową kursywą. W ten sposób powstał logotyp Nike.

Z czego składa się logo? Zależnie od preferencji konkretnej organizacji, taka identyfikacja wizualna to na przykład logotyp oraz sygnet. Sygnetem jest wizualny obraz przedstawiający symbol marki – w przypadku wcześniej wspomnianej firmy Nike, to „swoosh”. Niektóre marki decydują się także na logo, obejmujące tag line, czyli hasło reklamowe. Wówczas pod logotypem znajduje się dodatkowy zapis, który będzie kojarzony z organizacją. Dla przykładu McDonald’s wykorzystuje hasło „i’m lovin’ it”. Skoro przedstawiliśmy, z czego składa się logo, warto wspomnieć, w jaki sposób je stworzyć.

logo

Jak stworzyć logo?

Współczesna technologia pozwala tworzyć logo graficzne przy wykorzystaniu narzędzi komputerowych. Zanim jednak marka rozpocznie fazę projektowania, warto zastanowić się, w jaki dokładnie sposób powinna prezentować się taka identyfikacja wizualna. Nawet najdrobniejsze detale w typ przypadku mają znaczenie. Z reguły logo graficzne jest proste i łatwe do zapamiętania – oczywiście nie musisz powielać takiego schematu, jednak spróbuj przypomnieć sobie elementy identyfikacji wizualnej największych marek, które właśnie przychodzą Ci na myśl. Z reguł są to grafiki minimalistyczne, ale jednocześnie atrakcyjne dla oka.

Zobacz:  Targetowanie

Jak zrobić logo firmy?

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do tworzenia identyfikacji wizualnej. Do popularnych należą:

  • Canva
  • Fotor Logo Creator
  • Square Space
  • Logo Garden
  • Adobe
  • Figma

Jeżeli chcesz przygotować logo graficzne samodzielnie, warto zapoznać się z wymienionymi powyżej oprogramowaniami. Wiele z nich zapewnia szereg przydatnych opcji już w darmowej wersji, bez konieczności zamawiania dodatkowej subskrypcji.

Jak zaprojektować logo?

Projektując logo, skup się na tym, aby identyfikacja wizualna była spójna z charakterem marki. Taki graficzny element powinien reprezentować cechy, którymi kieruje się organizacja. Możesz wykorzystać psychologie barw, aby lepiej dopasować kolorystykę. Pamiętaj, że logo jest jednym z najważniejszych segmentów marketingu w kontekście promocji marki na rynku. Nawet najdrobniejsze zmiany mogą przynieść ogromne efekty. Tworzenie loga to zwykle proces złożony i długofalowy. Warto przygotować kilka koncepcji – jeżeli nie wybierzesz jednej z nich, możesz je ze sobą łączyć lub inspirować się, aby ostatecznie osiągnąć zamierzony efekt.

Krystian Fijał

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!