A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Ś
Semcore Słownik Googlebot

Co to jest Googlebot?

Googlebot jest programem komputerowym napisanym i używanym przez Google. Przechodzi on z jednej witryny na drugą za pomocą linków. Zadaniem tego robota internetowego jest indeksowanie i tworzenie aktualnej bazy danych wykorzystywanej do tworzenia wyników wyszukiwania. Googlebot trafiając na daną stronę odczytuje treści, które się na niej znajdują, porządkuje je i zapisuje w bazie danych. Informacje te są wykorzystywane przy tworzeniu wyników wyszukiwania.

Czym jest Googlebot?

Googlebot to robot indeksujący Google, który ma za zadanie odnajdywać strony internetowe, a następnie je indeksować. W praktyce uznaje się, że im więcej linków prowadzi do konkretnej strony internetowej, tym większa szansa na to, że pojawi się na niej szybko Googlebot. To właśnie roboty Google szybko docierają do kolejnych stron i sprawdzają ich zawartość. W tym miejscu warto dodać, że możliwe jest zablokowanie pewnych podstron po to, aby Googlebot ich nie analizował i nie indeksował. 

Działanie Googlebota

Działanie robota nazwać można indeksowaniem. To proces polegający na tworzeniu i utrzymywaniu indeksu, dzięki któremu możliwe jest skrócenie czasu dostępu do danych. Robot przeszukuje znane sobie strony internetowe oraz śledzi odnośniki, które podążają „na zewnątrz” danej strony. W ten sposób odnajduje nowe domeny, a także aktualizuje te już wcześniej dodane do swojego indeksu. Witryny z większą ilością widocznych odnośników są prędzej odnajdywane i indeksowane przez Googlebota. Samo linkowanie ma też wpływ na pozycjonowanie danej strony. Po dokonaniu klasyfikacji i indeksowania, program wybiera słowa kluczowe, które mają być widoczne w wynikach wyszukiwania. Następnie, po analizie strony robot Google może skupić się na jej zawartości, w tym także na grafikach. Istotne jest zatem wszystko to, co umieszczamy w naszych witrynach- zarówno tekst jak i obrazy. 

Zobacz:  White Hat SEO

googlebot

Przeprowadzanie indeksowania 

Istnieją dwa typy robotów, przy czym jeden z nich symuluje użytkownika, który korzysta z komputera, natomiast drugi (robot mobilny) symuluje użytkownika korzystającego z urządzenia mobilnego. Każda witryna prawdopodobnie zostanie zindeksowana przez oba te Googleboty. Zarówno jeden jak i drugi dokładnie skanują wszystkie fragmenty stron, by mogły zacząć pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Ze względu na sposób działania tego programu, im więcej odnośników prowadzi do danej strony, tym szybciej pojawi się na niej bot. Czy zatem większa ilość linków jest lepsza? Niekoniecznie, gdyż jakość oraz ilość linków to jedne z czynników rankingowych. Samo zdobywanie linków, które prowadzą do witryny z innych serwisów to tzw. link building, który jest często wykorzystywany przez specjalistów SEO. Kolejnym sposobem, dzięki któremu można ułatwić Googlebotowi analizę nowych stron jest skorzystanie z narzędzia Google Search Console. 

Analiza treści na stronach 

Google używa dużo komputerów do wysyłania swoich robotów w rozmaite zakątki sieci. Odnajdują nowe strony, sprawdzają ich zawartość i katalogują je przy pomocy linków. Tworzy się tym samym ogromna baza danych z potężną wiedzą. Celem Googlebota jest zindeksowanie jak największej ilości stron w witrynie podczas każdej wizyty, jednak bez nadmiernego obciążania serwera. Kiedy wysyłanych jest zbyt dużo żądań na sekundę, można poprosić o zmianę prędkości indeksowania. Robot jednocześnie działa na tysiącach komputerów o różnej lokalizacji, jest zatem wydajny i nadąża za rozwojem sieci, która rozwija się stale w szybkim tempie. Jak łatwo się domyślić, szybkość jego działania jest zdumiewająca, a według informacji na stronie Google, program odwiedza witrynę średnio nie częściej niż co kilka sekund. Odstępy te mogą ulegać zwiększeniu wskutek opóźnień, jednak nadal jest to błyskawiczne przeczesywanie sieci. Samo Googlebot to nazwa uniwersalna, która dotyczy głównych robotów indeksujących. Istnieją też inne roboty, które mają za zadanie zweryfikowanie reklam, zdjęć, obrazów czy działania API Google. 

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!