Semcore Słownik Geotargeting

Geotargeting - czym jest i jak działa?

Kierowanie geograficzne, czyli geotargeting odnosi się do praktyki dostarczania konsumentom różnych treści lub reklam na podstawie ich położenia geograficznego. W kampaniach w płatnych wynikach wyszukiwania kierowanie geograficzne jest często wykorzystywane do reklamowania się lokalnym potencjalnym klientom.

Jak działa geotargeting?

Geotargeting wykorzystywany między innymi przez Google Ads umożliwia reklamodawcom podczas planowania kampanii na określenie lokalizacji lub zestawu lokalizacji jako jedynego obszaru, w którym chcą wyświetlać swoje reklamy. Jest to niezbędna taktyka dla firm, które są uzależnione od ruchu pieszego i/lub dostaw do domu, takich jak restauracje, sklepy stacjonarne i witryny e-commerce. Czemu? Ponieważ wyświetlanie reklam konsumentom poza odpowiednim obszarem (lub obszarami) prowadzi do zmarnowanych wyświetleń i kliknięć, co ogranicza budżet marketingowy firmy bez oferowania jakiegokolwiek zwrotu. Dlatego dla wielu reklamodawców geotargeting jest kluczem do efektywnego wykorzystania funduszy marketingowych.

Najlepsze praktyki w zakresie geotargetingu

Zacznijmy od prostego: kieruj się na obszary, które obsługuje Twoja firma. Jeśli Twoja restauracja ma jedną lokalizację w Warszawie, ustaw kampanię reklamową tak, aby wyświetlała się tylko osobom wyszukującym w Warszawie i okolicach! Jeśli prowadzisz witrynę e-commerce obsługującą tylko wysyłkę na terenie Polski, nie wyświetlaj reklam poza granicami kraju. To najbardziej podstawowy sposób, aby upewnić się, że nie marnujesz kliknięć – i pieniędzy – na konsumentów, którzy nie mogą dokonać konwersji.

Zobacz:  ESG

Teraz na odwrót: wyklucz lokalizacje, których nie obsługujesz. Potraktuj tę praktykę jako odpowiednik wykluczających słów kluczowych w kierowaniu geograficznym. Na przykład, jeśli jesteś sprzedawcą stacjonarnym z siedzibą w Warszawie, który nie prowadzi jeszcze dostaw do reszty Polski, wyklucz pozostałe województwa z kampanii w sieci wyszukiwania.

Co to jest Geotargeting

Google Trends jako narzędzie geotargetingu

Skorzystaj z Google Trends, aby zobaczyć, które regiony oferują największy potencjał konwersji. To narzędzie może rozbić liczbę wyszukiwań danego słowa kluczowego według kraju, regionu, podregionu i miasta. Jeśli sprzedajesz deski tarasowe, możesz spodziewać się dużej liczby wyszukiwań na obrzeżach Warszawy, a nie w jej centrum. Dlatego kieruj reklamy w wyszukiwarce na te miejsca!

Skorzystaj z rozszerzeń lokalizacji i rozszerzeń połączeń, aby możliwie jak najłatwiej mieli możliwość skontaktować się z Tobą lokalni potencjalni klienci. Gdy rozszerzenia lokalizacji są włączone dla Twoich reklam w wyszukiwarce, potencjalni klienci w określonych obszarach docelowych zobaczą Twój adres. Alternatywnie rozszerzenie połączeń udostępnia numer telefonu lub bezpośrednie połączenie z linią telefoniczną. Strony docelowe są często określane jako najbardziej przeciekająca część lejka marketingowego, a rozszerzenia takie jak te pomagają wyciąć środek i zapobiec wyciekowi leadów.

Czy geotargeting jest skuteczny?

Istnieje kilka powodów, dla których warto włączyć kierowanie geotargeting do strategii marketingowej. Po pierwsze, potencjalna publiczność jest ogromna. W szacuje się, że w Polsce ok. 80% ludzi posiada smartfony, a wśród młodych konsumentów odsetek ten jest jeszcze wyższy. W grupie milenialsów 94% posiada smartfon i spędza więcej czasu na korzystaniu z tych urządzeń niż na oglądaniu telewizji. Badania przeprowadzone przez MarTech Series pokazują, że 83% marketerów uważa, że ich kampanie są skuteczniejsze, gdy korzystają z danych o lokalizacji. Dodatkowo:

Zobacz:  Brand Safety

Technologia geotargetingu może pomóc marketerom zdobyć więcej klientów i poprawić relacje z klientami. Ponieważ opiera się na zachowaniu klientów, marketerzy mogą zrozumieć i spełnić ich potrzeby, co skutkuje większym zaangażowaniem w kampanie. Geotargeting jest szczególnie skuteczny w przypadku zwiększania ruchu online, a także ruchu pieszego w sklepie. Udowodniono, że wykorzystanie danych o lokalizacji ułatwia marketing kampanie skuteczniejsze o 80%. Jeśli wiesz, gdzie spotykają się potencjalni klienci, łatwo jest im pokazać odpowiednie promocje we właściwym czasie.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!