A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Paid Search

Co to jest Paid Search?

Marketing w wyszukiwarkach internetowych jest długofalowym procesem promocji treści. Paid search to jedno z działań promocyjnych za pomocą internetu, będący szybkim sposobem na to, by zaistnieć na pierwszych stronach wyników w wyszukiwarkach. Działania mające na celu promocję w sieci dążą do uzyskania jak najlepszych pozycji serwisu.

Co to jest paid search w wyszukiwarce Google? Definicja

Paid search to płatne wyszukiwanie, które zwykle odnosi się do linków sponsorowanych. Stanowi prosty i szybki sposób, by znaleźć się na pierwszych stronach wyników w wyszukiwarkach internetowych. Paid search, czyli wejścia z płatnych wyników wyszukiwania są elementem SEM (ang. search engine marketing). 

Różnice pomiędzy SEO a SEM

Dużą rolę w marketingu w sieci odgrywają wyniki wyszukiwania, będące odpowiedziami na słowa i frazy wpisywane przez użytkowników w okna wyszukiwarek. SEM posiada trzy podstawowe składowe, z których można wyróżnić: paid inclusion (rzadziej już spotykane ogłoszenia sponsorowane), organic search (bezpłatne wyszukiwania organiczne) i paid search. Główną przewagą linków sponsorowanych nad samodzielnymi próbami poprawy pozycjonowania strony jest szybszy efekt. W gruncie rzeczy nie ma dokładnych informacji, które opisywałyby sposób działania algorytmów, jest on objęty tajemnicą, zatem trudno się do niego dopasować. Wyniki, wyszukiwania będące paid search wyświetlają się na stronie internetowej z dopiskiem „Ad” (ang. advertisement, czyli reklama), „Reklama”, lub „Promowane” itd. Zawsze są one odpowiednio oznaczone i oddzielone w ten sposób od wyników organicznych, czyli naturalnych i bezpłatnych. Można zadać sobie pytanie: czy potrzebne są płatne reklamy, skoro można za darmo uplasować swoją stronę wysoko w wynikach wyszukiwania organicznego? Organic search marketing nie jest całkowicie darmowy, kiedy weźmiemy pod uwagę zainwestowany czas, wysiłek oraz wiedzę, by znaleźć się na kilku pierwszych stronach wyszukiwarki. Wiele osób nie przewija nawet do drugiej strony, a wysokie pozycjonowanie może być bardzo czasochłonne, zwłaszcza dla mniej znanych witryn. Zasoby takie jak czas i wiedza nie są całkowicie bezpłatne dla firmy, toteż brak bezpośrednich opłat nie oznacza, iż coś jest darmowe.

Paid Search

Przeczytaj także: Pozycjonowanie oraz SEO

Jak wykorzystać płatną kampanię typu paid search?

Paid search marketing jest niedrogi i skalowalny. Celem tej formy marketingu internetowego jest łączenie płatnych reklam z osobami poszukującymi proponowanego produktu lub usługi. Najpopularniejszy model rozliczeń, jaki proponuje wyszukiwarka to CPC (cost per click), polegający na płatności za kliknięcie. Za linki sponsorowane płaci się wtedy, kiedy użytkownik kliknie w reklamę. Może wydawać się, że opłata za każde kliknięcie będzie wysoka, jednak w starannie zaprojektowanej kampanii jest odwrotnie. Potencjalni klienci zobaczą reklamy tylko wówczas, gdy wyszukają dokładnie dany produkt lub usługę. Odpowiednio stworzone reklamy działają z uwzględnieniem zwiększenia prawdopodobieństwa, że trafią do użytkowników, którzy dokonają zakupu. Finalnie zyski z linków sponsorowanych będą wyższe od kosztu ich umieszczenia. Zaletą tych działań jest ich elastyczność umożliwiająca łatwe sterowanie budżetem. Przydaje się ona podczas ograniczonych czasowo akcji promocyjnych jak wyprzedaże lub promowanie nowych kolekcji. Kolejnym atutem jest uniwersalność, gdyż wyniki wyszukiwania paid search mogą być skierowane również do klientów biznesowych. Niebieskie linki, lub linki ze zdjęciem pokazujące się na górze pierwszej strony wyszukiwania są na pewno bardziej popularne od wyników z dołu.

Mówiąc o paid search warto także wspomnieć o innym typie wyszukiwania, jakim jest visual search. To wyszukiwanie wizualne, pozwalające znaleźć poszukiwany element poprzez wysłanie do wyszukiwarki pliku w formie obrazka.

Zalety wyników płatnych w wyszukiwarkach internetowych

Paid search niesie wiele korzyści dla firmy. Przede wszystkim możliwe jest dotarcie do konkretnych grup docelowych, a więc konsumentów, klientów biznesowych lub innych osób. Spersonalizowane reklamy są bardziej efektywne niż te skierowane po prostu do wszystkich. W przypadku paid search możliwe jest także bardzo szybkie dotarcie do odbiorców. Sporą zaletą jest także dostępność danych analitycznych, co pozwala na przeanalizowanie ruchu w sklepie lub na stronie, a także określenie różnych wskaźników takich jak współczynnik konwersji.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!