A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Above The Fold

Co to jest Above The Fold?

Zagospodarowywanie przestrzeni ma ogromne znaczenie w Internecie. Odpowiednio gospodarując przestrzeń, możesz bowiem doprowadzić do zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. W środowisku SEO istnieje sformułowanie pochodzące z języka angielskiego, czyli Above The Fold. Sprawdź, co to jest, dlaczego ma znaczenie, a także jak odpowiednio zaprojektować przestrzeń stronę zgodnie z Above The Fold.

Above The Fold – co to jest?

Najprościej ujmując Above The Fold jest częścią strony internetowej, którą Twoi użytkownicy zobaczą zaraz po załadowaniu witryny. Aby zobaczyć tę przestrzeń, nie muszą zatem nic robić. Wszystko, co znajduje się poniżej to Below The Fold. Tłumacząc dosłownie pojęcie ABF, można zrozumieć jako „nad zagięciem” albo „nad zgięciem”. Zostało już udowodnione, że użytkownicy znacznie bardziej angażują się w treści, które są wyświetlane w Above The Fold niż w znajdujące się na Below The Fold. Im głębiej znajdują się treści, tym mniej stają się interesujące. W zależności od charakteru strony internetowej Above The Fold powinno zawierać:

  • logo, menu, call to action (wezwanie do działania),
  • nagłówek h1, który informuje, co jest na stronie internetowej,
  • breadcrumbs, czyli informacje, w którym miejscu na stronie znajduje się użytkownik. Na przykład Sklep X > Strona główna,
  • początek oferty, czyli na przykład miniaturki produktów.
Zobacz:  Domain Rating

Pamiętaj, że nie u każdego użytkownika strony internetowej przestrzeń ABF będzie znajdować się w tym samym miejscu. Spore znaczenie ma między innymi wielkość ekranu, przeglądarka, a także wielkość paska narzędzi. Wpływ na to ma także system operacyjny użytkowników.

Dlaczego Above The Fold jest ważne?

Above The Fold ma ogromne znaczenie dla właścicieli stron internetowych. Badania, które prowadzili twórcy Google, wykazały między innymi, że średnia widoczność reklam na stronach internetowych w o bszarze Above The Fold wynosi 68%. Z kolei w obszarze Below The Fold jest to 40%. W związku z tym nie dziwi fakt, że użytkownicy stron internetowych dużo chętniej sięgają po produkty i usługi, które wyświetlają się w ABF.

Rozsądne gospodarowanie przestrzenią Above The Fold sprawia, że zatrzymasz zdecydowaną większość osób, które wejdą na Twoją witrynę. Jest to bowiem rozwiązanie, które stawia na dobre pierwsze wrażenie. Pamiętaj także o tym, że zagospodarowanie przestrzeni Above The Fold ma także wpływ na pozycjonowanie strony oraz doświadczenie użytkownika, czyli UX (ang. User Experience). Jeżeli bowiem witryna jest niewłaściwie zaprojektowana, strona może mieć wysoki współczynnik odrzuceń. Słabe statystyki witryny rzutują z kolei na jej pozycję w wyszukiwarce.

below the fold

Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepu internetowego

Above The Fold i Below The Fold – różnica

Above The Fold jest tym, co każdy użytkownik widzi, wchodząc na stronę internetową bez scrollowania jej w dół. Z kolei Below The Fold to zawartość witryny po przejściu użytkownika na dół. Według statystyk ponad 75% osób odwiedzających stronę internetową nie przewija jej w dół. Oczywiście trzeba również docenić zawartość Below The Fold, jednak najpierw ATF musi zatrzymać użytkownika na dłużej. Jeżeli zależy Ci na tym, aby na Twojej stronie internetowej zarówno Above The Fold, jak i Below The Fold były doskonale zaprojektowane, rozważ wdrożenie strategii SXO. To połączenie SEO oraz UX, dlatego pozyskiwany ruch jest wartościowany dzięki odpowiedniemu designowi witryny. W taki sposób zadbasz nie tylko o pozycjonowanie, ale także doświadczenia użytkowników.

Zobacz:  Googlebot

Jak dobrze zaprojektować Above The Fold?

W przestrzeni Above The Fold ważne są zarówno miejsca ekspozycji, jak i optymalizacja pod SEO i estetyka. Bardzo ważne miejsca ekspozycji to w tym przypadku miejsca na logo Twojej firmy, a także menu strony. Z punktu widzenia optymalizacji strony internetowej pod kątem algorytmów wyszukiwarek, czyli SEO, trzeba pamiętać między innymi o wykorzystaniu nagłówka H1. Estetyka z kolei również jest istotna, gdyż ma wpływ na pozytywny odbiór treści. Dobrze dopasowana kolorystyka i przyjazne elementy graficzne mają bardzo duże znaczenie. Koniecznie zadbaj o przestrzeń Above The Fold na swojej stronie internetowej.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!