A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik UTM generator

Czym jest UTM generator?

Tagi UTM to bardzo cenne i funkcjonalne parametry, które można dołączyć do standardowego adresu URL. Wspomniany element pozwala usprawnić analitykę internetową. Sprawdź, czym dokładnie są tagi UTM (ang. Urchiun Tracking Module), czym jest ich generator, z jakich elementów składają się te parametry oraz dlaczego warto je wykorzystywać. Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule. Nawet jeśli do tej pory pojęcie tagów UTM niewiele Ci mówiło, błyskawicznie się to zmieni.

Tagi UTM – co to jest?

Jak wspomnieliśmy nazwa tag UTM pochodzi od słów Urchin Tracking Module. Możliwe, że ta nazwa niewiele Ci mówi, gdyż Urchin Tracking Module to również nazwa firmy, która została przejęta w roku 2005 przez Google. Dorobek tego przedsiębiorstwa stanowi jednak podwaliny dzisiejszego narzędzia Google Analytics. Link otagowany zapewne niejednokrotnie widziałeś w oknie przeglądarki internetowej. Wygląda mniej więcej tak:

  • nazwadomeny.pl/?utm_source=newsletter&utm_medium=banner*utm_campaign=audyt

Właścicielowi strony internetowej tego typu otagowanie pozwala otrzymać informacje dotyczące pochodzenia użytkowników. W praktyce najbardziej się opłaca wykorzystywać tagi UTM w przypadku płatnych reklam, zewnętrznych treści, a także postów w mediach społecznościowych.

Linki mogą zostać oznaczone 5 tagami. Nie musisz jednak wykorzystywać ich wszystkich. Wymienić można następujące tagi:

  • źródło (campaign source),
  • medium (campaign medium),
  • kampania (campaign name),
  • słowo kluczowe (campaign term),
  • treść (campaign content)
Zobacz:  TLS

Pierwszy tag pozwala zdefiniować źródło pochodzenia użytkowników. Tag medium informuje jaka akcja została podjęta przez użytkownika. Dla przykładu, jeśli pojawia się tam baner, oznacza to, że użytkownik kliknął w reklamę w postaci banera. Tag kampania sprawia, że możliwa jest identyfikacja kampanii marketingowej. Słowo kluczowe oznacza frazę, która została wykorzystana, treść pozwala określić dokładne miejsce, z którego pochodzi ruch. Wiadomo dla przykładu, w który dokładnie baner kliknął użytkownik. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoje kampanie marketingowe osiągały maksymalną skuteczność i abyś mógł to w każdej chwili sprawdzić, najlepiej skorzystaj z usług sprawdzonej agencji SXO. Jednym z godnych polecenia w naszym kraju usługodawców jest Semcore.

UTM generator

Przeczytaj także: Reklama Google Ads oraz Pozycjonowanie sklepu internetowego

Czym jest UTM generator?

Na szczęście nie musisz samodzielnie dodawać parametrów UTM. Tworzenie takich linków samodzielnie mogłoby zająć Ci sporo czasu. Z tego powodu istnieje coś takiego jak generator UTM. Aby możliwe było utworzenie parametrów, konieczne jest uzupełnienie w nim pól takich, jak na przykład: Campaign Source, Campaign Mediun lub Campaign Name. Następnie Twoim oczom ukaże się link z parametrami UTM. Generator Tagów UTM jest dostępny również w formie wtyczki do przeglądarki internetowej. W takim przypadku wystarczy wejść na adres URL, który chcemy oznaczyć i wpisać odpowiednie tagi.

Wskazówki dotyczące tagów UTM

Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby parametry były spójne i pisane małymi literami. Nie mogą również zawierać polskich oraz specjalnych znaków. Wyjątkiem jest „–„ a także znak podkreślenia. Publikując otagowany link, możesz go skrócić. Pamiętaj o tym, że wykorzystując skracarki linków, sprawiasz, że są one bardziej przyjazne dla użytkowników. Ważne jest również, abyś stosował wyłącznie takie tagi, które są zrozumiałe zarówno dla Ciebie, jak i dla osób, które w przyszłości będą korzystać z konta Google Analytics.

Zobacz:  Lean Management

Tagi UTM – korzyści ze stosowania

Jak wspomnieliśmy, parametry UTM powstały po to, aby łatwiejsza była analiza ruchu na stronie internetowej. W związku z tym podstawową korzyścią płynącą z wykorzystania parametrów UTM jest możliwość sprawdzenia, które źródło, typ ruchu, kampania, a także pojedyncza kreacja wygenerowała najlepsze rezultaty. Dzięki wykorzystaniu opisywanej metody, możliwe jest sprawdzenie, jak dokładnie prezentują się nasze kampanie za pomocą narzędzia Google Analytics.

Masz już podstawową wiedzę na temat parametrów UTM. Wykorzystaj ją, aby osiągnąć zadowalające wyniki kampanii reklamowej.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!