A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Reklama kontekstowa

Czym jest reklama kontekstowa?

Ideą skutecznej reklamy w Internecie jest dostosowanie jej formy oraz treści do konkretnych użytkowników. Reklamodawcom chodzi przecież o to, aby przekonać do zakupu produktów lub usług. W przeciwieństwie do reklamy w telewizji internetowe przekazy marketingowe są doskonale sprofilowane. Przekonaj się, czym jest reklama kontekstowa, jak działa, a także, dlaczego jest aż tak skuteczna.

Reklama kontekstowa — co to jest?

Reklama kontekstowa to taki rodzaj reklamy internetowej, w której treść odpowiada kluczowemu zapytaniu użytkownika, a więc zachęca, aby w nią kliknąć i przejść na stronę reklamodawcy. Jest ona zawsze tematycznie związana z zapytaniem użytkownika i to właśnie wyróżnia ją na tle pozostałych reklam. Reklama kontekstowa daje możliwość szybkiego przyciągnięcia pożądanej grupy docelowej na konkretną stronę internetową. Koniecznością okazuje się jednak zarówno odpowiedni dobór fraz kluczowych, jak i utworzenie listy wykluczających słów. Jeżeli prowadzisz firmę i zależy Ci na wykorzystaniu reklamy kontekstowej, nie musisz na szczęście opracowywać wszystkiego samodzielnie. W odpowiednim skonfigurowaniu reklamy kontekstowej może pomóc Ci sprawdzona agencja marketingowa

Reklama kontekstowa

Jak działa reklamowa kontekstowa?

Być może zadajesz sobie pytanie, co sprawia, że wyświetlane reklamy trafiają do odpowiednich odbiorców. Jeszcze niedawno chodziło tutaj o powiązania z tematyką portali. Dla przykładu na strony internetowe o piłce nożnej trafiały reklamy sprzętu sportowego. Aktualnie jednak najważniejsze jest precyzyjne targetowanie, czyli dobór przekazu marketingowego do dokładnie sprofilowanego odbiorcy.

Zobacz:  Corporate Governance

Dlaczego reklama kontekstowa wyświetla się konkretnym użytkownikom?

Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego reklama kontekstowa tak często pojawia się na ekranie Twojego komputera lub telefonu komórkowego, sprawdź najpierw, czy jesteś zalogowany na swoje konto Google. Jeżeli tak, zwróć uwagę, że jest ono w dużej mierze powiązane z Androidem. Treści, które przeglądasz na telefonie, mają zatem wpływ między innymi na to, jakie reklamy kontekstowe będą wyświetlać Ci się na komputerze.

Pamiętaj również o tym, że przy zakładaniu konta Google podajesz między innymi informacje, takie jak płeć oraz data urodzin. W związku z tym Google ma chociażby dane demograficzne. Ogromną rolę odgrywają także ciasteczka cookies, które zapisują się w pamięci przeglądarki. Służą one nie tylko wygodzie użytkowników, ale również reklamodawcom. Są one bowiem dla nich prawdziwą skarbnicą wiedzy. Sprawdzone agencje marketingowe potrafią wykorzystać tego typu dane, a dzięki temu, docierać do użytkowników, którzy naprawdę będą zainteresowani zawartością reklam.

Reklama kontekstowa — rodzaje

Reklama kontekstowa jest, jak widzisz, potężnym narzędziem. Może ono realizować różne cele promocyjne. Wymienić można w tym przypadku:

  •       pozyskiwanie leadów,
  •       zwiększanie ruchu na stronie internetowej,
  •       sprzedaż,
  •       budzenie świadomości marki,
  •       budzenie zainteresowania produktami lub usługami.

Pozyskiwanie leadów to inaczej zdobywanie wartościowych dla firmy kontaktów. Zwiększenie ruchu na stronie ma spore przełożenie na efektywność pozycjonowania. Sprawia również, że więcej osób zdecyduje się dokonać zakupu. Sprzedaż bezpośrednio generuje zysk firmom. Z kolei budzenie zainteresowania produktami lub usługami jest kierowane do osób, które mają potrzebę skorzystania z konkretnego rozwiązania.

Zobacz:  Reklama społeczna

Decydując się na ofertę sprawdzonej agencji marketingowej, możesz być pewien, że dobierze ona właściwe dla Twojej działalności cele, co w rezultacie zaowocuje rozwojem Twojej marki. Pamiętaj również, że to, jakie będzie grono odbiorców reklamy kontekstowej można ustalić na etapie planowania, a także konfigurowania kampanii. Jeżeli zastanawiasz się, czy warto skorzystać z reklamy kontekstowej, dobrym pomysłem jest konsultacja tej idei z ekspertami z zakresu marketingu internetowego.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!