A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Email marketing

Co to jest Email marketing?

Naszą firmę możemy promować na naprawdę wiele sposobów. Możemy wybrać wiele opcji, zaczynając od social mediów, kończąc na Google Adsach. Stosunkowo niepozorną formą zwiększania popularności w sieci są maile reklamowe, które z biegiem czasu cieszą się coraz to większym zainteresowaniem. W poniższym artykule postaramy się dokładnie określić, na jakiej zasadzie działają i czy są one skuteczne.

Jak wygląda E-mail marketing?

Email marketing można uznać jako jedną z form marketingu bezpośredniego, które wykorzystują do promocji nasze skrzynki pocztowe. W tym wypadku służą one jako nośnik komunikatów przekazywanych na linii firma- klient i pozwalają one na budowanie relacji długofalowej. Należy jednak pamiętać, że reklamy, które trafią do skrzynki naszego odbiorcy, powinny być wykonane w odpowiedni sposób. Jeżeli zdecydujemy się na nieestetyczny baner, który nic sobą nie prezentuje, to reklama drogą mailową może okazać się nieskuteczna. W przypadku, gdy przygotujesz atrakcyjne treści, które mogą zainteresować potencjalnych klientów, mailingi do firm będą doskonałym sposobem na popularyzację posiadanej marki.

Email marketing – warto?

Elektroniczne skrzynki pocztowe cieszą się ogromną popularnością wśród naszej populacji. Użytkowników, którzy aktywnie korzystają wiadomości mailowych, jest dwukrotnie więcej niż osób na Facebook’u! W tych liczbach powinniśmy zauważyć drzemiący potencjał. Każdy użytkownik posiadający adres mailowy, może być Twoim potencjalnym klientem w przyszłości.

Zobacz:  Service Design

Największym atutem mailingów jest to, że trafiamy bezpośrednio do naszego odbiorcy, ponieważ wcześniej znalazł się o już na naszej liście kontaktowej. Dopisanie przypadkowych użytkowników do listy mailingowej może być banalnie proste. Wystarczy jedynie zaoferować rejestrację do newslettera lub wyrażenie chęci otrzymywania promocji dostępnych w naszym sklepie. Jeżeli posiadana przez nas baza adresowa zawiera w sobie wystarczającą ilość pozycji, to wówczas możemy zdecydować się na reklamę drogą e-mailową.

Warto podkreślić, że przygotowanie dobrej kampanii nakierowanej na skrzynki odbiorczej wcale nie musi być tak drogie, jak ma to miejsce w przypadku innych form marketingu. Wystarczy jedynie przygotować atrakcyjne dla klienta grafiki lub katalogi, a następnie rozesłać je po osobach, które zostawiły na naszej stronie swoje adresy E-mail.

email marketing

Ciekawa propozycja mailingu

Jeżeli prowadzimy działalność E-commerce, to dobrym rozwiązaniem może okazać się poinformowanie klientów o porzuconych koszykach. Porzucanie listy zakupów jest bardzo powszechnym problemem, z którym boryka się wielu młodych przedsiębiorców. My osobiście uważamy, że da się w tym dostrzec okazję! Załóżmy, że nasza działalność gospodarcza umożliwia zakup produktów tylko po rejestracji. Użytkownik tworzy swoje nowe konto i decyduje się na umieszczenie w koszyku kilku towarów o danej wartości. Po dłuższym zastanowieniu stwierdził, że artykuły są za drogie i całkowicie zapomina o skomponowanym koszyku.

Tutaj właśnie pojawia się nasz mailing, w którym przypominamy kupującemu o jego porzuconym koszyku. Dodatkowo załączamy informację, że jeżeli zdecyduje się na natychmiastowy powrót do swoich zakupów, to otrzyma 5 procent zniżki na pozycje, które wcześniej zamierzał kupić. Takie działania charakteryzują się nieocenioną wręcz skutecznością, o której warto się przekonać.

Zobacz:  Context Marketing

Kampanie E mail – czym powinny się charakteryzować?

Dobre kampanie e mail przede wszystkim powinny charakteryzować się estetycznym wykonaniem. Całkowicie możemy zapomnieć o niedbałych banerach, które prędzej dotrą do skrzynki ze spamem, aniżeli do klienta. Osobiście uważamy, że warto stawiać swój wybór na katalogi online, w których potencjalny kupujący będzie mógł odnaleźć produkty najbardziej przypadające mu do gustu. Bez większego problemu możemy w nich zawrzeć małą przecenę na poszczególne artykuły, co jeszcze bardziej zwiększy skuteczność e-mailingu!

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!