Email marketing

3 min czytania

Naszą firmę możemy promować na naprawdę wiele sposobów. Możemy wybrać wiele opcji, zaczynając od social mediów, kończąc na Google Adsach. Stosunkowo niepozorną formą zwiększania popularności w sieci są maile reklamowe, które z biegiem czasu cieszą się coraz to większym zainteresowaniem. W poniższym artykule postaramy się dokładnie określić, na jakiej zasadzie działają i czy są one skuteczne.

Jak wygląda E-mail marketing?

Email marketing można uznać jako jedną z form marketingu bezpośredniego, które wykorzystują do promocji nasze skrzynki pocztowe. W tym wypadku służą one jako nośnik komunikatów przekazywanych na linii firma- klient i pozwalają one na budowanie relacji długofalowej. Należy jednak pamiętać, że reklamy, które trafią do skrzynki naszego odbiorcy, powinny być wykonane w odpowiedni sposób. Jeżeli zdecydujemy się na nieestetyczny baner, który nic sobą nie prezentuje, to reklama drogą mailową może okazać się nieskuteczna. W przypadku, gdy przygotujesz atrakcyjne treści, które mogą zainteresować potencjalnych klientów, mailingi do firm będą doskonałym sposobem na popularyzację posiadanej marki.

Email marketing – warto?

Elektroniczne skrzynki pocztowe cieszą się ogromną popularnością wśród naszej populacji. Użytkowników, którzy aktywnie korzystają wiadomości mailowych, jest dwukrotnie więcej niż osób na Facebook’u! W tych liczbach powinniśmy zauważyć drzemiący potencjał. Każdy użytkownik posiadający adres mailowy, może być Twoim potencjalnym klientem w przyszłości.

Zobacz  Konwersja poprzez email marketing – czy to możliwe?

Największym atutem mailingów jest to, że trafiamy bezpośrednio do naszego odbiorcy, ponieważ wcześniej znalazł się o już na naszej liście kontaktowej. Dopisanie przypadkowych użytkowników do listy mailingowej może być banalnie proste. Wystarczy jedynie zaoferować rejestrację do newslettera lub wyrażenie chęci otrzymywania promocji dostępnych w naszym sklepie. Jeżeli posiadana przez nas baza adresowa zawiera w sobie wystarczającą ilość pozycji, to wówczas możemy zdecydować się na reklamę drogą e-mailową.

Warto podkreślić, że przygotowanie dobrej kampanii nakierowanej na skrzynki odbiorczej wcale nie musi być tak drogie, jak ma to miejsce w przypadku innych form marketingu. Wystarczy jedynie przygotować atrakcyjne dla klienta grafiki lub katalogi, a następnie rozesłać je po osobach, które zostawiły na naszej stronie swoje adresy E-mail.

email marketing

Ciekawa propozycja mailingu

Jeżeli prowadzimy działalność E-commerce, to dobrym rozwiązaniem może okazać się poinformowanie klientów o porzuconych koszykach. Porzucanie listy zakupów jest bardzo powszechnym problemem, z którym boryka się wielu młodych przedsiębiorców. My osobiście uważamy, że da się w tym dostrzec okazję! Załóżmy, że nasza działalność gospodarcza umożliwia zakup produktów tylko po rejestracji. Użytkownik tworzy swoje nowe konto i decyduje się na umieszczenie w koszyku kilku towarów o danej wartości. Po dłuższym zastanowieniu stwierdził, że artykuły są za drogie i całkowicie zapomina o skomponowanym koszyku.

Tutaj właśnie pojawia się nasz mailing, w którym przypominamy kupującemu o jego porzuconym koszyku. Dodatkowo załączamy informację, że jeżeli zdecyduje się na natychmiastowy powrót do swoich zakupów, to otrzyma 5 procent zniżki na pozycje, które wcześniej zamierzał kupić. Takie działania charakteryzują się nieocenioną wręcz skutecznością, o której warto się przekonać.

Zobacz  Popularne błędy przy prowadzeniu kampanii w Ads

Kampanie E mail – czym powinny się charakteryzować?

Dobre kampanie e mail przede wszystkim powinny charakteryzować się estetycznym wykonaniem. Całkowicie możemy zapomnieć o niedbałych banerach, które prędzej dotrą do skrzynki ze spamem, aniżeli do klienta. Osobiście uważamy, że warto stawiać swój wybór na katalogi online, w których potencjalny kupujący będzie mógł odnaleźć produkty najbardziej przypadające mu do gustu. Bez większego problemu możemy w nich zawrzeć małą przecenę na poszczególne artykuły, co jeszcze bardziej zwiększy skuteczność e-mailingu!

Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy