Semcore Słownik Mobile First Indexing

Co to jest Mobile First Indexing?

Rozwój technologii sprawił, że coraz ważniejsi dla algorytmów wyszukiwarek są użytkownicy urządzeń mobilnych. W tym zakresie indeksowanie stron dostosowanych do telefonów komórkowych i tabletów ma ogromne znaczenie. Okazuje się, że podczas wizyty robota indeksującego (np. Google) pierwszeństwo podczas indeksowania ma wersja mobilna witryny.

Co to jest Mobile First Indexing — definicja

Mobile First Index to algorytm Google, który zmienił podejście robotów Google do indeksowania stron internetowych. W pierwszej kolejności brane są bowiem pod uwagę mobilne warianty witryn. Jeszcze kilka lat temu wyszukiwarka do oceniania zapytań użytkowników wykorzystywała indeks wersji komputerowych. Analizowanie przez boty Google strony przy użyciu mobilnego wariantu to jednak ukłon w kierunku gigantycznej grupy użytkowników urządzeń mobilnych. 

Brak responsywnej witryny ma zatem ogromny wpływ na jej pozycję w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jeżeli zatem jesteś zainteresowany stworzeniem firmowej strony internetowej, która będzie maksymalnie dostosowana do urządzeń mobilnych, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji SEO. Wówczas będziesz mieć pewność, że serwis zostanie prawidłowo zaprojektowany i przystosowany do wymagań użytkowników oraz wyszukiwarek.

Dlaczego Google wprowadziło algorytm Mobile First Indexing?

Wprowadzenie algorytmu zostało spowodowane rosnącą liczbą użytkowników urządzeń mobilnych. Kilka lat temu okazało się, że ponad 50% użytkowników wyszukiwarki korzysta z niej właśnie z poziomu telefonów komórkowych lub tabletów. Biorąc to pod uwagę, firma Google zdecydowała się popracować nad jakością wyników, które otrzymują użytkownicy smartfonów. Jest bowiem wiadome, że witryny, które doskonale działają na komputerach osobistych, mogą nie być tak intuicyjne z poziomu urządzeń o znacznie mniejszych rozmiarach. W tym przypadku w grę wchodzi zarówno responsywność, jak i wydajność stron internetowych, czyli czas ich ładowania. 

Zobacz:  Dead-End Page

mobile first indexing

Mobile First Indexing — jak dostosować stronę internetową?

Dostosowanie strony internetowej do Mobile First Indexing ma ogromne znaczenie, gdyż to od tego aspektu zależy między innymi pozycja witryny w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. W związku z tym konieczne jest zadbanie między innymi o jej responsywność. Responsywność stron internetowych oznacza ich skalowanie do ekranów urządzeń mobilnych. Tym sposobem użytkownicy telefonów komórkowych nie muszą co chwila przybliżać lub oddalać ekranu w celu skorzystania z nawigacji witryny. Intuicyjne działanie strony niczym nie odbiega w takiej sytuacji od wersji przeznaczonej na komputery. 

Drugim bardzo ważnym aspektem, który jest brany pod uwagę przez algorytmy Google, jest wydajność witryny na urządzeniach mobilnych. Warto sprawdzić na przykład za pomocą narzędzi takich jak Page Speed Insights lub GTmetrix, co wymaga modyfikacji na stronie i jak oceniana jest jej wydajność na urządzeniach mobilnych. Najlepiej jednak powierzyć tę usługę specjalistom i skorzystać z usług sprawdzonej agencji marketingowej. Firmy, które liczą się w swoich branżach i mają wysoko pozycjonowane strony w Google, czerpią z doświadczenia i wiedzy ekspertów z zakresu SXO

Bardzo ważne jest również, aby na stronie internetowej, która wyświetla się urządzeniach mobilnych, były dokładnie te same treści, co na standardowej. W przypadku witryn responsywnych jest to oczywiste, gdyż to wciąż ta sama witryna. Drugim jednak wariantem strony internetowej przeznaczonej na urządzenia mobilne jest jej mobilna wersja. Jeszcze kilka lat temu tworzono dwie odrębne strony internetowe przeznaczone na komputery i urządzenia mobilne. W tym drugim przypadku witryna miała przedrostek „m”. 

Zobacz:  Keyword Density

W sytuacji, gdy obecnie ktoś stosuje takie rozwiązanie, powinien zważać na to, aby na mobilnej wersji pojawiały się dokładnie te same treści. Jeżeli jednak zainwestujesz w nowoczesną responsywną stronę internetową, nie będziesz musiał zaprzątać sobie tym głowy. Pamiętaj jednak o tym, aby dobrze wybrać usługodawcę. Zbytnia oszczędność na firmowej witrynie po prostu się nie opłaca. Marketing internetowy jest bowiem kluczem do osiągnięcia sukcesu w niemal każdej branży. 

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!