A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik AI marketing

Co to jest AI marketing?

Sztuczna inteligencja jest technologią, która cały czas nieprzerwanie się rozwija. Ma ona na celu naśladowanie człowieka pod względem procesów myślowych. Czy AI może mieć swoje zastosowanie w marketingu? Oczywiście, że tak! Wystarczy jedynie wiedzieć, na jakie narzędzia zamierzamy się zdecydować. Jeżeli chciałbyś wykorzystać SI w swojej firmie, to zachęcamy do lektury poniższego artykułu.

Artificial intelligence – definicja

Zanim dokładnie określimy wykorzystanie SI w marketingu, postaramy się w krótki sposób zdefiniować, co to jest artificial intelligence. Jako sztuczną inteligencję uznajemy programy, narzędzia oraz aplikacje, które w swoim działaniu starają się naśladować ludzkie zachowania widoczne podczas przetwarzania oraz wykorzystywania informacji. Jest to technologia stosunkowo nowa, ponieważ pierwsze rozważania na temat AI pojawiły się w latach pięćdziesiątych XX w. W obecnych czasach rozwiązanie to cieszy się ogromną popularnością w każdej gałęzi handlu oraz przemysłu. Z SI mamy nawet do czynienia na co dzień w naszych telefonach oraz komputerach.

AI marketing

AI marketing – co to?

Definicja AI marketing nie jest szczególnie skomplikowana, ponieważ mówimy tutaj o działaniach promocyjnych wspieranych przez sztuczną inteligencję. Coraz to więcej firm decyduje się na takie rozwiązanie, ponieważ dzięki temu możemy pracować z naszymi klientami 24/7. Możemy to zrealizować za pomocą kilku niezwykle przydatnych narzędzi, które będą napędzane przez SI. Poniżej przedstawimy doskonałe przykłady, które zapewniają nieocenioną wręcz skuteczność.

Zobacz:  CPO

Chatboty – prawdopodobnie najlepszym wykorzystaniem sztucznej inteligencji będą chatboty. Należy zwrócić uwagę na to, że kontakt z klientem jest niezwykle powtarzalny i nie zawsze możemy sobie pozwolić na oddelegowanie osobnego pracownika, który mógłby całodobowo odpowiadać na pytania. Tutaj właśnie pojawiają się boty do czatowania, które bez większych problemów można zaprogramować zgodnie z naszymi oczekiwaniami. W algorytmie będą znajdować się najpopularniejsze pytania oraz odpowiedzi zróżnicowane odpowiedzi, które umożliwią rozwiązanie najczęstszych problemów. Stosując powyższe narzędzie, oszczędzamy znaczącą ilość czasu, ale i również siły przerobowe.

Google Ads – sztuczna inteligencja doskonale sprawdza się podczas przygotowywania kampanii reklamowych. AI okazuje się doskonałym wsparciem podczas procesu targetowania. Należy określić, że SI uczy się w sposób maszynowy, więc algorytmy w wyniku wielu testów mogą upewnić się, do jakiej grupy docelowej powinna trafić dana kapania. Jeżeli wszystkie informacje zostaną przeanalizowane w poprawny sposób, to wówczas nasze działania marketingowe wykażą się nieocenioną wręcz skutecznością.

Analiza predykcyjna – jeżeli chcemy stać ramię w ramię z naszą konkurencją, to musimy zadbać o skuteczne przewidywanie nadchodzących trendów oraz zachowań konsumentów. W jaki sposób możemy to zrealizować? Wystarczy jedynie zdecydować się na analizę dotychczasowych danych przez sztuczną inteligencję. AI pomoże nam wygenerować najprawdopodobniejsze scenariusze, dzięki którym będziemy mogli zaplanować przyszłe strategie.

Tworzenie contentu – stosunkowo nowym rozwiązaniem, które zyskuje na popularności jest automatyczne tworzenie contentu przez sztuczną inteligencję. Należy jednak podkreślić, że teksty pisane przez AI nie zawsze mogą okazać się w pełni satysfakcjonujące. Jeżeli zdecydujemy się na takie narzędzie, to warto jednak mieć pewność, że ludzkie oko zweryfikuje tekst przed pojawieniem się na stronie, aby jego wydźwięk był naturalny i przekonujący.

Zobacz:  Marketing automation

AI marketing opinie

Czy marketing AI jest opłacalny? Oczywiście, że tak! Mimo że jest to technologia stosunkowo nowa, to efekty jej działania są wręcz niepodważalne. Przede wszystkim SI przyczynia się do usprawnienia komunikacji — klienci będą mogli otrzymać odpowiedzi na swoje pytania niezależnie od pory dnia. Dodatkowo nasze kampanie reklamowe będą charakteryzować się znacznie większą skutecznością, ponieważ AI dokładnie przeanalizuje wszystkie dane w celu przygotowania optymalnej strategii. Zaufaj Artificial Intelligence, a na pewno nie pożałujesz swojej decyzji!

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 3,3 / 5. Liczba głosów: 11

Brak głosów - oceń jako pierwszy!