A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Konwersja mailingu

Czym jest konwersja mailingu?

Współcześnie konieczne jest wykorzystywanie różnych metod na marketing. Jeśli czytasz naszego bloga, to zapewne wiesz już czym jest konwersja sklepu internetowego. Na temat konwersji oraz pozycjonowania stron możesz przeczytać więcej tutaj. Reklama internetowa składa się na wiele różnorodnych działań, coraz większą popularność zyskuje email marketing. Skuteczność komunikatów wysyłanych drogą mailową jest jednak uzależniona od wielu czynników. Dlatego też warto nieustannie mierzyć konwersję mailingu. Dzięki temu można na bieżąco monitorować to, jak duże zainteresowanie wzbudzają kolejne wiadomości i dopracowywać je. Konwersja mailingu to współczynnik, dzięki któremu możliwe jest mierzenie efektywności. Konwersja ma różne znaczenie, dla niektórych osób oznaczać będzie  wypełnienie ankiety załączonej do wiadomości, dla innych skorzystanie z kodu rabatowego i dokonanie zakupów. Co zrobić, żeby mierzenie konwersji rzeczywiście przekładało się na polepszanie komunikatów mailowych?

Zanim określisz co jest celem Twoich wiadomości

Przed określeniem tego, jakie działania odbiorców będą mierzone poprzez konwersję, należy wykonać kilka różnych czynności. Na początku warto jest określić grupę odbiorców. Zastanów się kto będzie czytał Twoje wiadomości. Czy będą to klienci Twojego sklepu? Jaka to grupa wiekowa? Jakie upodobania i zainteresowania mają odbiorcy? Po ustaleniu tych kwestii możesz zaplanować tematykę maili. Część z nich może stanowić ciekawostki z branży, inne niech będą poradnikowe. Nie zapomnij wtedy dodać linku do swojego bloga, w którym pomagasz klientom oraz pokazujesz swoją ekspercką wiedzę. Inny mail będzie natomiast zawierał zniżkę urodzinową, na kolejne zakupy, na nową kolekcję. Jak widzisz, każdy z tych maili będzie miał inny komunikat oraz cel. Dlatego warto wybrać kilka celów, dopasować do nich tematy i ułożyć harmonogram wysyłki. Na bazie tego ustalisz co będziesz mierzyć jako konwersję. Potem łatwo będzie Ci mierzyć różne rodzaje konwersji, poprawiać i dopracowywać część z nich. Gdy już wypracujesz swoją metodę, to z łatwością opracujesz sprawdzające się w Twojej komunikacji schematy, będziesz eksperymentować z kolejnymi metodami. Warto korzystać z różnorodnych narzędzi do email automation, dzięki którym cały proces będzie jeszcze łatwiejszy.

Zobacz:  Tagi

Konwersja w e-mail marketingu

Po co Ci email marketing?

Pozwala on podtrzymywać relacje z czytelnikami bloga, klientami sklepu online i osobami, które odwiedzają Twoją witrynę internetową. Dzięki niemu możesz tworzyć lojalną społeczność, zwiększać sprzedaż, ale również budować wizerunek eksperta oraz tworzyć spersonalizowane komunikaty. Mierzenie konwersji umożliwi Ci polepszanie komunikatów, zwiększanie sprzedaży, ale też budowanie wizerunku. Ważne jest to, aby mierząc konwersję mailingu brać pod uwagę także czynniki, które pozornie nie mają znaczenia. Należy do nich na przykład częstotliwość wysyłania wiadomości. Gdy będziesz robić to zbyt często, albo zbyt rzadko, to na pewno zauważysz spadającą konwersję. Przyczyną będzie częstotliwość, a nie sama treść wiadomości. Dlatego podczas analizy zawsze zwracaj uwagę na różne czynniki i na tej podstawie zmieniaj strategię. 

Konwersja mailingu – jak ją zwiększyć?

Dbałość o poprawienie konwersji nie polega wyłącznie na tym, aby pracować nad treścią wiadomości. Należy zadbać także o ich wygląd i intuicyjność. Dlatego też warto dopracować wygląd wszystkich przycisków przekierowujących, na przykład “kup teraz”, “przeczytaj tekst” i tym podobne. Przyciski powinny być odpowiednio wyróżnione i zachęcać do kliknięcia. Warto również dbać o nagłówki w wiadomości mailowej, które będą określały temat danego akapitu. Dzięki temu odbiorcy będą mogli przescrollować te fragmenty maila, które ich nie interresują, a zatrzymać się na informacjach ważnych dla nich. Niezwykle ważne są także tytuły. Wystrzegaj się  clickbaitowych tytułów, już dawno przestały działać i tylko odstraszają odbiorców. Możesz skupić się na personalizacji za pomocą imienia odbiorcy. Konwersję możesz zwiększyć również poprzez ciągłe przekazywanie odbiorcom czegoś wartościowego. Jak to określić? Według grupy odbiorców. Zastanów się czego mogą potrzebować Twoi czytelnicy. Blogerka, która zajmuje się zarządzaniem czasem może co jakiś czas wysyłać informacje na temat różnych metod, a osoba zajmująca się muzyką darmowe lekcje wokalne i oddechowe. Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz i kim są Twoi odbiorcy. Dopasuj do tego przesyłane komunikaty.

Zobacz:  Brand Safety

Konwersja w e-mail marketingu

Co wpływa na wskaźnik konwersji w e-mail marketingu?

Ważny jest język wiadomości, czyli sposób, w jaki zwracasz się do odbiorców, styl wypowiedzi, ale także sama wartość wiadomości. Każdy e-mail powinien oferować czytelnikowi konkretną wartość, a nie być tylko wiadomością, która przypomina o istnieniu marki. Pamiętaj o tym, aby zawsze weryfikować to, czy dana wiadomość tę wartość posiada. Należy zadbać także o przygotowanie odpowiednio dopasowanych do grupy docelowej komunikatów. Podczas przygotowywania kampanii mailingowej należy postawić duży nacisk na tytuł maila, ale należy pamiętać o tym, że on wpływa na to, czy odbiorca otworzy tego maila. Kwestia tego czy wykona on oczekiwaną akcję zależy od samej treści, wyglądu maila oraz wartości oferowanej przez nadawcę. Ważne jest nie tylko to, jak prezentuje się Twój mail. Musisz też zadbać o swoją stronę internetową, do której przekierowujesz w treści wiadomości. Pozycjonuj ją, współpracuj ze specjalistą UX, aby była ona intuicyjna i przyjemna w korzystaniu. Nawet najlepszy email marketing nie zdziała wiele, jeśli Twoja witryna nie będzie profesjonalna. 

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!