A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Reklama dynamiczna

Co to jest Reklama dynamiczna?

Reklama dynamiczna

Dynamiczne reklamy to rodzaj reklamy online, który pozwala firmom automatycznie generować i wyświetlać spersonalizowane treści dla każdego użytkownika. Odbywa się to poprzez wykorzystanie informacji z wcześniejszego zachowania użytkownika. Taka reklama dynamiczna jest prawdopodobnie istotniejsza i bardziej interesująca dla użytkownika. 

Dynamiczne reklamy – czym są?

Reklamy dynamiczne są to automatycznie zmieniające się banery, które mają na celu dostosowanie treści i promocji do konkretnego użytkownika, dzięki czemu można mieć pewność, że szansa na skuteczność działania reklamowego jest podniesiona do maksimum.

Mówiąc inaczej – zamiast prezentować te same statyczne banery w różnych sieciach reklamowych, sprzedawcy detaliczni mogą wykorzystać dane behawioralne, aby jak najlepiej dopasować reklamę do odbiorcy. Przykładem są reklamy dynamiczne Facebook, ale równie dobrze sprawdzają się one w wyszukiwarkach. Pozwala to na bardziej zaawansowany remarketing dynamiczny.

Jakie dane pozwalają spersonalizować reklamy dynamiczne?

  • preferencje produktowe użytkownika,
  • historia przeglądania,
  • geolokalizacja, 

Z ich pomocą możliwe staje się dynamiczne wyświetlanie spersonalizowanej reklamy i dostosowanych promocji, które prezentuje dana reklama, a one odpowiadają unikalnym potrzebom i preferencjom użytkownika.

Reklamy dynamiczne a ich zalety

  • Pozwalają zaoszczędzić na reklamach i zwiększyć ROI (zwrot z inwestycji)

Bez względu na to, czy chodzi o dynamiczne reklamy w wyszukiwarce, czy korzystanie innych z dynamicznych rozwiązań reklamowych z automatycznymi możliwościami personalizacji – to zawsze zwiększa poziom zaangażowania i prowadzi do wyższego zwrotu z inwestycji w marketing.

  • Wyższy współczynnik konwersji

Bardziej kompleksowe, osobiste podejście do komunikacji z klientami zwiększa intencję zakupu i przychylność skłaniającą w stronę marki.

  • Maksymalna trafność reklam na dużą skalę

Generowanie dynamicznych reklam pozwala na opracowywanie i wykorzystywanie wielu unikalnych materiałów reklamowych, zapewniając jednocześnie trafność reklam dla każdego użytkownika.

Spersonalizowane reklamy można wykorzystywać w dynamicznych kampaniach remarketingowych. Kampania dsa polega na kierowaniu użytkowników do dynamicznych reklam obejmujących produkty, kampanie lub oferty, którymi wcześniej się interesowali lub z którymi wchodzili w interakcję. Marketerzy mogą również wykorzystywać dynamiczne rozwiązania reklamowe do włączania danych opartych na użytkownikach i plików cookie CRM do zewnętrznych sieci reklamowych.

Poprzez synchronizację segmentów klientów z ukierunkowanymi sieciami reklamowymi można generować dynamiczne reklamy i rozszerzać kampanie medialne o zautomatyzowane, podobne grupy odbiorców. 

Ważne! Reklamy dynamiczne Google ADS nie są zalecane, jeśli zmiany w witrynie są szybkie i regularne.

Jak tworzy się reklamy dynamiczne w praktyce?

Reklamy dynamiczne mogą być używane do promowania produktów lub usług na stronach internetowych, platformach mediów społecznościowych i innych kanałach online. Są skutecznym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Ponadto reklamy dynamiczne mogą być wysoce spersonalizowane i kierowane do określonych grup demograficznych, zainteresowań, a nawet poszczególnych użytkowników, stąd sama ich kreacja może być naprawdę różnorodna, co czyni ten typ reklam jeszcze bardziej interesującym.

Dynamiczne reklamy wyglądają jak zwykłe reklamy banerowe, reklamy graficzne lub reklamy na Instagramie i Facebooku. Jednak zamiast tworzyć obraz dla każdej reklamy, wystarczy utworzyć szablon, który jest używany przez sieć i automatycznie wykorzystuje dane obrazy, aby dostarczać użytkownikom spersonalizowaną opcję – w zależności czy jest to reklama dynamiczna Google, czy w innym miejscu.

Tym samym, zamiast udostępniać te same banery reklamowe we wszystkich sieciach reklamowych, możesz wykorzystać wspomniane wcześniej dane behawioralne, aby wyświetlać spersonalizowane reklamy konkretnej osobie.

Autor: Damian Grądzki

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!