A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik User Generated Content

Czym jest User Generated Content?

Wraz z rozwojem internetu, a co za tym idzie także mediów społecznościowych, User Generated Content (UGC) zyskał na znaczeniu zarówno w kontekście SEO, jak i marketingu online. Dlaczego User Generated Content jest taki ważny?

Czym jest User Generated Content? – Definicja

User Generated Content to zawartość tworzona przez użytkownika. Tą zawartością mogą być teksty, zdjęcia, filmy, czy materiały audio. Przykładem są komentarze umieszczane na blogach.

Jak UGC wpływa na SEO

W dużym uproszczeniu wyjaśniliśmy co to UGC. Niewykluczone, że jako użytkownik bardzo często samodzielnie tworzysz różną zawartość, na przykład na portalach społecznościowych, czy blogach. Pamiętaj jednak, że nie muszą być to posty, recenzje, czy opinie. Także wszelkiego rodzaju komentarze zaliczamy do określenia User Generated Content.

Należy dodatkowo przypomnieć, że zawartość tworzona przez użytkowników ma duży wpływ na SEO oraz marketing online. Największą wartość UGC wywiera na pozycjonowanie, gdy internauci tworzą teksty o danej marce na blogach (artykuły), umieszczając w nich dodatkowo link do strony internetowej. Adres URL jest „odczytywany” przez algorytmy Google jako rekomendacja i pozytywnie wpływa na SEO. To naturalny link building, który może pozytywnie wpłynąć na widoczność w internecie. Dodatkowo tego rodzaju artykuły (niesponsorowane!) tworzone przez blogerów doskonale budują świadomość marki w sieci. Przydatna są także linki z komentarzy umieszczane pod tekstami. Każdy odnośnik ma znacznie pod kątem pozycjonowania strony internetowej. Niektóre linki są silniejsze, inne słabsze, ale liczy się każdy!

Zobacz:  Branding

Komentarze publikowane na blogu są także ważne dla pozycjonowania, ponieważ mogą w sobie zawierać słowa kluczowe. Co więcej, internauci opisując swoje doznania z produktem lub usługą mogą tworzyć różne warianty fraz, tym samym pozytywnie wpływając na long-tail SEO (tak zwany długi ogon, czyli frazy składające się z wielu słów).

Bardzo często użytkownicy, którzy prowadzą blogi, tworzą tak zwany evergreen content. To treści uniwersalne, regularnie generujące ruch, które nawet z upływem czasu są wartościowe i mają znaczenie. Można stwierdzić, że evergreen content to przeciwieństwo treści newsowych, opartych na najnowszych wiadomościach.

User Generated Content w mediach społecznościowych może pomóc wypromować firmowy profil. Im więcej komentarzy, polubień i udostępnień, tym lepiej. Ale co to ma wspólnego z SEO? To bardzo proste. Popularny profil w mediach społecznościowych jest często odwiedzany i generuje ruch. Możesz spróbować przekierować internautów na swoją stronę internetową, na przykład dodając w postach na Facebooku czy Instagramie dodatkowy link do własnej witryny. Banalne i skuteczne.

User Generated Content

Marketing i wizerunek marki tworzony przez UGC

Masz już świadomość co to UGC, ale pamiętaj, że materiały tworzone przez użytkowników niosą za sobą wiele pozytywnych korzyści, nie tylko pod kątem SEO. Świetnym tego przykładem są pozytywne opinie. To nic innego, jak wizytówka marki. Większość konsumentów, zanim kupi cokolwiek nowego, chce jak najwięcej dowiedzieć się o konkretnym produkcie. Jeżeli nikt ze znajomych go nie posiada, wystarczy otworzyć okno przeglądarki na smartfonie, aby znaleźć ciekawe informacje w internecie. Ta sama zasada dotyczy nie tylko krótkich opinii, ale również długich recenzji, czy artykułów na blogach. Każdego dnia tysiące internautów spędza wiele godzin w sieci. Twoi klienci również.

Zobacz:  Ghostwriting

Poprzez media społecznościowe, gdzie góruje User Generated Content, możesz budować społeczność, świadomość marki oraz zaufanie wśród nowych konsumentów. Zadbaj o odpowiedni content marketing, regularnie publikuj angażujące treści, a także postaraj się zachęcić użytkowników do rozmowy. W XXI wieku ważny jest marketing humanocentryczny, który skupia się na człowieku. Postaraj się spersonalizować własną markę – spraw, aby pozytywnie kojarzyła się odbiorcom. Wówczas użytkownicy będą widzieć w Twoim logo przyjaciela, na którego mogą liczyć, a nie przedsiębiorstwo nastawione na zysk.

User Generated Content

Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepów oraz audyt SEO

W jaki sposób zwiększać ilość UGC?

Sama wiedza na temat tego co to UGC nie jest wystarczająca. Musisz dodatkowo poznać różne sposoby na zwiększenie User Generated Content. W mediach społecznościowych egzamin od lat zdają przeróżne konkursy. Ciekawym rozwiązaniem jest wdrożenie grywalizacji – użytkownicy mogą na różne sposoby konkurować ze sobą, tym samym tworząc posty, komentarze, recenzje, czy artykuły w internecie.

Regularnie zachęcaj do dialogu, na przykład odpowiadając na komentarze – nawet te najprostsze. Kluczem do zwiększenia ilości UGC jest rozmowa. Tę metodę możesz zastosować w niemal każdym miejscu, zarówno na blogu, jak i w mediach społecznościowych. Pamiętaj także o wizytówce Google, gdzie internauci wystawiają konkretnym firmom oceny i opinie. Z tego źródła korzystają przede wszystkim osoby niezdecydowane, które jeszcze nie wiedzą, czy skorzystać z konkretnej oferty, więc chcą zweryfikować doznania aktualnych klientów. Postaraj się motywować internautów do pozostawiania komentarzy, czy tworzenia własnych postów na tablicach w mediach społecznościowych. Doskonałą opcją jest także wdrożenie własnego hasztaga z chwytliwym hasłem konkretnej akcji marketingowej.

Krystian Fijał

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!