E-mail marketing to ciągle skuteczna strategia, która świetnie buduje więź z odbiorcami. Jeżeli masz ciekawy pomysł na realizację takiej kampanii, wystarczy zebrać adresy e-mail użytkowników, którzy wyrażają zgodę na wysyłkę wiadomości oraz znaleźć odpowiedni system do newslettera. Jak znaleźć najlepsze oprogramowanie? Prezentujemy zestawienie kilku popularnych rozwiązań!
Newsletter – budowanie bazy odbiorców
Chcesz, aby wszyscy Twoi użytkownicy (klienci, fani, widzowie) byli zawsze na bieżąco, bez konieczności regularnego powracania na stronę internetową? W tym celu warto wykorzystać inteligentny newsletter, który znacznie ułatwi Ci rozsyłanie wiadomości do odbiorców. Tym prostym sposobem znacznie usprawnisz proces dystrybucji treści na skrzynki mailowe wielu osób jednocześnie.
Pamiętaj jednak, że zanim wybierzesz system do newslettera, musisz zbudować własną bazę odbiorców. Rozsyłane wiadomości mogą informować o promocjach, aktualizacjach, artykułach czy ważnych wydarzeniach, ale wszyscy użytkownicy muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie takich treści od Ciebie. Strategia e-mail marketingu skierowana do losowych osób nie dość, że jest niezgodna z prawem, dodatkowo nie zagwarantuje skuteczności.
Gdy uda Ci się zebrać listę odbiorców, postaraj się ją podzielić na kilka segmentów, aby spersonalizować e-mail marketing. Warto przygotować kilka wiadomości i każdą z nich przydzielić do poszczególnych grup. Dla przykładu – inaczej będziesz zwracać się do stałych i byłych klientów oraz w inny sposób do potencjalnych konsumentów. Pamiętaj, że wiadomości powinny być treściwe, ciekawe i gustownie opakowane. Wówczas zostaną chętnie odczytane, a nie trafią prosto do kosza. Gdy zbudujesz własną bazę odbiorców, czas na wybór odpowiedniego systemu do newslettera.
Systemy do newslettera
Przedstawiamy innowacyjne programy do obsługi newslettera, które powinny Cię zainteresować. Poszczególne rozwiązania różnią się od siebie zaletami oraz wadami, co postaramy się jasno przedstawić. Wówczas samodzielnie zdecydujesz, jaki system do newslettera będzie najlepszy dla Ciebie.
Freshmail
To propozycja idealna dla osób, które chcą rozwiązania darmowego. Freshmail jest bezpłatny, jeżeli Twoja baza składa się z maksymalnie 500 odbiorców i nie wysyłasz więcej niż dwa tysiące wiadomości miesięcznie. To system do newslettera wykorzystywany przez wiele marek, który doskonale się sprawdza niemal w każdej sytuacji. Program daje sporą możliwość wyboru szablonów, więc wiadomości mogą mieć ładną oprawę graficzną. Dodatkowo administrator strony internetowej dzięki Freshmail ma dostęp do narzędzi analitycznych.
GetResponse
Program do newslettera znany jako GetResponse jest niezwykle rozbudowany. To system bogaty w wiele opcji oraz dodatkowych funkcji. Nie posiada darmowej wersji, ale pakiety podstawowe nie są szczególnie drogie. W zamian administrator otrzymuje możliwość używania automatycznych odpowiedzi, szereg innowacyjnych szablonów, możliwość tworzenia webinarów oraz testy A/B. Minusem dla osób początkujących może być przytłoczenie dużą ilością zaawansowanych funkcji. Ogólnie jest to system do newslettera, który warto sprawdzić.
Mailchimp
Klasyk, który przez lata wyznaczał trendy w e-mail marketingu, aktualnie nieco stracił na popularności przez konkurencję. Mimo to Mailchimp jest programem do newslettera, który warto przetestować. To darmowe rozwiązanie (do 2000 odbiorców), które ciągle stosuje masa stron internetowych. Wybór szablonów jest bardzo rozbudowany, co pobudza kreatywność. Większe bazy odbiorców wymagają wykupienia abonamentu, który nie jest szczególnie drogi.
Mailerlite
Choć program do newslettera znany jako Mailerlite jest stosunkowo nowy, zdążył już się spopularyzować, głównie za sprawą darmowej obsługi do 1000 odbiorców oraz przystępnych pakietów cenowych. Dodatkowo obsługa programu jest dość prosta, co spodoba się osobom początkującym. Co więcej, rozsyłane wiadomości są poddawane analizom, więc jako administrator masz wgląd do specjalistycznych raportów. Szablony są responsywne, a ich wybór jest całkiem spory, choć inne systemy posiadają ich nieco więcej.
Jaki system do newslettera będzie dla Ciebie idealny?
Szukając odpowiedniego rozwiązania, zastanów się dokładnie, czego potrzebujesz. Jeżeli nie chcesz płacić za system do newsletterów, a Twoja baza odbiorców jest niewielka, uda Ci się znaleźć bezpłatny program, który Cię zadowoli. W przypadku dużej ilości subskrybentów musisz przygotować się na comiesięczną płatność w wysokości kilkudziesięciu złotych. To dość niewiele, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że oprogramowanie do newsletterów daje naprawdę spore możliwości i ułatwia prowadzenia kampanii e-mail marketingowej. Jeżeli cenisz różnorodność, warto zdecydować się na system do newsletterów, który daje wybór wielu szablonów. Wówczas dostosujesz design każdej wiadomości według własnych wymagań stylistycznych. Pamiętaj także, że choć Twoja baza odbiorców jest mała, z czasem może się powiększyć. Weź to pod uwagę wybierając oprogramowanie do obsługi newsletterów, aby w przyszłości go nie zmieniać.
Student zarządzania na Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej. Interesuje się marketingiem internetowym z naciskiem na SEO i to właśnie związane z tym tematy najbardziej lubi tworzyć treści. Pisanie to dla niego pasja. Ceni dobrą książkę i wartościowy podcast.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.