A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Ś
Semcore Słownik e-Grocery

Co to jest e-Grocery?

Czas pandemii koronawirusa przyniósł wiele zmian w zakupach online. Jedną z nich był gwałtowny wzrost rynku e-Grocery. W ten sposób pojawiły się zarówno nowe usługi, jak i rozwinęły się dotychczasowe działania w tym kierunku.

Co to jest e-Grocery – definicja

E-Grocery, to inaczej zakupy spożywcze online, Jest to sposób kupowania żywności i innych artykułów gospodarstwa domowego za pomocą internetowej usługi zakupowej. Istnieją dwie podstawowe metody zakupu tych przedmiotów online. Jednym z nich jest zamówienie ich w lokalnym sklepie spożywczym, który uczestniczy w zakupach online przez aplikację do zamawiania jedzenia lub własną. Klient może wtedy umówić się na dostawę do domu bezpośrednio ze sklepu lub może odebrać swoje zamówienie w sklepie po złożeniu przez pracownika. Inną powszechną praktyką jest zamawianie artykułów spożywczych od dużej firmy, która dostarczy je do domu.

Skąd wywodzi się e-Grocery?

Zamawianie artykułów spożywczych przez Internet stało się popularne w latach 90. w Stanach Zjednoczonych, podczas tzw. boomu internetowego. Popularność była jednak krótkotrwała, a kilka serwisów zakupów online stanęło w obliczu bankructwa. W ciągu następnych kilku lat niektóre z nich przetrwały trudności ekonomiczne, aby utrzymać się na rynku, a dziś istnieje wiele sklepów spożywczych online. Wielu ekspertów rynkowych uważa obecnie, że zakupy spożywcze przez Internet są opłacalnym pomysłem i będą nadal zyskiwać na popularności.

Zobacz:  Corporate Governance

Jaki zasięg ma e-Grocery?

Kupujący mają dostęp do lokalnych, krajowych i międzynarodowych opcji. Niektóre firmy zapewniają dostawę na terenie całego kraju, inne oferują dowóz w obrębie danego miasta, gminy czy województwa. Również produkty dostarczane przez sklepy spożywcze online należą do tych trzech kategorii. W zależności od rodzaju i zasięgu sklepu można w nim zamówić lokalne produkty od lokalnych producentów, produkty pochodzące z danego kontynentu lub pochodzące z całego świata.

Zasięg e-Grocery w kontekście marketingowym może być większy przy pomocy SEO. To strategia opierająca się na zwiększaniu widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Dzięki temu serwis mogą odwiedzać użytkownicy zainteresowani ofertą. Rozszerzeniem tej strategii jest SXO, czyli połączenie SEO oraz UX wpływające na zwiększenie konwersji.

Dla kogo jest e-Grocery?

Dostawa artykułów spożywczych może być wygodną opcją dla każdego, w tym dla osób starszych i innych osób o ograniczonej sprawności ruchowej lub braku transportu. Zapracowane rodziny również często korzystają z usług zakupów spożywczych online. Odbierając zamówienie w sklepie spożywczym, klienci zazwyczaj mogą określić okno odbioru, które może wynosić od 30 minut w niektórych sklepach do czterech godzin w innych. Inni sprzedawcy oferują odbiór lub dostawę następnego dnia. Dostawy zazwyczaj zawierają opłatę serwisową, a czasami także opłatę paliwową. Zamówienia z dużej firmy internetowej są zwykle pakowane w magazynie, a nie w sklepie spożywczym, a następnie wysyłane za pośrednictwem komercyjnej usługi wysyłkowej do odbiorcy.

e-Grocery

Przeczytaj także: Pozycjonowanie

Zobacz:  ESG

Jakie są zalety i wady e-Grocery?

Zakupy spożywcze online mogą mieć kilka zalet. Jeśli klient ma określoną listę przedmiotów do kupienia, może być mniej prawdopodobne, że odejdzie od niej, dokonując zakupów pod wpływem impulsu podczas przeglądania alejek sklepowych. Ponadto kupujący mogą zwykle korzystać z kuponów online przy swoich zamówieniach, aby uzyskać więcej oszczędności podczas zamawiania online w sklepie spożywczym. Duże firmy, takie jak Frisco, zazwyczaj zrzekają się opłat za wysyłkę przy zamówieniach powyżej określonej kwoty lub w przypadku stałych klientów z subskrypcją.

Zakupy spożywcze online mają również pewne wady. Dla osób, które zamawiają w małych ilościach, opłaty za obsługę i dostawę mogą nie być warte wygody zakupów z domu. Ponadto niektórzy sprzedawcy mają ograniczony wybór, a klienci mogą nie otrzymać dokładnie takich produktów, jakich chcą. Wiele większych firm nie oferuje produktów świeżych ani produktów chłodzonych. Ponieważ różne firmy oferują różne produkty, niektórzy ludzie wybierają opcję zrobienia całych swoich zakupów spożywczych online, podczas gdy inni zamawiają tylko niektóre produkty od sprzedawców specjalistycznych.

Wpływ e-Grocery na środowisko

Internetowe sklepy spożywcze mogą umożliwiać wprowadzanie lokalnych produktów spożywczych, co może zmniejszyć wpływ transportu żywności na środowisko. Drobni rolnicy stosują technologie cyfrowe jako sposób na bezpośrednią sprzedaż produktów, a rolnictwo wspierane przez społeczność i systemy dostaw sprzedaży bezpośredniej zyskały na popularności podczas pandemii koronawirusa. Co więcej, cotygodniowe dostawy artykułów spożywczych mogą być lepszym wyborem niż indywidualne wycieczki do sklepu, ponieważ w tym przypadku kurs rozwożenia zamówień obejmuje kilka gospodarstw domowych. W ten sposób obniża się ich ślad węglowy, poprzez zmniejszenie spalania. Niektóre internetowe sklepy spożywcze mają na celu wspieranie produkcji i sprzedaży świeżej, ekologicznej, lokalnie uprawianej, zrównoważonej żywności.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 4 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!