Partnerzy Google – kim są?
Na skróty
Bardzo często agencje reklamowe tytułuj się jako organizacje należące do grona Partnerów Google. Co oznacza takie określenie? Czy to istotne wyróżnienie i w jaki sposób można je otrzymać?
Status partnera Google – co oznacza?
Kim są partnerzy Google? Taki status otrzymują agencje reklamowe i marketingowe, które zarządzają kontami Google Ads swoich klientów w ich imieniu, prowadząc na przykład płatne kampanie w Internecie.
Partnerzy ze statusem Google Partners mogą cieszyć się z wielu korzyści: przede wszystkim taki tytuł pozwala korzystać z wielu materiałów szkoleniowych i edukacyjnych z zakresu marketingu internetowego. Warto wiedzieć, że nie każdy program Google Partners jest dokładnie taki sam – wyróżnia się trzy różne statusy: członek, partner, partner premium. Różnią się zawartością, korzyściami i możliwościami. Ich szczegóły zostaną omówione w dalszej części tego artykułu.
Jak uzyskać status Google partner? Jak zostać?
Aby uzyskać status partnera, należy posiadać organizację, która w imieniu firm trzecich korzysta z usług Google (np. Ads). Gdy ten warunek zostanie spełniony, możesz złożyć aplikację na oficjalnej stronie:
google.com/partners/become-a-partner/
Następnie Google rozpatrzy wniosek oraz prześle odpowiedź. Z reguły otrzymanie pierwszego statusu (członek), nie jest problematyczne. Dopiero kolejne wyróżnienia – partner oraz partner premium – wymagają nieco większego zaangażowania oraz potwierdzenia posiadanych umiejętności marketingowych z zakresu obsługi usług od Google.
Statusy Google Partner
Status partnera Google pozwala współpracować z Google na wielu przestrzeniach. Zależnie od dokładnego statusu, zakres korzyści i kooperacji jest inny. Czy posiadanie certyfikatu wpływa na liczbę klientów? Trudno jednoznacznie powiedzieć. Z pewnością agencje reklamowe i marketingowe będące partnerem takiej firmy jak Google mają nieco większe zaufanie wśród potencjalnych klientów.
Status Członek (Uczestnik)
To podstawowy status Google dla organizacji obsługujących Google Ads dla swoich klientów. Pozwala czerpać wiedzę z platformy Skillshop, aby edukować pracowników. Dodatkowo przydaje się podczas ewentualnego kontaktu z Centrum Pomocy Google Ads, ponieważ organizacje z tym statusem otrzymują dostęp do czatu oraz specjalnego adresu e-mail.
Korzyści:
- Szkolenia i certyfikaty
- Pomoc techniczna
- Konkursy i nagrody
Aby uzyskać ten status, wystarczy zarejestrować się w programie. Google w tym zakresie nie ma żadnych restrykcyjnych wymagań.
Status Partner
To jeden poziom wyżej niż Uczestnik. Przysługuje agencji marketingowej, która spełni określone wymagania dotyczące statusu partnera. Takie organizacje mogą zaimplementować logo Google Partners na swojej stronie lub w stopkach wiadomości e-mail, aby posługiwać się nim w celu potwierdzania swoich kompetencji.
Korzyści:
- Wszystkie, które otrzymują Uczestnicy
- Raporty z analiz zachowań konsumentów
- Oferty promocyjne
- Logo Partnera
- Katalog
Aby uzyskać status Partner Google, należy:
- osiągać minimalny wynik optymalizacji na poziomie 70%
- utrzymywać wydatki na reklamę na zarządzanych kontach na poziomie minimum 10 tys. $ w ciągu 90 dni
- przynajmniej 50% specjalistów ds. reklam w organizacji powinno posiadać certyfikat Google Ads
- specjaliści ds. reklam muszą mieć po co najmniej 1 certyfikacie z każdej kategorii produktu i odnotować w ciągu ostatnich 90 dni wydatki na kampanię w wysokości co najmniej 500 $
Łatwo wywnioskować, że nie każda agencja reklamowa może ubiegać się o status Google Partner. Zanim zaczniesz to robić, postaraj się uzyskać certyfikaty od wymaganej liczby pracowników. Jeżeli Twoja agencja zatrudnia specjalistów Google do spraw reklam, zweryfikuj dokładnie ich kompetencje, dodatkowo przeanalizuj wydatki na reklamę. Dopiero gdy upewnisz się, że określone wymagania zostały spełnione, możesz ubiegać się o tytuł Partnera.
Status Partner Premium
Status Google Premium Partner przysługuje tylko wybranym organizacjom. Według samego Google, jest to mniej więcej 3% wszystkich uczestników programu partnerskiego. Jak otrzymać taki tytuł? W tym przypadku Google indywidualnie ocenia każdy wniosek – co więcej, nie ma konkretnych danych, które kwalifikowałyby organizację do otrzymania tytułu Partner Premium Google. Istnieją wyłącznie wskazówki:
- Organizacja musi efektywnie zwiększać liczbę klientów
- Pozyskani klienci muszą być utrzymywani (odsetek w skali roku)
- Szeroki wachlarz usług nastawiony na generowanie satysfakcjonujących wyników
- Wysokie roczne wydatki na reklamy w Google Ads, szczególnie w porównaniu z poprzednimi latami (wzrost)
Korzyści:
- Wszystkie, które otrzymują Uczestnicy i Partnerzy
- Konkurs Premier Partner Awards
- Zaawansowana pomoc Google Ads
- Poznawanie doświadczeń przedstawicieli kadry kierowniczej (tylko na zaproszenie)
- Specjalna pomoc dotycząca konta (tylko na zaproszenie)
- Wersje beta usług
Warto zaznaczyć, że podczas analizy wniosku o przydzielenie statusu Partnera Google Premium brana jest pod uwagę sytuacja na konkretnym rynku. Oznacza to, że organizacja będzie porównywana do innych firm z tego samego kraju pod kątem wydatków i skuteczności.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie i SEO
Czy warto zostać partnerem Google?
Agencje posiadające status Google Partner i Google Premium Partner są znacznie bardziej wiarygodne wśród potencjalnych klientów. Dodatkowo organizacja otrzymuje szereg korzyści, które pozwalają szkolić pracowników i wygodniej korzystać z usług od Google. Choć Google Partner Premium jest trudne do zdobycia, dwa niższe poziomy są przydzielane niemal „automatycznie” po spełnieniu konkretnych wymagań.
FAQ dotyczące Partnerów Google
Jak zostać Partnerem Google?
Aby zostać Partnerem Google, należy spełnić konkretne wymagania. Do otrzymania statusu Uczestnik wystarczy zgłoszenie. Do otrzymania statusu Partner potrzebne jest osiąganie korzystnych wyników z kampanii Google Ads przy wykorzystaniu określonego, minimalnego budżetu. Natomiast status Google Partner Premium jest przydzielany wyłącznie najlepszym organizacjom po indywidualnej analizie wniosku.
Jakie korzyści przynosi Partnerstwo z Google?
Partnerstwo Google pozwala edukować pracowników przy pomocy specjalnych szkoleń. Dodatkowo organizacja otrzymuje szereg benefitów, a ich skład jest zależny od posiadanego statusu. To na przykład możliwość szybkiego kontaktu ze supportem Google, czy dostęp do nieco bardziej zaawansowanych analiz zachowań konsumentów.