A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Featured snippet

Czym są Featured snippet i jak się w nich znaleźć?

Featured snippet to wyświetlające się na szczycie wyników wyszukiwania Google specjalne fragmenty z odpowiedzią na konkretne pytanie użytkownika. To wyniki rozszerzone wyszukiwania, dzięki którym internauta może natychmiast odnaleźć wartościowe treści.

Rozwiązanie to zapewnia więc lepszą widoczność w Google oraz buduje wizerunek eksperta w danej branży. Potocznie Featured snippet nazywane jest wynikiem zerowym, ponieważ wyświetla się na samej górze listy wyszukiwania.

Czym są featured snippets? Definicja

Featured snippet to specjalnie wyróżniony fragment treści wyświetlany na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, mający na celu dostarczenie bezpośredniej odpowiedzi na na pytanie użytkownika.

Featured snippet

Zdj. 1: Featured snippet.

Źródło: ahrefs.com

Featured snippets mogą wyświetlać się:

  • w formie krótkiego tekstu – z reguły definicję bądź informacje (paragraph snippets);

  • w formie listy – tego typu snippet to z reguły instrukcja np. przepisy kulinarne lub wytyczne w formie punktowanej bądź numerowanej listy;

  • w formie tabeli (table snippets);

  • w formie wideo – np. z YouTube lub innego źródła.

Funkcja ta zwiększa widoczność strony źródłowej, jednocześnie ułatwiając internaucie szybki dostęp do kluczowych informacji bez konieczności wchodzenia na stronę docelową.

Bez względu na to, w jakiej formie zostaną wyświetlone featured snippets, zawsze będą się one składały z trzech podstawowych elementów: opisu (meta title), meta description, adresu URL.

Czemu warto dbać o featured snippet?

Jeśli regularnie korzystasz z wyszukiwarki Google, z pewnością wiesz, czym jest featured snippet w praktyce. Rozszerzone wyniki wyszukiwania mają ogromny wpływa na poprawę widoczności strony, i są w stanie generować większy ruch.

Zobacz:  SERP

To idealne rozwiązanie, jeśli chcesz budować wizerunek eksperta w sieci, przy okazji dbając o kwestie SEO. Twoje teksty będą wyświetlane na wysokich pozycjach i trafią do answer box, jako najbardziej dopasowana odpowiedź na zadane pytanie użytkownika.

Warto jednak wspomnieć, że gdy featured snippet przedstawi wszystkie najważniejsze informacje o konkretnym temacie, użytkownik prawdopodobnie nie kliknie linku. Dlaczego? Bo odpowiedź na pytanie pojawi się w oknie wyszukiwarki, więc wyświetlenie całej podstrony będzie mu niepotrzebne.

Z tego powodu warto zadbać o featured snippet poprzez optymalizację treści na stronie internetowej. Odpowiedź wyświetlana w answer box powinna być jasna i merytoryczna, ale równocześnie zachęcająca do kliknięcia. To zadanie nie należy do najłatwiejszych, ponieważ contentu wyświetlanego w featured snippet nie można samodzielnie edytować. To algorytm decyduje o tym, co i kiedy wyświetli.

Lepsza widoczność w Google to nie jedyna zaleta answer boxów. Dla przykładu strona internetowa SearchEngineLand regularnie publikuje treści związane z SEO i SEM. Witryna zanotowała aż trzykrotny wzrost CTR (współczynnik klikalności) po wdrożeniu featured snippet. Jeśli więc zadbasz o swój content, masz szansę na pozyskanie naprawdę dużego ruchu organicznego. Jedynym warunkiem jest optymalizacja treści w taki sposób, aby teksty spełniały wymogi użytkowników oraz algorytmów jednocześnie.

Featured snippet

Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepu internetowego oraz SXO

Jak zoptymalizować stronę pod kątem featured snippets?

Pytanie dotyczące tego, jak trafić do featured snippet zaczęło pojawiać się, zanim jeszcze answer boxy zostały wdrożone do wyszukiwarki Google. Uzyskanie featured snippet, a więc znalezienie się na pozycji zerowej w wynikach wyszukiwania jest możliwe wówczas, gdy zadbasz dobry content – rzetelny, pełen wartościowych informacji i spełniający intencję użytkownika.

Zobacz:  Keyword stuffing

Algorytm automatycznie weryfikuje zawartość strony i decyduje, czy treść powinna być wyświetlona w Featured snippet jako odpowiedź na zapytanie użytkownika.

Twórz content związany z Twoją branżą. Jeżeli nie masz bloga, czas, aby go założyć. Używaj w tekście fraz kluczowych, ale w sposób naturalny, bez spamu lub sztucznego wklejania fraz. W ten sposób możesz liczyć nie tylko na lepszą widoczność wśród wyników organicznych w Google, ale również na pojawienie się w answer boxie, jeżeli algorytm zdecyduje, że Twoje teksty są najlepiej dopasowane do pytania internauty.

Postaraj się publikować evergreen content. Tego rodzaju teksty są ponadczasowe i traktują o przeróżnych zagadnieniach. Można stwierdzić, że evergreen content jest całkowitą przeciwnością treści newsowych, które są popularne przez kilka godzin lub dni. Jeżeli poważnie myślisz o poprawie widoczności WWW i posiadasz już blog, zadbaj o optymalizację udostępnionych treści. W tym przypadku sprawdzi się technika nosząca nazwę content pruning. To odświeżanie tekstów poprzez usuwanie nieaktualnych informacji oraz aktualizację. Jeżeli samodzielnie nie jesteś w stanie tworzyć artykułów, skorzystaj z pomocy specjalistów, najlepiej renomowanej agencji SEO, która zatrudnia copywriterów. Pamiętaj, że trafienie do Featured snippet wymaga jak najlepszej widoczności w Google. Bez pozycjonowania to praktycznie niemożliwe.

Po co są Featured snippet?

Treści wyświetlane w featured snippet osiągają maksymalnie 300 znaków. Odpowiedź na pytanie użytkownika nie będzie więc wyczerpująca, ale powinna zachęcić do kliknięcia w link.

Należy także wspomnieć o rich featured snippet – to osobny wariant answer box, tym razem ze zdjęciem. Obraz nie musi pochodzić z tej samej domeny, co odpowiedź na zapytanie. Algorytmy Google samodzielnie ustalają, jaka fotografia będzie wyświetlana w konkretnym answer boxie.

Zobacz:  Wiek domeny

Featured snippet to coś więcej niż lepsza widoczność w Google. Rozszerzone wyniki wyszukiwania są niezwykle wygodne dla użytkowników. Jeżeli postawisz wyszukiwarce pytanie, algorytm postara się udzielić jak najlepiej dopasowanej odpowiedzi.

Google dąży do tego, aby zagwarantować internautom komfort na bardzo wysokim poziomie, dlatego aktualizacje wraz z nową zawartością wprowadzane są regularnie.

Jeżeli nie chcesz, aby Twoja strona internetowa wyświetlała się w featured snippet, w kodzie witryny umieść specjalny tag:

<meta name=”robots” content=”nosnippet”>

Featured snippet

Pozycjonowanie pod featured snippet

Poprawa widoczności WWW poprzez pozycjonowanie pod Featured snippet opiera się na tworzeniu nowej treści oraz optymalizacji tej aktualnej. Content musi być merytoryczny i zgodny z zasadami . Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy agencji. Pozycjonowanie sprawi, że Twoja strona zyska szansę na regularne wyświetlanie się w answer boxach. Specjalista SEO przygotuje listę tematów, które są często wyszukiwane przez użytkowników. Następnie copywriterzy zajmą się procesem twórczym, aby teksty były zgodne z potrzebami internautów oraz wymaganiami algorytmu. Pozycjoner ustali również, jakie teksty wymagają aktualizacji. Dodatkowo zadba o kwestie UX i naprawę wszystkich błędów na stronie. W efekcie możesz spodziewać się poprawy widoczności WWW, większą rozpoznawalność w sieci oraz wizerunek eksperta w branży.

Jedna podstrona może wyświetlać się na pozycji zerowej dla wielu słów kluczowych. Wystarczy właściwie zoptymalizować content. Jak sprawdzić, czy strona jest w Featured snippet i treść witryny pojawia się w answer boxach? Możesz wykorzystać do tego narzędzie SEMrush oraz Ahrefs. W obu przypadkach otrzymasz dostęp do mniej więcej tych samych statystyk.

Krystian Fijał

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!