A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Marketing Internetowy

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy – definicja

Termin „marketing internetowy” stosuje się wymiennie z „marketing online” czy „e-marketing”. Wyrażenie to określa różnorodne działania, które mają rozpowszechnić sprzedawany produkt lub usługę w internecie. Marketing internetowy ma wpływać nie tylko na świadomość istnienia produktu, ale też na przeświadczenie, że jest on dobrej jakości, że warto go wypróbować.

Można również z powodzeniem reklamować w ten sposób markę, tworzyć jej konkretny wizerunek w internecie i w ten sposób zwiększać rozpoznawalność oraz zaufanie do firmy.

Na marketing internetowy składa się wiele czynności i obszarów działań. Należą do nich: płatne reklamy, odpowiednie prowadzenie profili na mediach społecznościowych poprzez pobudzanie zainteresowania potencjalnych klientów i zwiększanie zasięgu. Dzieje się tak przez tworzenie spójnego, jednolitego wizerunku firmy, obrania konkretnej metody komunikacji z potencjalnym klientem w internecie, przekazywanie wartościowych treści, które podnoszą wiarygodność i wpływają na sposób myślenia o danej firmie/produkcie. To tylko część wszystkich działań, jednak są one najważniejsze i stanowią podstawę. Social media mają obecnie ogromny potencjał, jednak należy je odpowiednio wykorzystywać i nie zasypywać odbiorców nachalnie i od razu ciągłymi reklamami – to budzi jedynie zniechęcenie.

Najlepszy plan działań uskuteczniający marketing internetowy:

  1. stwórz wizerunek firmy
  2. promuj go w sieci
  3. odnotuj wzrost świadomości marki
  4. niech Cię polubią, niech Ci zaufają 
  5. rozmawiaj z nimi 
  6. dostarczaj ciekawą i wartościową treść
  7.  sprzedawaj
Zobacz:  Branding

Powyższy plan marketingu internetowego to uproszczona wersja tego, co powinno składać się na skuteczną sprzedaż w internecie. Oczywiście występuje wiele różnych strategii, jedne są bardziej różnorodne, inne mniej. Ten model jest skuteczny, ale czasochłonny, daje efekty dopiero po dłuższym czasie. Zanim jednak wprowadzi się go w życie trzeba dokładnie przeanalizować każdy krok, decydując się na konkretne działania wchodzące w skład kolejnych etapów.

Czym jest marketing internetowy?

Na co składa się marketing internetowy?

Marketing internetowy może wydawać się zlepkiem różnych, łatwych działań, które w efekcie mają sprzedawać. Niestety, ale konkurencja w każdej branży jest ogromna, dlatego bezrefleksyjne powtarzanie tych samych schematów często nie jest wystarczające. Należy dokładnie przeanalizować rynek i skupić się na kilku obszarach, a następnie opracować konkretną taktykę, w której powinno być miejsce na oryginalne i niesztampowe działania.

Marketing internetowy składa się między innymi na:

  •         tworzenie strategii etapów działań, założeń, celów
  •         skuteczną promocję opartą na kilku kanałach docierania do odbiorców
  •         komunikację (sposoby narracji, odpowiedni dobór prezentowanych treści i sposobów jej przedstawiania)
  •         budowanie pozytywnego wizerunku

Sposoby na e-marketing

Marketing internetowy zmienia się i ewoluuje. Jeszcze kilka lat temu opierał się głównie na reklamach banerowych i artykułach sponsorowanych. Dziś jest o wiele bardziej rozbudowany i składają się na niego zarówno płatne reklamy w social media, systematyczne prowadzenie profili firmy, współpraca ze znanymi influencerami (zarówno blogerami, jak i youtuberami), newsletter, kontent marketing, sieci afiliacyjne. Nierzadko działania związane z marketingiem internetowym łączy się z pozycjonowaniem. Metod dotarcia do potencjalnego klienta jest wiele, ale warto zwracać uwagę na to, aby nie wkładać w niego niepotrzebnie zbyt dużych pieniędzy. Dlatego należy zrobić odpowiednią analizę dotyczącą tego, jaka jest grupa docelowa. To niezwykle istotne nie tylko ze względu na optymalizację kosztów (nie musisz być w internecie wszędzie), ale także pozwala na zaplanowanie charakteru innych czynności, na przykład sposobu komunikowania się z odbiorcami i używanego wobec nich języka.

Zobacz:  Strategia marketingowa

Czym jest marketing internetowy?

Przeczytaj także: Reklama Google Ads oraz pozycjonowanie lokalne

Podsumowanie

Marketing internetowy jest obecnie niezwykle ważny. Jeśli chcesz, aby Twoja firma była znana, popularna i wybierana przez wielu odbiorców, to zrezygnuj z nieopłacalnych reklam telewizyjnych, których teraz prawie nikt nie ogląda. Postaw na strategie, które pozwolą Ci dotrzeć osób realnie zainteresowanych twoim produktem i usługami. E-marketing składa się z wielu obszarów, w których możesz działać. Niezwykle ważna jest taktyka i odpowiednie opracowanie każdego etapu działań. Jeśli chcesz poprawić swój wizerunek w sieci, a zarazem zwiększyć widoczność swojej strony to skontaktuj się z nami!

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!