W Polsce rośnie zapotrzebowanie na salony SPA i wellness. Tego typu obiekty powstają więc w bardzo dużym tempie. To z jednej strony zaspokaja potrzeby klientów, ale z drugiej – zwiększa konkurencję. Jeżeli prowadzisz taką działalność, to musisz zainwestować w reklamę, aby utrzymać się na rynku. Jak realizować marketing SPA? Które formy reklamy będą najciekawszą formą dotarcia do Twoich odbiorców?
Zdj 1. Reklama SPA i wellness to skuteczny sposób na przyciąganie klientów
Źródło: https://pixabay.com/photos/massage-therapy-essential-oils-1612308/
Usługi SPA i wellness to odpowiedź na chęć relaksu, odpoczynku, regeneracji sił, ale też dbania o zdrowie. Badania pokazują, że coraz więcej Polaków interesuje się zdrowym i harmonijnym trybem życia, w odpowiedzi na zawodowy „wyścig szczurów”. Jeżeli oferujesz wysokiej klasy usługi w formie SPA, możesz rozpocząć działania reklamowe, aby wyprzedzić konkurencję. Co jest istotne na samym początku?
SPA marketing – o czym pamiętać na początku?
Podstawowym narzędziem prowadzenia działań reklamowych dla Twojej działalności będzie strategia marketingowa. Musisz tam wskazać m.in. jaki cel reklamy chcesz osiągnąć, do kogo adresujesz działania promocyjne, jaki masz budżet, a także, w jakich terminach przeprowadzisz określone procesy. Strategia to element konieczny, gdyż działania „na wyczucie”, bez kompleksowego zaplanowania na pewno nie pozwolą Ci wyprzedzić Twojej konkurencji.
W trakcie planowania strategii pamiętaj, aby dokładnie prześwietlić grupę docelową. Salony SPA i wellness mogą się znacznie różnić osobami, do których adresowane są ich usługi. Niektóre obiekty celują w młodych, aktywnych ludzi, którzy wymagają np. pakietów sportowych, inne przeprowadzają kuracje odmładzające i poprawiające wygląd (np. z myślą o kobietach lub osobach dojrzałych), a jeszcze inne stawiają na osoby pracujące, które chcą odpocząć po ciężkim dniu pracy. Coraz częściej na rynku pojawia się też SPA dla dzieci, gdzie można spędzić miło czas, regenerując się całą rodziną.
Zwróć uwagę, aby – przygotowując strategię – postarać się również o analizę działań konkurencji. Dzięki temu zobaczysz, jakie elementy reklamowe wdrażają inne firmy z branży i przeanalizujesz, czy jest to rzeczywiście skuteczne.
Reklama SPA – jakie są najskuteczniejsze formy promocji tego typu działalności?
Salony SPA i wellness są zwykle adresowane do osób młodych lub w średnim wieku. Najlepszą formą reklamy będzie więc działanie digitalowe, poprzez nośniki w Internecie. Jakie elementy możesz wdrożyć?
- SEO – pozycjonowanie strony na wytyczone przez pozycjonera słowa kluczowe to najskuteczniejsze forma reklamy, która pozwoli trafić bezpośrednio do zainteresowanej grupy osób. Możesz na początku skupić się na tzw. pozycjonowaniu lokalnym, stosując takie frazy jak np. „SPA wellness kujawsko-pomorskie”.
- Media społecznościowe – umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych to skuteczna droga do budowania świadomości marki wśród odbiorców i skuteczne dotarcie z komunikatem do osób z zewnątrz.
- Reklamy typu Google Ads – reklamy Google Ads mogą pojawić się w samej wyszukiwarce i na zewnętrznych portalach, np. o modzie i urodzie. W ten sposób szybciej dotrzesz do wskazanej grupy odbiorców.
- Influencer marketing – warto korzystać z usług influencerów, którzy mogą przekierować ruch z ich kanałów komunikacji na Twoją stronę, zachęcając do skorzystania z oferty danego SPA czy wellness.
- Mailing – nie zapomnij o komunikacji do Twoich klientów, aby cały czas budować relację z odbiorcami, zachęcając ze skorzystania np. z nowej oferty.
Zdj 2. Do skorzystania z oferty Twoich usług mogą zachęcać np. influencerzy
Źródło: https://pixabay.com/photos/massage-towel-room-light-health-4436373/
Warto też prowadzić akcje rabatowe dla stałych klientów i zachęcać do wystawiania opinii np. w Google. W ten sposób zwiększasz szanse, że Twoi odbiorcy poznają Cię przez realizowany oddolnie marketing szeptany.
Ile musi kosztować reklama SPA?
Tak naprawdę nie ma najniższego lub maksymalnego pułapu dotyczącego cennika reklamy SPA w Internecie. Możesz zacząć od niewielkich kwot, korzystając z pozycjonowania lub z reklam Google Ads. Po początkowych sukcesie możesz cały czas rozwijać swoją działalność, jednocześnie przeznaczając część zysku na działania marketingowe. Pamiętaj, że elementy takie jak przesyłane newslettera i inne formy mailingu, marketing szeptany lub akcje promocyjne nie będą kosztowały nic, albo ich koszt będzie bardzo niewielki.
Zwróć uwagę na fakt, że poprawnie przeprowadzone działania marketingowe zawsze się zwrócą. Pozyskasz nowych klientów, zbudujesz rozpoznawalność marki, a Twoja działalność zacznie być postrzegana jako konkurencyjna. Warto o tym pamiętać, przy planowaniu kolejnych kroków w marketingu dla SPA.